1. leht 1-st

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: N Nov 13, 2014 16:14
Postitas aatom
Tervitust, lugu selline.

Klassik Saab polnud mu lemmik, ikka vanemad need meeldisid.
Siis aga äkki Cabrio Classik teele mul jäi.
Oli vaja oma Cabriole doonorit kõrvale. Otsisin, mis ma otsisin, vaid Võrust leidsin ta.
Toomine kestis mõnusasti üle kuu, kuskil polnud "Konna".
Ah siis lõin ma käega, Tartust laenasin ma ta ja Lõuna-Eestimale tiiru peale tegin ka.
Koju sõidul mõtlesin, näe vanakese viimsed kilomeetrid nüüd sabas mul.
Aga nigu välk selgest taevast, miski sisse mulle läks, putitama asusin ma.
Vahetasin küünlad, puhastasin juhtmed, uus õli ja filter ning Cabrio MAF andur ja näe, ellu ärkas ta.

Aga kahjuks pole tal mitte ühtki - ühtki paprit.

Ehk siis lähemalt uurides puurides, kere päris heas korras, tiivad väga head, mullitamist vaid ühe tiiva alanurgas, ustel, kapoti servades ning taga koobaste sees + mootoriruumis, Põhja alla päris hästi ei näinud.
Muidugi salong on väsinud, lagi alla vajunud jne.
Aga mootor töötab väga hästi, pöörded vaid pisut suured. Spideo ja tahhomeeter kahjuks vaikivad. Käigud ja sidur ka väga head, vaid survelaager kahiseb, isegi käsipidur toimib.
Sillad ei kolise jne. ehk siis täiesti sõitmisvõimeline isend.
Mootor kusjuures huvitav, lisapihustiga sisselaskes + süüte andurit jagajal ja vaakumregulaatorit pole.
Masinal ees 403K kilomeetrit ja pärit kesk-Soomest vist.
Eks mootorit ole säästnud ka lisasoojendus plokis.

Nüüd ei teagi mis teha, kohe väga - väga kahju teist lammutama hakata :(.
Tea, kas teemagi õiges kohas, tänavale taga minna ju ei saa.

E: Vin koodi harutades tuli välja, et 1991.a. Soomes toodetud masin tegelikult.



Lisatud failid

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: N Nov 13, 2014 16:31
Postitas KT100
aga mida täpsemalt sul sealt kabriole vaja on? kereasju? mul ka üks selline kere veel vedelemas, iga päev kohekohe kaalule minemas... Soome registris veel teine

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: N Nov 13, 2014 20:54
Postitas vulkanus
Tore masin mine lõika kasutaja leevikese masinalt numbrid maha ja osta paberid ära vaheta arkis värv ja hakka kimama

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: N Nov 13, 2014 21:43
Postitas vulkanus
Tore masin mine lõika kasutaja leevikese masinalt numbrid maha ja osta paberid ära vaheta arkis värv ja hakka kimama

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: N Nov 13, 2014 22:42
Postitas farmacoma
Kui pole vaakumit jagajal siis on ezk. Pöörded lähevad ise paikka mingi aeg, kui sõidad.

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: R Nov 14, 2014 8:35
Postitas Trionic
Drosselklapp ja tühikäguklapp tuleksid seestpoolt puhtaks teha ja viimasele tasuks veidi aerosooõli sisse lasta. Gaasisiibri algasend peaks ka kindasti paigas olema. Siis adaptsioonid ära nullida ning mõningase mootori koormamise järgselt peab tühikäik normaliseeruma.

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: P Nov 16, 2014 20:09
Postitas aatom
Asi vahepeal edasi arenenud, sai kätte võetud korralik pesu nii mootori ruumis, kui ka väljaspoolt. Masin oli korralikult sammaldunud ja andis ikka seda puhastada. Peale pesu muidugi mootor turtsus nagu segane, ju süütejuhtmed ja ka jagaja kaan (mille metallkontaktidel ikka korralikud vaod, ajutiselt täitsin tinaga) pole enam oma esimeses nooruses.
Õlilekked nagu ikka, jagaja ja rihmaratta juurest.

Sai siis remonditud MAF külge ja prooviks paarkümmend kilti kohaliku radu mööda testsõitu ka tehtud. No on alles minekut sellel 403K sõitnud masinal, rattad panevad kruusa teel kohe ringi käima. Isegi mu automaat turbo cabrio ei kiirenda nii hästi. Ja sain ka tunda, kui hästi ning täiesti hääletult peab roolivõim töötama, cabriol häälitseb kohutavalt + õli laseb isegi seistes välja.

Sillad ei kolise, kruusal testides vähemalt esipidurid töötavad korralikult ühtlaselt, ka käsipidur hea. Käigud töötavad ka hästi, kui välja arvata 5 käigu otsimine (kipub nagu tagurpidi käigu kanalisse vm. minema, see nupu ülestõstmine vist ei toimi nii kui peab).

Järgmisel päeval läks lammutamiseks, kuna näha oli, et salongis niiskuskahjustused, siis ega see põhi ka roosiline ole. Lisaks nii-ehk naa salongipolster pessu jne.
Ja nii ta ka oli, kui pagassis midagi hullu näha polnud, siis juhipoolne osa ja eriti käiguhoovastiku alune tunnel, millest sõna otseses mõttes miskit järel pole, nii et sumbutaja paistab.
Huvitav see, et põhja all pole midagi hullu näha, mastiksid ilusasti ühtlaselt küljes, kuid seespool roostes.
Roostesed kohad on siis kapoti siseservad ja pisut mullitamist välisservadel, pisut tagakoobaste sees (mitte läbiv), salongi põrand, pisut pagassi põhi, kõigi uste alaservas alumise tihendite alune osa, uste vastas üleval juhipoolsel küljel (värv hõõrdunud) mõlemal uksel ja pisut pindmist roostet juhiuksel. Ehk siis väljast ja alt tundub ilus masin, seestpool aga ilma keevituseta ei saa.
Millegi pärast on juhipoolsed uksed nagu liiga kere vastas, samas kui kõrvalistuja omad liiga väljas, nii et survepesuri vesi salongi pääses :freak:.

Masin ise siis: Luukpära 5 ust, abs-i, elektrilisi aknaid, turvapatja, elektrilisi küljepeegleid ei ole, kuid on päris hea 2.0i 16V ezk mootor (94KW vist)

Asjad, mis siis esialgu teha vaja:
* Paprid leida
* Kere korda
* Mootori tihendid
* Sisselaske puhastus
* Uued vedelikud (õliga juba alustasin)
* Pidurid üle käia
* Taha minevad piduritorud vahetada ennetavalt, tunduvad kohati väga roostes.
* Igatsorti elektrihädad, kõik lülitid juba tegin täitsa lahti ja puhastasin ära. Lisaks kütusetaseme näidik, kaugtuli ei jää peale, tahhomeeter ei tööta jne.
* Uued veljed leida, all olevad plekkveljed täitsa roostes aga originaal ilukilbid väga ok.
* Juhiiste on ära istutud, vedru kinnitus katki
* Uus lagi
* Ja kindlasti miskit veel

aga mida täpsemalt sul sealt kabriole vaja on? kereasju? mul ka üks selline kere veel vedelemas, iga päev kohekohe kaalule minemas... Soome registris veel teine

Oh neid ikka on, sedaani või cabrio tagatulede alune osa, roolivõim + torud, roolilatt, kütuseluuk, esitulede plastist ümmargusi sisekatteid, mootoriga antenn, piduritorude originaal jagaja ette-taha, täielikult uus katus, amordid, osa asju tõstan sellelt masinalt, aga kindlasti veel miskit.




Lisatud failid

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: P Nov 16, 2014 21:34
Postitas ivomets
See on ikka jube kui haigus ikka raskelt kedagi tabab!!

Kahjuks minu paberite hulgas vajaminevaid, sulle sobivaid ei ole.
Tegelikult klassiku 2,1 vabalthingav on meeleti minekuga, ma muidugi ei tea, mis sul see on. 2,1 on mingi 103 kw, samas kui esimse otsa turbokad olid sama võimsad.

Muidugi Eestis müüakse veel igasugu ronte, mida keegi võiks ära osta ja korda teha, või siis vähemalt hoida mingi aeg, kust hiljem kõiksugu varuosi saaks. Seega jumalasti otsene vihje.:wise:


aga uuri vin-i järgi, mis motot on

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: P Nov 23, 2014 18:52
Postitas aatom
Hetkeseis autoga selline, et ehk saab siiski registrisse, eks näis.

Aga mida rohkem taga tegeled, seda enam tekib mõte "jälle üks peavalu kaelas".
Juhipoolne tagatiiva äär pole sugugi roosiline, ilusat pilti hoiab kinni vaid värv hetkel ja eks pisiasju ole veel ...

Üks küsimus siduri kohta ka, see teema mulle täiesti uus. Nimelt ta ikka väga kole näeb välja, samas silinder liigub väga ilusasti.
Seega, kas töösilinder vajab ikkagi ka väljavahetust või saab temaga miskit teha ja kas teda üldse on saada.
Lisaks mis tegelikult tekitab kahisevat häält, kui sidur alla vajutada, on see survelaager või võib olla ka sidur ise? Ei taha nagu niisama liiga palju lammutada, et näiteks siduri ketta olekut kontrollida vm.

Lisatud failid

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: P Nov 23, 2014 19:44
Postitas KT100
See, et ta sul nii õline on, tuleneb ilmselt käigukasti simmerist, mis töösilindri taga peitub (sisemõõt standard 17 kui ma ei eksi, välismõõt ebastandardne tavasimmeritele, nii et traktoripoest ei leia, sobib mõõtudelt mingi Honda rolleri vändasimmer, kuid seegi hästi ei istunud, tellisin Honda esindusest Eestis. Ilmselt õige leiaksid välismaistest SAABi varuosapoodidest).
Aga selle töösilindri tihendeid on võimalik vahetada ja viimati ka tellida Eestist. Kunagi vahetasin ühel enda masinal, sidur läks tunduvalt pehmemaks.
Natuke sidurijuttu järgneval lingil: https://www.dropbox.com/sh/x1hcxwz7ty92b9n/AADRXtTx6P_YqRbczllv0Suya?dl=0

Vaatasin märkmetest järgi selle simmeri mõõdu: 2-21x36x7

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: P Nov 23, 2014 19:54
Postitas ivomets
Osta endale veel rohkem autosid kokku, siis vartsi muuks aega ei jätkugi.... AAstateks saabirõõmu vaid ;)

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: P Nov 30, 2014 19:12
Postitas aatom
Pisut taaskord edasi nokitsetud ja endiselt tegemist jätkub ning tuleb juurdegi.
Ja küsimus, avastasin et tagasillal juhipool see kinnitus, mis hoiab amorti jne. kinni, seal täispikkuses pragu sees, kas piisab vaid kinnikeevitamisest?
Kõrvalistuja poolne korras.
Ning kui kaua need suht roostes vardad võiksid kesta, kas kannatavad puhtaks lükata ja miski asjaga üle käia (värv, põhja kaitse mastiks?).

Lisaks ühe tagumise piduriga miskit viga, klotsi (silma järgi suht kulumata) kiht on pragunenud ja osaliselt eemaldunud.

Lisatud failid

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: P Nov 30, 2014 20:27
Postitas farmacoma
Tagumine amordi kinnitus läheb tavaliselt ikka ülevalt poolt katki. Vaata mismoodi sul teine auto välja näeb.

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: R Dets 12, 2014 15:40
Postitas aatom
Väike täiendus päevikusse, tasapisi ikka asja edasi nokkinud.

Siduri survelaagri koos korvi - kettaga sain lõpuks kätte. Aga lihtne see polnud, tee või tina, no ei mahu see kompott kuidagi vahelt välja. Korvil said lamellid ilusasti eemale aga tundub, et ikkagi mitte piisavalt. lisaks segasid ka tiftid, lahtine siduri ketas vahel jne. Eks enne paigaldust tuleb lamellid tunduvalt rohkem kuidagi eemale saada. Siduri ketas ühtlaselt kulunud ja miskit hullu ka korvil ei näinud. Vahetan vaid survelaagri, mis ka päris katki polnud, kahiseb vaid.

Siis sai ka tagapidureid näpitud (tänud selles foorumis olevale "tarkuseterade" teemale), ühe poole oma vist kunagi peale jäänud vm. ühest klotsist polnud miskit järel, pudenes lahtivõtmisel tükkideks.

Ja kogu salongi sisustus on korralikult ära pestud spets vahenditega, kõik istmekatted said maha võetud, pestud, parandatud, kust vaja ja nahk hooldatud, siis peale tagasi. Ega nad ennegi väga hullult määrdunud olnud, kuid nüüd näevad täitsa head välja. lisaks sai parandatud juhiistme vedru kinnitus ja katkised porolooni osad + parandatud istmesoojendused ja istme all olevad lülitid.
Muide juhiiste on päris hea ja toimiva kõrguse regulaatoriga.
Ka lagi sai korda. Mõnes kohas sai pisut palju liimi, kuid esimest korda paigalduse kohta väga hull polegi.

Lisatud failid

Saab 900 2.0i 16v cat, 1991, aatom

Postitatud: K Jaan 07, 2015 22:08
Postitas aatom
Tänaseks päevaks siis seis selline, et arvele ei saa ja ausalt öelda, ei viitsi edasi kah torkida. Ehk siis kurb küll, kuid see esimene vaimustus on üle (veel enam et odavalt terve maailm (Rootsi, Soome) klassikuid täis).
Läheb siis ikkagi varuosadeks (ja osaliselt doonoriks cabriole).
Ja kellel vaja, võib juba juppe küsida, näiteks vägagi korras istmed (töötavate istmesoojenduste ja lülititega), lagi jne.

Kuna siin selle auto saatus lõpeb, siis minugipärast võib selle teema sulgeda. :drink: