Saab 900i, 3D, 1990, tafffguy

Vasta
tafffguy
Postitusi: 7
Liitunud: T Sept 11, 2012 9:06
Asukoht:
Auto:

#1

E Mai 11, 2015 18:59

Tere!

Nagu iga enda auto kohta olen teinud foorumisse teemad, siis teen ka selle masina kohta.
Alustan täitsa algusest: kuna oman Mazda 6, siis oli tahtmine saada endale teiseks autoks midagi huvitavamat, millega oleks suvel erilisem tunne sõita - midagi hobiauto laadset, vaatasin erinevaid cabriosid ja kupeesid, kuid kuna praktilist meelt on nii palju, siis ei tõmmanud kalli cabrio poole, millest hiljem oleks väga raske lahti saada ning raha all kinni hoida. Ei oskagi täpselt öelda, kust tuli sellise Saabi mõte, silma on nad ammu jäänud, näevad huvitavad välja. Hoidsin nii Soome kui Rootsi portaalidel silma peal, oli pakutavaid küll, aga suhteliselt kallilt, kui arvestada veel sisse toomist ja Eestis arvele võtmist ning tagatipuks ei vastatud mulle kuskilt poolt. Ühel hetkel tuli auto24´ja müüki täpselt sellise kerega pill nagu ma saada tahtsin. Helistasin kohe samal päeval, kuid hind oli minu jaoks veidi krõbe, arvestades ta välimust. Läks juba ligi kuu mööda, kui sai kaalutud kõiki teisi variante, vanu bemme jms. Lõpuks ikkagi otsustasin uuesti müüjaga ühendust võtta ja vaatama minna, üldine seisukord oli hea, aga kere oli väga tuhmunud ning midagi erilist ta välja ei näinud, andsin müüjale lubaduse, et võtan paari päeva jooksul ühendust ning võtan ära, seedisin veel mõtet kaks päeva ning võtsin veel kindluse mõttes kaasa sõbra, kes vaatas üle ja oli kindel, et selle kere saab veel ilusaks. Ostu-müügilepingud tehtud ja raha üle antud ning auto ära viidud. Siis seisis ta mitu nädalat Tallinnas maja ees, kuni viisin Türile vanemate koju ja tekkis üks nädalavahetus, kus oli aega auto ette võtta. Lähemalt räägin teema lõpus koos piltidega, seni lisan aga veel veidi infot auto kohta.
Nii, auto on toodud 2011a. Soomest. Kaasa sain erinevaid arveid tehtud töödest, palju fakte auto kohta ning ka suve rehvid koos plekist ilukilpidega. Seisukord on tal hea, roostet on vähe, midagi läbivat kindlast ei ole, aga leidub näiteks ustel all pool liistu, kui peaks väga karjuma hakkama, siis sellist alumist otsa ei ole väga keeruline korda seada, aga praegu see mind ei häiri, ega torka silma, sest auto on siiski vana ning tehase seisukorda ju ei ootagi. Lisaks veel see, et sillad on väga tihedad ning mootor ja kast toimetavad ilusti.

Nüüd aga lisan mõned tegevuse käigus tehtud pildid ning saab näha, mis ära tehti. Poleerimise teostas sõber, ise olin kõige muuga abis, lisaks oli vaja veel vahetada rehvid, puhastada auto seest, mis oli nii määrdunud, et tolmuimejat ja lappi polnud väga pikalt näinud.


Siin siis mõned pildid. Kahjuks erilist "enne-pärast" pilte mul pole, sest esimesed on umbes klõpsitud, kuid aimu ja kõike muud saab sellegipoolest.


Selline oli ta ostes:

Pilt

Pilt


Siin on väike enne-pärast pilt, pärast seda kui poleermasinat tunda sai

Pilt


Ning enne-pärast pilt stange välimusest, töötlesin seda kuuma fööniga

Pilt

Ja teema sisukuse mõttes ka pilt tagatuledest, kust sai poleermasinaga üle lasta ja reaalselt on suur vahe

Pilt

Ka ilukilbid sai nitroga üle käia, aga kahjuks polnud pastat, millega neid paremaks poleeriga, ilmselt sellised nad olema peavadki

Pilt


Ning paar pilti lõpp tulemusest, ise olen väga rahul, tulemus on öö ja päev ikka, sisu oli samuti väga räpane, aga sellest kahjuks enne-pärast pilte ei teinud


Pilt


Pilt



Lõpetuseks veel plaanidest. Ega suurt ei plaanigi, sest välimus on minu jaoks väga hea juba, kindlasti mõtlen velje peale, aga ei ole veel otsustanud, mis sinna minu silmis sobiks. Lisaks veel lähiajal soetan taha ovaalkõlarid ning armatuuri koaksiaalid ja ka parema maki. Praegune retromakk sobib sinna ideaalselt, aga kahjuks on helikvaliteet tähtsam.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#2

E Mai 11, 2015 19:51

Millega sa poleerisid? Õhuga töötav lihvtald nagu ma eeldaks aga kas panid ka mingit määret vahele? Mul endal selline töö lähiajal ees seismas täpselt samasugusel punasel värvil, oleks hea teada, mis töötab ja mida otsida.
Väga ilusasti on läikima küll läinud. Kui läige sellisena ka püsib, siis on väga kõva.

Tagastange föönimine - Kuidas see täpsemalt välja nägi? Ega sa lihtsalt kuumaks ju plasti ei ajanud, või mis?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#3

E Mai 11, 2015 20:49

Enda klassikul sai poleeritud kolme erineva pastaga ja elektrilise poleermasinaga(regullitavate pööretega)
Stanged sain heaks punase karukeele ja seebiveega nühkides(Et ühtlasem oleks) ning siis autoglym bumper care pastaga(13 eurot fixuses) järgmised korrad kasutasin meguiarsi rehvigeeli, mis tegi nii rehvid kui stanged üli ilusaks.
Kas masin liigub Tallinnas?
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

E Mai 11, 2015 22:52

See föönitamine tundub et töötab vaid teatud segust stangede puhul. Sai ka eelmine aasta nalja pärast proovitud Škoda Felicial eri kuumusastmetega, aga tulemust ei andnud.
Aga tore mäha kuidas pelgalt poleerimine visuaalsele küljele niivõrd palju juurde annab.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
tafffguy
Postitusi: 7
Liitunud: T Sept 11, 2012 9:06
Asukoht:
Auto:

#5

T Mai 12, 2015 11:45

Vastan: ei olnud õhuga töötav, vaid elektrilise poleermasinaga, millel olid samuti regullitavad pöörded, määrdena kasutasime täpselt seda pastat: http://shop.smartservice.ee/products/Meguiars-ULTIMATE-Compound-v%C3%A4rvi-ja-selguse-restauraator.html. Loodan isegi, et kestab ikka aasta-paar selline läige, ma eeldan, et tuleb ka vahatada tihti.
Aga stange nipp tuli siit teemast http://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php?t=38918. Kuigi vahe on selles, et klassiku stanged oleks nagu mingi kummilaadne materjal, mitte päris plastik, hakkasime ühest nurgast proovima, algul jäi hästi laiguline, üritasin küll sirget joont lasta, aga kartsin, et lõpp tulemus ei jää hea, üks hetk hakkasin lapiga kuumutatud osa üle nühkima ja vaatasin, et jääb kõik ühtlane, seega tegingi nii, et kuumutasin mingi osa ja tavalise kaltsuga nühkisin üle ja tulemus jäi väga hea.
Nädala sees liigun muidu Tallinnas jah, mustamäel, nädalvahetusel enamasti Türil.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#6

T Mai 12, 2015 12:05

aasta-paar kestab kindlasti kui regulaarselt pesed õigete võtetega ja vahatad. Need ilma lakita värvid kipuvad muidu kiiresti tuhmuma.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#7

T Mai 12, 2015 14:47

aasta-paar kestab kindlasti kui regulaarselt pesed õigete võtetega ja vahatad. Need ilma lakita värvid kipuvad muidu kiiresti tuhmuma.

Kestab ka järgmised 15a kui aeg-ajalt vahatada. Punane värv on muidu kurikuulus tuhmuma, kui jätta hooldamata. Isal on auto ostetud uuena aastal 1995, mis on punast värvi. Auto saanud 2-3x aastas vahatamist iga aasta ja värv läigib endiselt hästi. Eks oma osa ka selles, et auto seisab enamasti garaažis mitte päikese käes.
Peamine on korrapärane värvkatte hooldamine.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#8

T Mai 12, 2015 15:07

Lahe! Otsi talle nüüd kroomitud iluvõre ka ning äkki saab numbrimärkigi vähe sirgemaks? :)
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#9

T Mai 12, 2015 15:27

Lahe! Otsi talle nüüd kroomitud iluvõre ka ning äkki saab numbrimärkigi vähe sirgemaks? :)


Lahe jah :) ja üks kroomvõre on mul siia täitsa pakkuda... ;)
tafffguy
Postitusi: 7
Liitunud: T Sept 11, 2012 9:06
Asukoht:
Auto:

#10

T Mai 12, 2015 16:17

Lahe! Otsi talle nüüd kroomitud iluvõre ka ning äkki saab numbrimärkigi vähe sirgemaks? :)


Lahe jah :) ja üks kroomvõre on mul siia täitsa pakkuda... ;)


Vot selle kroom iluvõre kohapealt olen ka veel kahe vahel, googeldasin, et näha vahet, aga hetkel meeldib ka nii. Ja nr märgi taon nädalavahetusel esimese asjana sirgeks :D numbrimärgi alused on samuti katki, ostan lähipäevil ära. Jutu jätkuks nii palju, et käisin just lõunal ja ostsin maki ära, kasutatult, aga korraliku Pioneerika. Loodan, et päris silma riivama ei jää vana retro asemel. Taga pakiruumi kattele on juba kellegi poolt ovaali augud sisse lõigatud, need katsun ka lähiajal soetada ja ära katta.
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#11

K Mai 13, 2015 11:15

Palju õnne laheda masina soetamise puhul !
Hoidsin antud masina müügikuulutusel pikka aega silma peal ning peaaegu oleks ise masinale järgi läinud, kui ilm poleks alt vedanud :)

Pärast aga võtsin kätte ja soetasin suviseks hobiauoks hoopis ameeriklase ! :D

Edu ja muretuid kilomeetreid !
tafffguy
Postitusi: 7
Liitunud: T Sept 11, 2012 9:06
Asukoht:
Auto:

#12

K Mai 13, 2015 14:12

Palju õnne laheda masina soetamise puhul !
Hoidsin antud masina müügikuulutusel pikka aega silma peal ning peaaegu oleks ise masinale järgi läinud, kui ilm poleks alt vedanud :)

Pärast aga võtsin kätte ja soetasin suviseks hobiauoks hoopis ameeriklase ! :D

Edu ja muretuid kilomeetreid !


Suur tänu :) hoidsin isegi pikka aega silma peal, pärast kuu aja möödumist alles läksin vaatama.
Mis ameeriklasaest jutt muidu? :D
Diisel
Postitusi: 44
Liitunud: R Sept 27, 2013 10:45
Asukoht:
Auto:

#13

K Mai 13, 2015 15:33

Väiksemat mõõtu laev :) - Buick Park Avenue (kütusekulu on väiksem, kui mu eelmisel klassikul ) :thumb:
tafffguy
Postitusi: 7
Liitunud: T Sept 11, 2012 9:06
Asukoht:
Auto:

#14

K Mai 20, 2015 12:00

Eelmine nädal ostsin uued Hertzi kõlarid ning kasutatud Pioneeri MVH maki, nädalvahetusel sai need sisse installeeritud, hoopis teine asi kohe, ainult, et esimesed kõlarid armatuuris ragisevad veidi, tuleb need ka kiiremas korras välja vahetada, sinna peaks panema koaksiaalid, kui mahuvad.

Lisan sisukuse mõttes ka mõned pildid, kiiruga tehtud klõps, aga mis seal ikka..

Pilt


Pilt



Makk ei näegi seal kõige hullem välja. Vana sobis sinna kindlasti paremini, sest oli umbes 80´ndatest pärit Blaupunkti retrokas, millel on kroomist heli ja sageduse regullimis nupud, pilti kahjuks ei leidnud. Ümbrise peal oli BMW märk. Originaal maki sain ka eelmiselt omanikult kaasa, aga see ei pidavat töötama.


Järgmised plaanid on vahetada stangeliistud uue kroom-detaili vastu, ühes teemas lugesin, et automaailmas pidavat sellist kroomriba olema.
Lisaks vaatasin ja mõtlesin, et valuveljeks sobiks sellisele autole isegi see Saabi originaal kolme kodaraga velg.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#15

N Aug 06, 2015 23:50

Sul taga kolm pirni läbi....
Vasta