Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
ehh, enam ei lähe auto ARK-is vormistamisest paari tundigi mööda, kui see juba foorumis ka kõigile teada on :D
no mis siin ikka salata - endine tyygassea kirsipunane 9-5 Griffin on nüüd tõepoolest minu. hetkel emotsioonid veel suht laes, samas ka mõneti vastandlikud. püüan autoga pisut lähemalt tutvuda ja kohaneda ning nädalavahetusel ehk ka mõned ilusad pildid teha. siis tuleb ka eraldi teema "lugejate autode" alla, kus seletan pikemalt autost ja ostu tagamaadest.
käisin Griffiga pisut lähemalt garaazis tutvumas ja ühtlasi tegin õnnetult seisvale klassikule pai - ausalt, klassikut nähes läks südame alt soojaks ja sisse istudes oli nii kodune tunne, kõik oli paigas, täpselt käe-jala juures! üks on kindel, klassiku peab ikka tagasi podisema saama :)
no mis siin ikka salata - endine tyygassea kirsipunane 9-5 Griffin on nüüd tõepoolest minu. hetkel emotsioonid veel suht laes, samas ka mõneti vastandlikud. püüan autoga pisut lähemalt tutvuda ja kohaneda ning nädalavahetusel ehk ka mõned ilusad pildid teha. siis tuleb ka eraldi teema "lugejate autode" alla, kus seletan pikemalt autost ja ostu tagamaadest.
käisin Griffiga pisut lähemalt garaazis tutvumas ja ühtlasi tegin õnnetult seisvale klassikule pai - ausalt, klassikut nähes läks südame alt soojaks ja sisse istudes oli nii kodune tunne, kõik oli paigas, täpselt käe-jala juures! üks on kindel, klassiku peab ikka tagasi podisema saama :)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
oi krt, kui tuttav tunne..:)Algselt postitas: aljoga
käisin Griffiga pisut lähemalt garaazis tutvumas ja ühtlasi tegin õnnetult seisvale klassikule pai - ausalt, klassikut nähes läks südame alt soojaks ja sisse istudes oli nii kodune tunne, kõik oli paigas, täpselt käe-jala juures! üks on kindel, klassiku peab ikka tagasi podisema saama
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
klassiku remonditööd edenevad nagu Saabiklubi asjad - aeglaselt, kuid järjekindlalt. 14.07 sai tänu EnnSvenssoni nõule ja jõule maha võetud plokikaas, mille käigus sai mitmekümnel korral kurjalt kirutud svenska engineeringut - neid polte ja mutreid on svenskad ikka eriti haigetesse kohtadesse toppinud ja mida raskemini ligipääsetavamad, seda raskemini on nad ka kinni keeratud. kartused osutusid õigeks - I püti juurest on plokikaane tihend täiesti ära mädanenud ja tosool kenasti püti puhtaks pesnud. mootor oli iseenesest seest täitsa kena ja heas korras. kuna mootor juba poolenisti lahti, siis mõtlesime, et võiks lasta asjad juba korralikumalt ära teha - sestap läheb tegemisse/kontrollimisse nii plokikaas, väljalaske kolle kui turbo.
selle suve kokkutulekule kahjuks klassikuga ei jõua, kuid loodetavasti saab mõnel järgmisel kokkutulekul proovida, mida T8 klassik tegelikult suudab.
