Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]

Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#26

K Nov 16, 2005 23:42

segukella “aju” kokkujootmine

Pilt

Pilt


- segukella video - (ca 3 M)

EDIT: mitmed on küsinud segukella tegemise kohta, siin siis väike kopi-peist kunagisest postitusest:
Algselt postitas: aljoga
ise kasutan sellist 10 LED-iga skeemi, ainukese vahega, et nr 4 pesa läheb ilma potentsiokata otse maasse ja +12 otsale olen toonud lüliti, et kogu krempli vajadusel välja saaks lülitada. välja on pakutud ka selliseid 20 LED-iseid skeeme, aga mina ei viitsind nii suurt asja ette võtta. kõik vajalikud jubinad sain Tevalost, kusjuures kiip maksis ainult 12 eeku ja LED-idest otsustasin kasutada selliseid pesaga, mida on lihtne üksteise külge liimida. kuna tegu 2V LED-idega, siis sai vahele pandud ka 1 kOhm-ine takisti.

enne kasutamist tuleb süsteemile pinget peale lastes kiibi nr 6 pesa potikaga häälestada täpselt 1,00 V peale. nr 9 pessa tuleva +12V jätsin üldse ühendamata, kuna siis näitab süsteem 1 LED-i korraga (kui nr 9 on ühendatud, põlevad ka kõik eesolevad LED-id). süsteemi täpsus on enam-vähem (+/- 0,05V). tühikäigul töösooja lambdaanduriga põlevad LED-id nr 1-9 edasi-tagasi, see peaks igati normaalne olema, kuna ECU otsib pidevalt ideaalset segu. korralikumalt gaasi surudes läheb segu rikkaks (nr 8-9 LED-id)...
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#27

R Nov 18, 2005 23:50

Päris keerukate asjadega (minu jaoks) oled hakkama saanud :thumb:
Ja läigib ta sul kah nii, et võib aias kasvavaid lilli määrata ;)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#28

L Nov 19, 2005 0:04

mis see tulukeste värk seal siis nii vilgub kui
turbo seiergi eriti ei lähe kuskile??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#29

L Nov 19, 2005 4:58

Ütle ausalt, kes sul mikroskeemide puhul nõu on andnud - või oled ise vastavat ala õppinud ?
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#30

L Nov 19, 2005 17:29

ja millegipärast "armun" ma klassikutesse rohkem ja rohkem....vaatan siin kodanik Aljoga massinat ja süveneb enam tunne hakata ringi vaatama ja soetada endale üks turbokas, nahaga ja tsipa rohkema lisadega kui minu praegune,millega olen siga OK! Vaadates aljoga massina sisu,siis raisk....ila hakkab tilkuma!!
Siit tulenevalt tuleb alustada otsinguid!!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#31

P Nov 20, 2005 14:13

mis see tulukeste värk seal siis nii vilgub kui
turbo seiergi eriti ei lähe kuskile??

tavaolekus otsib kütusesüsteemi aju ideaalolekut, mis väljendubki selles, et segu läheb pidevalt lahjast rikkaks, rikkast tagasi lahjaks jne, mis väljendub omakorda tulukeste edasi-tagasi vilkumises. kui gaasipedaali järsemalt suruda, lööb aju segu kohe rikkaks (rohelised tulukesed jäävad põlema) - see aga ei eelda, et sisselaskes oleks juba ülelaadimine.
Ütle ausalt, kes sul mikroskeemide puhul nõu on andnud - või oled ise vastavat ala õppinud ?

ausalt öeldes pole keegi andnud, isalt on natuke "elektrikugeene" kaasa tulnud ja ega seal skeemidel mingeid kivikesi ei olegi hakanud vahetama, vaid teinud lihtsat potentsiokate timmimist. internetifoorumid (eelkõige 900aero.com) on väga palju abiks olnud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#32

P Nov 20, 2005 14:32

aga milleks seda sulle vaja on??:poke:

elektroonika ja kõiksugu ajud ja muud jubinad loodakse ja pannakse ju selleks, et manuaalset juhtimist ära jätta. nyyd sa paned siis tagasi käsijuhtimise alla?
see ju sama hea, kui kõik viskad pealt minema ja jalaga ja persega tunned palju gaasi annad?
no kui vaid mängurõõmuks, siis teineasi muidugi ;)
edit:
neid kõiki junne pidasin silmas. a ma norin nats ikka kah! ;))
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#33

P Nov 20, 2005 18:07

ma oletan, et segukellast käib jutt?! alguses tahtsin lihtsalt huvi pärast teada saada, milline on segu erinevate koormuste ajal. targu panin ka segukella väljalülitamise nupu, aga pole seda praktiliselt üldse kasutanud. jõle hea on jälgida, milline segu parajasti on ja kuidas sissepritse aju toimetab. lisaks annab see väga kerge võimaluse diagnoosida erinevaid probleeme (külmkäivitus, segukoostis erinevatel reziimidel jne). see on juba selline friiginduse teema - ühed vajutavad gaasi põhja ja ei mõtle millegi muu peale, kui et jube hästi "viskab istmesse"; teised on sellised imelikud, et gaasi vajutamise ajal alateadvuslikult mõtlevad, mida samal ajal teeb moto, turbo, turbojuhtimine, milline on segu jnejne :P

a mis sa selle käsijuhtimise peale tagasipanemise all silmas pidasid? aju on ju endiselt töös, kõik töötab selle peal (ehkki jah, üks manuaalne spets segurikastamise lüliti on ka veel olemas ;))

edit to ivomets: seda ma arvasingi :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#34

T Nov 22, 2005 8:30

Ise kasutan VT-l autogauge segukella,-turbomanokat ja- õlirõhukella.Selline odav segukellakompl.(1200.-),kus signaal võetakse lambda pealt ei anna täit tõest tulemust,kuna tavalambda töötab teatud viitega.Ja need vilkuvad led`id muutuvad tüütuks.Samas lennurajal katsetades 220km/h juures ja 1,2bar.rõhu abil istus segu ilusti rohelisel rikkal alal.:head:
Lairibalambda koos kella ja mooduliga oleks parim lahendus,kuid hind 5kilo ja ülespoole paneb kukalt kratsima.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#35

T Nov 22, 2005 8:58

Jah, jällegi meenub küsimus: Mis on vahet poisikestel ja täiskasvanud meestel??
Vastus: mitte midagi peale selle, et meeste mänguasjadesse käib rohkem patareisid..:P

(Ja nüüd ei ole vaja öelda, et meil pole ju elektriautod siin..;))
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#36

T Nov 22, 2005 10:29

eks ta nii kipub olema jah :D kui see tavaliselt lambdalt signaali saav segukell midagi muud ei tee, siis annab ta juhile vähemalt natukenegi hingerahu, kui moto on suurte koormuste all ja segu näitab „rohelist”. samas ma sain tänu segukellale vist teada, miks ülelaadimise hetke tekkimisel mu moto mõnikord natuke nagu katkuma hakkab – selgus, et tasase gaasipedaali vajutamise korral pritseaju kohe ei reageeri, segu jääb edasi lahjaks, kuid turbo läheb samal ajal juba ülelaadimisse ning mulle arusaamatutel põhjustel hakkab masin seepärast nõrgalt katkuma. väheke järsem pedaalivajutus, segu läheb roheliseks ja katkumine lõppeb. ei tea, kas see peabki nii toimima või on miskit häda…
copypaste
Postitusi: 54
Liitunud: L Juul 02, 2005 11:52
Asukoht:
Auto:

#37

E Dets 05, 2005 13:08

Palju aljoga klassikeril ka kiluvatte on???:poke:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#38

E Dets 05, 2005 19:46

tehase andmetel 103 kW, ARK passi järgi 110 kW, aga palju reaalselt - ei tea, kuna pole dünopingis käinud. turborõhku on APC-ga pisut tõstetud (0,9 bar) ja gaasid väljuvad algusest lõpuni 2,5" väljalaskest (paraku ikka veel katiga). vahest mõned kiluvatid tehase originaaliga võrreldes on ikka juurde tulnud :)
copypaste
Postitusi: 54
Liitunud: L Juul 02, 2005 11:52
Asukoht:
Auto:

#39

E Dets 05, 2005 21:15

Igatahes super bro aparaat :headbang: üks stiilsemaid Saabikesi
Lennu
Postitusi: 20
Liitunud: N Nov 24, 2005 14:53
Asukoht:
Auto:

#40

N Apr 27, 2006 13:49

Täna nägin ka seda kaunitari, oi kui ilus on:love:

P.S Sa Tartust siis leidsid mõne pädeva sadulsepa?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#41

N Apr 27, 2006 15:02

mu teinepool, kes sellega tavaliselt päeviti ringi rallib, imestab jah, et miks kõik möödasõitvad Saabiomanikud teda jõllitavad :) sadulsepa kohta pole jõudnud Tartust eriti uurida, aga tean, et Vallikraavi tänaval on miski tegija.
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#42

T Aug 15, 2006 21:54

Algselt postitas: aljoga
sadulsepa kohta pole jõudnud Tartust eriti uurida, aga tean, et Vallikraavi tänaval on miski tegija.

Oskan Tallinnas soovitad head ning odavat sadulseppa. Miinuseks küll töö venimine ning vajadus endal mehel seljaselada, et töö valmis saab. Selle korvab küll töö odavus ( istmed stiilis 1,5K paar koos materjaliga jne ) ning töö korralik kvaliteet.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#43

R Aug 25, 2006 10:55

Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#44

R Aug 25, 2006 11:20

Sääretirbu-Säärerist on tõesti kaunis koht Hiiumaal, kus kõik Saabid kaunitariks muutuvad :)
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#45

L Nov 25, 2006 17:38

täna sai teageri poolt PFS-ist hangitud 4 ja 6 mm silikoonvoolikud (samco sport) vanade juustude asemele installitud. ei teagi, kas kujutan endale ette või on see tõsi, aga tundub, et peale seda toimingut stabiliseerus nii tühikäik kui ka paranes gaasi- ja turboreageering. seega ühinen kõigi eelkõnelejatega, kes on soovitanud vanad vaakumvollad ära parandada - see mõjub!

ps: B201 mootorile läheb 4 mm voolikut ca 3m ja 6 mm voolikut ca 1,2m.

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#46

P Veebr 04, 2007 18:45

eelmisel suvel sai "vahelduseks" ka 7-liitrise V8 diivanil istutud - oli änks küll, aga turboklassik on vähemalt sama äge :head:

Pilt

Pilt
HTKotermann
Postitusi: 47
Liitunud: R Sept 02, 2005 12:43
Asukoht:
Auto:

#47

E Veebr 26, 2007 23:32

välimus on maitseasi, aga interjööri ei ole ma küll kusagil stiilsemat näinud!
eriti toredad on istmed ja nende värv.

minu komplimendid!
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#48

R Apr 13, 2007 18:19

vahepealsetest arengutest niipalju, et praeguse seisuga olen ma täitsa jalamees :)

nimelt 04.04.07 varaõhtusel ajal hakkas täiesti lambist minu plekist pruudi süda keset riia mnt-d puterdama. mõtlesin, et asi võib olla süütes-sissepritses vms, samas mootor päris välja ei surnud. õnneks olin üsna lähedal garaazile, mida saabisõber vl mul kasutada lubab, ja võtsin seega suuna sinnapoole. enne garaazi jõudmist hakkas aga kapoti alt juba heledat paksu tossu tulema, mille peale mul junn ikka päris jahedaks läks ja jätsin masina kohe tee äärde seisma. kapoti alt uurides midagi häirivat ei leidnud, aga mootorit uuesti käivitades ajas paksu tossu välja nii väljalaske algusest kui ka summutist. kiire kõne Trionicule, kes kinnitas mu kartusi - suure tõenäosusega andis otsad plokikaane tihend. õlivarrast uurides oli õli omandanud juba mõnevõrra heledama, kreemja värvuse, mis üsna kindlalt lubab järeldada, et ka kõik mahlad on mootoris omavahel segamini läinud. riskisin puterdada sellise kooslusega veel mõned kümned meetrid garaazini ja sinna ta minust nukralt üksi seisma jäigi :(

nüüd on siis edasi (idee tasemel) põhimõtteliselt 2 võimalust: kas teha masinale totaalne "stripdown", võttes ette nii kere kui ka tehnika, või teha masin lihtsalt liikumisvõimeliseks. mõtteist on läbi käinud ka T8 (B201) asemele T16 (B202) aretamine. on teine juba üsna vanur ja kiuslik b-itch, aga süda ei luba teda kohe mitte kuidagi maha müüa. haigus küljes, mis teha. eks aeg annab arutust...

PS: ühtlasi ootan häid vihjeid selle kohta, keda võiks (Tartus või selle lähiümbruses) julgeda lasta mu masina mootori kallale, juhul kui ma ise sellega ühel hetkel hätta jään!

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#49

P Apr 15, 2007 2:33

eh, sind kyll!
pakkusin tulla "töötuppa" klassiku mootorit ehitama.
oleksid saanud miskit vajalikku omandada. ja pealelõunaga järgmiseks hommikuks taas sõitma saanud oma kallima
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#50

N Apr 26, 2007 19:45

Hakkas silma punane 9-5 mis pargib samal kohal kus klassik varem. Kas sellest võib järeldada, et oled klassiku aretamise kõrvalt veel teise Saabi soetanud? Klassiku urin on kogu parkla meelidivaim hääl:)
Vasta