Saab 900 T16 1992 Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
Tervitus,
Seoses läheneva kevadega avastasin enda edevama külje ja näitan nüüd oma masinaparki. Sellised Saab tüüpi sõiduautod on nüüd minu õuel (piltikult, õu pole tegelikult minu).
900 T16 '92
Tõin hetkeemotsioonide ajendil septembris 2010 Soomest. Vaatasin nettiauto.fi kuulutusi ning tol hetkel teadmata Saabide hingeelust vähimatki, helistasin omanikule ja sõitsin paar päeva hiljem autole järgi. Kuulutuses seejuures oli ainult üks pimedas garaazis tehtud pilt, aga kuna klassik oli minu jaoks nii kole auto, et see tundus lausa ilus (nüüd tundub klassik tõesti väga ilus auto), siis miks mitte. Kohapeal selgus muidugi, et koopaservad olid roostes, uste alumistest servadest läks sõrm läbi jne. Tavalised igapäevasõidus olnud ja mõneks aastaks käest lastud klassiku mured. Tehnika poole pealt oli huvitav originaalne tehasetuuning, mis tähendab tegelikult aero APC-d (punane pealekauba) ja kütuserõhuregulaatorit. Nüüdseks on üksjagu sõidetud, auto endiselt igapäevasõiduk ja ennast väga töökindlana tõestanud. Üksjagu on ka parendatud - kere on korda tehtud, kett vahetatud jms.
900 T16 Cabrio '90
Ja teise tõin rohkem kaalutletuna Pärnust täna...
Vot nii on praegu lood. Cabriot hakkan järgevatel päevadel rohkem lahkama, praeguseni pole eriti probleemseid kohti veel leidnud.
Mõni hädine pilt ka (combikupee suvel 2011, cabrio täna), kui ilmad soojemaks lähevad, siis pärast korralikku suurpuhastust kindlasti korralikumad pildid.
Margus
edit: ja tervitused Ivometsale loomulikult!
Seoses läheneva kevadega avastasin enda edevama külje ja näitan nüüd oma masinaparki. Sellised Saab tüüpi sõiduautod on nüüd minu õuel (piltikult, õu pole tegelikult minu).
900 T16 '92
Tõin hetkeemotsioonide ajendil septembris 2010 Soomest. Vaatasin nettiauto.fi kuulutusi ning tol hetkel teadmata Saabide hingeelust vähimatki, helistasin omanikule ja sõitsin paar päeva hiljem autole järgi. Kuulutuses seejuures oli ainult üks pimedas garaazis tehtud pilt, aga kuna klassik oli minu jaoks nii kole auto, et see tundus lausa ilus (nüüd tundub klassik tõesti väga ilus auto), siis miks mitte. Kohapeal selgus muidugi, et koopaservad olid roostes, uste alumistest servadest läks sõrm läbi jne. Tavalised igapäevasõidus olnud ja mõneks aastaks käest lastud klassiku mured. Tehnika poole pealt oli huvitav originaalne tehasetuuning, mis tähendab tegelikult aero APC-d (punane pealekauba) ja kütuserõhuregulaatorit. Nüüdseks on üksjagu sõidetud, auto endiselt igapäevasõiduk ja ennast väga töökindlana tõestanud. Üksjagu on ka parendatud - kere on korda tehtud, kett vahetatud jms.
900 T16 Cabrio '90
Ja teise tõin rohkem kaalutletuna Pärnust täna...
Vot nii on praegu lood. Cabriot hakkan järgevatel päevadel rohkem lahkama, praeguseni pole eriti probleemseid kohti veel leidnud.
Mõni hädine pilt ka (combikupee suvel 2011, cabrio täna), kui ilmad soojemaks lähevad, siis pärast korralikku suurpuhastust kindlasti korralikumad pildid.
Margus
edit: ja tervitused Ivometsale loomulikult!
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Pole paha edev külg Krt klassiku cabriot või aerot vaatan alati mokk töllakil :beer:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Väga tore on, et kasvab peale noori mehi, kes koledatest autodest rõõmu oskavad tunda, nii et see haiguseks saab.
Nagu põhja-läti vanasõna ütleb, et kus on 2, sinna tuleb kolmaski pea juurde, üks 8v special või aero näiteks :D
Ega see polegi paha tunne sõita linnas lahtise cabrioga ja kuulata mõnusalt kõvasti kurjamilt lugu: mul oli väga raske lapselõlv!
Igaljuhul loodan, et see saabipisik jääks ravimatuks mis vanaduses hullaris helgetel hetkedel meelde tuleb a-la mul oli kunagi cabrio klassik! :beer:
Nagu põhja-läti vanasõna ütleb, et kus on 2, sinna tuleb kolmaski pea juurde, üks 8v special või aero näiteks :D
Ega see polegi paha tunne sõita linnas lahtise cabrioga ja kuulata mõnusalt kõvasti kurjamilt lugu: mul oli väga raske lapselõlv!
Igaljuhul loodan, et see saabipisik jääks ravimatuks mis vanaduses hullaris helgetel hetkedel meelde tuleb a-la mul oli kunagi cabrio klassik! :beer:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Super, tore näha, et on veel klassikute fänne kes ka autode omamiseni jõuavad :beer:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Punane on ilus masin. Kevade poole kui lumi läinud ja maa roheline siis klõpsi sellest ka fotoalbumi pilte. Kindlasti näeks selline masin välja hea, kas mai, juuni, juuli või augustikuu pildil saabiklubi kalendris. Head nokitsemist siis masinatega :beer:
Panin cabriole korralikud rehvid alla, katusega saabil juhtusid sellised vähesõitnud kuuris olema, ta ise sõidab nagunii mõne aja veel lamellidega. Mitte eriti suureks üllatuseks kadus vist vibratsioon ära, mida pärnu-tallinn trassil täheldasin, midagi nagu on endiselt teistmoodi, aga see võib praegu ka luulu olla. Noh nagu ikka esimestel päevadel kuulad ja üritad igasugu vigu leida, mida ei pruugi tegelikult üldse olla ja hakkad asju ette kujutama.
Kärukonksu võtsin ka ära. Tuleb hea tuju, kui 22 aastat vana auto põhja all sujuva käeliigutusega ropendamata polte võid lahti keerata... Umbes sama hea tuju nagu siis, kui vaatad 22 aastat vana auto rattakoobaste sisse ja sealt vaatab vastu punane värv.
Margus
Kärukonksu võtsin ka ära. Tuleb hea tuju, kui 22 aastat vana auto põhja all sujuva käeliigutusega ropendamata polte võid lahti keerata... Umbes sama hea tuju nagu siis, kui vaatad 22 aastat vana auto rattakoobaste sisse ja sealt vaatab vastu punane värv.
Margus
Kontrolli kindlasti kõigi isendite alumiste esiõõtsade tagakinnituste seisukorda. Tavaliselt on seal visuaalne pilt kaunis,kuid heebeldades tuleb pisar püksi.Kui need 2 sõlme ideaali ajada,võib auto tankiks lugeda.:beer:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kindlasti tasuks ka roostetõrjele mõelda mõlema isendi puhul. (Karbid õli täis, põhi, koopad jne)
Aa, kus kandis masinad liiguvad ka?
kui sa vaid teaks palju sellel 4 ukselisel seda grafiitõli oli sisse ja peale pandud!!
vähemalt 5 auto jagu; :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kindlasti tasuks ka roostetõrjele mõelda mõlema isendi puhul. (Karbid õli täis, põhi, koopad jne)
Aa, kus kandis masinad liiguvad ka?
Sellel keretüübil pole mingeid "karpe", vaid on osaline topeltpõhi, mis on täiesti erinevad asjad.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kindlasti tasuks ka roostetõrjele mõelda mõlema isendi puhul. (Karbid õli täis, põhi, koopad jne)
Aa, kus kandis masinad liiguvad ka?
kui sa vaid teaks palju sellel 4 ukselisel seda grafiitõli oli sisse ja peale pandud!!
vähemalt 5 auto jagu; :thumb:
Pole sellest tonnist grafiitõlist tolku,kui seda on poolmädanenud konstruktsioonidesse lastud. Hetkel asume ehitama üht sellist,millesse hõimuvelled on ämbriga grafiiti- ning muud sarnast peale-sisse möksinud,et varjata eneste "üliprofessionaalseid" keevitustöid (lapid peale,puhastamata pinnad,neile veel lappe peale jne....)
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Nii, mõned päevad on cabrioga ringi sõidetud, katus maas loomulikult. Minu jaoks on väga üllatav see, et kui just taevast sodi kaela ei saja, siis võib selliste ilmadega - mõni kraad sooja - lahtise autoga mõnuga kulgeda. Ja hr. Ivometsal oli õigus - tuuletamm teeb imesid.
Mis on vahepeal tehtud: katus ei tahtnud alati sulguda, lootsin, et probleem on lülitis, sinna vea ka jälitasin. Lisaks hüdraulikasüsteemi kontrollisin visuaalselt üle, tase normis, lekkeid pole. Õli tasub muidugi nagunii vahetada, aga see jääb suve peale, sest kogu kompott (pump, silindrid) tuleb selleks maha võtta.
Suurem puhastus sees ja pagasnikus. Jällegi oli hea meel, et ei leidnud ka pagassipõhjast roostet.
Mis edasi: järgmisel nädalal esiklaasi vahetus (pidi olema üleeile, aga tellitud klaas oli transportil viga saanud) ja suurem hooldus: mahlad, küünlad, juhtmed, voolikud, kett. Natuke kuivemate ilmade saabudes katsub ka suuremaid armatuurinaginaid natuke vähendada. Kui on kellelgi pakkuda korralikku keskkonsooli (see vertikaalne osa, kus on sahtlid), siis andke tulla. Seal on korralikku itaalia kodu<b>[Censored]</b>ot harrastatud, lahtivõtmisel leitud 200 liiri ei lohuta.
Mis vajab uurimist: kiirendusel, eriti teisel käigul, mingi võdin (ei, see pole turboklassikule omane rataste tühjakäimine ),
Kombikupee on ka praegu garaažis ja viimase kuu jooksul sõitnud umbes 50km, kuna odavam, eriti Tallinna teedel on sõita tööautoga. See tähendab, et nagu juba mõni aeg olen plaaninud, aga siis jälle loobunud, tuleb ta maha müüa. Kahju on, aga peab endale aru andma, et seismine on auto surm. Pildid ja müügikuulutus tulevad siis, kui ilmad natuke kevadisemaks lähevad, et saaks ta väljast ja seest ära pesta.
Margus
Mis on vahepeal tehtud: katus ei tahtnud alati sulguda, lootsin, et probleem on lülitis, sinna vea ka jälitasin. Lisaks hüdraulikasüsteemi kontrollisin visuaalselt üle, tase normis, lekkeid pole. Õli tasub muidugi nagunii vahetada, aga see jääb suve peale, sest kogu kompott (pump, silindrid) tuleb selleks maha võtta.
Suurem puhastus sees ja pagasnikus. Jällegi oli hea meel, et ei leidnud ka pagassipõhjast roostet.
Mis edasi: järgmisel nädalal esiklaasi vahetus (pidi olema üleeile, aga tellitud klaas oli transportil viga saanud) ja suurem hooldus: mahlad, küünlad, juhtmed, voolikud, kett. Natuke kuivemate ilmade saabudes katsub ka suuremaid armatuurinaginaid natuke vähendada. Kui on kellelgi pakkuda korralikku keskkonsooli (see vertikaalne osa, kus on sahtlid), siis andke tulla. Seal on korralikku itaalia kodu<b>[Censored]</b>ot harrastatud, lahtivõtmisel leitud 200 liiri ei lohuta.
Mis vajab uurimist: kiirendusel, eriti teisel käigul, mingi võdin (ei, see pole turboklassikule omane rataste tühjakäimine ),
Kombikupee on ka praegu garaažis ja viimase kuu jooksul sõitnud umbes 50km, kuna odavam, eriti Tallinna teedel on sõita tööautoga. See tähendab, et nagu juba mõni aeg olen plaaninud, aga siis jälle loobunud, tuleb ta maha müüa. Kahju on, aga peab endale aru andma, et seismine on auto surm. Pildid ja müügikuulutus tulevad siis, kui ilmad natuke kevadisemaks lähevad, et saaks ta väljast ja seest ära pesta.
Margus
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
käigukasti minevad poolteljeotsad tuleb ümbertõsta.
kas sa signat ei leidnud sealt keskkonsooli alt??
:freak:
kas sa signat ei leidnud sealt keskkonsooli alt??
:freak:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ei leidnud, ise ootasin seda ka seal olevat.
edit: huvitav tähelepanek veel, vaakumipaak on cabriol pagasnikus, muidu vähemalt mu hallil mäletamist mööda on kapoti all. See sai ka õigesse kohta kinnitatud, töllerdas seal lahtiselt.
edit: huvitav tähelepanek veel, vaakumipaak on cabriol pagasnikus, muidu vähemalt mu hallil mäletamist mööda on kapoti all. See sai ka õigesse kohta kinnitatud, töllerdas seal lahtiselt.
Turbo SAAB.
Vahelduse mõttes kulgesin üle tüki aja jälle halliga. Pidi jälle täkku andma ja loomulikult olin jälle unustanud akujuhtme maha võtta, et selgust saaks kuhu see pinge kaob.
Hall on muide ideepoolest müügis (vt. kuulutuste rubriiki). Cabriol on esiklaas vahetatud. Päike paistab ja ilm on ilus - vääga mõnus. Kui nüüd töö ja kool vaid rohkem vaba aega annaks...
Margus
Vahelduse mõttes kulgesin üle tüki aja jälle halliga. Pidi jälle täkku andma ja loomulikult olin jälle unustanud akujuhtme maha võtta, et selgust saaks kuhu see pinge kaob.
Hall on muide ideepoolest müügis (vt. kuulutuste rubriiki). Cabriol on esiklaas vahetatud. Päike paistab ja ilm on ilus - vääga mõnus. Kui nüüd töö ja kool vaid rohkem vaba aega annaks...
Margus
Teise pesuga hakkab ka katus puhtaks saama, järgmisega ehk juba saab kassikarvadest päris lahti. Saabianti juures on esmaspäev broneeritud tavaliseks hoolduseks - mahlad, kett jms, pärast seda tuleb käiguvahetaja hingeellu süübida. Käigud ei lülitu hästi, vaatab siis kas hoovastik tahab lihtsalt regulli või on kangi "muna" kulunud.
Ja hall on garaažis, tõesti ei ole aega olnud temaga sõita, ostke ära, ega kuulutuse hind pole kindel - vaatame, räägime.
Margus
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
aga äkki proovid ka kasti õli vahetada?
seal sees kastiõli, mitte mootoriõli.
1000 aastat vana asi, et kes mida kasutab.
peale seda kui sel punasel kasti laager kokku jooksis ma enam ei julge mootoriõli sinna sisse panna;
ka oma hõbedasele panin kastiõli ja kah käikudega nagu natuke probleeme, et nagu sidur täiesti ei lahutu, tuleb rahulikult panna, siis OK. aga punasel ju uus sidur komplekselt. seega võid õli vahetust proovida; (mul 1 kast tagavaraks kah.)
seal sees kastiõli, mitte mootoriõli.
1000 aastat vana asi, et kes mida kasutab.
peale seda kui sel punasel kasti laager kokku jooksis ma enam ei julge mootoriõli sinna sisse panna;
ka oma hõbedasele panin kastiõli ja kah käikudega nagu natuke probleeme, et nagu sidur täiesti ei lahutu, tuleb rahulikult panna, siis OK. aga punasel ju uus sidur komplekselt. seega võid õli vahetust proovida; (mul 1 kast tagavaraks kah.)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aga äkki proovid ka kasti õli vahetada?
seal sees kastiõli, mitte mootoriõli.
1000 aastat vana asi, et kes mida kasutab.
peale seda kui sel punasel kasti laager kokku jooksis ma enam ei julge mootoriõli sinna sisse panna;
ka oma hõbedasele panin kastiõli ja kah käikudega nagu natuke probleeme, et nagu sidur täiesti ei lahutu, tuleb rahulikult panna, siis OK. aga punasel ju uus sidur komplekselt. seega võid õli vahetust proovida; (mul 1 kast tagavaraks kah.)
Kunagi Saabianti mulle just käigukastiõli eest hoiatas, et pidi nõellaagritele halvasti mõjuma. Aga see on jah see igavene teema... Kunagi panin seda paksu sisse ja kokku ei jooksnud aga edaspidi ei pane igaksjuhuks. Usun Saabi insenere rohkem kui neid teisi.