Saab 900 Turbo Cabrio Automaat, 1989, aatom

Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#26

N Mär 26, 2015 16:18

No aga suveks ikka sõitma saad? :)
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#27

T Apr 21, 2015 21:04

No aga suveks ikka sõitma saad? :)


Eks näis, esialgu oli plaanis enne sügist ikka paar ringi teha, kuid muud tegemised ja koht kus teha, polnud veel valmis.
Samas ajasin oma 96 juba välja, e. lustisõidu auto on olemas.

Aga vahepeal endiselt selle raadioga maadelnud, keegi teine vist oleks ammu käega löönud.
Selle vilistava hääle põhjuse leidsin lõpuks üle, raadio stereo moodulil on üks keraamiline filter, mis joodetud ilma õhuvaheta vm. vastu plaati ja tulemuseks külmjoode. Jootsin üle ja nüüd see osa korras.
Samas raadio hääl sisaldas ikka liiga palju moonutusi, sellega jõudsin niikaugele, et kas disainiviga või FM demodulaatori pooliga paralleelis kondensaatoriga miskit juhtunud (pooli sees). Kui lisasin vastavalt kivi skeemile sinna kondensaatori juurde, siis nagu sain heli moonutustevabamaks (e. see nn. S graafik, kes raadiotest teab).
Aga see paganama raadio tegi trikke ka, mässasin taga ja ühel hetkel mõtlesin, et vaatan, kuis AM osa töötab (varem täitsa töötas), vajutasin nuppu ja :wall: tossu hakkas tulema. See paganama asi ajas nii tigetaks, et hommikul kella neljani ajasin taga, mis juhtus. Ehk siis tobetalt oli paar transsi nii ühendatud, et kui juhtprose neid millegipärast valesti ühendab, tekitab lühise. Hetke seis siis selline, et FM taas töötab, AM-iga peab edasi tegelema.

Iseenesest raadio on päris vägevalt lahendatud, sisaldab nii üldist müra vähendamise süsteemi (Dolby mürasummutus kivi sees nii raadiol kui kassetikal) ja auto süütesüsteemi häirete vähendamise lülitust.

Ja tänud ka kasutajale Nakataja, Tartust Tiigi poest saingi makile uued rihmad, ehk saab tulevikus oma vanu kassette ka kuulata.

Ja endiselt ootan, ehk keegi oskab originaalkõlaritele miskit asemele soovitada (ei taha koaksiaale vaid topeltkoonusega).

No vot selline mitte eriti auto jutt sai.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4295
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2005

#28

T Apr 21, 2015 21:52


FM demodulaatori pooliga paralleelis kondensaatoriga


Pilt
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 754
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#29

T Apr 21, 2015 22:19

Liiga väsinud, et sellest lausest aru saada. Auto on ilus
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#30

K Apr 22, 2015 8:53

Sai vist pisut segane jutt jah, pole just parim sõnasepp.

Aga püüan seletada (vaata pilte):
1. Raadio signaal antennist saabub sellesse plekist topsi, kus temaga liidetakse 10,7MHz võrra nihkes sagedus generaatorist, mida juhib protsessor. Ehk siis sellest moodulist tulebki välja 10,7MHz FM signaal (e. siis heli taktis signaal kõigub 10,7MHz ümber).
2. Nüüd läheb ta "filtrid + võimendi + demodulaatorisse". e. see sama kiitsakas plaat järgmisena. Seal tehakse lõpptulemusena FM-ist päris heli tagasi. Selles raadios kasutatakse Toshiba TA7411 kivi, kus lõpus on 10,7MHz peale häälestatud võnkering (pool + kondensaator).
Seda kondensaatorit plaadi peal ei olnud, kuid ta võib olla pooli sees. Igatahes miski jama selles ahelas on (kas on TA7411 väsinud või suisa miski inseneride pisike viga vm.). See pool/võnkering on ülioluline tundlikuse, moonutuse, ribalaiuse (et ka stereo signaal ära mahuks) osas.
3. Edasi läheb signaal "stereo tegemise" plaati, kus peal on ka raadiohäirete vähendamise kivi. Stereo signaal on helis tavahelist kõrgemal (vaata pilti) ja RDS (mida selles raadios ei kasutata) selle peal.

Kokkuvõttes, ehk on minu mässamisest kellelgi teisel ka kasu, kes originaalraadiot korda tahab teha.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7116
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#31

K Apr 22, 2015 9:16


FM demodulaatori pooliga paralleelis kondensaatoriga


Pilt


No kuidas sa aru ei saa, võnkering ju ei tööta kui puudub kondensaator paralleelselt pooliga, või kui ta surnud on...

Aga, et pooli sees, ta peaks olema.... vot seda ma küll ei teadnud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#32

E Mai 11, 2015 21:20

Natuke autoteemat kah vahepeale.

Koht kus kere teha, on nüüd olemas ja autogi sees. Kui aega leian, siis läheb kere kallal nokkimiseks ;).

Pilt


Lisaks tundub (see on vist kütusefilter), et seda vidinat pole kunagi vahetatud:

Pilt


Ja mõned altpoolt rooste pildid ka:

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 424
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: 2xSAAB 90 , 3x SAAB 900NG, SAAB 9000

#33

E Mai 11, 2015 21:46

Roostekohad on väga tüüpilised. Poolraamid olid mul endal samuti läbi ussitanud.

Soovituseks - mina paneksin sinna kohta millimeetrise paksusega pleki asemele midagi tahkemat. Hiljem kasutasin enda klassiku peale 2,2 mm paksust plekki. Isegi, kui see roostetama hakkab, siis see enam läbi ei roosteta.
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#34

P Mai 17, 2015 21:19

Küsimus tagasilla kohta, roostes kenasti teine (tõenäoliselt enamusel klassikutel), pole ju väga spetsialist.
Ehk siis tahaks nagu paremaks/kestvamaks saada või kui palju seal materjali üldse on:
1. Ilma lahti võtmata puhastada, nii palju kui saab ja siis miski korrosiooni tõrje vahend peale, ehk peatab seda va ussi.
2. Täiesti lahti võtta ja väiksemad detailid liivapritsi ning siis värvida või pulbervärvida (ehk on isegi parem).

Netis vaadates paljud seda p.2 nagu teinud (tagasilda ennast päris liivapritsi ju ei pane), kuid kas sellest tegelikult abi? Lisaks siis vaja kogu uut puksimajandust, kuid kaua needki tänapäevased kestavad?

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1047
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#35

P Mai 17, 2015 23:12

õõtsasid leiad paremaid, mida kenamaks teha. sillaga ise keerulisem, ma laseks haaveldusse/liivapritsi ja värvi alla - kui juba teha. Eemaldub kere küljest suhteliselt lihtsalt.
Mul on endiselt üks risu õuel, kust üht-teist kerevärki võib leida. Tagasilda mitte, aga õõtsad võin leida.
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 754
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#36

E Mai 18, 2015 0:09

õõtsadel pole suurt miskit ju viga. see roostes jublakas seal peal on stabikas, mis isegi tundub, et pole kõige hullem. pulkadeks ja liivaprits oleks kõige mõistlikum. saad muudele roostekolletele palju paremini ligi. esisillaga sama teema. Puksid usun, et kestavad ka need tänapäevased edukalt
13piisab
Postitusi: 347
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 2tk 9-5, 2tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140(6)

#37

E Mai 18, 2015 0:32

Netis vaadates paljud seda p.2 nagu teinud (tagasilda ennast päris liivapritsi ju ei pane)

miks ei pane? Mõõdu võtmes sobib kõik, mis transporditav ning kummidetaile ei pea eemaldama - mul on ehitatud masinate puhul enamuse tagasillad liivapritsis käinud: üks tagaveolise lihtne sõltuv sild (mosu), üks nelikveolise keerulisem sõltumatu (VectraA - oli see vast kolakas) ja üks osandatud torsioonsild (põrnikas). Lähened katmistega maamehe loogikaga ning pole vaja isegi suurt lammutada.

