Saab 90, 1986, TheoK

TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#51

K Veebr 29, 2012 18:35

Märts tuleb ülevaatuskuu.
Sellega seoses pole mul veel käsipidurit. Väidetavalt oli sel saabil enne seisma jäämist kässar veel olemas. Üks ja teine on öelnud, et selle saaks nö käima õpetada.
Kust, mida ja kui palju?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#52

K Veebr 29, 2012 21:02

http://saabworld.net/f70/my-pre-1988-brakes-tutorial-end-all-tutorials-c900-2721/

Vb sellest natuke abi. Mul oli kunagi see hoob vist natuke kulunud. Sai Soomest renoveeritud sadulad tellitud, mis tänaseks on oma efektiivsuse suures osas minetanud. Aga ülevaatusel piisab suhteliselt nõrgast kässarist (vähemalt mind pole nöögitud sellega), kuna mootor ju raske ja väike pedaalivajutus aitab ka kaasa. :)
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#53

N Mär 01, 2012 0:47

Neid pidureid nagu ma varem siin olen maininud. tuleks korralikult toimima panna .
Hoovas ei ole tavaliselt asi vaid ikka mehanismis mis seal sees on. Eesmise ja tagumise kolvi sees on veel üks kolb see on enamasti see kurja juur mis ää roostetab või roostetab ära kogu kässari mehanismus ja puruneb ,samas võivad sul kinni olla lihtsalt kolvid.
vägivalda nendega ära tarvita too anti juurest spets võti ja keera kolb tagasi
vahel harva hakkab ka niimodi tööle

Aga kui sa juba võtme tood võta asi lahti puhasta ära ja pane kokku tagasi ,pole seal mingit tuumafüüsikat

NB.soovitan soojalt ära vahetada 99 pidurivõimu 900 oma vastu.
99 pidurid on suht tuimad ja süsteem kipub ka tänu sellele roostetama ,Natuke janti on kuid tasub tegemist.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#54

N Mär 01, 2012 9:32

See spetsvõtme kusagilt toomine on ilmselt overkill (eriti kui selleks peab edasi tagasi sadu km sõitma). Pisikese mõtlemise ja sobitamisega saab ehk ka koduste vahenditega omale vajaliku tööriista. Mina keerasin neid kunagi näiteks jalgratta (Turist) tirri avamiseks mõeldud võtmega. Tollel olid küll nagad pisut laiema asetusega, kui augud kolvil, aga üks naga istus kolvil oleva soone sisse ja teine avasse ja siis keeras toda kolbi samamoodi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#55

N Mär 01, 2012 9:37

Jah, mina tegin endale rellaka ketta avamise võtmest sobiva tööriista.
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#56

N Mär 01, 2012 12:56

Kas mitte ka vanematel audidel pole sama võti - ehk isegi mõnes autotarvete poes mõni selline sees
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#57

N Mär 08, 2012 13:40

Kurat kus ajab närvi. Ööga muutub auto töövõimetuks.
Nimelt süütelukk. Eile õhtul sai normaalselt käivitada, täna käib lukus võti tühja. Ei haaku.
Mul on vaja täna kindlasti sõita. Sellele ei oska kuskilt läheneda ka.
Pealt saaks ehk juhtmed kokku ühendada, nagu filmides?:)



Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#58

N Mär 08, 2012 14:20

google andis kiirelt sellise värvide seletuse. Aga mõni elektriga rohkem kodus olev inimene võiks öelda, mis värk tegelikult, mina ütleks, et kui sealt kõik kokku keerata, siis töötaks..:P Kollane tuleb vaid käivituse hetkel ühendada, sest siis tõmmatakse starter järgi... Aga ma ei soovitaks minu seletuse järgi enne proovida, kui mõni asjatundjam heaks on kiitnud...:P
http://www.saabscene.com/forum/threads/114161-ignition-switch-wiring
Terminal 30 is the + lead from the terminal block - Grey.
Terminal 15: lights, heated rear window - Green/White.
Terminal S : Seat belt warning relay - Green
Terminal 54: Ignition Switch relay - Grey/ White.
Terminal X : Radio terminal - Red
Terminal 50: Starter Motor (And TSI socket whatever that is. ) - Yellow (Yellow/Red on Auto)