selle suve kokkutulekule kahjuks klassikuga ei jõua, kuid loodetavasti saab mõnel järgmisel kokkutulekul proovida, mida T8 klassik tegelikult suudab.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
jätkan oma "päevikut". isand EnnSvensson`i eestvedamisel ja -tegutsemisel sai lõpuks alustatud mootori kokkupanekuga. suve jooksul sai ka natuke tavaari kokku aetud (ülemine tihendite remondikomplekt, plokikaane poldid, turbotihendid, tutikas (!) juhtrõhuregulaator -> tuhat tänu kod Rbl`le :notworthy:, etc):
EnnSvensson`i kontakte kasutades sai ka plokikaas uuele elule (lihvitud, soveldatud, klapivahed reguleeritud) - kommentaar tegijalt olevat olnud, et sellise materjalivaruga plokikaasi tänapäeval juba enam ammu ei tehta, seega ülim tunnustus (ennisaegsele) Saab engineering´ule:
siin aga kogu selle jama põhjustaja - esimese püti juurest totaalselt läbi mädanenud plokaanetihend:
ilmselged "pesujäljed" võis leida ka esimese püti kolvilt:
Inseneri sensitiivse kompamise ja induktiivse meetodi tagajärjel asuti seisukohale, et mootor on seest päris OK korras ja mingit suuremat tegemist ei vaja, peale pindade puhastuse:
siit teemast saadud näpunäidete kohaselt otsustasime vana pragudega väljalaskekolle asemel panna Rbl`i doonormootorilt mahakruvitud kolle, millel paraku puudub lambdasondi jaoks vajalik auk. aga kaane peale istus uus-vana kolle peale mõningaid eeltöid sama hästi kui vana-vana:
õhtu lõpetuseks leidis plokikaas koos väljalaskekollega mootori peal oma koha (ei kujutanud enne ettegi, et selle paigaldamine eeldab päris mitmete pisi- aga ülioluliste nüansside teadmist - nüüd tänu EnnS-le jälle targem):
lootus, et see talv veel rajale saab, säilub...
EnnSvensson`i kontakte kasutades sai ka plokikaas uuele elule (lihvitud, soveldatud, klapivahed reguleeritud) - kommentaar tegijalt olevat olnud, et sellise materjalivaruga plokikaasi tänapäeval juba enam ammu ei tehta, seega ülim tunnustus (ennisaegsele) Saab engineering´ule:
siin aga kogu selle jama põhjustaja - esimese püti juurest totaalselt läbi mädanenud plokaanetihend:
ilmselged "pesujäljed" võis leida ka esimese püti kolvilt:
Inseneri sensitiivse kompamise ja induktiivse meetodi tagajärjel asuti seisukohale, et mootor on seest päris OK korras ja mingit suuremat tegemist ei vaja, peale pindade puhastuse:
siit teemast saadud näpunäidete kohaselt otsustasime vana pragudega väljalaskekolle asemel panna Rbl`i doonormootorilt mahakruvitud kolle, millel paraku puudub lambdasondi jaoks vajalik auk. aga kaane peale istus uus-vana kolle peale mõningaid eeltöid sama hästi kui vana-vana:
õhtu lõpetuseks leidis plokikaas koos väljalaskekollega mootori peal oma koha (ei kujutanud enne ettegi, et selle paigaldamine eeldab päris mitmete pisi- aga ülioluliste nüansside teadmist - nüüd tänu EnnS-le jälle targem):
lootus, et see talv veel rajale saab, säilub...
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
vat ei teagi täpselt, EnnS arvates lekkis jagaja vahelt ja ka turbo õli äravoolutorust. aga kas kogu kraam sealt on pärit, krt seda teab. samas minu ajal on õlikadu olnud suhteliselt marginaalne - kahe õlivahetuse vahelisel ajal on vaid üksikutel kordadel tekkinud vajadus pisut õli juurde kallata.
S9000: mis neis siis huvitavat on?
S9000: mis neis siis huvitavat on?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Survepesur abiks. Mul läks ikka päris mitu korda, kuni kogu taaga sealt maha sai. Õnneks pole sel autol miskit hella elektroonikat seal, saab rahulikult alt ja ülevalt ja küljepealt lasta. Siis jälle leotada...Algselt postitas: aljoga
vat ei teagi täpselt, EnnS arvates lekkis jagaja vahelt ja ka turbo õli äravoolutorust. aga kas kogu kraam sealt on pärit, krt seda teab.
A see juhtrõhuregulaator... kui ma mäletan õieti siis olid need Rbl-i Rootsist toodud vabalthingava omad ja minu mäletamist pidi on need turboga autol erinevad (spetsialistid parandage mind, kui eksin)... Hind muidugi oli nii mõttetu neil, et võib ju katsetada...
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Algselt postitas: Cyber
Survepesur abiks. Mul läks ikka päris mitu korda, kuni kogu taaga sealt maha sai. Õnneks pole sel autol miskit hella elektroonikat seal, saab rahulikult alt ja ülevalt ja küljepealt lasta. Siis jälle leotada...
sa miskit pesuvahendit ka kasutasid või lasid ainult veega? kui mootor koos, siis ma nagu ei oskakski kusagilt asjale läheneda - ülevalt ja küljepealt lastes on ees sisselaske-väljalaskekollektorid ja turbo ning alt saaks lasta ainult siis, kui masin tõstukil (?).
juhtrõhuregulaatori koha pealt - siit (kõige alumine) tuleb, nagu oleks turbol ja vabalthingaval ikka samad junnid.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mina kasutasin mootori ja kõige muu pesuks "mootori pesu vahendit" või teine variant leotus pesu vahend. Seda müüakse nii liitrises kui ka 5 liitrisest kanistris. Mootori pilt on peal. Pihustad peale, lased "tõmmata" ja siis pesed maha.
No on lihtsalt huvitava kujuga need kambrikesed. Küünla ümbrust mõtlen just. Pole varem selliseid näinud.
No on lihtsalt huvitava kujuga need kambrikesed. Küünla ümbrust mõtlen just. Pole varem selliseid näinud.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mingile liitrine "Mootoripesuvahend" oli. Polar vist... A seal on ülevaltpoolt lähenemiseks ruumi küll. Aku kõrvalt ja väljalaske vahelt, aku võid ju ka maha võtta. Alt saad ka ilma tõstmata. Kummarduda tuleb..:D käpuli pisut lasta. Aga soovitavalt tee seda mingi imava pinnase peal. Kivide pealt ei saa ehk pärast sodi kätte...:P SUht lähedalt lastes lööb selle saastakihi lahti küll. Loominguliselt tuleb läheneda..:D
Kui on sama rõhuregulaator, no siis võtan omad sõnad tagasi.
Kui on sama rõhuregulaator, no siis võtan omad sõnad tagasi.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
vaatan, et viimane postitus oli siin teemas ca aasta tagasi - no eluolu on vahepeal paljuski muutunud ja kahjuks ei ole enam nii palju aega klassiku jaoks leidnud. siiski tänu Insener EnnSvenssoni ennastsalgavale abile ja tööle on klassiku mootor 2008.a suve lõpuks kokku saadud.
mootor käib, aga vigaselt. mingil hetkel kaoks nagu 1 pütt tagant ära, siis tuleb jälle tagasi. gaasi vajutades ei tule ka gaas kohe järgi. sõites läheb enne 10-20 sek, enne kui 2000 pealt hakkavad pöörded uuesti tõusma ja turbol tekib ülelaadimine. jagajakaas, küünlajuhtmed ja küünlad tutikad. pihusteid sai ka erinevaid testitud (originaalid ca 1,5 aastat vanad). ei kujuta ettegi, mis viga võiks olla. juhtrõhuregulaator sai uus pandud - ei tea, kas see võiks mõjutada (kas vabalthingaval ja turboga mudelil on erinevad JRR-id?)? umbes katalüsaator? 1,5 aastat vana bensiin? umbes kütusefilter? lahtiühendatud lambda + solenoidklapike? jnejne - variante on sadu. veel mõningaid mõtteid? no igatahes igav mul sellega ei hakka...
mootor käib, aga vigaselt. mingil hetkel kaoks nagu 1 pütt tagant ära, siis tuleb jälle tagasi. gaasi vajutades ei tule ka gaas kohe järgi. sõites läheb enne 10-20 sek, enne kui 2000 pealt hakkavad pöörded uuesti tõusma ja turbol tekib ülelaadimine. jagajakaas, küünlajuhtmed ja küünlad tutikad. pihusteid sai ka erinevaid testitud (originaalid ca 1,5 aastat vanad). ei kujuta ettegi, mis viga võiks olla. juhtrõhuregulaator sai uus pandud - ei tea, kas see võiks mõjutada (kas vabalthingaval ja turboga mudelil on erinevad JRR-id?)? umbes katalüsaator? 1,5 aastat vana bensiin? umbes kütusefilter? lahtiühendatud lambda + solenoidklapike? jnejne - variante on sadu. veel mõningaid mõtteid? no igatahes igav mul sellega ei hakka...
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
nüüd klassik juba mõnda aega kodus. tühikäik sai korda tehtud ja masin nurrub nagu kiisu, lausa uskumatu! garaažis hallitama läinud sisu sai ka paremaks tehtud ja tolmuga kaetud värv särama pestud. nüüd vaja veel sumpa korda teha, ÜV läbi käia ja siis on klassik talvisteks jääradadeks valmis. järgmist suvehooaega ootavad aga VM-st soetatud uued veljed ;)
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Jätkan päevikuga. Alates 2008.a sügisest, kui mootor jälle korda sai, on klassik olnud vahelduva eduga igapäevases kasutuses. Mootor lippab küll kenasti, kuid keret kimbutavad aina rohkem roosteprobleemid ja sellega tuleks lähiajal midagi tõsiselt ette võtta. Talvel oli aga väga mõnus plokisoojenduse võlusid nautida ja hommikul kiirelt soojeneva autoga tööle vurada.
Nagu aasta tagasi eelmises postis sai kirjutatud, ostsin 2008.a sügisel VM sooduspakkumisest klassikule uued veljed, ikka need õiged turboklassikule - Super Aerod 2009.a suvehooaeg sai siis nendega ringi kärutatud. Üle väga mitme aasta sai klassikuga käidud ka Saabide kokkutulekul:
*owl`i foto
*teager`i foto
*owl`i foto
Auto niiskes garaažis 1,5 aastat seismine oli kahjuks oma töö teinud kogu summutile ning ligemale aastase igakuise keevitamise-lappimise fiasko saabus kohe pärast suvekokkutulekut koju jõudes, kui summuti oleks äärepealt keskelt murdudes auto alt maha kukkunud. 1 kuu tellimisele-ootamisele ja suvehooaja lõpetuseks kadus auto alt ära vana "hingamist pitsitav" süsteem ja asemele läks täies ulatuses uus vabamat hingamist võimaldav:
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Enne suurema sügise tulekut toimus ka väike koosviibimine ja ühine fotosessioon Rahinge järve ääres Saabiklubi Tartu liikmete vahel:
Nagu aasta tagasi eelmises postis sai kirjutatud, ostsin 2008.a sügisel VM sooduspakkumisest klassikule uued veljed, ikka need õiged turboklassikule - Super Aerod 2009.a suvehooaeg sai siis nendega ringi kärutatud. Üle väga mitme aasta sai klassikuga käidud ka Saabide kokkutulekul:
*owl`i foto
*teager`i foto
*owl`i foto
Auto niiskes garaažis 1,5 aastat seismine oli kahjuks oma töö teinud kogu summutile ning ligemale aastase igakuise keevitamise-lappimise fiasko saabus kohe pärast suvekokkutulekut koju jõudes, kui summuti oleks äärepealt keskelt murdudes auto alt maha kukkunud. 1 kuu tellimisele-ootamisele ja suvehooaja lõpetuseks kadus auto alt ära vana "hingamist pitsitav" süsteem ja asemele läks täies ulatuses uus vabamat hingamist võimaldav:
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Enne suurema sügise tulekut toimus ka väike koosviibimine ja ühine fotosessioon Rahinge järve ääres Saabiklubi Tartu liikmete vahel:
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Vastus peaks olema "jah"...Algselt postitas: aljoga
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: Cyber
Vastus peaks olema "jah"...Algselt postitas: aljoga
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Mul peale kat-i asendamist resoga vastupidi tuli 0.1bar'i juurde. Ja turbo timmer fikseerib max rõhku 1.2bar'i ja vahel ka kuni 1.3bar'i:cool: ja see ilma cut' offita ja APCga.
__In Boost We Trust__