Saab 900 Turbo Cabrio Automaat, 1989, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

R Aug 22, 2014 23:19

Ma ei tea, mis mulle sisse läks, aga selline isend nüüd mul on.
Loodan, et eelmine omanik ei pahanda, et tema tehtud pilt siin.

Igal juhul plaan tast elulooma teha.

Mootor töötab, käigukast kah pisikeste nõksatustega, teel püsib ja isegi väga ei kolise, kuid kõik muu vajab tegemist, eriti "hull" kere.

Kojusõit oli eriti mitmetimõistetav ca. 180 Km.
Igatahes poolel teel mu poisid põgenesid naise juurde minu 9-5 kaissu.

See midagi ei tööta, oligi nii: soojendus oli max. peal (kodus niipalju tuvastasin, et nupu ja "sealt edasi"vahel ühendus puudus), Läbi häda suutsin ühe tagumistest akendest alla lasta, üles kodus läbi ime taas sain.
Spideo ei hakanudki näitama, eriti lõbus passivaid politseinike ja post "politseinike" näha jne.

Aga see minek ja turbo vilin oli see miski mis tõesti meeldis, lisaks mitte kohitsetud mootori hääl (loodan, et sumbuti ikka terve, ma nagu tavamasinates (hääl) rohkem diisli mees).

Ja hetk tagasi inspekteerides, nigu neetult (vihma sajab) katus täpselt ikkagi nii juhi kui kõrvalistuja istme juures laseb läbi, eks selle nahas vm. ka juhiistme liigutamine kapitaalselt roostes ja no ei liigu.

Aga päeva nael, originaal Clarion raadio koos tema erilise ekvalaiseriga sain tööle (koodi polnud). Lihtsalt raadio oli vaja korraks eemaldada, et markeriga tema peale kirjutatud kood välja tuleks. Nüüd vähemalt ekvalaiseri tuled "möllavad" masinas, heli on aga nii nagu on ja raadio tundlikus kah kuskile kadunud.

e: Algne selle masina teema siin foorumis.
Ning see.




Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#2

R Aug 22, 2014 23:25

a' üks küss ka kohe, instrumentide paneeli hakkasin eemaldama, ja interneti abil poolele teele nagu jõudsin, kuid originaal raadio "sahtel" koos miski elektroonikaga nagu segab. Kuis see ära käib. Metallraami nagu väänata ei tahtnud, või on miski muu konks, see vaakum (õhusuunaja nupp) kah veel lahti laskmata.
que
Postitusi: 1405
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#3

R Aug 22, 2014 23:34

Täna pidin just sama isendit piiluma minema :D
Loodetavasti saad ikka elulooma :beer:
Everyday Regular SAAB guy!
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#4

R Aug 22, 2014 23:47

Said hea hobi. :)
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#5

R Aug 22, 2014 23:58

a' üks küss ka kohe, instrumentide paneeli hakkasin eemaldama, ja interneti abil poolele teele nagu jõudsin, kuid originaal raadio "sahtel" koos miski elektroonikaga nagu segab. Kuis see ära käib. Metallraami nagu väänata ei tahtnud, või on miski muu konks, see vaakum (õhusuunaja nupp) kah veel lahti laskmata.


Midagi väänata ei tohigi. Eemaldad rooli, raadio ja juhipoolse armatuuril oleva kõlarikatte. Armatuuri alt eemaldad pikad tikud (4tk vist). Siis eemaldad pistikutest armatuuris olevad nupud ja raadio augu kaudu kõik taga peidus olevad ühendused (sigareti süütaja, jne) + õhusuunaja vaakumvoolikud. Seejärel eemaldad ettevaatlikult selle armatuuri paneeli ja pääsed instrumentide paneelile ligi, mis kinnitub 4 kruviga. Enne veel ühendad kõlariaugu kaudu instrumentide paneeli tagant lahti spidomeetri ja teiste pistikute ühendused.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#6

L Aug 23, 2014 10:14

Tubli on, järgmiseks suveks ehk korda, siis saame cabrio tuurile osavõtjaid juurde :beer:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

L Aug 23, 2014 11:36

Nii, jõudsingi instrumentide paneelini, rooli eemaldama ei pidanud, aga raadio sahtli kättesaamiseks ühenduskaablite lahtiühendamine oli ikka paras :wall:.
Salongi soojenduse hoob käib parimal juhul 1/3 ulatusest, kas tuleb uut kraani otsida või ?
Kraani ennast ma veel väga ei näe, tuleb edasi lammutada.

Esimesed valjukad (Philips Pro 410) olid laheda välimusega. Mõistagi head häält sealt tulla ei saagi.


Lisatud failid
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#8

P Aug 24, 2014 1:11

Kraan on salongiradika küljes, sinna kuhu see pikk varras viib.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#9

E Aug 25, 2014 20:44

Lammutasin pisut edasi. Salongisoojenduse kraani üks kõrv on katki ja see valge hammasratas paistab kõvasti nihkes olema, seetõttu käiguulatus piiratud, samas käib väga kergelt.
Aga põhja katete alt tuli välja just mitte meeldiv pilt. Eelmine omanik mainis, et seal on auk, aga et kohe nii suur.
Tea, kas ikka tegin õige otsuse seda autot ostes, ehk oleks pidanud viimase hetke kõhklust usaldama ...
Ja need matid põrandas olid ikka täiesti läbi vettinud.
selle nahas ka juhiistme allosa jne.

Huvitav lahendus, tundub, et põhjad on klaasriidest valatud vm. (pole varem ju sellise autoga kokku puutunud.), aga kuis edasi minna selle kerega?
Juhipoolses küljes täpselt auto keskel kah läbiv rooste.



Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#10

T Aug 26, 2014 14:00

Salongi põhjad ja pagassi põhi on tehtud ühtmoodi, nagu miski klaasriie oleks valatud pleki peale ja pigimatt peal vm. Tegelikult tundub, et selline lahendus on siiski toiminud nii kaua, kuni põhja alt pole rooste läbi tulnud ja salong kuiv.
Hetkel, kui neid kihte lahti võtta, siis alt tuleb suht haljas plekk vastu.
Suured pildid siin:

Lisaks üks pilt tagaistme all olnud originaalalarmist (pulti mul pole).

Ja ajaloo kontrollimise järgi (alates 2000 a.) auto kogu aeg Ohio-s olnud, avarii vm. märkeid pole ning läbisõit tundub ka õige olema.



Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#11

T Sept 02, 2014 18:56

Üks küsimus tekkis taas, kui palju KW mootor sellel autol (89 aasta B202 16 valve intercooled turbo + cat) algupäraselt on?
Passis 110KW, kuid sellist versiooni ei leidnud netist kuskilt.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#12

T Sept 02, 2014 19:58

118kw peaks olema katiga
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#13

T Sept 02, 2014 22:57

Selline pigimatilahendus on kõigil klassikutel. Nüüd 25a hiljem on see suht rabedaks muutunud ja niiskus pääseb ligi. Enda masinal kraapisin kogu lahtise osa ära ja panin vedela roostetõrje + vahalaadne kiht peale. Mul muidugi polnud nii roostene kui sul see värk seal. Käisin ise ka masinat piilumas, aga loobusin just selle rooste tõttu. Aga kui natuke putitada, saab ju laheda masina :beer:
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#14

P Sept 14, 2014 20:41

Tasapisi olen masinat lammutanud, paar pilti ka nii mootorist, kui ka "roosteussidest".



Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

P Sept 21, 2014 20:26

Puht huvi pärast ja hea koogi ja kohvi pärast kah käisin külas ja vaatasin auto üle. Piltide põhjal jättis ikka päris kesise mulje aga kohapeal tundus asi hoopis päris hea! Muidugi see on suhteline, kuidas kellele. Klassikalised klassiku roostekohad + lisaks tagatulede alumised ääred.aga tiivaääred on 80 % supperhead. natukene läheb aega ja ma arvan saab päris kena ja kõva masina!! Igaljuhul jõudu tööle!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#16

T Sept 30, 2014 20:48

Sai täna masin välja aetud ja üks "klõps" kah tehtud.
Üritasin pisut mootorit puhtamaks saada aga suht lootusetu ettevõtmine.
Lihtsalt igale poole ei pääse ligi.

Mootor ehmatas mind ka päris ära, klapid tegid ikka päris koledat häält. Soojaks minnes asi paranes, aga minu meelest päris normaalseks hääl ei läinud. Samas õli nagu ei tundunud halb/must vm. Kas hüdrotõukuritega hakkabki nii olema, et kui masin seisab pikemalt, siis teebki koledat häält?

Ja veel olen avastanud, et üks katuse (hüdro)tõstja vm. laseb õli läbi, ka roolilatt ja roolivõim lasevad isegi seistes korralikult õli läbi.

Lisaks pealtnäha nagu katus ei tundunudki kõige hullem, kuid tegelikuses vaja täielikult uut.

Lisatud failid
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

T Sept 30, 2014 22:19

Need seisnud tõukurid teevadki häält. Kunagisel klassikul pärast 2 aastast seismist oli lagin alguses ikka meeletu, kuid pärast paari kuist sõitu oli asi normaalsem. Ideaalne oleks muidugi uued tõukurid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#18

P Okt 12, 2014 21:05

Taas masina kallal pisut nokitsetud.
Õli vahetatud ja mootor taas vaikne, pisike tiksumine on aga seda suurt lärmi enam ei ole.

Vahepeal huvi pärast mõõtsin rõhud ka silindrites ära, olid 10 ... 10,8 Bar (144 ... 154 psi) vahel, vist päris ok. Mõõdetud külma mootoriga, kuigi vist peaks soojast peast.
Küünlad (NGK ...6ES) olid kah päris kulunud, sädemevahe julgelt üle 1mm.
Sättisin 0,7mm peale.

Sai uuesti mootori pesu kätte võetud, nüüd juba paistab miskit välja kah. Suurimad (võib-olla ka ainukesed) õlilekked on õlipumba ümbrus, roolivõimu pump + latt, jagaja ja turbo sisselase.

Aga uued probleemsed kohad ka kohe kohal. Turbol ca. 0,5mm lõtk sees, paisupaak laseb vett läbi (sooja mootoriga tegi suisa pisikese purskkaevu mootori suunal) ja roolilati üks kaitsekumm suht ribadeks.

Kas Eestis kuskil töökindlalt turbot ja roolilatti + võimu ka taastatakse vm?

Ja automaatkasti küljest leidsin sellise lipiku, paistab et kasti on remonditud, suisa vist Kanadas, neti järgi.




Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

P Okt 12, 2014 21:50

ära seda orig turbot puutu, ennem kui täiesti saba annab!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#20

E Okt 13, 2014 8:30

paisupaak olemas? tean ühte ühes kohas..
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#21

T Okt 14, 2014 9:33

Turbot hea meelega ei olekski puutunud, kui mu terav kõrv poleks kuulnud, et järsemalt gaasi andes klõbin korraks turbo juures käis, e. siis tiivikud ikkagi korra käivad korpuses. Asi ei andnud rahu ja võtsin kontrolliks sisselaske torud ja väljalaske põlve ära, suurem lõtk on just väljalaske tiiviku pool. Samas välimuse järgi kõik ilus.
Võiks ju sõita vanainimese moodi niikaua kui päris jama majas, aga püüa sa siis turbot vahest mittesihipäraselt kasutada.
Või saata Lätti taastamisse (tundub et Eestis mõttetu teema), ehk on selleks just praegu õige aeg.
Või osta uus sisu, see tiivikuga keskmine osa, hind sama mis taastamine.
Misiganes, seda aega mõtiskleda, pole põhiliseni, kere taastamiseni ju jõudnud.

Paisupaagiga niipalju, et plaan doonor kõrvale vaadata, ehk saan sealt.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#22

K Nov 12, 2014 17:34

Väike täiendus taaskord, autoga suurt midagi edasi arendanud pole, pigem tegelen ruumiga, kus teda nokitsema hakata.
Aga tänud eelmisele omanikule, kes ühe originaaldokumendi tõi.
Päris pikk varustuse nimekiri :).
Üllatav, et Ameerikamaal tuli automaatkasti eest lisaks juurde maksta ja auto hind 1989. aastal oli
32 979.-$, mis tänases vääringus ca. 50 000.- ... 60 000.- €, päris kallis :freak:.

Paistab, et autol oli originaalis mootoriga raadio antenn, ega kellelgi juhuslikult kasvõi katkist ei vedele?

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#23

E Mär 23, 2015 11:48

Pole pikalt sissekandeid teinud ....

Aga vahepeal ikka tasapisi tubaste tegevustega edasi läinud.
Lülitite puhastamise, pirnide vahetuse, istmete lammutamise (juhiistme see alumine liikuv osa ikka täiesti kinni/roostes) jne. Kere ootab veel ruumi, kus teha.

Ja süvenesin ka sellesse originaalraadiosse, tahaks temast ikka head elulooma teha.
Leitsin netist päris hea lehekülje nende kohta: http://www.saabclarion.se/
Tegemist siis ekvalaiseriga komplektiga.
Päris pikalt läks aega, et lõppvõimendi anomaalia, mis oli lihtsalt külmjooted, üles leida. Kuid probleeme on veel, raadios on automaatne nn. kaug-lähi jaama tundlikuse muutmine ja see muutus tekitab vilisevat häält. Lisaks kaob ekvalaiseril kaabli kaudu tulev maaühendus vahest (külmjoode vist taas kuskil).
Ja makk ei tee miskit, lahti võttes tuli välja, et rihmad täitsa läbi. Tea, kust tänapäeval neid kvaliteetselt leida võib, pole oma 15 aastat selle teemaga enam kokku puutunud?

Ja üks meeldiv asi veel, raadio oli USA süsteemis, e. siis sagedust sai mitte 0.1 vaid 0,2MHz kaupa muuta. Tänu kasutusjuhendile ja just et raadio on MY89, mitte varasem, õnnestus vaid nupukombinatsiooniga ("Tun Mode" + "Band" enne koodi sisestust) panna ta euroopa reziimi :).





Lisatud failid
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#24

T Mär 24, 2015 9:49

Päris põnev originaal hifi süsteem on kunagi Saabil olnud. Kui sul on vaja uusi rihmasid, siis Tartus on Ülikooli raamatukogu kõrval Tiigi Elektroonika (väike keldripood), kus on päris suur valik rihmu. Olen ka ise sealt paar vajalikku leidnud.
Jõudu suure projekti edasiviimisel!
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#25

N Mär 26, 2015 11:59

Jah, need Clarion asjad on päris põnevad, selles ajastus tundub hea.
Osadel 9000 paistab, et paigaldati kolmest osast komplekte, raadio/kasset + ekvalaiser + CD mängija.
Minu jaoks on just ekvalaiser see kõige põnevam komponent, väga ilus, kui tulukesed muusika taktis tööle panna ...
Lisaks tehnilised näitajad on isegi liiga head selles komplektis.

Iseenesest sisu tundub kvaliteetne, enamus vidinaid puhtad japsi päritolu, isegi elektrolüütkondensaatorid, mis pole ka pea 30 aastaga oma mahtuvust väga kaotanud (testisin mõned).

Testisin ka selle lõpvõimu ära. Kuigi andmetes kirjas, et 4 x 20W, siis seda võimsust saab kätte äärmisel juhul vaid täiesti moonutatud heliga.
Ehk siis Saab läks ka kaasa sellel perjoodil alanud "ilusate numbrite" näitamisega.
Ka pole kasutusjuhendis peale võimsuse midagi muud näidatud, samas ekvalaiseril ilusasti välja toodud imeväike moonutus (0,003%) ja ülisuur sagedusriba (20Hz - 70KHz).
Muidu lõpvõimu (mingi Panasonicu kivi) parameetrid tal üsna head (müra, sagedusriba, moonutused sagedusriba lõikes), vaid moonutusi võiks vähem olla (minimaalne mille mõõtsin, 0,06%).
Ja et kvaliteetselt musa kuulata, siis kanali kohta saab kätte vaid 7W (THT_N 0,13%), äärmisel juhul 11W (THT_N 0,63%).

Aga kõige põnevam avastus oli, et 4R valjukate kasutamisest pole miskit tolku võrreldes 8R valjuhääldajatega (mida autodes ei kasutata). kui vaadata moonutusi, siis sama taseme juures saab kätte täpselt sama palju võimsust. Tulemused siin:

Kuna tahan taastada originaali lähedaselt, siis valjuhääldajateks tahaks kasutada topeltkoonusega vidinaid (originaalis Philips Pro 410 /45 - 20KHz, 91dB, Fres 85Hz, strontium magnet / ja Philips Pro610 /30 - 20KHz, 95dB, Fres 60Hz, strontium magnet /), mitte koaksiaale. Oskab keegi midagi soovitada?
Seni olen kõige lähedasemad leidnud:
http://www.pioneer.eu/uk/products/25/131/201/TS-G1031i/page.html +
http://www.pioneer.eu/uk/products/25/131/201/TS-G1731i/page.html
Aga nagu pole päris see, tavalise magnetiga, väiksem tundlikus jne.




Lisatud failid
Vasta