EDIT: veel üks sarnane teema:
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=165708
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#59

N Mär 08, 2012 15:27

Kollane kuhu?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#60

N Mär 08, 2012 15:41

Ma nüüd tulistan puusalt, sest ma tõesti ei ole autoelektrik... Aga Hallist juhtmest tuleb särts ja siis vastavalt võtme asendile antakse seda edasi siis teistele värvidele. Kollasele tuleb toidet lubada vaid selleks ajaks, kui käivitad, see käivitab starteri. Lukus saab too kontakt voolu ainult siis, kui võtit lõpuni, käivitusasendisse, keerata.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#61

N Mär 08, 2012 17:10

No ei saa aru. Ühendan siis juhtmeid. Starter ainult klõpsub.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#62

P Mär 25, 2012 20:54

Ühesõnaga päris hirmus. Kütust on kulunud umbes 65-70 liitrit ja läbitud on 440 kilomeetrit. Umbkaudselt 16 liitrit sajale. Linnas ei olegi sõitnud. Ei ole üldse tore...
Paadiga mööda merd maa ja linna vahet on ka odavam.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#63

E Mär 26, 2012 22:22

Seoses suure küttekuluga palun abi.
Nii ikka ei saa jätkata.
Autole on pandud ise mingi nupp,mida enne käivitamist vajutan (annab justkui kütet peale) Kas võiks sealtkaudu viga otsima hakata?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#64

T Mär 27, 2012 8:52

Ehk on küttesegu liiga rikas, et kütust palju kulub.
Tasuks ülevaatuspuntis näiteks CO-d mõõta ja segu paika keerata, seda saab teha K-jeti niinimetatud pritsungipea küljest peene kuuskantvõtmega.

Too lisanupp võib olla selle 5-nda pihusti lülitamiseks.
Tasuks juhtmed läbi ajada, mida see täpsemalt seal ühendab.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#65

T Mär 27, 2012 13:39

kus see k-jet asub? kylmkäivituspihusti tõõtamist kontrollida kuidas?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#66

T Mär 27, 2012 13:52

Pritsungipea on seesama kopsik, kuhu kõik "makaronid" jooksevad. Õhufilter on orientiiriks..:) Aga seda tasub tõesti vaid siis näppida, kui reaalselt võimalik tulemusi näha (heitgaase mõõta). Kui ma õigesti mäletan, siis oli ka suhteliselt pikka ja peenikest kuuskanti vaja selleks.
Mina isiklikult ei mäleta, et tavalisel k-jetil oleks vaja üldse käivitamiseks mingit nuppu pressida. Tal ju see warm-up regulator olemas. Turbol oli küll "extra" nupp, aga too oli vist rohkem kõvema gaasivajutamise jaoks, mitte külmkäivituseks.
K-jeti manuali leiad siit.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#67

T Mär 27, 2012 22:10

Tutvusin selle lülitiga. Peale jooksevad kaks juhet, üks aku pealt.
Pilt

Ja teine juhe (tuleb kaamera poolt) jookseb sinna.

Pilt

Pilt (mingi hall juhe tuleb veel kusagilt altpoolt)

Edasi.

Kahetisi tundeid tekitab selline lahtine ots. Tuleb sellest kahe vooliku all olevast mustast junnist.

Pilt

Samast pärineb ka see roheline juhe.

Üldiselt ei näe see just erilise šedöövrina välja:

Pilt


Kui aku pealt see lülitijuhe lahti oli, noh käima läks, aga võiks paremini.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#68

T Mär 27, 2012 23:53

Soovitan sul endiselt maha istuda ja läbi lugeda need viited, mida siinsamas teemas juba antud on:
1) puust ja punaseks K-Jetronic sissepritse manuaal (K-Jetronic on sinu Saabile pandud mehaanilise sissepritsesüsteemi ametlik nimetus, mitte mingi konkreetne julla)
2) siinsamas foorumis hiljuti K-Jetronicu remontimise teemal arutelu

Piltide pealt jääb arusaamatuks, kuhu see teine juhe (roheline või kollane või hoopis see hallikas-must?) lõppkokkuvõttes jõuab. Kui ülevalt kolmanda pildi peal olevasse pistikusse, siis on tegemist ühe õhuklapikesega, mis reguleerib vastavalt mootori töötemperatuurile lisaõhu hulka sisselaskes (külma mootoriga on segu rikkam), vt K-Jeti manuaali lk 14 joonisel 2 olev julla nr 15 - auxiliary air device ja lk 28 joonis 28. Samas, mulle ei tundu loogiline, et see julla su masina segu nii rikkaks teeb, et kütusekulu nii meeletu on.

See julla, millele 2 musta voolikut külge lähevad, on kurikuulus juhtrõhuregulaator (manuaali lk 14 joonisel 2 olev julla nr 5), mis aja jooksul väsib reeglina ära ja siis on tavaliselt 2 võimalust: kas külmkäivitus on kehv ja töösooja mootori töö on ok või vastupidi. Teoreetiliselt võib see julla omada suuremat mõju kütusekulule, kui eelmine.

Kas muud vead oled välistanud? Rattad liiguvad vabalt, pidurid ei jää peale? CO oleks ehk tõesti mõistlik üle mõõta ja kui segu liiga rikas, proovida eelmistest postitustes mainitud meetodil lahjemaks keerata. Üldiselt see K-Jet`i hästi tööle saamine ja reguleerimine on paras keberniit - soovitan sul soojalt järgmisena investeerida sellesse, et lased seda teha asjatundjal (Werner).

Veaotsinguid võib kergendada ka telefonikõne auto eelmisele omanikule :)
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#69

K Mär 28, 2012 21:58

See lahtine ots (kollakaspruun) tuleb minu hinnangul juhtrõhuregulaatorist. Sealt tuleb ka roheline, mis omakorda jõuab musta kõrisse koos päris kollase juhtmega, mis läheb radika külge- need koos jõuavad (kuidas ma nüüd seletan) see kõri, mis jookseb üle juhtrõhuregulaatori.

Pilt

Omaniku jutu järgi on kõik õige ja temal õnnestus eelmisel suvel maanteel rahuliku stiiliga 6l sajale hakkama saada. Täiesti tõsiseltvõetav noormees.

Peab mõtlema heitgaaside mõõtmisele.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#70

N Mär 29, 2012 8:41



Omaniku jutu järgi on kõik õige ja temal õnnestus eelmisel suvel maanteel rahuliku stiiliga 6l sajale hakkama saada. Täiesti tõsiseltvõetav noormees.

Peab mõtlema heitgaaside mõõtmisele.


Soovitaks ka mootori õhufilter ära vahetada, need paberelemendid lähevad ikka aja jooksul umbe.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#71

N Mär 29, 2012 9:53

Vahetatud paar nädalat tagasi.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#72

L Mär 31, 2012 18:50

Niipalju veel infoks, et soojal mootoril ja kylmal on m6ningane tyhik2igup66rete erinevus. Kylmalt kuskil 900, soojalt 1100. K2ivitub alati v2ga h2sti.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#73

P Apr 08, 2012 23:10

Homme selgub, mis heitgaasidest arvatakse. Nädalavahetuse puhas maanteekulu 12l sajale.
Probleeme tekitab süüteluku puudumine.
Olen selle kasutamisest loobunud. Kõik tarbjad lülitan ühe lülitiga, eraldi nupp on käivituseks. Üks lüliti põles juba maha. Panin nüüd võimsama. Kipub seegi soojaks minema. Juhtmed on head, ühendused joodetud.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#74

E Mai 07, 2012 17:55

Saabas kah suvesse jõudnud

Pilt
Pilt

Muudest tegemistest kunagi hiljem.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#75

E Mai 21, 2012 21:36

Millest võib kõneleda järgnev foto?
(Vasak tagumine koobas)
Tallinna löökaugud või lihtsalt vana rüsa?

Pilt
Vasta