Saab 900 Turbo Cabrio Automaat, 1989, aatom

aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#51

E Apr 25, 2016 8:42

Vägevad pildid ja st kere. aga jõudu palju!
niipalju võin soovitada, et ...

Täpselt nii olengi teinud. Aga paksemat, kui 0,8mm plekki keeruline leida, ühe lammutatud klassiku pealt hetkel kasutan, kuid seal pole kah palju võtta. Tea kas (väike)kaubikutel on pisut paksem plekk. Mul lisaks üks Renault 25 kapott ja katus, kahjuks isegi sellel suurel vanakooli autol 0,8mm plekk.

Keevitusega nii, et kasutan sellist, saksa nime taga (vist kvaliteetsem) hiinakas, ta automaatne ja isegi väikese vooluga auk suht lihtne tulema. Pealtpoolt saan juba hakkama aga altpoolt keevitamine veel väga ei õnnestu, peab harjutama ja sättima.

See allolev topeltplekk oli osaliselt hull, kuid rooste nii ehk naa plekkide vahel. nii vahetasin ta alates kolme pleki kohast kuni koopani välja. Ja altpoolt oli see serv tehasest paksult keremastiksiga koos, pealtpoolt aga pigimati all. Kavatsen pigimati tagasi panna ja altpoolt vast samamoodi teha, seega ega vahet ei tee, näeb endiselt välja, nagu tehasest tulnud. Keevituse olen puhastanud ja siis roostesurmaga üle käinud, et saaks rahulikult edasi minna. Nagu ühelt pildilt näha, pole tehasetöö ka puhas olnud, miski teip on üle värvitud ja siin-seal ka keevituspuru üle värvitud ... Tea kas peaks alles jätma :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#52

T Apr 26, 2016 11:33

Sain tagasilla + muud vidinad liivapritsist tagasi.
Selline augupuru näeb välja vedrude kandurid ja tagasilla pikivarda kinnitus.
Tegelt oleks vast ka lihtsamalt saanud, poleks vaja olnud pikivarda kohal keres olevat U plekk-tala eemaldada, sest roostet sees palju ei olnud, vaid otstes ja alaosas, tagantjärgi tarkus.

Pilt Pilt

Pilt

Ja pildinäited tagakoopa vidinast.
See minu masin (e. enamus elust sõitnud Eestile sarnases kliimas):

Pilt
Pilt
Pilt


Ja doonorauto oma (Belgia -> Soome -> Eesti ajalooga)

Pilt
Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#53

K Apr 27, 2016 16:45

Täna õnnestus kätte saada hunnik ilusaid läikivaid musti detaile ;)

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#54

R Mai 06, 2016 11:35

Võtsin kätte ja hakkasin minu jaoks suht rasket osa tegema, nimelt tagatule alumist poolt. Lõikasin kogu roostes olnu välja ja taastasin mõlemas küljes ca. paarikümne sentimeetri ulatuses. Kuna mul pleki töötlemiseks imemasinat pole, siis soovides säilitada algset kuju, sai see kokku keevitatud suisa 8 erinevast tükist. Tundus, et saingi enam-vähem hakkama, kuid siis prooviks panin tagatuled külge, ka teisele küljele, mis veel tegemata. Ja nüüd on probleem, ei jookse kuidagi ei ümber tehtud külg, kui ka teine tegemata külg tule joone järgi. Kas tehasest tuligi ta sellisena välja? eraldi probleem on veel see, et külje osa on kõrgem, kui tagaosa. Panin igale poole ka joonlaua peale ja ei saa öelda, et see nurgas kahe pleki läbi roostetanud koht oleks alla vajunud.
Oskab keegi edasi juhatada, kas jätabki nii (tõsi see ümber tehtud nurk on kuidagi ikkagi liiga sissepoole sattunud, tegin küll ettevaatlikult ja jupi kaupa, kuid saagi nüüd aru, kuis nii, peab parandama) või ...

Paar pilti ka:

Pilt
Pilt
Pilt

Ja netist leitud üks näide, ka seal on näha, et nurgas olev kahe pleki liitekoht on tule suhtes allpool vm.

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#55

P Mai 15, 2016 21:31

Lahkame vahelduseks klassiku tagaratta laagreid ka ...
Võib ju mõelda, et mis sa segane puutud ... aga peale liivapritsi mõni nagu raskemalt käis või õigemini ma ei mäletanudki, kas nad juba enne raskelt / kahinaga käisid.
Julgust võtsin (kinnine laager ju) kuskilt netist miski Austraalia tegelase käest.
Ja kuna mul 2 tagasilda, siis sai lahti võetud mõlema omad.
Lahti käib lihtsalt, sisaldab 2 kuullaagrit ja seespool keskel on ilusasti pilu ka näha. Kerge toksimine pilu peale (enne eespoolne osa) ja lahti ta ongi. Hiljem suurem tagantosa padruniga + haamriga toksides lahti, mis tahab rohkem jõudu.

Pilt

Nagu näha, paarkümmend aastat (arvatavasti) on määrde parajaks pudruks muutnud. Samas oma masina laagri määre oli oluliselt paremas seisus, tea kas väiksem läbisõit mõjunud või siis kunagi vahetatud.
Laagrite koodid ka erinevad:
Pilt

Ja kahinat (minu masina omadel) ei tekitanud mitte laager vaid tagaosas olev metallplaat, mida roosteuss rõõmsasti närinud. Ning raskelt käisid vana määrde pärast.

Pilt

Kahest saan ühe hea kokku (93.a. masin abs-iga).