Sul tuleb aga esmalt üldplaan tekitada - mis sellest masinast saama peaks. Silla liivapritsimised eeldavad ka muu kere osas korralikku lähenemist ning Su jagatud noppeliste hirmsa ussiga pildid vihjavad, et korralikult tehes on selle masina puhul jutuks mitmed sajad töötunnid.

edit: isu tekitamiseks liivapritsipilte kah:
- mosu: http://teet.luarvik.org/d/632-2/DSC00424.JPG
- VectraA: http://teet.luarvik.org/d/5718-4/DSC_0970.jpg
- põrnikas: http://teet.luarvik.org/d/6742-2/DSC_0056.JPG
- põrnika põhi: http://teet.luarvik.org/d/6373-2/08102014163.JPG
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#38

T Sept 08, 2015 22:58

Väike sissekanne, töötunde suve jooksul palju pole kogunenud, kuid tasapisi olen asjaga ikka tegelenud, varsti saab tagantpoolt keevitamisega alustada.

Ja kirunud kah pisut, auke, kus roosteuss mõnusasti läbi läinud olen omajagu lisaks leidnud, mõlemad sumbutaja kaitseplekid kere ja sumbutaja vahel olid kadunud / läbi roostetanud ja kui nende kinnituspolte lahti tahtsin keerata, siis kohe auk selle koha peal, rataste koobastes jne. Kütusefilter lagunes käte vahel ära ja otsad seal nii roostes et kuidagi lahti ei saa ...
Lisaks tekitab sumbutaja küsimusi, seegi läbi / vajab vahetamist (toru auke ülevalpool, kuhu ei näe, täis + sumbutaja ise). Nimelt alates katalüsaatorist on ta nagu kokku keevitatud, e. siis koosneb 2 jupist, see mis kat-i läheb ja sealt kõik edasi. Miks ta nii on (kas kabrioletil teisiti), või peaks asjad selle pildi järgi olema (minul katalüsaatoril selliseid 4 poldiga kinnitusi pole, e. on otse keevitatud):



Lisatud failid
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 414
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5Aero, 9000CSE, 900 T16
Kontakt:

#39

K Sept 09, 2015 15:49


Lisaks tundub (see on vist kütusefilter), et seda vidinat pole kunagi vahetatud:

On küll vist targutamine ja suht hilinenud, aga

See on "fuel accumulator", krt 'teagi, kuidas seda maakeeles öelda. Tema ülesanne on bensurõhku hoida ka mingi aeg pärast mootori seiskamist. Et pärast kergem käivitada oleks.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE + 900 T16 MY92
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000CS MY94 varuosad, M: SAAB 9-5 MY01 2.3t varuosad
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#40

L Mär 26, 2016 22:57

Ka minu masin talveunest ärganud, tegelen pisitasa edasi. Vahepealne aeg kulus tööle ja ühe rullnoka-cabrio peale.

Küsimus, nimelt katuse hüdrosüsteemi sai katsetatud, pump töötab ja ka üks töösilindritest, aga teine laseb korralikult õli ülevalt selle töövarda vm vahelt läbi. Ega netist neid eriti leidnud, kuid tundub (miski teksti kujul õpetus), et tihendite vahetusega peaks taas töökorda saama.
Siit siis küsimus, on kellelgi kokkupuuteid olnud ning kust talle sobivaid tihendeid leiaks?
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#41

N Mär 31, 2016 23:26

Kere tegemise kohta mõned küsimused, olen ju algaja.

Nimelt eriti kabriol on see all küljetala (2 korruseline isegi vist) suht tähtis, kuna katust pole hoidmas.
Minu masinal paraku ukse tagaosas ta ussitanud, kõrvalistuja oma eriti.
Kuidas talle kõige õigem oleks läheneda, ei tahaks nagu tiiba, mis roostes vaid teatud kohtades, lahti lõigata?

Teine teema on selle talaga, kui ma põhja peal olnud originaalkatet (mastiks/matt vm) eemaldasin, siis see oli punnina ees tala ja põranda vahelistes nn. pragudes. Ja eemaldamisel tuli sealt ohtralt punast vett (e. tagaakende vahelt vesi sisse ja ussitanud kohast tala sisse). Seega talad seestpoolt ka roostes, mis nendega ette võtta?

Kolmas teema, kui rooste on kahe pleki vahel (või õigemini kolme pleki liitekohas, tagaratta koobas + salongiosa, see kus tagaaken peitu poeb), kuis siis, välja lõigata ja asendada, päris keeruline, ruumi ju pole?

Pildid ka:
Pilt

Pilt

Sama koht seestpoolt (see, kus tagaaken peidus):
Pilt

Ja sama koht aga tagaratta koobas, kahe (või kolme) pleki vahel rooste:
Pilt

Sama koht, aga salongi pool:
Pilt
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 754
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#42

R Apr 01, 2016 0:03

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=132356 Tagakoopa asjadega seoses leiaksid motivatsiooni arvatavasti sealt.
cabrio keretugevdusega pole suurt muud, kui toestad kere kuskilt ära, nikerdad selle uksepiida tugevdustala sealt lahti ja siis kas meisterdad uue või eemaldad rooste ja katad vastavate ainetega, olenevalt kui palju seda jama seal sees on. Vaatan homme enda katusega klassikul asja üle, mäletamist mööda ei tohiks ulmeliselt raske seda tala kätte saada olla, lihtsalt korralikult pead ära toestama, et kere ära ei vajuks sealt kohast
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7116
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#43

R Apr 01, 2016 11:17

Klassikut on väga s....t keevitada ja teha. selle ukse alumise äärega võib näiteks terve päevaga isegi hakkama saada.
parem variant kuskilt ilma roosteta koht selline kuskilt kere pealt leida ja suuremalt asendada
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 424
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: 2xSAAB 90 , 3x SAAB 900NG, SAAB 9000

#44

R Apr 01, 2016 12:00

Jah, neid koopa mitmekordseid plekke oli küll üsna lõbus keevitada, mäletan mäletan.

reaalsuses on see, et ainukene korralik viis on kogu roostes plekk välja lõigata. Mehhaaniliselt roostes plekki teiselt poolt ju töötlema ei mahu, igasugune pläga vaid aeglustab protsessi. Rooste tuleb eemaldada ja siis töödelda kõikvõimalike vahenditega.

Ega minugi esimesed keevitusõpped olid klassiku kallal. Sai asja küll. Siin pole muud kui närvi ja kannatust vaja, kindlasti saad hakkama. Kõik väga ussitanud pleki mina lõikaks välja ja ei petaks ennast. Edu tööl!
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#45

R Apr 01, 2016 22:25

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=132356 Tagakoopa asjadega seoses leiaksid motivatsiooni arvatavasti sealt.

Jah, hull vend, paistab et isegi tagavedru hoidjad kuidagi kodustes tingimustes valmis "sepistanud" koos kõigi nurkade ja ümarustega.
Samas ta on püüdnud kõik plekid täpselt originaali järgi teha, e. jätnud alles topeltplekid. Kas see aga alati mõtekas on (mittenähtavates kohtades), pesa ju rooste jaoks (kasutatakse vist miskit tsingikihti kahe pleki vahel enne keevitust, kuid kaua see kestab ...).

Täna lõikasin pagasist esimesed läbiroostetanud tükid välja, sellega seoses, kuna lõige oli topeltplekini, võtsin ka topeltpleki riba lahti, mille pealtpoolt roostesurmaga olin sügisel ära töödelnud. Kuigi altpoolt jäi keremastiks puhastamata (e. takistas topeltpleki läbiimbumist), siis mitte täieliku, kuid oma töö oli ta seal teinud:
Pilt

Ja tagaratta koobaste pigimati eemaldamisel tuli taas üks ussipesa välja, see topelt-karkass tagakoopas ...
Pilt

Jama selles, et kabriol on taga igasugused tugevdused, mida tavamasinal pole, e. ruumi pole ...
Pilt
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#46

E Apr 04, 2016 0:09

Täna sai hommikust õhtuni (14h) masina kallal tegutsetud. Pool sellest ajast läks tagasilla eemaldamisele ja osandamisele, sild ise roostes (pidurite plekist tolmukatted terved, aga ka roostes, paraku tundub, et laagrit lahti võtmata neid vahetada ei saagi?).

Pilt

Ja parempoolse rattakoopa võtsin ka lahti, välja nägi selline:

Pilt

Pilt

Paras ussipesa Saabi inseneride poolt loodud.

Eelmisel aastal lammutasin ühe 93. aasta klassiku ja selle tagakoopa võtsin ka lahti, pole ka kõige ilusam, kuid parem, eks püüan miskit selle baasil teha.

Pilt
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 754
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#47

E Apr 04, 2016 1:30

Endal täpselt sama töö praegu käsil, väga aeglaselt edeneb, kuna kogemusi väga palju pole ning algselt polnud ka seadmed sobilikud selliseks tööks. Vedrukandurite valmistamine ja paika sobitamine oli kõige raskem töö nende taga koobaste taastamisel. Aga kui juba, siis täie rauaga võimalikult palju roostes kraami maha lõigata ja uuega asendada.
aatom
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht:
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#48

P Apr 24, 2016 21:43

Aeglaselt, aga siiski asjad liiguvad. Lõikekettaid läheb nagu leiba. Tagantpoolt liigun tasapisi ettepoole. Tagasild koos kõigi jubinatega ka liivapritsis.
Kuna topeltplekid põhja all mõlemal pool ääres olid kah roostet täis, siis vahetasin miski paksema plekiga ja keevitasin kinni.
Mõned algaja keevitaja/klassiku ehitaja pildid ka, paganama raske sirget serva keevitada, kus oli roosteauk sees (ülaservast sulab metall alla):


Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7116
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#49

P Apr 24, 2016 22:33

Vägevad pildid ja st kere. aga jõudu palju!
niipalju võin soovitada, et kui on mingi 2 või 3 kordne plekk ja kõik roostes ja aukudega, siis lihtsalt lõika välja ja paksem 1 kordne asemele. sa ei tee ju enam originaali või muuseumi aparaati. mingi 1,5 mm on hea kui vaja lihtsalt midagi asendada, aga kui topelt, siis kasutaks 2,0 mm. see käib pea sirgete kohtade suhtes. paksu pleki külge ka teist, õhemat kergem keevitada. samas kui väga sa ei viitsi serv-servaga keevirada, siis mingi 2....4 mm ülekatet ei ole kah hull kui topelt kohast läbi keevitada.
ja muidugi alati tugevam keevitusvool, mis pigem augu sisse teeb, kui loahakas oled, kui lihtsalt peale stda, madala vooluga.
aga ümaramate kohtade jaoks kasuta mingit vana õhukest 1,0 või 0,8 autoplekki, kuskilt vana auto pealt. kestab kauem kui lehena ostetu. keem- koostis- legeer elemendid, töötlus jne , sa tead küll)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vulkanus
Postitusi: 807
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht:
Auto:

#50

P Apr 24, 2016 22:35

Au ja kiitus tegijale :notworthy: lahe kohe vaadata. Endal samuti see tee läbi käidud oi kui palju kordi, enam ei viitsi :(
Vasta