Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Tere saabirahvas.
Nagu lubasin asjade käiguga kursis hoida, on minu klassiku otsingud lõppenud edukalt! Nettiauto kuulutusest leitud auto
http://www.nettiauto.com/saab/900/5451974 on nüüd jõudnud minu õuele.
Auto on näinud ilmavalgust Soomes, Uusinkaupunkis 1987. aastal. Autol on olnud kahekümne kuue aasta jooksul üks hoolas omanik. Läbisõit selle aja jooksul 145000 Km. Müüjale teadaolevalt väikseima läbisõiduga 87 aasta Saab 900 Soomes, mis oli igapäevases kasutuses. Autoga on sõidetud suvisel ajal. Auto omanik oli metsakindlustus ametnik, seega veeres auto suhteliselt palju metsavahelistel teedel. Enne ülevaatusele minekut on autot korrastatud, vahetatud on amordid, õlid, filtrid, summutaja, süüteküünlad koos süütejuhtmetega ja webberi karburaator on saanud uue nõela. Minu tutvumine autoga alles algab ja loodan temast siirat rõõmu.
Hiiglane
Nagu lubasin asjade käiguga kursis hoida, on minu klassiku otsingud lõppenud edukalt! Nettiauto kuulutusest leitud auto
http://www.nettiauto.com/saab/900/5451974 on nüüd jõudnud minu õuele.
Auto on näinud ilmavalgust Soomes, Uusinkaupunkis 1987. aastal. Autol on olnud kahekümne kuue aasta jooksul üks hoolas omanik. Läbisõit selle aja jooksul 145000 Km. Müüjale teadaolevalt väikseima läbisõiduga 87 aasta Saab 900 Soomes, mis oli igapäevases kasutuses. Autoga on sõidetud suvisel ajal. Auto omanik oli metsakindlustus ametnik, seega veeres auto suhteliselt palju metsavahelistel teedel. Enne ülevaatusele minekut on autot korrastatud, vahetatud on amordid, õlid, filtrid, summutaja, süüteküünlad koos süütejuhtmetega ja webberi karburaator on saanud uue nõela. Minu tutvumine autoga alles algab ja loodan temast siirat rõõmu.
Hiiglane
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Olime õnneks esimesed helistajad, müüja ei vastanud. Saatsime sõnumi, müüja helistas tagasi ja kaubad koos! Peale minu oli veel üle 25 helistaja :)
just, niimoodi kiireslt tehakse!
Loodan, et kuskil kokkutuleksul või mõnel muudl üritusel saab masinat ikka näha!
pane kapotialt mõni pilt kah ja põhja alt näiteks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Väga kena leid! :beer:
Mõned lisapildid huvilistele. Kui tõstukile pääseks, saaks ehk paremaid pilte põhjast.
http://www.upload.ee/image/3151571/20130315_134919.jpg
http://www.upload.ee/image/3151575/20130315_134929.jpg
http://www.upload.ee/image/3151577/20130315_135003.jpg
http://www.upload.ee/image/3151581/20130315_134952.jpg
http://www.upload.ee/image/3151579/20130315_135019.jpg
http://www.upload.ee/image/3151582/20130315_135059.jpg
http://www.upload.ee/image/3151589/20130315_135135.jpg
http://www.upload.ee/image/3151592/20130315_135146.jpg
http://www.upload.ee/image/3151593/20130315_135252.jpg
http://www.upload.ee/image/3151590/20130315_135313.jpg
http://www.upload.ee/image/3151601/20130315_135534.jpg
http://www.upload.ee/image/3151571/20130315_134919.jpg
http://www.upload.ee/image/3151575/20130315_134929.jpg
http://www.upload.ee/image/3151577/20130315_135003.jpg
http://www.upload.ee/image/3151581/20130315_134952.jpg
http://www.upload.ee/image/3151579/20130315_135019.jpg
http://www.upload.ee/image/3151582/20130315_135059.jpg
http://www.upload.ee/image/3151589/20130315_135135.jpg
http://www.upload.ee/image/3151592/20130315_135146.jpg
http://www.upload.ee/image/3151593/20130315_135252.jpg
http://www.upload.ee/image/3151590/20130315_135313.jpg
http://www.upload.ee/image/3151601/20130315_135534.jpg
Pole enam ammu midagi kirjutanud.
Läbisõit nüüdseks 147300Km, kuna auto oli Soome registris, ei sõitnud ka temaga väga palju. Vahepeal olen teda premeerinud mõnede vidinatega:
Aero valuveljed
4x Goodyear Ice Arctic talverehvid
2x Rooliotsad (Lemförder)
2x Esimesed pidurikettad
2x Tagumised pidurikettad
Esimesed,Tagumised piduriklotsid
Esimesed,Tagumised pidurivoolikud
2x Esimesed vedrud (Lesjöfors)
2x Tagumised vedrud (Lesjöfors
2x Esimesed amortisaatorid (KYB Excel-G)
2x Tagumised amortisaatorid (KYB Gas-A-Just)
1x Siduri survelaager (SKF)
Hiiglane.