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#56

P Mai 29, 2016 22:32

Väike täiendus päevikusse, taga nurgad nüüd tehtud. Ja oh seda Ivometsa soovitust, et las parem keevitades tuleb auk sisse .... annab ikka neid auke lappida pärast, jookseb edasi jne. Esiistmete raamid kah lammutatud, et puhastada ja pulbervärvimisse saata. Raamidel traatsõrestik tuleb vist ka uuesti teha, seegi roostes, tea mis traat seal on, kas sama mõõtu ehituspoodide tsinktraat sobib või hakkab venima?


Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7183
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#57

P Mai 29, 2016 22:41

Auk lõpetab siis edasi jooksmise kui plekk on läinud piisavalt paksuks.
kui sina ise kohe auku läbi ei lase, siis teeb teda korrrrrrosioon ja just kohe peale seda kui kõik värvitud on ))
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13589
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#58

E Mai 30, 2016 8:19

Istmepõhi on ikka üsna kobedast materjalist minu mäletamist mööda, mingi suvaline selle asenduseks küll ei sobi. Peaks oma keldrivaramu läbi vaatama, mul on seal paar istet..:) Ehk saab vajalikku kraami..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#59

R Juul 15, 2016 11:53

Väike täiendus taas, palju pole jõudnud.
Tagasilla peale liivapritsi lammutasin ju lahti ja nii sain pidurite tolmukatte plekid ka kätte.
Puhastasin ja lappisin tolmukatte augud vasega, lihtsalt katsetasin, keevitus WIG režiimis ja sulatasin vase augule peale, nii ei sulatanud alusmetalli liialt üles (vask sulab enne), vaseks kasutasin elektrikaabli jääke, seal ju puhas oksiidivaba materjal. Ka tagasilla pikkivarda kinnitus oli rooste poolt paras kuumaastik, tugevduseks tegin ka seal nii ja sai päris hea. Isegi roostesurmaga töödeldud pinda sai nii teha ilma eelneva fosfaadi mahanühkimiseta.

Ma hull miis lasin ka laagri korpuse pulbervärvida (et ei roostetaks enam), ainult värvisid tegelased vale värviga, oleks pigem tahtnud helehalli/hõbedast.
Laager ka taas koos uue määrdega, igati hea nüüd teine.

Aga küss tagasilla puksidega seoses, tahaks ikka pikaealist asja, e. siis peaks PUR puksidele minema, kuid kust leida ja võiks olla musta värvi, ei soovi miskit edevat sinna ...

Ja sama tööga sai ka istmete alumised raamid liivapritsitud + pulbervärvitud. Nüüd saab kokku panna, aga kes see enam mäletab, kuidas ...

Ah ja Ameerikamaalt saabus ka uus katus koos tagaklaasi osaga, kahjuks pole veel millegi külge panna.

Pilt

Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1714
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#60

R Juul 15, 2016 12:56

Powerflex Black Series näituseks:

http://shop.speedparts.se/en/prod/900-79-93/suspension/powerflex-bushes/black-series/
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#61

N Sept 29, 2016 20:01

Pole pikalt kirjutanud, suvi möödus muude tegevustega.
Aga nüüd võtsin asja taas käsile. Pagass on enam-vähem tehtud. Võtsin siis tagumise vasaku koopa ette.

Pilt

Kuna oli omajagu roostes, siis sai päris palju lahti lõigatud. Lisaks tänu sellele on nüüd ligipääs ka talale-karbile, mis autot koos hoiab.

Pilt
Pilt

Ülemine tala on päris hea ja tegelikult tundub, et ka alumine pool annab taastada (vajab keevitamist/lappimist, puhastamist/rooste muundust vm.), võrdlusena lammutatud 900 karp seestpoolt (mis nägi väljast suht ok) oli ikka kordades koledam.
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#62

N Jaan 18, 2018 18:28

Pole siia üle aasta miskit kirjutanud, nüüd aga põhjust üks sissekanne teha.
Nimelt õnnestus Rootsist osta norm hinna eest heas korras originaal(vist, tootja Bosch) udutuled.

Pilt

Aga seisma on see projekt jäänud mitmel põhjusel, üheks eelmisel pildil olev liistualune auk kõrvalistuja tagaratta koopa juures. sai roostetanud osa välja lõigatud ja tükk asemele ettevaatlikult keevitatud. Aga ikka tõmbas alguses väljapoole pauna (täitsa ebaloogiline, jahtudes peaks kokku tõmbuma), sai siis osaliselt uuesti lahti lõigatud ja uuesti keevitatud tugedega. Siis aga tõmbas hoopis lohku ... ja nii läkski tuju teha ära. Peab ikka harjutama ja õppima veel. Siis aga tulid 2 masinat eelmisel aastal, mis tahtsid liikuma saamist.

Seega sellel aastal teeme aga edasi. Küll kunagi valmis saab, kiiret ei ole, lõbusõiduks autosid ju jagub.
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#63

K Okt 17, 2018 21:05

Selle masinaga pisike samm edasi. Kuna istmete nahad päikese ja hooldamatuse pärast kivikõvad (taga peatugi suisa pudenes osaliselt), sai otsitud uus nahk + kunstnahk (originaalis näiteks ees seljatugi tagapool täielikult kunstnahast, eespool aga nahast). Ja kas nüüd või siis kevadel läheb õmblemisse. Aga mida teha vedrumati vm. seda nimetatakse, rooste poolt parasjagu puretud, samas kuskil katki pole. Kas liivapritsi + värvimine ... või leiab madratsitootjatelt analoogilist?
TagaSeljatugi.jpg
TagaSeljatugi.jpg (170.95 KiB) Vaadatud 137 korda
Vasta