Saab 900, 1990, Diisel

Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#51

K Okt 16, 2013 13:47

Vett või jahutusvedelikku? Viimast võib salongisoojenduse kraani ja radika kandist tulla.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#52

K Okt 16, 2013 13:56

Pakun et vesi, sest auto seisab juba pikemat aega.
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#53

P Okt 20, 2013 12:39

Saab talve tulekut ootamas.



Lisatud failid
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#54

L Okt 26, 2013 21:36

Täna sai juhuslikult kaitsmekarpi piilutud ning avastasin,et kaitse nr.1 (lambda andur) pesa on tühi....
mida tarka võiks sellest järeldada ?

Kuidas teha selgeks, kas masinal on olnud töötav kesklukk ?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#55

L Okt 26, 2013 22:50

Alustaks dokumentide uurimisest, kas seal on erand, et puudub kat. Kui sealt abi ei leia, vaataksin väljalasketorustiku juurde kapoti alt, kas seal O2 senor asetseb või mitte.
Keskluku "aju" asub kaasõitja jalgade peal tuuletunneli kohal. Kui on, on vägev, kui ei ole, on kehvem.
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#56

L Okt 26, 2013 22:57

Eesti registrisse sai märgitud 118 kw, bensiin-kat.
Väljalaske juures on andur olemas- lisan ka pildi, kus on näha aku alla ulatuv hall juhe, mis on anduri oma.

Milliste mõõtmete või suurusega see keskluku aju peaks olema, et saaksin lihtsa vaevaga tuvastada, kas tegu on ikka õige asjaga ?



Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#57

L Okt 26, 2013 23:07

Kui sul seal ikkagi O2 andur olemas, siis see kaitse ilmselt eelsoojendus O2 andurile. Kuskil seal "+" toitejuhtme juures paremal pool peaks olemas O2 anduri ühenduskoht: kui sinna +12 soojendusena peale ei tule, on midagi mäda, kui tuleb, ei maksa sellele kaitsmele tähelepanu pöörata....
see kesklukumoodul on u 100x50x25 ja asub õhutunneli peal mingi plekk-klambriga, lilla juhtmevärvus on läbiv.
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#58

K Nov 13, 2013 10:56

Täna sain lõpuks läbi ebay kätte puuduva parempoolse tiivakaare plastliistu, liistu märksõnaks oli "Carlsson anniversary".

Kusjuures alles hiljuti ilmusid müügile ka tutikad kroomliistud, äkki pakub kellelegi huvi:
http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-900-1987-1993-Wheel-Arch-Trim-Kit-x4-/271310850987?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ASaab|Model%3A900&hash=item3f2b630bab
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#59

R Nov 15, 2013 19:36

Laenasin täna päevaks autot sõbrale, kes juhuslikult avastas, et autole on külge pandud ka automaatne päevatulede lülitus.Ise lülitasin tuled alati pedantlikult sisse-välja ning ei tulnud pähegi sellist asja kontrollida.:head:
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#60

R Nov 15, 2013 20:14

See on ikka väga väga väga pikalt olnud saabidel tehasest peal. Klassikutel oli kõigil peal.
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#61

E Nov 18, 2013 14:20

Täna sain teada enda jaoks ebameeldiva uudise - garaažis, kuhu olin plaaninud talveks Saabi paigutada, enam minu masina jaoks ruumi pole.
Seega peab masin jääma talveks lageda taeva alla.
Panen foorumisse üles ka müügikuulutuse - sobiva pakkumise korral läheb auto müüki.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#62

E Nov 18, 2013 17:12

Aga miks mitte ka talvel sellega sõita? Klassik on ju hea läbivusega ja stabiilne, läheb ruttu soojaks ka. Kui kere eest ilusti hoolt kanda, siis rooste ka nii ruttu kimbutama ei tule.
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#63

E Nov 18, 2013 18:14

Vot ma just rooste pärast muratsengi, kuna auto ei ole igapäevases kasutuses, siis võib arvata, et pikalt lumekuhja all seisimine autole head ei tee.
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#64

E Nov 18, 2013 19:31

Aga kuidas kere eest nõnda hoolt kanda, et rooste ei läheks? Sama probleem kimbutab mind ka, kuna auto on säilinud originaalsena ja ilma roosteta. Minu klassikul on tehase poolt kõik karbid ja paneelid seest paksult roostetõrjega kaetud, põhi paksult mastiksiga kaetud. Vanasid autosid hindavad fanatid niikuinii on maru tigedad, et ma enda klassikuga üldse sõidan, rääkimata talvest ja soolast. Olen ise mõelnud lasta enne kevadet veel mingi roostetõrjega paneelid seest üle tuisata, näiteks Krown´iga.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#65

K Nov 20, 2013 9:54

Olen ise mõelnud lasta enne kevadet veel mingi roostetõrjega paneelid seest üle tuisata, näiteks Krown´iga.

vaatasin just videot KROWN-ist http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/23530-Xtra-Motors+-+Krowni+korrosioonivastane+tootlus.aspx
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#66

E Dets 09, 2013 19:35

Esimene lumevaip hakkab vaikselt autot enda alla matma.
Vahepeal on vahetatud tagumised pidurikettad ja-klotsid, lisaks läksid vahetusse ka tagumised amordid.
Amordid panin soodsamad: õli+gaas.

Ka talverehvid vanade velgedega alla kruvitud- auto välimus hindamisskaalal langes kohe päris mitme pügala võrra.
Aga see selleks....

Auto tahab põhja alt mitmest kohast keevitustöid saada - oskab ehk keegi infot anda, kes sellise töö Tallinnas ära teeks?



Lisatud failid
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#67

T Dets 10, 2013 20:09

Klassikutega käiakse tavaliselt keevitamas minu juures. seda kahjuks ainult soojemal perioodil kui praegu, tegemist rohkem hobiga :D
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#68

L Dets 14, 2013 13:47

Pisut OT aga eile juhtusin ühes lauas olema isikuga, kes selle saabi Soomest eesti tõi, vähemalt nii ta väitis :).
Kogenud Aeronaut. :drive:
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#69

T Dets 17, 2013 13:35

Pisut OT aga eile juhtusin ühes lauas olema isikuga, kes selle saabi Soomest eesti tõi, vähemalt nii ta väitis :).


Küll see Soome on ikka väike :D
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#70

P Dets 29, 2013 19:07

Tänavune soe ja lumevaba talv on andnud võimaluse küllaltki tihti masinaga sõitmas käia.
Täna käisin sõbraga Tallinna lähiümbruses tiirutamas, sõbral oli muidugi kogu roolis oldud aja elevusest muie näol. :)
Mõned korrad tegi ka korralikud möödasõidud, gaasi vajutas julgelt ja neljanda käiguga hopsti- spidomeetril 160 km/h .
(Ise olen vist max 140km/h üldse julenud saavutada, sedagi vaid mõneks sekundiks).
Vahepeal tegin pildi töötavatest turbokelladest, vasakpoolne näitab rõhku, parempoolne vaakumit.Sõbra parem jalg suutis vasakpoolse kella isegi üle 1 bari vajutada, niipalju kui mina aru sain, on turbo rõhk tõstetud 0,9 bari peale ja sinna piiridesse on mul see näidik alati ka näidanud.
Vahepeal on mul siinse foorumi kasutaja kaasabil natuke vaakumkella sisse minevaid vaakumvooikuid ümber paigutatud, lisan ka pildi,(valge voolik läheb kella külge).
Lisan pildi ka külge pandud regulaatorist, millega saab turbo rõhku muuta.





Lisatud failid
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#71

P Dets 29, 2013 19:29

Selle kellamajanduse sai küll toimima, kuid voolikute majandus on küll suht räme ussipesa seal, jooksutas veidikene juhtme kokku küll.
Kuna seal on väga palju neid voolikuid siis võiks midagi sellist hankida või valmistada, http://i.ebayimg.com/t/86-93-FORD-MUSTANG-SATIN-BILLET-VACUUM-TREE-BLOCK-UPR-/00/s/NDAwWDQwMA==/$(KGrHqQOKiwE5fRI8MmTBOkuYqVog!~~60_35.GIF
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#72

L Jaan 04, 2014 19:49

Selle kellamajanduse sai küll toimima, kuid voolikute majandus on küll suht räme ussipesa seal, jooksutas veidikene juhtme kokku küll.
Kuna seal on väga palju neid voolikuid siis võiks midagi sellist hankida või valmistada, http://i.ebayimg.com/t/86-93-FORD-MUSTANG-SATIN-BILLET-VACUUM-TREE-BLOCK-UPR-/00/s/NDAwWDQwMA==/$(KGrHqQOKiwE5fRI8MmTBOkuYqVog!~~60_35.GIF


Nagu ma aru saan, siis asja nimetus on "vacuum tree block" - mis selle eestikeelne vaste peaks olema ja millisest poest seda otsima peaks ?

Veel üks küsimus - kustkohast tulevad laevalgustuse lülitisse juhtmed ?
Nimelt olid mul ostes mitmed keskkonsooli detailid puudu, nüüdseks hakkan vaikselt asju kokku panema, kuid ühtegi lahtist juhet seal käigukangi ümbruses ei ole, mis lülitisse peaks minema....
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#73

T Jaan 07, 2014 16:38

Sissekanne päevikusse:
Seis on hetkel selline, et mootor töötab kolme silindriga, neljandas rõhk puudub.
Midagi on kuskil järgi andnud......:wall:
Äkki leidub kellegil olema üleliigne turbomootor ?

Kui foorumis leidub inimene, kes soovib vana mootori ära remontida, võib samuti teada anda.
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#74

T Jaan 07, 2014 19:49

Esmalt tuleks kindlaks teha, mis mootoris järgi on andnud. Viga võib olla lihtne ja mõistlike kulutustega remonditav. Vana mootorit on sul lihtsam ja odavam remontida kui "uus" (kasutatud) osta ja siis seda hiljem remontima hakata.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#75

P Veebr 02, 2014 16:41

[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/IMG070_zps8bc6aeb5.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/IMG070_zps8bc6aeb5.jpg[/IMG][/URL]
Njah.

Kolbi oli ka omaette ooper kätte saada, nii tugevalt oli kinni seal. Silindri seinad ka täiesti tuksis.
muu hulgas, eelmised remondimehed olid lahti jätnud Juhipoolse mootoripadja, segusiibrit hoidis kinni ainult üks mutter, Turbo ja kolde vahelt lasimõnusalt väljalaske gaase läbi kuna ei olnud korralikult kinni tõmmatud. Miskit vast ununes, kuid imestada sai kõvasti. käin igaksjuhuks kasti küljes olevad poldid ka üle, pagan seda teab kas on miskit lahti jäetud või ei.
Vasta