Saab 90, 1986, TheoK
http://saabworld.net/f70/my-pre-1988-brakes-tutorial-end-all-tutorials-c900-2721/
Vb sellest natuke abi. Mul oli kunagi see hoob vist natuke kulunud. Sai Soomest renoveeritud sadulad tellitud, mis tänaseks on oma efektiivsuse suures osas minetanud. Aga ülevaatusel piisab suhteliselt nõrgast kässarist (vähemalt mind pole nöögitud sellega), kuna mootor ju raske ja väike pedaalivajutus aitab ka kaasa. :)
Vb sellest natuke abi. Mul oli kunagi see hoob vist natuke kulunud. Sai Soomest renoveeritud sadulad tellitud, mis tänaseks on oma efektiivsuse suures osas minetanud. Aga ülevaatusel piisab suhteliselt nõrgast kässarist (vähemalt mind pole nöögitud sellega), kuna mootor ju raske ja väike pedaalivajutus aitab ka kaasa. :)
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Neid pidureid nagu ma varem siin olen maininud. tuleks korralikult toimima panna .
Hoovas ei ole tavaliselt asi vaid ikka mehanismis mis seal sees on. Eesmise ja tagumise kolvi sees on veel üks kolb see on enamasti see kurja juur mis ää roostetab või roostetab ära kogu kässari mehanismus ja puruneb ,samas võivad sul kinni olla lihtsalt kolvid.
vägivalda nendega ära tarvita too anti juurest spets võti ja keera kolb tagasi
vahel harva hakkab ka niimodi tööle
Aga kui sa juba võtme tood võta asi lahti puhasta ära ja pane kokku tagasi ,pole seal mingit tuumafüüsikat
NB.soovitan soojalt ära vahetada 99 pidurivõimu 900 oma vastu.
99 pidurid on suht tuimad ja süsteem kipub ka tänu sellele roostetama ,Natuke janti on kuid tasub tegemist.
Hoovas ei ole tavaliselt asi vaid ikka mehanismis mis seal sees on. Eesmise ja tagumise kolvi sees on veel üks kolb see on enamasti see kurja juur mis ää roostetab või roostetab ära kogu kässari mehanismus ja puruneb ,samas võivad sul kinni olla lihtsalt kolvid.
vägivalda nendega ära tarvita too anti juurest spets võti ja keera kolb tagasi
vahel harva hakkab ka niimodi tööle
Aga kui sa juba võtme tood võta asi lahti puhasta ära ja pane kokku tagasi ,pole seal mingit tuumafüüsikat
NB.soovitan soojalt ära vahetada 99 pidurivõimu 900 oma vastu.
99 pidurid on suht tuimad ja süsteem kipub ka tänu sellele roostetama ,Natuke janti on kuid tasub tegemist.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
See spetsvõtme kusagilt toomine on ilmselt overkill (eriti kui selleks peab edasi tagasi sadu km sõitma). Pisikese mõtlemise ja sobitamisega saab ehk ka koduste vahenditega omale vajaliku tööriista. Mina keerasin neid kunagi näiteks jalgratta (Turist) tirri avamiseks mõeldud võtmega. Tollel olid küll nagad pisut laiema asetusega, kui augud kolvil, aga üks naga istus kolvil oleva soone sisse ja teine avasse ja siis keeras toda kolbi samamoodi.
Kurat kus ajab närvi. Ööga muutub auto töövõimetuks.
Nimelt süütelukk. Eile õhtul sai normaalselt käivitada, täna käib lukus võti tühja. Ei haaku.
Mul on vaja täna kindlasti sõita. Sellele ei oska kuskilt läheneda ka.
Pealt saaks ehk juhtmed kokku ühendada, nagu filmides?:)
Nimelt süütelukk. Eile õhtul sai normaalselt käivitada, täna käib lukus võti tühja. Ei haaku.
Mul on vaja täna kindlasti sõita. Sellele ei oska kuskilt läheneda ka.
Pealt saaks ehk juhtmed kokku ühendada, nagu filmides?:)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
google andis kiirelt sellise värvide seletuse. Aga mõni elektriga rohkem kodus olev inimene võiks öelda, mis värk tegelikult, mina ütleks, et kui sealt kõik kokku keerata, siis töötaks..:P Kollane tuleb vaid käivituse hetkel ühendada, sest siis tõmmatakse starter järgi... Aga ma ei soovitaks minu seletuse järgi enne proovida, kui mõni asjatundjam heaks on kiitnud...:P
http://www.saabscene.com/forum/threads/114161-ignition-switch-wiring
Terminal 30 is the + lead from the terminal block - Grey.
Terminal 15: lights, heated rear window - Green/White.
Terminal S : Seat belt warning relay - Green
Terminal 54: Ignition Switch relay - Grey/ White.
Terminal X : Radio terminal - Red
Terminal 50: Starter Motor (And TSI socket whatever that is. ) - Yellow (Yellow/Red on Auto)
EDIT: veel üks sarnane teema:
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=165708
http://www.saabscene.com/forum/threads/114161-ignition-switch-wiring
Terminal 30 is the + lead from the terminal block - Grey.
Terminal 15: lights, heated rear window - Green/White.
Terminal S : Seat belt warning relay - Green
Terminal 54: Ignition Switch relay - Grey/ White.
Terminal X : Radio terminal - Red
Terminal 50: Starter Motor (And TSI socket whatever that is. ) - Yellow (Yellow/Red on Auto)
EDIT: veel üks sarnane teema:
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=165708
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma nüüd tulistan puusalt, sest ma tõesti ei ole autoelektrik... Aga Hallist juhtmest tuleb särts ja siis vastavalt võtme asendile antakse seda edasi siis teistele värvidele. Kollasele tuleb toidet lubada vaid selleks ajaks, kui käivitad, see käivitab starteri. Lukus saab too kontakt voolu ainult siis, kui võtit lõpuni, käivitusasendisse, keerata.
Ehk on küttesegu liiga rikas, et kütust palju kulub.
Tasuks ülevaatuspuntis näiteks CO-d mõõta ja segu paika keerata, seda saab teha K-jeti niinimetatud pritsungipea küljest peene kuuskantvõtmega.
Too lisanupp võib olla selle 5-nda pihusti lülitamiseks.
Tasuks juhtmed läbi ajada, mida see täpsemalt seal ühendab.
Tasuks ülevaatuspuntis näiteks CO-d mõõta ja segu paika keerata, seda saab teha K-jeti niinimetatud pritsungipea küljest peene kuuskantvõtmega.
Too lisanupp võib olla selle 5-nda pihusti lülitamiseks.
Tasuks juhtmed läbi ajada, mida see täpsemalt seal ühendab.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Pritsungipea on seesama kopsik, kuhu kõik "makaronid" jooksevad. Õhufilter on orientiiriks..:) Aga seda tasub tõesti vaid siis näppida, kui reaalselt võimalik tulemusi näha (heitgaase mõõta). Kui ma õigesti mäletan, siis oli ka suhteliselt pikka ja peenikest kuuskanti vaja selleks.
Mina isiklikult ei mäleta, et tavalisel k-jetil oleks vaja üldse käivitamiseks mingit nuppu pressida. Tal ju see warm-up regulator olemas. Turbol oli küll "extra" nupp, aga too oli vist rohkem kõvema gaasivajutamise jaoks, mitte külmkäivituseks.
K-jeti manuali leiad siit.
Mina isiklikult ei mäleta, et tavalisel k-jetil oleks vaja üldse käivitamiseks mingit nuppu pressida. Tal ju see warm-up regulator olemas. Turbol oli küll "extra" nupp, aga too oli vist rohkem kõvema gaasivajutamise jaoks, mitte külmkäivituseks.
K-jeti manuali leiad siit.
Tutvusin selle lülitiga. Peale jooksevad kaks juhet, üks aku pealt.
Ja teine juhe (tuleb kaamera poolt) jookseb sinna.
(mingi hall juhe tuleb veel kusagilt altpoolt)
Edasi.
Kahetisi tundeid tekitab selline lahtine ots. Tuleb sellest kahe vooliku all olevast mustast junnist.
Samast pärineb ka see roheline juhe.
Üldiselt ei näe see just erilise šedöövrina välja:
Kui aku pealt see lülitijuhe lahti oli, noh käima läks, aga võiks paremini.
Ja teine juhe (tuleb kaamera poolt) jookseb sinna.
(mingi hall juhe tuleb veel kusagilt altpoolt)
Edasi.
Kahetisi tundeid tekitab selline lahtine ots. Tuleb sellest kahe vooliku all olevast mustast junnist.
Samast pärineb ka see roheline juhe.
Üldiselt ei näe see just erilise šedöövrina välja:
Kui aku pealt see lülitijuhe lahti oli, noh käima läks, aga võiks paremini.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Soovitan sul endiselt maha istuda ja läbi lugeda need viited, mida siinsamas teemas juba antud on:
1) puust ja punaseks K-Jetronic sissepritse manuaal (K-Jetronic on sinu Saabile pandud mehaanilise sissepritsesüsteemi ametlik nimetus, mitte mingi konkreetne julla)
2) siinsamas foorumis hiljuti K-Jetronicu remontimise teemal arutelu
Piltide pealt jääb arusaamatuks, kuhu see teine juhe (roheline või kollane või hoopis see hallikas-must?) lõppkokkuvõttes jõuab. Kui ülevalt kolmanda pildi peal olevasse pistikusse, siis on tegemist ühe õhuklapikesega, mis reguleerib vastavalt mootori töötemperatuurile lisaõhu hulka sisselaskes (külma mootoriga on segu rikkam), vt K-Jeti manuaali lk 14 joonisel 2 olev julla nr 15 - auxiliary air device ja lk 28 joonis 28. Samas, mulle ei tundu loogiline, et see julla su masina segu nii rikkaks teeb, et kütusekulu nii meeletu on.
See julla, millele 2 musta voolikut külge lähevad, on kurikuulus juhtrõhuregulaator (manuaali lk 14 joonisel 2 olev julla nr 5), mis aja jooksul väsib reeglina ära ja siis on tavaliselt 2 võimalust: kas külmkäivitus on kehv ja töösooja mootori töö on ok või vastupidi. Teoreetiliselt võib see julla omada suuremat mõju kütusekulule, kui eelmine.
Kas muud vead oled välistanud? Rattad liiguvad vabalt, pidurid ei jää peale? CO oleks ehk tõesti mõistlik üle mõõta ja kui segu liiga rikas, proovida eelmistest postitustes mainitud meetodil lahjemaks keerata. Üldiselt see K-Jet`i hästi tööle saamine ja reguleerimine on paras keberniit - soovitan sul soojalt järgmisena investeerida sellesse, et lased seda teha asjatundjal (Werner).
Veaotsinguid võib kergendada ka telefonikõne auto eelmisele omanikule :)
1) puust ja punaseks K-Jetronic sissepritse manuaal (K-Jetronic on sinu Saabile pandud mehaanilise sissepritsesüsteemi ametlik nimetus, mitte mingi konkreetne julla)
2) siinsamas foorumis hiljuti K-Jetronicu remontimise teemal arutelu
Piltide pealt jääb arusaamatuks, kuhu see teine juhe (roheline või kollane või hoopis see hallikas-must?) lõppkokkuvõttes jõuab. Kui ülevalt kolmanda pildi peal olevasse pistikusse, siis on tegemist ühe õhuklapikesega, mis reguleerib vastavalt mootori töötemperatuurile lisaõhu hulka sisselaskes (külma mootoriga on segu rikkam), vt K-Jeti manuaali lk 14 joonisel 2 olev julla nr 15 - auxiliary air device ja lk 28 joonis 28. Samas, mulle ei tundu loogiline, et see julla su masina segu nii rikkaks teeb, et kütusekulu nii meeletu on.
See julla, millele 2 musta voolikut külge lähevad, on kurikuulus juhtrõhuregulaator (manuaali lk 14 joonisel 2 olev julla nr 5), mis aja jooksul väsib reeglina ära ja siis on tavaliselt 2 võimalust: kas külmkäivitus on kehv ja töösooja mootori töö on ok või vastupidi. Teoreetiliselt võib see julla omada suuremat mõju kütusekulule, kui eelmine.
Kas muud vead oled välistanud? Rattad liiguvad vabalt, pidurid ei jää peale? CO oleks ehk tõesti mõistlik üle mõõta ja kui segu liiga rikas, proovida eelmistest postitustes mainitud meetodil lahjemaks keerata. Üldiselt see K-Jet`i hästi tööle saamine ja reguleerimine on paras keberniit - soovitan sul soojalt järgmisena investeerida sellesse, et lased seda teha asjatundjal (Werner).
Veaotsinguid võib kergendada ka telefonikõne auto eelmisele omanikule :)
See lahtine ots (kollakaspruun) tuleb minu hinnangul juhtrõhuregulaatorist. Sealt tuleb ka roheline, mis omakorda jõuab musta kõrisse koos päris kollase juhtmega, mis läheb radika külge- need koos jõuavad (kuidas ma nüüd seletan) see kõri, mis jookseb üle juhtrõhuregulaatori.
Omaniku jutu järgi on kõik õige ja temal õnnestus eelmisel suvel maanteel rahuliku stiiliga 6l sajale hakkama saada. Täiesti tõsiseltvõetav noormees.
Peab mõtlema heitgaaside mõõtmisele.
Omaniku jutu järgi on kõik õige ja temal õnnestus eelmisel suvel maanteel rahuliku stiiliga 6l sajale hakkama saada. Täiesti tõsiseltvõetav noormees.
Peab mõtlema heitgaaside mõõtmisele.
Omaniku jutu järgi on kõik õige ja temal õnnestus eelmisel suvel maanteel rahuliku stiiliga 6l sajale hakkama saada. Täiesti tõsiseltvõetav noormees.
Peab mõtlema heitgaaside mõõtmisele.
Soovitaks ka mootori õhufilter ära vahetada, need paberelemendid lähevad ikka aja jooksul umbe.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Homme selgub, mis heitgaasidest arvatakse. Nädalavahetuse puhas maanteekulu 12l sajale.
Probleeme tekitab süüteluku puudumine.
Olen selle kasutamisest loobunud. Kõik tarbjad lülitan ühe lülitiga, eraldi nupp on käivituseks. Üks lüliti põles juba maha. Panin nüüd võimsama. Kipub seegi soojaks minema. Juhtmed on head, ühendused joodetud.
Probleeme tekitab süüteluku puudumine.
Olen selle kasutamisest loobunud. Kõik tarbjad lülitan ühe lülitiga, eraldi nupp on käivituseks. Üks lüliti põles juba maha. Panin nüüd võimsama. Kipub seegi soojaks minema. Juhtmed on head, ühendused joodetud.