Saab 900i 2.1 5D, 1993, IQ*

Vasta
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 508
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#1

N Dets 27, 2012 17:06

Haiguslugu jätkub ehk minu teine klassik. Aasta hakkab lõppema, aga alles nüüd saan mahti kirja panna oma teise klassiku loo. Logiraamat ei tee ju paha. Vana klassik oli meid juba aasta aega kenasti teeninud, tasapisi sai seda kõpitsetud ja suveks oli plaan auto korralikult üles vuntsida. Aga siis hakkas Nettiautos silma üks huvitav pakkumine: viimase aastakäigu klassik, mis veeres maanteele alles 1993. aasta detsembris. Rubiinpunane pärlmutter, katuseluuk, kiirusehoidja, plokisoojendus, nahkrool, need paremad istmed, Classic’u kiri külgedel, antitiivake sabas, originaalraadio (Nyköping II) nelja kõlariga, läbisõit 208000 km. Ja mis sel hetkel kõige tähtsam, auto asus Helsingi lähistel ja hindki oli mõistlik. Kuulutus äratas usaldust: „Siisti, varmatoiminen, vähan ajettu perusauto asiaa ymmartävälle.” Helistasin pikemalt mõtlemata, ja kuna jutt sobis ning nädalavahetus oli ukse ees, sai Soomes kohtumine kokku lepitud. Pühapäeval, 3. juuni hommikul sõitsin varase laevaga üle lahe ja õhtul olin autoga kodus. Vahepeale jäi tunnike bussisõitu, kohtumine autoomanikuga (autole piisas kiirest pilgust) ja sõit autoomaniku kodukülla Soome metsade-järvede vahel (kui parafraseerida Lembitu Kuuset). Perenaine keetis kohvi ja võttis külmkapist vaagna võileibadega, sealsamas köögilaual täitsime paberid. Autoomanik, kunagine taksojuht, kes silmahaiguse tõttu enam seda tööd teha ei saa, ning samal põhjusel otsustas loobuda ka pere teisest autost, teatas – mulle meeldivaks ehmatuseks –, et üle 250 euro ta hinda ei langeta... No mis siis ikka, polnud põhjust protesteerida. Paagi oli ta ka enne kokkusaamist täis võtnud. Lõpuks pakkus majaproua end veel oma autoga teejuhiks, kuni kiirteeni. Ja trükkis netist välja kaardi selgitustega, kuidas kõige kiiremini sadamasse jõuda. Poleks arvanud, et see autoost võiks nii meeldiv olla. Nainegi oli rõõmsameelne, kui kolmas Saab õhtul õue veeres.

Kodus sai autoga lähemalt tutvust tehtud. Põhi nägi välja nagu uus, õõtshoovad on äsja vahetatud, uuendada tuli vaid stabilisaatorivarda puksid. Soomlasest autoomanik oli klassiku ostnud ühelt firmalt, kes oli auto enne müüki korda teinud, ka ukseääred olid üle käidud ja üks kapotinurk (kuhu ikka rooste pesa teeb) kenasti korda tehtud. Ainuke asi, mis muret tegi, oli tühikäigul veidi puterdav mootor. Õnneks sai selle vastu Troostist abi: mootorikett oli vales hambas. Hea uudis oli see, et kettki paistis olevat hiljaaegu vahetatud ja mootor nägi välja laitmatu. Õli ta tõepoolest ei võta. Tänaseks on auto sõitnud 8000 km (kokku 216142 km), vahetatud on käigukastiõli, jagaja kaas ja rootor ning üks katalüsaatori flants, tagaluuk sai väikese värviparanduse. Käivitub iga ilmaga, homme saab külge ka uus termostaat.


Koduteel


Kodus, päeval, kui teine klassik lahkus uue peremehe juurde

Lisatud failid
SAAB on tegusõna!
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 508
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#2

K Jaan 02, 2013 20:24

Aasta lõpuks näitas hodomeeter 216322 km. Vahetatud sai termostaat (Wahler 88 kraadi) ja jahutusvedelik. Head uut aastat vanale autole! Olen üsna kindel, et see klassik, mis saab tänavu 20-aastaseks, elab üle enamuse neist autodest, mis sel aastal konveierilt maha sõidavad.
SAAB on tegusõna!
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 508
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 01, 2014 12:59

16. detsembril täitus 20 aastat esmasest arvelevõtust. 229772 km. Klassik on olnud tubli auto: pakkunud nii argiseid turvalisi sõite, stiilset puhkusereisi kui ka käruga sõnnikuvedu. Suvel sai Saab endale doonorist kaksikvenna (sama värvi ja sama mootoriga). See sõitis Soomest kohale ja teenis meid senikaua, kui teine auto oli keevitaja käes. Korrastamist vajasid tüüpilised roostekohad tagumistes rattakoobastes. Pärast seda jäi doonor vanaduspuhkusele, pakkudes tarvilikke varuosi ja vidinaid. (Klassikuomanikud, küsige julgelt, kui mingid jupid huvi pakuvad.) Sügisel said vahetatud lambdaandur ja rooliotsad, talveks ostsin uued Firestone’i naastrehvid. Tuleks juba jää ja lumi, et võiks nautida klassiku häid talvesõiduomadusi.

Saabihaigus tabas ka mu tütart. Tüsistuseks kaheukseline püstninaga kuldne klassik, 1987. aasta mudel, läbisõit 150000 km. Leidsime selle Turu linnast, auto omanikuks oli olnud keegi hoolas onkel, kes lasi lisada roolivõimendi ja tupsutas möksipintsliga kõiki roostemaiad kohti. Seetõttu on ka kere väga heas korras, vaid üks väike pinnarooste muhk esitiival vajab korrastamist. Autoostureis kujunes väga meeleolukaks ekskursiooniks, – pole see haigus nii ohtlik midagi. Paar pilti kah.




Lisatud failid
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
Tartz87
Postitusi: 137
Liitunud: N Juun 30, 2011 14:07
Asukoht: Järvamaa
Auto: Sportage, Peugeot 4007, Kawasaki
Kontakt:

#4

K Jaan 01, 2014 13:29

Ja meie väike külakene aina täitub saabidega :) Ka meie peresse on oodata tulevikus lisa juurde kuna hetkel käib arutelu ja tudeerumine milline antud isend olema peaks...:beer: Aga selle uue kaheukselise klassiku nägin ka ära ja tundus täitsa viisakas niiet muretuid kilomeetrid neiule... :D
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 508
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#5

T Okt 22, 2019 12:07

See auto on nüüd müügis. Esialgu mujal ei paku kui siin foorumis. Aga saabisõpradele võib kuulutust lahkesti jagada.
Auto asub Mäo lähedal, kuulutus on siin:

viewtopic.php?f=13&t=25100

Tel 56151644
SAAB on tegusõna!
Vasta