Edit: 24.04.2014
Läbisõit nüüdseks 147300Km, kuna auto oli Soome registris, ei sõitnud ka temaga väga palju. Vahepeal olen teda premeerinud mõnede vidinatega:
Aero valuveljed
4x Goodyear Ice Arctic talverehvid
2x Rooliotsad (Lemförder)
2x Esimesed pidurikettad
2x Tagumised pidurikettad
Esimesed,Tagumised piduriklotsid
Esimesed,Tagumised pidurivoolikud
2x Esimesed vedrud (Lesjöfors)
2x Tagumised vedrud (Lesjöfors
2x Esimesed amortisaatorid (KYB Excel-G)
2x Tagumised amortisaatorid (KYB Gas-A-Just)
1x Siduri survelaager (SKF)
Hiiglane.
Edit: 24.04.2014
Eilse ja tänase päevaga said kõik 4 sarniiri ära vahetatud(Lemförderid), aega ta võttis ja vandumist oli küllaga, kuna alati pole õigeid tööriistu kohe kuurist riiulilt võtta, aga tehtud ta sai.
Üleüldiselt üritan kõik vajalikud tööd ise ära teha ja seni pole veel pidanud remonditöökodasid külastama.
Lõin mõned kulutused kokku, mis autosse investeeritud on, summaks tuli üks ilus ümmargune 1000.- Eurot.
Aero valuveljed - 40.-Eur
Talverehvid - 300.-Eur
Varuosad - 500.-Eur
Registreerimine + Numbrimärgid - 190.-Eur
Hiiglane
Üleüldiselt üritan kõik vajalikud tööd ise ära teha ja seni pole veel pidanud remonditöökodasid külastama.
Lõin mõned kulutused kokku, mis autosse investeeritud on, summaks tuli üks ilus ümmargune 1000.- Eurot.
Aero valuveljed - 40.-Eur
Talverehvid - 300.-Eur
Varuosad - 500.-Eur
Registreerimine + Numbrimärgid - 190.-Eur
Hiiglane
Esmaspäeval sai koju veetud kasutaja Realraineri turboklassik mis oli omamoodi paras huumor (Slepis 120+Km). Teisipäeva õhtuks masin töötas juba ilusti. Paagist tuli välja ca 17L solkkütust. Soekäivituse probleem on tal tõenäoliselt KK-Pihusti viga, kui pistik lahti ühendada ei esine mingeid probleeme. Hetkel tõstan vaikselt tehnikat ümber ja varsti jõuab kätte ka mootori kord.
Paar pilti ka siis vahelduseks.
Hiiglane.
Paar pilti ka siis vahelduseks.
Hiiglane.
Palju pikki Väga palavaid tööpäevi on seljataha jäänud ja kõik peale mootori ringi tõstetud, kuid on ilmnenud ka väike probleem selle suure töö juures, nimelt vasak pidurituli põleb koguaeg ja piduritulede kaitse põleb läbi, millest võib see tingitud olla, kust probleemi otsima hakata?
Hiiglane.
Hiiglane.
Tänasega sai doonorilt mootor maha võetud. Ei olnudki nii hull töö, kui arvasin, kuid siiski esimene mootori eemaldamine. Homme üritab projektiautolt mootori maha võtta ja teise peale tõsta, peale seda on vaja veel summuti vahetada(tõenäoliselt laseb kuskilt läbi).
Kahjuks ei ole suutnud tööde käigus pilte teha.
Hiiglane.
Kahjuks ei ole suutnud tööde käigus pilte teha.
Hiiglane.
Mootorid said hommikul vahetatud, nüüd jäänud vaid summuti ja siis saab kogu krempli kokku lappida. Kuna kogu veesärk on jahutusvedelikust tühi, tuleks ju uus kraam sisse valada, aga milline sobiks sinna kõige paremini? (Punane,Sinine,Roheline?). Väljalaskekollektoris on ka mõra sees, mida on eelnevalt üritatud keevitada ja uuesti keevitades tekib see tõenäoliselt väga kiirelt sinna tagasi.
Paar pilti ka vahelduseks :)
PS: Vana mootor, võimuta korralik roolilatt, terve elektrisüsteem jms mis üle peaks jääma on müügiks.
Hiiglane.
Paar pilti ka vahelduseks :)
PS: Vana mootor, võimuta korralik roolilatt, terve elektrisüsteem jms mis üle peaks jääma on müügiks.
Hiiglane.
Tänasega sai kuulda esimesi mootorist tulevaid hääli :head: , küll vaid hetkeks, kuna kütusepumba relee tundub olevat saba andnud selle suure tehnika ümbertõstmisega (pump töötab, kui teha sild klemmide 30 ja 87 vahele), või on kuskil järjekordne juhtmete kala... :fight: eks kui auto enamvähem sõiduvalmis saab, peab kuskile elektrikutele ette näitama, iga inimene pole ju juhtmed peos sündinud.
Hiiglane.
Hiiglane.
http://www.upload.ee/image/4153221/10487431_664545860300252_1839027345779529016_n.jpg
Mul käib remont samamoodi 9-3ga, läpakas on koguaeg autos juhuks kui vaja on midagi youtubest otsida õi googeldada :eureka:
Edu autoga ja igatahes huvitav teema mida jälgida! :)
Kogenud Aeronaut.
Pühapäeva hommikul, kui klubilised Kaldemäel alles teist külge keerasid, veeresin mina vaikselt Saabiga Tallinna, kuna esmaspäeva hommikuks oli aeg Audaceris Trionicu juurde kirjapandud. Mõned kilomeetrid enne Tallinna andis auto teada, et generaator pole terve tee jooksul akut laadinud ja sedasi me temaga 110km/h alas tee äärde jäime. Mis seal ikka, paar telefonikõnet ja vedasime auto slepis vanaema juurde. Trionic suutis õnneks pooleteise päevaga autol enamus elektrivigu kõrvaldada ja ka paar vahetamist vajavat detaili leida, kuid enam ei tohiks tulekahju ohtu olla.
Hiiglane.
Hiiglane.
Mitu kuud jälle mõõda läinud viimasest postitusest, aga see ei tähendaks, et ma pole autoga tegelenud :)
Täna eemaldasin vana, mõranenud väljalaskekollektori(ca 2,5cm veel ja üks mõradest oleks tervele kollektorile ringi teinud) mille saadan kasutaja S9K kätte. Tema osavate käte vahel peaks sealt midagi huvitavat tulema.
Järgmise kuu jooksul plaanin all tekstis loendatud tihendid ära vahetada (koos klappide soveldamise ja plokikaane kontrolliga loomulikult)
Hetkel veel kummitab autot halb külmkäivitus ja küllaltki suur kütusekulu, parempoolne pooltelje ots vajab vahetamist + parempoolne sisemine rooliots,kuid need on lahendatavad probleemid.
Vahepeal olen soetanud/paigaldanud:
Kasutatud warm up regulatori
Töötava APC klapi.
Uue Thermotime switchi.
Kütusefilter.
Klapikambri,plokikaane,sisselaske/väljalaskekollektori tihendid koos poltidega.
Uus 2,5 summuti peale downpipet.
Mõned meetrid vaakumvoolikut.
Tagumine stabikas külge pandud.
Keskkonsool
Ette uus spoiler.
Hiiglane.
Täna eemaldasin vana, mõranenud väljalaskekollektori(ca 2,5cm veel ja üks mõradest oleks tervele kollektorile ringi teinud) mille saadan kasutaja S9K kätte. Tema osavate käte vahel peaks sealt midagi huvitavat tulema.
Järgmise kuu jooksul plaanin all tekstis loendatud tihendid ära vahetada (koos klappide soveldamise ja plokikaane kontrolliga loomulikult)
Hetkel veel kummitab autot halb külmkäivitus ja küllaltki suur kütusekulu, parempoolne pooltelje ots vajab vahetamist + parempoolne sisemine rooliots,kuid need on lahendatavad probleemid.
Vahepeal olen soetanud/paigaldanud:
Kasutatud warm up regulatori
Töötava APC klapi.
Uue Thermotime switchi.
Kütusefilter.
Klapikambri,plokikaane,sisselaske/väljalaskekollektori tihendid koos poltidega.
Uus 2,5 summuti peale downpipet.
Mõned meetrid vaakumvoolikut.
Tagumine stabikas külge pandud.
Keskkonsool
Ette uus spoiler.
Hiiglane.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Äge! See on sul veel nende vanade piduritega?
Otsisin isegi enne oma 88a rohelist just 2ukselist versiooni, kuid ei sattunud nii hästi peale.
Olen kaheukselistest palju pilte kogunud. Aero spoileritega näeks asi väga hea välja. Esimene põll on juba olemas... :)
Otsisin isegi enne oma 88a rohelist just 2ukselist versiooni, kuid ei sattunud nii hästi peale.
Olen kaheukselistest palju pilte kogunud. Aero spoileritega näeks asi väga hea välja. Esimene põll on juba olemas... :)
Tegemist tõesti vanade piduritega (114,3 auguvalem),kuid millalgi tuleks vasak tagumine support ära vahetada, väga autot ümber ehitama ei plaani hakata seega 4x108 tag.silda, supporte + kässarit taha ei hakka vedama. 2014.a veebruaris said pidurid värskendatud ja korras pid.süsteemiga peatub see auto küllatki hästi.
Kas flatnose aerol mitte teistsugune esimene spoiler pole?
Hiiglane.
Kas flatnose aerol mitte teistsugune esimene spoiler pole?
Hiiglane.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kas flatnose aerol mitte teistsugune esimene spoiler pole?
Võin küll natukene eksida, kuid ilmselt on siiski sama. Lihtsalt külgmised paneelid on juures. Minu flatnoes'is ootab see sama spoiler paigaldamist. Pole seni mahti leidnud pamper maha võtta.
Nii et otsi endale ülejäänud ring :)