Saab 900 T8 Aero, 1989, ivomets (ex-aljoga) [MÜÜDUD]

Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#51

N Apr 26, 2007 20:46

Nii ... täna panin ühe müüdud griffini teema lukku, msn-is on aljogal description "V6 kikib ääsi". Nüüd seisab üks veel samal kohal ka... krt, isegi mina oskan 3 piires arvutada..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#52

N Apr 26, 2007 21:04

Pssst, tasa, peremees tutvub enda uue punase kuradiga (lambanahas) veel :beer: a peagi lubati ka pilte ja ehk väike jutukenegi :P

terv, teager
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#53

N Apr 26, 2007 23:13

ehh, enam ei lähe auto ARK-is vormistamisest paari tundigi mööda, kui see juba foorumis ka kõigile teada on :D

no mis siin ikka salata - endine tyygassea kirsipunane 9-5 Griffin on nüüd tõepoolest minu. hetkel emotsioonid veel suht laes, samas ka mõneti vastandlikud. püüan autoga pisut lähemalt tutvuda ja kohaneda ning nädalavahetusel ehk ka mõned ilusad pildid teha. siis tuleb ka eraldi teema "lugejate autode" alla, kus seletan pikemalt autost ja ostu tagamaadest.

käisin Griffiga pisut lähemalt garaazis tutvumas ja ühtlasi tegin õnnetult seisvale klassikule pai - ausalt, klassikut nähes läks südame alt soojaks ja sisse istudes oli nii kodune tunne, kõik oli paigas, täpselt käe-jala juures! üks on kindel, klassiku peab ikka tagasi podisema saama :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#54

N Apr 26, 2007 23:39

Algselt postitas: aljoga
käisin Griffiga pisut lähemalt garaazis tutvumas ja ühtlasi tegin õnnetult seisvale klassikule pai - ausalt, klassikut nähes läks südame alt soojaks ja sisse istudes oli nii kodune tunne, kõik oli paigas, täpselt käe-jala juures! üks on kindel, klassiku peab ikka tagasi podisema saama :)
oi krt, kui tuttav tunne..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#55

R Apr 27, 2007 19:38

kahju et sellise isendiga niimoodi juhtus.aga proovi ikka ilusti siis korda teha niigi vähe klassikuid liigub eestis ringi.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#56

N Juul 19, 2007 11:39

klassiku remonditööd edenevad nagu Saabiklubi asjad - aeglaselt, kuid järjekindlalt. 14.07 sai tänu EnnSvenssoni nõule ja jõule maha võetud plokikaas, mille käigus sai mitmekümnel korral kurjalt kirutud svenska engineeringut - neid polte ja mutreid on svenskad ikka eriti haigetesse kohtadesse toppinud ja mida raskemini ligipääsetavamad, seda raskemini on nad ka kinni keeratud. kartused osutusid õigeks - I püti juurest on plokikaane tihend täiesti ära mädanenud ja tosool kenasti püti puhtaks pesnud. mootor oli iseenesest seest täitsa kena ja heas korras. kuna mootor juba poolenisti lahti, siis mõtlesime, et võiks lasta asjad juba korralikumalt ära teha - sestap läheb tegemisse/kontrollimisse nii plokikaas, väljalaske kolle kui turbo.

selle suve kokkutulekule kahjuks klassikuga ei jõua, kuid loodetavasti saab mõnel järgmisel kokkutulekul proovida, mida T8 klassik tegelikult suudab.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#57

P Sept 23, 2007 21:13

jätkan oma "päevikut". isand EnnSvensson`i eestvedamisel ja -tegutsemisel sai lõpuks alustatud mootori kokkupanekuga. suve jooksul sai ka natuke tavaari kokku aetud (ülemine tihendite remondikomplekt, plokikaane poldid, turbotihendid, tutikas (!) juhtrõhuregulaator -> tuhat tänu kod Rbl`le :notworthy:, etc):

Pilt

EnnSvensson`i kontakte kasutades sai ka plokikaas uuele elule (lihvitud, soveldatud, klapivahed reguleeritud) - kommentaar tegijalt olevat olnud, et sellise materjalivaruga plokikaasi tänapäeval juba enam ammu ei tehta, seega ülim tunnustus (ennisaegsele) Saab engineering´ule:

Pilt

Pilt

Pilt

siin aga kogu selle jama põhjustaja - esimese püti juurest totaalselt läbi mädanenud plokaanetihend:

Pilt

Pilt

ilmselged "pesujäljed" võis leida ka esimese püti kolvilt:

Pilt

Pilt

Pilt

Inseneri sensitiivse kompamise ja induktiivse meetodi tagajärjel asuti seisukohale, et mootor on seest päris OK korras ja mingit suuremat tegemist ei vaja, peale pindade puhastuse:

Pilt

Pilt

siit teemast saadud näpunäidete kohaselt otsustasime vana pragudega väljalaskekolle asemel panna Rbl`i doonormootorilt mahakruvitud kolle, millel paraku puudub lambdasondi jaoks vajalik auk. aga kaane peale istus uus-vana kolle peale mõningaid eeltöid sama hästi kui vana-vana:

Pilt

Pilt

õhtu lõpetuseks leidis plokikaas koos väljalaskekollega mootori peal oma koha (ei kujutanud enne ettegi, et selle paigaldamine eeldab päris mitmete pisi- aga ülioluliste nüansside teadmist - nüüd tänu EnnS-le jälle targem):

Pilt

Pilt


lootus, et see talv veel rajale saab, säilub...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#58

P Sept 23, 2007 21:26

Väga tore kuulda. Üks minu lemmik autosi saab jälle korda. Muide huvitava kujuga põlemiskambrid:)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#59

E Sept 24, 2007 11:16

Aga miks see kapotialune nii õline on?? Käigukasti korpus nii lägane...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#60

K Sept 26, 2007 9:23

vat ei teagi täpselt, EnnS arvates lekkis jagaja vahelt ja ka turbo õli äravoolutorust. aga kas kogu kraam sealt on pärit, krt seda teab. samas minu ajal on õlikadu olnud suhteliselt marginaalne - kahe õlivahetuse vahelisel ajal on vaid üksikutel kordadel tekkinud vajadus pisut õli juurde kallata.

S9000: mis neis siis huvitavat on?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#61

K Sept 26, 2007 16:05

Algselt postitas: aljoga

S9000: mis neis siis huvitavat on?


Ma usun, et ta 16 klapilistel pole nii huvitava kujuga;)
Aga see õli käigukasti peal on küll jube:D
Saa siis Aero ilusti podisema:)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#62

K Sept 26, 2007 16:16

Algselt postitas: aljoga
vat ei teagi täpselt, EnnS arvates lekkis jagaja vahelt ja ka turbo õli äravoolutorust. aga kas kogu kraam sealt on pärit, krt seda teab.
Survepesur abiks. Mul läks ikka päris mitu korda, kuni kogu taaga sealt maha sai. Õnneks pole sel autol miskit hella elektroonikat seal, saab rahulikult alt ja ülevalt ja küljepealt lasta. Siis jälle leotada...

A see juhtrõhuregulaator... kui ma mäletan õieti siis olid need Rbl-i Rootsist toodud vabalthingava omad ja minu mäletamist pidi on need turboga autol erinevad (spetsialistid parandage mind, kui eksin)... Hind muidugi oli nii mõttetu neil, et võib ju katsetada...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#63

K Sept 26, 2007 16:42

Algselt postitas: Cyber
Survepesur abiks. Mul läks ikka päris mitu korda, kuni kogu taaga sealt maha sai. Õnneks pole sel autol miskit hella elektroonikat seal, saab rahulikult alt ja ülevalt ja küljepealt lasta. Siis jälle leotada...

sa miskit pesuvahendit ka kasutasid või lasid ainult veega? kui mootor koos, siis ma nagu ei oskakski kusagilt asjale läheneda - ülevalt ja küljepealt lastes on ees sisselaske-väljalaskekollektorid ja turbo ning alt saaks lasta ainult siis, kui masin tõstukil (?).

juhtrõhuregulaatori koha pealt - siit (kõige alumine) tuleb, nagu oleks turbol ja vabalthingaval ikka samad junnid.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#64

K Sept 26, 2007 16:58

Mina kasutasin mootori ja kõige muu pesuks "mootori pesu vahendit" või teine variant leotus pesu vahend. Seda müüakse nii liitrises kui ka 5 liitrisest kanistris. Mootori pilt on peal. Pihustad peale, lased "tõmmata" ja siis pesed maha.

No on lihtsalt huvitava kujuga need kambrikesed. Küünla ümbrust mõtlen just. Pole varem selliseid näinud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#65

K Sept 26, 2007 17:37

Mingile liitrine "Mootoripesuvahend" oli. Polar vist... A seal on ülevaltpoolt lähenemiseks ruumi küll. Aku kõrvalt ja väljalaske vahelt, aku võid ju ka maha võtta. Alt saad ka ilma tõstmata. Kummarduda tuleb..:D käpuli pisut lasta. Aga soovitavalt tee seda mingi imava pinnase peal. Kivide pealt ei saa ehk pärast sodi kätte...:P SUht lähedalt lastes lööb selle saastakihi lahti küll. Loominguliselt tuleb läheneda..:D

Kui on sama rõhuregulaator, no siis võtan omad sõnad tagasi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#66

L Aug 30, 2008 23:07

vaatan, et viimane postitus oli siin teemas ca aasta tagasi - no eluolu on vahepeal paljuski muutunud ja kahjuks ei ole enam nii palju aega klassiku jaoks leidnud. siiski tänu Insener EnnSvenssoni ennastsalgavale abile ja tööle on klassiku mootor 2008.a suve lõpuks kokku saadud.

mootor käib, aga vigaselt. mingil hetkel kaoks nagu 1 pütt tagant ära, siis tuleb jälle tagasi. gaasi vajutades ei tule ka gaas kohe järgi. sõites läheb enne 10-20 sek, enne kui 2000 pealt hakkavad pöörded uuesti tõusma ja turbol tekib ülelaadimine. jagajakaas, küünlajuhtmed ja küünlad tutikad. pihusteid sai ka erinevaid testitud (originaalid ca 1,5 aastat vanad). ei kujuta ettegi, mis viga võiks olla. juhtrõhuregulaator sai uus pandud - ei tea, kas see võiks mõjutada (kas vabalthingaval ja turboga mudelil on erinevad JRR-id?)? umbes katalüsaator? 1,5 aastat vana bensiin? umbes kütusefilter? lahtiühendatud lambda + solenoidklapike? jnejne - variante on sadu. veel mõningaid mõtteid? no igatahes igav mul sellega ei hakka...

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#67

P Okt 19, 2008 12:35

nüüd klassik juba mõnda aega kodus. tühikäik sai korda tehtud ja masin nurrub nagu kiisu, lausa uskumatu! garaažis hallitama läinud sisu sai ka paremaks tehtud ja tolmuga kaetud värv särama pestud. nüüd vaja veel sumpa korda teha, ÜV läbi käia ja siis on klassik talvisteks jääradadeks valmis. järgmist suvehooaega ootavad aga VM-st soetatud uued veljed ;)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#68

P Okt 19, 2008 12:57

:headbang: Tükk aega juba oodanud millal siin midagi uuendatakse. Lõpuks ometi. Ja tundub olevat päris shiny. See on nagu kõige kõvem saab ever:love: Pole enam usku neisse jääradadese.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#69

P Okt 18, 2009 21:54

Jätkan päevikuga. Alates 2008.a sügisest, kui mootor jälle korda sai, on klassik olnud vahelduva eduga igapäevases kasutuses. Mootor lippab küll kenasti, kuid keret kimbutavad aina rohkem roosteprobleemid ja sellega tuleks lähiajal midagi tõsiselt ette võtta. Talvel oli aga väga mõnus plokisoojenduse võlusid nautida ja hommikul kiirelt soojeneva autoga tööle vurada.

Pilt

Pilt

Pilt

Nagu aasta tagasi eelmises postis sai kirjutatud, ostsin 2008.a sügisel VM sooduspakkumisest klassikule uued veljed, ikka need õiged turboklassikule - Super Aerod ;) 2009.a suvehooaeg sai siis nendega ringi kärutatud. Üle väga mitme aasta sai klassikuga käidud ka Saabide kokkutulekul:

Pilt
*owl`i foto

Pilt
*teager`i foto

Pilt
*owl`i foto

Auto niiskes garaažis 1,5 aastat seismine oli kahjuks oma töö teinud kogu summutile ning ligemale aastase igakuise keevitamise-lappimise fiasko saabus kohe pärast suvekokkutulekut koju jõudes, kui summuti oleks äärepealt keskelt murdudes auto alt maha kukkunud. 1 kuu tellimisele-ootamisele ja suvehooaja lõpetuseks kadus auto alt ära vana "hingamist pitsitav" süsteem ja asemele läks täies ulatuses uus vabamat hingamist võimaldav:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.

Enne suurema sügise tulekut toimus ka väike koosviibimine ja ühine fotosessioon Rahinge järve ääres Saabiklubi Tartu liikmete vahel:

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#70

P Okt 18, 2009 22:03

Lõpetuseks ka mõned sügispildid, kuidas me klassikuga koera pissitamas käisime (or vice versa) :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#71

P Okt 18, 2009 23:36

Sinu klassikut ma vist neljap Riia mäel jõllasingi?
hedi
Postitusi: 55
Liitunud: P Jaan 25, 2009 16:40
Asukoht:
Auto:

#72

P Okt 18, 2009 23:49

ilus oli küll kui laupäeval statoilis silma jäi :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#73

E Okt 19, 2009 8:35

Algselt postitas: aljoga
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Vastus peaks olema "jah"...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#74

E Okt 19, 2009 8:59

Esimene owl'i foto on ülimalt ilus, midagi paremaks muuta enam ei saaks. Alati on mõnus selle auto kohta midagi lugeda:)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#75

E Okt 19, 2009 9:09

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: aljoga
Seoses uue väljalaskesüsteemiga ongi mul tekkinud ka üks küsimus - kas võib olla, et seoses ühe vabamat hingamist takistava elemendi eemaldamisega auto alt langes ka base boost? Hetkel istub base boost kuskil 0,3 bar`i peal, kuigi peaks olema vähemalt 0,4 bar`i.
Vastus peaks olema "jah"...


Mul peale kat-i asendamist resoga vastupidi tuli 0.1bar'i juurde. Ja turbo timmer fikseerib max rõhku 1.2bar'i ja vahel ka kuni 1.3bar'i:cool: ja see ilma cut' offita ja APCga.
__In Boost We Trust__
Vasta