Saab 900 Turbo, RalliSaab

Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#26

N Juul 05, 2012 22:11

Cossul on tugevad kolvid ja neid v6imalik saada kasutatult hea hinnaga.
Sa ei saa ju Haltechis linnukest panna lamdale kui sul lamdaandurit ei ole. V6i on ?Kui on andur siis peab ka mingisugune katt olema.Mis pumpa kasutad,pihusteid?
Pakkusin siiski kasutatud orig. kolbe mitte uusi.
1K eur-i v6istlusmootori kokkupanemise eest on nali, saad ise ka aru ju.. :)
Terv.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#27

N Juul 05, 2012 22:27

Cossul on tugevad kolvid ja neid v6imalik saada kasutatult hea hinnaga.
Sa ei saa ju Haltechis linnukest panna lamdale kui sul lamdaandurit ei ole. V6i on ?Kui on andur siis peab ka mingisugune katt olema.Mis pumpa kasutad,pihusteid?
Pakkusin siiski kasutatud orig. kolbe mitte uusi.
1K eur-i v6istlusmootori kokkupanemise eest on nali, saad ise ka aru ju.. :)
Terv.


:) ei ole see 1K mingi nali, kõik on olemas ja kõik toimis, vaja vaid uued kolvid sisse ajada, või mingi kasutatud turbomootori blokk vahele panna.
Praegu kõik juppidena laiali, ja hetkel see ei erine tavalisest mootorist, täiesti originaalosadega ja ilma mingisuguste puurimiste/lihvimisteta mootor. Lisatud vaid suurem volvo turbo ja hunnik ebavajalikku ära võetud ja veepritsungi voolikud õhutorusse veetud. Et siis tegelikult originaalmootori kokku ja pealepanemine :) Lihtne kui seebivesi.

Lamdaandur on täiesti olemas.
Bensupump on originaal, rõhu vist keerasime mingi 2.0 peale...ei mäleta see oli mingi 2a tagsi, mingi rõhu regullija vahel.
Pihustid tulid koos Haltech´i boksiga kaasa. Ei mäleta mis seal peal kirjutatud on... aga oli komplekt juhtmeid ja vidinaid, mis sai saabikesele külge keeratud/sobitatud :)

Ega sa ei tea palju need kasutatud kolvid sõitnud on?
Sest kordan veelkord, et tegelikult polnud mootori nõrkuses asi, vaid meie innistuses, et hästi sõidab, aga pisiasi detonatsioon ununes, sellest ka kolvid otsa said :)
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#28

N Juul 05, 2012 22:40

aga äkki sobivad 9000 kolvid? ah?:cool:


tõepoolest olen istunud täna terve pika õhtu arvutis ja 9000 ka üks variant mis on B202 mootoriga.
Sest suhtes ka targemaks saand, et on küll saab 9000 ja turbo 2,0 ja 16v ja B202 märgistusega mootor, aga targad räägivad, et 9000 mootoril mootori blokil juba valatud eri kinnitused, et seda blokki ei saa 900 kere külge, mida ma veel ei usu, enn kui ise näen :) oma silm siiski kuningas.

Täitsa müstika kaugele asi on veerenud, alustasime saab 2,1 vabalthingava saabiga kunagi talverallil, oli lõbus ja siis tahtsime ka suvel kimada ja nii see väike supersaabi (millel välimust polegi) leiutamine lahti läkski.
Tagasild helkel ka juppideks võetud ja ootab kõikide uute pukside paigaldamist. Jne.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#29

N Juul 05, 2012 22:48

Ca 200K kandis oli auto,millelt mootor.Aeroklassik. Vaatan homme mis seisus kolvid on. mul neid terve hunnik,kuni 9-5 2.3 turboni välja. Saada oma kontakt u2u.
9000 ndel on b204. Sisuliselt sama mootor aga istub pysti käigukastile. Sisu saad kasutada aga blokki mitte.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#30

N Juul 05, 2012 22:52

rõõm kuulda, et kõik selge :thumb:- ning tänan pakkumise eest.

Just sellist targutavat vastust ma ootasingi. Väga hea.
Pole ma midag katsetanud ega õnne proovinud, vaid tõmbasin "pimesi" ostetud mootorist 1,1 turborõhuga viimast välja, ei ole mul spets mehhaanikut, ega rahapada puuotsas kasvamas, saabi originaaljuhtmetest on alles vaid tagumised piduri- ja suunatuled, mootori töö juhtimiseks ostsin netist Haltech boksi, juhtmed külge, vana arvuti otsimine jne jne jne jne, käigukasti ülekannete sobitamine, lsc difri otsimine, paigaldamine sobitamine (viilikesega millimeetrite viilimine, et ära mahuks), jne jne jne....


Võimsust pole kunagi piisavalt
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#31

N Juul 05, 2012 23:05

Ca 200K kandis oli auto,millelt mootor.Aeroklassik. Vaatan homme mis seisus kolvid on. mul neid terve hunnik,kuni 9-5 2.3 turboni välja. Saada oma kontakt u2u.


Ahjaa, see veel, et äkki märkasid kuskil jutu sees, et eelnevad kolvid olid märgistusega AB ja jälle "targad" :) räägivad, et peavad uued või normaalsed kasutatud kolvid olema ka AB märgistusega.
Et neid pidi ka olema C märgistusega, aga need ei kõlba minu mootorile.
Ja me korra juba mõtlesime, et topime peale 2,3 turboka, aga sellel kirjade järgi liiga palju kilowatte ja see läheb rallil C klassist välja, tahaks ikka piirduda Bklassiga kus originaalvõimu võib olla 85-143kw. Aga juurde ise võib leiutada palju tahad.

Ja kui 2 aastat tagasi dünos käisime, veepritse polnud veel kinnitatud ja turborõhk oli 0,4, siis dünomees sai mingi 200 hobust sealt mootorist... ja väändemoment algas juba mingi 1000 pöördest ja jätkus ühtlase joonena mingi 4500 pöördeni välja. See prinditud paber on ka kuskil, täpselt ei mäleta. Aga peale dünoseadeid oleme sättinud seda siia ja sinna ja veepritsungid lisatud ja on totaalselt jõu suhtes muutunud. Ja tõelist võimu praegu ei teagi, käiks dünos... aga mis see ikka annab, tähtis, et tunde järgi hea sõita.

Et sellised asjad. Äkki kunagi saab päris hea.

Käin homme ise ka ühes romulas kus tean olevat 900 turbokas, vaatan mis hinnaga mootori kätte saan.. :)
Seekord püüan mingi nipiga surved silindrites ära mõõta, väidetavalt see auto sõitis sinna, seega pole rohkem vaja kui 12 volti ja surverõhu mõõtjat :)
Et homme oleks rõõmus päev.
tänud kõigile.
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#32

N Juul 05, 2012 23:07

Kas teeme diili? :)

rõõm kuulda, et kõik selge :thumb:- ning tänan pakkumise eest.

Just sellist targutavat vastust ma ootasingi. Väga hea.
Pole ma midag katsetanud ega õnne proovinud, vaid tõmbasin "pimesi" ostetud mootorist 1,1 turborõhuga viimast välja, ei ole mul spets mehhaanikut, ega rahapada puuotsas kasvamas, saabi originaaljuhtmetest on alles vaid tagumised piduri- ja suunatuled, mootori töö juhtimiseks ostsin netist Haltech boksi, juhtmed külge, vana arvuti otsimine jne jne jne jne, käigukasti ülekannete sobitamine, lsc difri otsimine, paigaldamine sobitamine (viilikesega millimeetrite viilimine, et ära mahuks), jne jne jne....


Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#33

N Juul 05, 2012 23:26

Vaata siin miskit infot.
Kui tahad t6sta turbor6hku siis lase kompressiooni alla.
Motor & year Inlet lift, opens, closes exhaust lift, open, close
(mm) (BTDC) (ATDC) (mm) (BBDC) (ATDC)

B202t -1985 8.65/6.65** 16 56 8.65 56 10
B202t cat -86 8.65/6.65** 16 56 8.65 56 10

B202t 1986- 8.65 16 56 8,65 61 13
B202t cat 87- 8.65 16 56 8,65 61 13

B202i 1986- 8.65 16 44 8,65 61 13
B212i 1991- 8.65 16 44 8,65 61 13

B234i 90-93 8.65 13 53 8.65 50 16
B234t 91-93 8.65 13 53 8.65 50 16

B204all 94- 8.65 14 46 8.65 44 16
B234t 94- 8.65 14 46 8.65 44 16

B234i 94- 8.65 13 53 8.65 48 18

** - the difference in the height of the two lobes is for swirl in
the combustion chamber

BTDC - Before Top Dead Center
ATDC - After " " "
BBDC - Before Bottom Dead Center

B202i:

B = Gasoline (Bransle in Swedish)
20 = displacement in deciliters 20=2l, 21 = 2.1l, etc.
2 = # of cam (or other) shafts 2 = slant block, 4 = balance shaft block
i = injection, t=turbo, all=all variants (i thru t)

cat = means with catalyst



Head Displacement:
When swapping heads around, it's important to note that the shape & dimensions of the combustion chamber is't the same. The following info comes from Nick Jacob:

B201 48CC
B202 (1985 only) - 42CC
B202 46CC
B212/B234 (essentially the same head) - 48CC

With that information, you'll see that putting a B212 or B234 head on your B202 motor will drop the compression ratio, and putting a 1985 B202 head on any later car will substantially increase it.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#34

N Juul 05, 2012 23:27

Ca 200K kandis oli auto,millelt mootor.Aeroklassik. Vaatan homme mis seisus kolvid on. mul neid terve hunnik,kuni 9-5 2.3 turboni välja. Saada oma kontakt u2u.
9000 ndel on b204. Sisuliselt sama mootor aga istub pysti käigukastile. Sisu saad kasutada aga blokki mitte.


Millegipärast tark internet väidab, et
#SAAB 9000 2.0i Hatchback FWD Jan 1987 to Dec 1989 Engine B202 1985cc 16v 130bhp DOHC 4 cylinder.
#SAAB 9000 2.0i Saloon, Hatchback Jan 1992 to Sep 1993 Engine B202 1985cc 16v 130bhp DOHC
#SAAB 9000 2.0i Saloon, Hatchback Sep 1990 to Jan 1992 Engine B202 1985cc 16v 130bhp DOHC
#SAAB 9000 2.0i Saloon, Hatchback Sep 1993 to Sep 1997 Engine B202 1985cc 16v 138bhp DOHC
Nendel mootor B202 koodiga? siis järgmisel B202T ja siis B234E ja siis . . . sügav internet väidab palju asju.
Et 9000s 1985 - 1989 sama B202 mootor :)
Oeh, mul kõik juba kirju pudru ja kapsad.
aga iga päevaga targemaks.
Ja saab 9-3 on alles B204 mootoriga :)
Ja üks lehekülg jälle et saab 9000 ka B204 mootoriga.
Nii ta on. :)
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#35

N Juul 05, 2012 23:34

Tänud. Viimased kolm nädalat olen lihtsalt pead vaevanud, et mis nüüd Saabist saab, olin juba nõus kogu projektist loobuma, päris palju materjaalset ja moraalset energiat sinna pandud, aga nüüd paistab, et saan targemaks ja tuleb ikka vist jätkata.
Tänud.


Vaata siin miskit infot.
Kui tahad t6sta turbor6hku siis lase kompressiooni alla.
Motor & year Inlet lift, opens, closes exhaust lift, open, close
(mm) (BTDC) (ATDC) (mm) (BBDC) (ATDC)

B202t -1985 8.65/6.65** 16 56 8.65 56 10
B202t cat -86 8.65/6.65** 16 56 8.65 56 10

B202t 1986- 8.65 16 56 8,65 61 13
B202t cat 87- 8.65 16 56 8,65 61 13

B202i 1986- 8.65 16 44 8,65 61 13
B212i 1991- 8.65 16 44 8,65 61 13

B234i 90-93 8.65 13 53 8.65 50 16
B234t 91-93 8.65 13 53 8.65 50 16

B204all 94- 8.65 14 46 8.65 44 16
B234t 94- 8.65 14 46 8.65 44 16

B234i 94- 8.65 13 53 8.65 48 18

** - the difference in the height of the two lobes is for swirl in
the combustion chamber

BTDC - Before Top Dead Center
ATDC - After " " "
BBDC - Before Bottom Dead Center

B202i:

B = Gasoline (Bransle in Swedish)
20 = displacement in deciliters 20=2l, 21 = 2.1l, etc.
2 = # of cam (or other) shafts 2 = slant block, 4 = balance shaft block
i = injection, t=turbo, all=all variants (i thru t)

cat = means with catalyst



Head Displacement:
When swapping heads around, it's important to note that the shape & dimensions of the combustion chamber is't the same. The following info comes from Nick Jacob:

B201 48CC
B202 (1985 only) - 42CC
B202 46CC
B212/B234 (essentially the same head) - 48CC

With that information, you'll see that putting a B212 or B234 head on your B202 motor will drop the compression ratio, and putting a 1985 B202 head on any later car will substantially increase it.

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#36

N Juul 05, 2012 23:41

kolvid valitakse mootori sisse silindri läbimõõdu järgi.
kui tehases asjad kõik uued, siiis on plokkidel ja kolbidel omad tähistused, et õige läbimõõduga plokki läheks õiged kolvid. kasutatud plokki tasuks ikka asju proovida.
näiteks kolbide A ja AB läbimõõduvahe tolerants on 8 tuhandikku kuni 1 sajandik, AB ja B vahe 6....8 tuhandikku.

lihtsalt, et näeksid, et neil tähtedel pole su vanas plokis mingit mõtet.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#37

N Juul 05, 2012 23:44

vanadel 9000ndel on tõesti sama plokk 900 klassikuga. Mul on selline mootor siiamaani alles aga mulle see ka jääb :P
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#38

N Juul 05, 2012 23:44

Eriti siis veel kui plokk on suuremaks puuritud. Mis m66t on yldse?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#39

N Juul 05, 2012 23:58

kolvid valitakse mootori sisse silindri läbimõõdu järgi.
kui tehases asjad kõik uued, siiis on plokkidel ja kolbidel omad tähistused, et õige läbimõõduga plokki läheks õiged kolvid. kasutatud plokki tasuks ikka asju proovida.
näiteks kolbide A ja AB läbimõõduvahe tolerants on 8 tuhandikku kuni 1 sajandik, AB ja B vahe 6....8 tuhandikku.

lihtsalt, et näeksid, et neil tähtedel pole su vanas plokis mingit mõtet.


Appi. Seda tähtede asja rääkis Tallinnas Saabi keskuses olev varuosade müüja. Tal oli saadaval vaid üks kolb kuskil riiulites :) ütles, et rohkem pole ja rohkem ei tule.
Mis mul muud üle jäi kui uskuda, seda tähtede asja.
Ja nüüd siis kogu jutt pea peale pööratud?
Praegu tundub tõesti, et lihtsaim ja kindlaim variant on vana kasutatud blokk leida ja uued rõngad.
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#40

R Juul 06, 2012 0:04

vanadel 9000ndel on tõesti sama plokk 900 klassikuga. Mul on selline mootor siiamaani alles aga mulle see ka jääb :P


:drive: Ja kunagi sellega Tartust Tallinna sõidad :)
Lihtsalt, et kas siis kinnitused ka samad, või saab need ära vahetada et sobiksid 900 kere külge?
Sest üks 9000 omanik väitis, et sellel plokk tehases natsa teistmoodi need kinnitused valatud... aga ju see polnud siis B202 mootor.
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#41

R Juul 06, 2012 0:06

Eriti siis veel kui plokk on suuremaks puuritud. Mis m66t on yldse?


Teadsin, et küsid seda mõõtu, aga ütlen täpse mõõdu homme. ...
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#42

R Juul 06, 2012 0:22

Vot nyyd ise ka segaduses juba :)
B202 on 2L bensukas 2 nukkv6lliga
B204 on 2L bensukas 2 nukkv6lliga ja 2 balanssv6lliga.(plokk on juba pysti karterip6hja suhtes)
B234 on 2.3L bensukas 2 nuka ja 2 balansiv6lliga.(plokk samuti pysti karteri suhtes)
Aga kas siis B202 klassiku ja B202 esimeseotsa tonnise plokid on samad v6i oli tonnisel oma B202, v6i mingi vildakas karterip6hi siis?
Valgustage nyyd targemad :)
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#43

R Juul 06, 2012 9:12

Vanema tonnise ja klassiku plokid on sarnased,vaja ainult patjadale kronsteinid lisada ja otsakaaned vahetada.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#44

R Juul 06, 2012 9:54



Appi. Seda tähtede asja rääkis Tallinnas Saabi keskuses olev varuosade müüja. Tal oli saadaval vaid üks kolb kuskil riiulites :) ütles, et rohkem pole ja rohkem ei tule.
Mis mul muud üle jäi kui uskuda, seda tähtede asja.
Ja nüüd siis kogu jutt pea peale pööratud?
Praegu tundub tõesti, et lihtsaim ja kindlaim variant on vana kasutatud blokk leida ja uued rõngad.


Mis sul siin peapeale pööratud on - näiteks B234 mootoriga kolvide tähed tähendavad järgmist:
Pilt
Kui nn.varuosa müüja olin mina, siis kindlasti ei arutanud me tähtede tähenduse üle, vaid vaatasime teoreetilist võimalust üleüldse klassiku kolvide tellimiseks, teadmata milline mootor su autol üldsegi peal on.
Võimsust pole kunagi piisavalt
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#45

L Juul 07, 2012 0:10



Appi. Seda tähtede asja rääkis Tallinnas Saabi keskuses olev varuosade müüja. Tal oli saadaval vaid üks kolb kuskil riiulites :) ütles, et rohkem pole ja rohkem ei tule.
Mis mul muud üle jäi kui uskuda, seda tähtede asja.
Ja nüüd siis kogu jutt pea peale pööratud?
Praegu tundub tõesti, et lihtsaim ja kindlaim variant on vana kasutatud blokk leida ja uued rõngad.


Mis sul siin peapeale pööratud on - näiteks B234 mootoriga kolvide tähed tähendavad järgmist:
Pilt
Kui nn.varuosa müüja olin mina, siis kindlasti ei arutanud me tähtede tähenduse üle, vaid vaatasime teoreetilist võimalust üleüldse klassiku kolvide tellimiseks, teadmata milline mootor su autol üldsegi peal on.


Oih, vahele jäin :) :) :) :) :) jah, tõepoolest ma sel hetkel ei teadnud oma mootori margist mitte essugi ja siis vaatasimegi mingeid nö. suvalisi turbomootori kolvikesi ja jutt tegelikult jäigi vist pooleli, tundub, et tegin liiga kiired lihtsad järeldused ja näedsa jälle valed järeldused. Ma ullike arvasingi et vaid kaks varianti ja asi korras, natuke imestasin ka sest kunagi sai zigulliga jamatud, seal oli igast remontvariante... :) saabil tundus et ei olegi :) tahtsin liiga lihtsaks asja ajada.
Aga jah, olen praegu Saabikesega täiesti ahastuses ja valmis Saabist suure metallitüki tegema, äkki peaks natuke maha rahunema ja mõne aja pärast uuesti "kaine" peaga mõtlema, või siis tegelikult odavam variant on uus (kasutatud) B202L mootori blokk kuskilt koos kolvidega leida.
Kuskil kindlasti on.
Ja nüüd sai selgeks ka see meie müstiline lamda anduri jama, meil peal Saabi oma originaal lamdaaandur, mida Haltech ei tunnista, õigemini ta saab vähe andmeid või valesid andmeid, et mootori tööd juhtida, seega kui kunagi mootori kokku saan, siis pean ära vahetama lamda anduri (soome keeles laajakaista lamdaanduri vastu, vist viie juhtmega, praegune kolme juhtmega) see peaks siis Haltech´ile infi andma mootori tööst ja Haltech vastavalt oskab ise muuta segu värki ja süüdet. Sellega kunagi jamasime ja Saabi lamda ajas Haltechile pada ja nad ei saanud omavahel hakkama ja lihtsalt panimegi ilma lamda andurita, andur oli vaid augu täiteks sumpsis. Siis ei ole vaja enam käsitsi, kompimise teel segu ja süüdet timmida. Praegune variant mootori tööst oli täiesti "kompamise" teel kompunnitud, aga hästi sõitis :)
Ma ei tea parandage mind kui ma midagi valesti kirjutasin, pole ma mingi mootori mehhaanik, et võibolla asju õigete nimeda kirjutada. Olen eluaeg tegelenud ehitusega :)
Palun ärge tulge norima, et ehitajast Saabituunija :wall:

Kes ütleb mulle mis erinevus on B202 ja B202L ja B202XL mootoritel? Minul näiteks B202L mootoril peale kirjutatud?
Tänud jälle kõigile.
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#46

T Mär 11, 2014 0:51

Mul on väga kahju teatada selle RalliSaabi lõppu. Aga soomlane kellega me seda tegime, ei saanud endaga pärishästi läbi ja ma tahtsin loobuda sellest rallisõidust... ja läks meil siis vaidluseks, et mis sellest Saabist ja talvesõidu Sierrast , kes saab millise osa... ja ükskord kui pühapäeval töökotta läksin, siis avanes selline pilt... ja polnudki enam midagi vaielda, kes mida saab... Kuusakoski tuli järgi ja viis pannid minema. Niipalju siis ..... jagamisest mida keegi saab, mittekeegi ei saanud midagi.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#47

T Mär 11, 2014 7:22

See on üks väga kurb lugu
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta