Saab 900i -› T , 1990, yksheikki (endine ivomets'a masin)

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

T Apr 16, 2013 22:02

Küll on ikka viimasel ajal lahe kui eestist tuleb välja selliseid masinaid, mida 5 aastat tagasi hoiti kui pensionisammast ja mis nüüd hakkama pannakse, et päästa sedagi nappi, mis järele jäänd.

Homme toon endale koju 1990 aasta 16 klapilise klassiku. Mille jaoks mõni päev tagasi tõin ühe turboklassiku, kust tehnika saada. Siis tuleb see kompott kokku keeta. Ja ma arvan, et see tuleb hea!!! ausalt!
Masin ise musta värvi, 5 uksega luugiga. eestis arvel, viimane ülevaatus 2004 aastal. Soomest, koos hooldusajalooga.
Ega ma palju uurinud, tähtis hoopis, et kaup on tehtud ja tuleb koju vaid tarida metsade ja soode vahelt. Tee sinna oli vaevalt läbitav: kruusatee ca 15 cm lund ja seal lumes vett täis rööpad kruusani välja...

Aga sisu..... see on kena punane plüüs ja tundus päris veatu:evil:

keevitada tahab aga selle mahtu ei hakka praegu pakkuma; arvan, et mitte üle mõne päeva kuni nädal välja.
Tegemist tahavad kõik pidurid. Paar suportit oli roostes ja paar olid küljest ära roostetanud. Ja kaasa ikka kahed veljed/rehvid nagu soomest tulnud masinale kombeks, samuti plokisoojendus. pagassis oli ka siduri kettylekanne, mille väiksemal hammakal oli 26 hammast. Veel ei tea, mis ülekande suurus aga äkki on hea ja kiire!?
Mõni pilt kah, ja äkki saab yhe video kah yles:

Saabi toomine VIDEO!

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1058
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#2

T Apr 16, 2013 22:08

26 hammas väiksemal on 6-ne ülekanne 31/26. Nii et paraku üks levinumaid.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

T Apr 16, 2013 22:24

26 hammas väiksemal on 6-ne ülekanne 31/26. Nii et paraku üks levinumaid.


Tänan sõber!
Ma ei saa asjugi üles laetud, kui juba sa peast tead ülekande suurust.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 503
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#4

K Apr 17, 2013 9:11

Homme on muinsuskaitsepäev ja algab muinsuskaitsekuu. Edu kultuuripärandi kaitsmisel!
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

K Apr 17, 2013 9:23

Kas te usute mind või mitte aga kui see 8 aastat heinatolmu sealt autolt maha pesta ja stangele paar liistu peale panna, siis see auto näeb välja just selline ja selleks kuluks pool päeva, aga see oleks vaid silmale ilus , tehnika ja kere tahavad ikka tööd kah:

Pilt

kes tahab, võib kaasa tulla masinat tooma kella 15.30 paiku stardiga pärnust-

... ja minu autol on külje õhuavaliistul ka kroomliist!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#6

K Apr 17, 2013 12:07

Kui must siis :thumb: ... võib tõesti ilusa asja teha! Ja lõpuks turbokas , nagu aru saan! Oi vägev värk !
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 17, 2013 13:52

Neljaukseline luukpära on ikka täitsa hea väljanägemisega ja must värv sellisele tundub, et on just see mis vaja.
Veljevalik on sul ilmselt kodulaos olemas, sealt kindlasti midagi sobilikku leiad siia?
Autotoomise karavanis oleks olnud küll päris uhke osaleda, pikema etteteatamisega paluks teinekord.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

K Apr 17, 2013 22:11

Käru on kohal! peaks mainima, et sedakorda vaid ca 260 km.
Ja õhtusöök Imaveres.
Natukene lasin survepesuriga mõülemad saabid üle kah, muidu kevadine savitee jääbki auto alla.
veel peaks mainima, et näiteks uksed ei vaja üldse keevitust, samuti kapotil puuduvad igausgused rooste jäljed.
ja muidugi aku peale ja kohe läks tööle kah. R- ja 5 käiku ei ole. aga see ei loe!

Tegelikult sain veel niipalju teada, et auto on olnud ennem soomes mingi politseiametniku käsutuses ja tänu sellele katuses auk ka antenni jaoks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

N Apr 18, 2013 19:52

vaataks kuidas tuleks välja, et natukene ajajoont hoida ja tehtud kirja panna:
Täna alustatud 7.15 ja lõpetatd 18.30
2 auto peale sai kokku esimesed pidurid, tagumised pidurid ja ka käsipiduri. siis veel õhtul auto shampooniga pestud.
need suportid, mis autol küljes oplid olid osaliselt avatud ja remontima hakataud . aga sinna see asi kõik jäänud oligi.
aga doonor auto peal olid esimeste suportite õhutamispoldid kinni roostetanud, mis murdusid. välja keerata õünnestus aga ainult pool, siis tuli hakata kolbe ja mansette vahetama.
kolvid olid punasel head!! samuti ka tolmukaitsed.

tagumised olid õnneks rikkumata , ehk jõuga sisse surumata, ja üks tagumine oli isegi romulast uus ostetud.
üks kässari tross oli ka katkise kõriga, mis samuti doonorilt asenduse sai. kõik puhtaks ja paika ja pid. vedelik sisse ja peagi asi toimis!

siis regullisin natukene käiguhoovastikku ja õnnestus leida tagumine käik, lisaks esimesele 4 le. 5 käik sisse lülitub, ehk kast hoovastiku fikseerib aga asi iseeneset ei toimi.
noh, eks kast oli äsje remondist...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

R Apr 19, 2013 18:40

tänasne päev 8.00... 18.30

must auto sai ka seestpoolt esmakrdselt tolmuimejaga üle käidud, siis turbokalt mootor maha, samamoodi ka õli radikas ja summutaja. veel sai vända simmerid pingutatud. uusi ei raatsi osta, sest need on sellised, mis kestavad aasta. aga need mis 20 aastat olnud on ikka veel pehmed ja mõnusad.
vot nii on elu meil!

kõige pornom asi, mida ma elaes näinud on plastmassist pooltelje otsa kaitsekumm :gun:
poemüüa ise kah kiidab, et jama värk, et ta kunagi isegi pele pannes suutis prao sisse saada.

siis pealslõunat mustal kah mootor maha ja kapotialt survepesu.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1058
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#11

R Apr 19, 2013 21:51

Mul elukutseline automehaanikust sõber kiidab ja paigaldab ainult neid plastikupoolseid kaitsekumme. Pidid kaua kestma. Muidugi mingit kvaliteetset brändi kasutab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

R Apr 19, 2013 21:58

Mul elukutseline automehaanikust sõber kiidab ja paigaldab ainult neid plastikupoolseid kaitsekumme. Pidid kaua kestma. Muidugi mingit kvaliteetset brändi kasutab.


aga kust ta teab, et need kaua kestavad? neid minu arust eriti kaua pole tehtudki...
kummist ju teada, et paarkümmend aastat peavad vastu... ( kui õigest materjalist) tänapäeva värk, kindlalt mitte....

huvitava süsteemi liedin veel auto pealt: seal kuhu käib mootori ploki soojendus on veel mingi andur ja mingi relee. järelikult võib arvata, et mis hoiab mootori temperatuuri siis kui plokisoojendus taga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

L Apr 20, 2013 22:26

Laupäev ja nagu nädalavahetus ikka, mõnusalt töine:
Klassikut sai putitatud 11...19.00. vahepeal tunnike f1 vaatamist.
Mis ära sai tehtud? mitte midagi!
esistange maha ja üks pukseerimisaas renoveeritud ja natuke plekki sinna ülespoole kah keevitaud. siis radika alumine tugi ka natukene keevitatud. see oli tunni töö..
siis vasakpoolne pooltelje tunnel. pagana hea on teha kui mootorit peal ei ole- pääseb mõlemalt poolt ligi. eriti hea siis kui ka alumist õõtsa ei ole ja pldse ratta asju...

kui oleks alumisse pleki sisse 2 suurt auku kah sisse puurinud , siis oleks selle tunneliga asi ühel poole saanud.

homme peaks akule aluse punase pealt lõikama ja sellega tegelema, lisaks võiks õliradikale uue pesa teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

P Apr 21, 2013 22:01

Pühapäev seljataga: ja midagi nagu hakkab looma.
täna 8.00...15 ja 17...19
vahepeal oli F1.
Aga tehtud sai juhi poolne pooltelje tunnel ja natukene esiotsa puhastatud pasast, lihvitud ja krunditud ja kuna värv sai otsa siis lõpuni värvitud ei saanudki. veel sai maha võetud sumps. .Ja oligi päev õhtal...

Pakkuda, äkki kellegil vaja, ilus ja korras klassiku sumps täies pikkuses . Heal juhul võib ära kah vahetada.

Samuti vaja oleks elektriskeeme, et ajusid hakata vahetama.
äkki keegi teab, kus need ripuvad?
vaja 90 aasta 16V skeemi ja
91 aasta 16 v apc-ga turboka skeemi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 503
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#15

E Apr 22, 2013 20:46

On see nüüd raske haigus või juba elukutse, aga kõrvalt vaadata ja lugeda väga huvitav. Jõudu tööle!

Lisan ühe huvitava lingi: http://www.nettiauto.com/saab/96/5552892
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
Thor
Postitusi: 508
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#16

E Apr 22, 2013 21:36



Samuti vaja oleks elektriskeeme, et ajusid hakata vahetama.
äkki keegi teab, kus need ripuvad?
vaja 90 aasta 16V skeemi ja
91 aasta 16 v apc-ga turboka skeemi.


Netis täitsa olemas, aga hetkel kohe mitte ei meenu...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

E Apr 22, 2013 21:54

töönädal algas kell 7.30. summutaja tegemisega; ehk katalüsaatori välja viskamisega ja selle asemele toru keevitamisega. kui ilm soojemaks läks, siis sai õliradika korpus puhtaks tehtud ja ära keevitatud, pärast kella 9.00 sai juba värve, et kõik krunditu ilusaks mustaks saaks.
niikaua kui värv kuivas sai kontrollitud geneka harjasid ja vabalthingava mootori asemel turbomootor üles poodud. kella 12ks oli mootor kohal. siis jäi veel ratta koopas kõik vajalikud tööd ära teha ja rattad sai alla.
samuti sai aku alune plaat korda tehtud mja värvitud.
siis sai hakatud mootorile tükke külge panema, samuti läksid külge õliradikas ja akuplaat jne... ja kell 18.30 lõpetasin.

nyyd hakkan el. skeeme teleka kõrval uurima
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

T Apr 23, 2013 8:09

nüüd olengi asjaga sealmaal, et mida mootori juhtimisega teha?

turbomootor kasutas Lucase juhtimissüsteemi ja auto millelel mootor läks kasutas Boschi.

1. küsimus. kas selle vabalthingava boschi aju asemele saaks panna mingi boschi turboka aju? nii et pistikuid ja juhtmeid ümber lappama ei peaks?
äkki mingi turbo tonnise oma?
ja mis muud jubinad sel juhul vahetada?


Kui ma õigesti aru saan, siis praegune Bosch aju on 25 otsaga LH 2.2.

huvitav, mis see aju arvab turborõhust?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1735
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#19

T Apr 23, 2013 8:52

Boschi LH süsteem ei arva turborõhust midagi, see juhib ainult pritset.
Klassikul ju 3 asja eraldi: pritse, süüde, turborõhk.

Võiks ju alustuseks proovida sellesama Boschi süsteemiga, mis sul auto küljes on.
Süüte pead muidugi turbokale vastavalt sättima ja hea oleks ka APC külge panna, midagi mis kaitseks detonatsiooni eest.

NB! Pihustid pead ka sel juhul Boschi süsteemist võtma ja kõik muud andurid-värgid ka.

Ehk keegi parandab kui ma eksin, pole ammu enam sellesse teemasse süvenenud ja kõik nüansid ei pruugi meenuda.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

T Apr 23, 2013 8:59

no jah, apc on täiesti eraldi teema, seda praegu ei puutuks, prooviks ennem käima panna.

jah, eks ma proovin selle sama boschi ajuga. ja jubinad kah kõik boschi omad paneks. alates pihustitest ja lugejatest jne...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

T Apr 23, 2013 12:23

TEHTUD! MÕELDUD!!

panin kõik asjad paika vastavalt boschile.. ja viimaseks jäi jagaja ühendada...
aga seda pole millegiga ühendada, sest lucasel on jagaja juhtmevaba ja on väntvõlli kiiruse andur hoopis.
aga seda mootorit maha võtmata vist panna ei saa?!

prrrrrr... nüüd ei teagi mida teha...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1735
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#22

T Apr 23, 2013 13:05

Jagaja peaks saama ära vahetada, Boschi oma vastu ??

Boschi LH ja Lucase vända andur ilmselt kokku ei sobi omavahel, seega pole pointi seda üldse kasutada.
Kui oli vabalthingav, siis on see vaakumregulaator vist pisut teine.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

T Apr 23, 2013 14:21

Kõige mõnusam tunne on , kui kuuled esimest matsu!!
ja seda sai kuulda.
süütega asi lahenes lihtsalt: halli anduriga jagajale süütevõimendi külge ja juhtmed paika ja korras oligi.

aga nüüd ei saa bena kätte. ja rõhuregulaator susiseb....

rõhk , mingi on. aga kas piisavalt, ei tea, sest pump ja rõhuregulaator erinevatelt masinatelt.
aga kuidas kontrollida, et pihustid avanevad, töötavad?

kuna bensiinipump on aju poolt blokeeritud ( panin pumbale voolu otse) siis äkki pihustid ka?

äkki see vända kiiruse anduist tahaks mingit toidet peale, et avaks aju??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1058
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#24

T Apr 23, 2013 14:52

Mul on LH2.2 turboka aju, pihustid ja midagi, mis sinna juurde veel kuulub, olemas. APC on Andruse käes juba.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

T Apr 23, 2013 21:41

yeah! tänaseks lõpetasin.
hommik algas boshi jaoks jubinate vahetamisega ja õhtuks sain niipalju targemaks, et äkki vända kiiruse anduri puudumine ei anna õiget infot ajule mootori pööretest ja seepärast seda ära petta pole mõtet. kuigi leidsin , et kuidas see võimalik on: lihtsalt vända andurile tuleb anda oolu vahelduvalt peale.
siis kiskusin lucase autost välja ja isegi vaid 5 juhet on tundmatud, ety kuhu nad läheksid ja mis teevad. ülejäänud sobivad.
ja ikka on nii, et aju juurest tuleb kimp ette otsa välja, kõik muu enam jaolt pistikuga v.a 4 juhet mis kuskile taha lähvad, ja need vaid lucasel.

hommik toob mootorile tagasi lucase jubinad ja siis vaatab, mis saab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta