Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)

Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#26

L Jaan 17, 2015 23:42

Aerol siiski teistsugune http://bit.ly/1ywopzL , http://bit.ly/1yw6qrs (all avade kohal on võre, mis teeb ta konstruktsioonilt märgatavalt nõrgemaks). Doonor Commander tuli samasugusega (oli saanud ette ja taha väikese laksu ) mille tagajärjel ta sealt ümbrusest on pooleks ja igatpidi paindesse läinud.

PS, mismoodi neid pilte otse foorumisse sai panna?

Hiiglane.



Lisatud failid
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#27

P Jaan 18, 2015 2:17



Lisatud failid
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#28

P Veebr 08, 2015 15:24

Vahepeal midagi eriti toimunud ei ole, olen 9000 Saabi üles mukkinud, et sellega kõlbaks sõita kui 900 seisab ja varuosadega tegelenud. Täna tõstsime 2 doonorit kasti ja homsest leiab siis 3 pildil olevat Saabi Hiiumaa Taebla auto platsilt

Hiiglane.



Lisatud failid
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#29

P Veebr 08, 2015 17:06

Klassiku uksed ja lagi ei olnud säilitamist väärt?
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#30

P Veebr 08, 2015 17:08

Klassiku uksed ja lagi ei olnud säilitamist väärt?


Lagi polnud enam säilitamist väärt ja uksed olid ikka väga roostes.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#31

E Veebr 09, 2015 8:47

Vahepeal midagi eriti toimunud ei ole, olen 9000 Saabi üles mukkinud, et sellega kõlbaks sõita kui 900 seisab ja varuosadega tegelenud. Täna tõstsime 2 doonorit kasti ja homsest leiab siis 3 pildil olevat Saabi Hiiumaa Taebla auto platsilt

Hiiglane.



Pärast kahetsed, kui hakkad igasugu pudinaid otsima selle 50 euri eest, mis saad :)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#32

E Veebr 09, 2015 11:10

Vahepeal midagi eriti toimunud ei ole, olen 9000 Saabi üles mukkinud, et sellega kõlbaks sõita kui 900 seisab ja varuosadega tegelenud. Täna tõstsime 2 doonorit kasti ja homsest leiab siis 3 pildil olevat Saabi Hiiumaa Taebla auto platsilt

Hiiglane.



Pärast kahetsed, kui hakkad igasugu pudinaid otsima selle 50 euri eest, mis saad :)


Masin lihtsalt 7 kuud juba hoovis vedelenud, eelnevalt võtsin kõik jupid välja mida kunagi võib ehk vaja minna, katkised ja rääbakad asjad jätsin sisse. Muidu peab pärast neid ka veel eraldi kuskile vedama hakkama. Kuur juba igasuguseid tonnise ja klassiku vidinaid täis. Uuemalt tonniselt keerasin veel romula platsil aju ja 9-5 BPC maha, saab millalgi Sebastiani külastada :)

Hiiglane.



Lisatud failid
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#33

R Veebr 20, 2015 21:23

Täna oli hea päev, postikana oli toimetanud mulle paki mille sees terve ring peaaegu uusi supporte :) Ega praegustel ka midagi viga pole, aga uuemad asjad töötavad ikka paremini kui need, mis juba 87.aastast küljes olnud. Homseks siis natukene tegevust, ehk panen siis juba suverattad ka alla. Lund pole ja vaevalt ma enne märtsit temaga sõidan.
Tänud ka Andreas187le kes need hea hinnaga loovutas

Hiiglane.



Lisatud failid
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#34

T Mär 17, 2015 12:31

Vaheaeg ja ilusad ilmad = ideaalne võimalus saabi mootorit tunda õppida. Lähiajal peaks auto liikuma saama ja siis üritaks peale vaheaega tihendid ära vahetada :) Kas karpa ja turbo mootori plokkidel, plokikaantel, nukal ja klappidel ka mingeid erinevusi on?
Vana mootor näeb muidugi seest välja nagu uus, eelnevalt siiski 4-6k õlivälbad olnud. Tean, et õues pole kõige parem ja puhtam sellist asja teha, aga liigutamise võimalus mul puudub ja vaevalt ma ta uuesti kokku lapin, parem puhastan ära ja konserveerin.

Hiiglane.





Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#35

L Mär 28, 2015 22:19

Täna eemaldasin vana, mõranenud väljalaskekollektori(ca 2,5cm veel ja üks mõradest oleks tervele kollektorile ringi teinud) mille saadan kasutaja S9K kätte. Tema osavate käte vahel peaks sealt midagi huvitavat tulema.


Nägin poolikut detaili, väga vinge tüki saad :head:
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#36

L Mär 28, 2015 22:36

Täna eemaldasin vana, mõranenud väljalaskekollektori(ca 2,5cm veel ja üks mõradest oleks tervele kollektorile ringi teinud) mille saadan kasutaja S9K kätte. Tema osavate käte vahel peaks sealt midagi huvitavat tulema.


Nägin poolikut detaili, väga vinge tüki saad :head:


Asi on ootamist väärt. Vahepeal sai soetatud veel uued pihustid ja kütuse akumulaator. To do listi on veel sellised asjad jäänud nagu uued pihustite ja K-Jeti vahelised kütusetorud, K-Jet korralikult häälestada ja parempoolne sisemine rooliots vahetada siis peaks tehnilise poole pealt ideaalne auto olema. Millalgi peab hakkama ka raha kõrvale panema, et auto keevitusse viia ( tüüpiline klassiku rooste - pagassi nurgad, veovõlli tunnelid jms)
Tuhat tänu ka Eerole, kes on suutnud seda vanurit varustada vajalike tükkidega.

Hiiglane.
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#37

L Apr 11, 2015 22:26

Täna sai ära tehtud kauaoodatud töö - plokikaane tihendi vahetus ja muu sellega kaasnev. Õues on selliseid asju lausa lust teha kui päike paistab ja tuult ei ole + valgusega pole ka mingit probleemi :) Aega võttis ta umbes 8-9 tundi, mingeid üllatusi ei esinenud, kuna paar nädalat tagasi sai seda tööd juba karpamootori peal harjutatud.
Tahaks teada mismoodi see jahutusvedelik seal plokis ringi uitas kui üle poolte aukudest olid korralikult ummistunud...... Kui plokist vee välja lasin sain sealt ka ca 3 peotäit roostest muda kätte. Eks see on see, kui jahutusvedelikku õigel ajal ei vahetata. Tõenäoliselt on enamustel vanematel autodel sama seis.

Peale pindade puhastust tuli välja, et ploki ja kaane pinnad polnud veel roostest kahjustada saanud :thumb:

Kõige kauem võttis mul vist aega nukvõlli hammasratta/keti tagasi panemine, aga see oli ka mingil määral omast rumalusest :red:
Päeva lõpuks sai kõik enam-vähem kokku, ka märgid jäid paika :) Vaja veel roolivõim omale kohale panna ja kui kollektor kohale jõuab, siis saab ka plokikaane lõplikult üle pingutada.
Pilte pole väga teinud, ega õliste kätega ei taha kaamerat puutuda ka.

Hiiglane.

Lisatud failid
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#38

N Apr 16, 2015 23:01

Täna saabus kauaoodatud kollektor. Valmis tegi ta TigWorx ehk foorumist S9K. Tootega olen mina igaljuhul vägagi rahul.
Peaaegu terve päev läks, et kollektor omale kohale saada korralikult. Vaja oli natukene roolivõimu kinnitust ümber teha ja mõned korrad suutis turbo õlituse tagasivoolutoru ploki küljest lahti hüpata...... ega midagi, kõik uuesti otsast peale ja nii päris mitu korda. Kõige lõpuks suutsin ühe poldi ka veel downpipest alla lasta :wall: eks homme võtab summuti keskelt lahti ja kallab selle poldi välja sealt.
Valmis tootest üks pilt ka (võetud TigWorxi Facebooki lehelt, loodan et S9K ei pahanda :) )

Mootori flantse tuli meil teha 2 tükki, kuna originaal malmkolde avad on juba tehasest tulles nihkes....

Kui homme kõik tükid oma koha leiavad ja rasvased näpujäljed pühitud on ,siis üritan mõne värskema pildi ka lisada.

Hiiglane.

Lisatud failid
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#39

N Apr 16, 2015 23:25

Väga põnev! Ja ilus ussipesa tõesti. Respekt tegijatele ja tellijale :)
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#40

R Apr 17, 2015 10:48

Tõesti väga huvitav. Pean Hiiumaale tulles ikka ükskord sulle külla tulema, et masinat oma silmaga ka üle kaeda. Jõudu!
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#41

R Apr 17, 2015 16:17

Auto koos ja esimesed tiirud tehtud. Mingi imelik sisin-susin on hetkel, tõenäoliselt pole kollektorit ühtlaselt kinni saanud ja ajab 2-3silindri juurest välja, muidu mootor töötab ühtlaselt ja mingeid imelikke auru-suitsupilvesi pole, kui auto maha jahtub ja kanalile saan saab selle ehk likvideerida :)
Välja näeb ta hetkel selline, vaja veel akule kuumakilp külge panna, muidu sulab päris ära.

Vs eelmise aasta August.


Hiiglane



Lisatud failid
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#42

L Apr 18, 2015 12:12

Leke kõrvaldatud, ühtegi võõrast heli enam pole ja mootor nurrub nagu kass :)
Vahetasin veel vahepeal õli ja filtri ära, sisse läks Fuchs 5W30 TITAN GT1 PRO FLEX.(spido näit 148999) Eelnevalt oli Castrol Edge 5w30 millega sai sõidetud ca 1K.
Nüüd aga 1 kuuks Inglismaale, kui tagasi tulen peab ülevaatusele minema, ehk saab läbi :) Loodan, et ei hakata nokkima mootorivahetuse pärast ja siis saab ehk juba esimesele üritusele minna. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=51444

Hiiglane.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#43

L Apr 18, 2015 12:40

Ma käisin tonnisega ülevaatusel kui SUUR ORANZ KÕRVITS kapoti all oli. Isegi ei küsitud midagi. Ainuke oli see, et kaagutati JT summuti üle, polnud E tähiseid või midagi. Aga rohkem ei midagi :D
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#44

E Mai 18, 2015 17:58

Inglismaalt tagasi, tänasega esimesed 60Km veeretud ka. Kõik tibens-tobens, välja arvatud üks hoiatustuli mis vahepeal vilkuma hakkas. Peale väikest uurimist selgus, et asi seotud pidurivedeliku madala tasemega. Ega pole teda juurde küll lisanud peale supportite vahetust :)
Homme 9.30 ülevaatus, eks näeb mitu viga leitakse :)

Hiiglane.
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#45

T Mai 19, 2015 18:47

Ülevaatus tehtud. Vigu nagu autol ei olnudki, sai samuti jälile põhjusele miks vähe pid.vedelikku oli. Nimelt polnud supporte vahetades vasaku tagumise supporti pid.toru piisavalt kinni keeranud.... :wall: Peab ka millalgi uuele esiklaasile mõtlema hakkama, praegune on 96.aastal paigaldatud ja ega temast enam väga läbi ei näe küll... ehk leidub veel kuskil pronks toonis esiklaasi, saaks terve ringi ära vahetada :)
Kütusekulust ka niipalju, et pihustite jm detailide vahetus on vilja kandnud, enam ei pea paakauto järgi sõitma. Eelneva 15l 100km kohta mnt´l on praegune 7l 100km ehk siis sama mis Tonnisega. Väga palju ei pea vast mõtlema, kumba autosse istuda :)

Hiiglane.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#46

T Mai 19, 2015 23:33

:thumb: Pronksitooni tuuleklaasi õnneks vist veel saab. Sügisel ostsin 2tk Autoklaas1 esindusest. Tootja oli vist Pilkington ja oli originaali toonile päris sarnane. Võib-olla gramm heledam, kuid igati väärt. Maksis ca 100.- eur
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#47

T Mai 19, 2015 23:41

Jep :) Vahetasin ka sügisel klaasi ja Autoklaas1 oli mõlemat varjanti pakkuda, nii pronksitooni kui ka valget
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#48

K Mai 20, 2015 8:57

Kui sa lihtsalt pidurdamata sõidad, kas esimesed kettad lähevad soojaks? Mul mingil põhjusel on päris tulised. Mõtlen lihtsalt, kas see võib olla nende imepidurite väike omapära või lihtsalt mul pidurid peal (mõlemad pooled ühtlaselt soojad kogu aeg).
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#49

N Mai 21, 2015 20:01

Pole uurinud neid pidureid sedasi, kuid veerevad nad igatahes väga vabalt. Homme uurin ja annan teada :)
Täna sai M8 polt ka summutist välja kallatud, kaua ta ikka seal kaasa sõidab. Seda tehes panin tähele, et downpipesse oli märgatav auk sisse roostetanud..... hetkel keevitasin küll lapi peale, aga kaua see ikka kestab. Peab hakkama mõtlema custom downpipe ja aku pagasnikusse viimise peale. Viimasel niigi suht tuline koht seal kapoti all...

Hiiglane.
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#50

R Mai 22, 2015 18:02

Kui sa lihtsalt pidurdamata sõidad, kas esimesed kettad lähevad soojaks? Mul mingil põhjusel on päris tulised. Mõtlen lihtsalt, kas see võib olla nende imepidurite väike omapära või lihtsalt mul pidurid peal (mõlemad pooled ühtlaselt soojad kogu aeg).


Minul selliseid anomaaliaid igatahes pole (sõitsin 30 + 30km), seega viga peab sinu pidurites olema.
Praeguseks juba 350km sõidetud ja tundub, et probleeme rohkem pole :) Isegi hommikul külmast läheb matsust tööle, mida ta varem teinud ei ole :thumb:

Hiiglane.
Vasta