1. leht 1-st

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: N Sept 03, 2015 16:00
Postitas Andreas187
Uus päevik järjekordse klassiku tarvis :) Seekord kahepeale, sest seltsis segasem :drink: Kahepeale kokku juba 9. klassik...

Masin hiljaaegu toodud Rootsist Eestisse, kus automaatkast maru täpselt üles ütles ja pärast mida see müüki pandi. Kuna ühtegi automaatkastiga klassikut pole veel olnud ja sellega linnas kindlasti mõnus sõita, siis sai diil kiire.

Tehnilist
Läbisõit: 115752
Mootor: B201 k-jet 81kW
Käigukast: automaat
Kere: 5D
Lisad:
Katuseluuk (manuaalne)
Püsikiirushoidja

Enne ostu autoga sõita ei saanud, sest toimis ainult tagurpidikäik. Edaspidi ei võtnud vedu üldse järele. Aga meenus, et Andrusel jäi kunagi üks atm kast üle, mis võiks töötada. Õnneks oli alles ja võtsime igaks juhuks ligi.
Eks katsume siis korda saada ja teeme sellest ühe mõnusa linnaauto. :thumb:





Andruselt saadud kast mida võiks proovida alla panna


Lisatud failid

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: N Sept 03, 2015 16:24
Postitas ivomets
3-ne aut kast on ikka päris hull teema, eriti kui turbomootor seda edasi ajab
niiiiiiiiiii pikad käigud ja niiiiiiiiiiiiiii suured pöörded....
super kogemus kui kunagi pärnust-tallinna kimasin. vist mingi 140...150 ga.... ja muidugi möödasõidud!!!

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: N Sept 03, 2015 17:52
Postitas que
Rohkem pilte sisemusest ;)
Klassiku võhikuna küsin kas nelja(st viie)ukselisi nahk sisu ja elektri akendega varianti ka on?
Kuidas küttekuluga lood on?
Kogemusi võrreldes nt tonnisega?

Tundub igati mõnus liikur :beer:

ivomets :thumb:

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: N Sept 03, 2015 18:00
Postitas saabu
Elektri akendega leidub neid küll, nahksisuga suht haruldane leida, kuid mitte võimatu.

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: N Sept 03, 2015 18:47
Postitas Andreas187
Tagantjärele kahju et ühe klassiku punase nahksisu ära müüsin aga selle auto sisu on maru hea. Nagu uus, seega ilmselt polekski kasutanud. Pilte lisan aegamisi kui jälle miskit tehtud. Laepolster vajab näiteks uuendamist.

Aga turbomootoreid seisab samuti mitu varuks. Kunagi ei või teada millal või kus vaja läheb :)
Hetkel sellise ettevõtmise peale siiski ei mõtle. On ju kummalgi juba üks õige nobe klassik olemas.

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: N Sept 03, 2015 23:15
Postitas KT100
Tegin täna esimese uue varuosa paigalduse ka :head:
Huvitav käsn oli surutud veel huvitavamsse "räkki". Kuidagi see originaalfilter sinna ka mahtus. Sellist konstruktsiooni salongifiltri ümber näen esmakordselt, enamasti on olnud ainult see otsakaas.



Lisatud failid

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Sept 04, 2015 7:53
Postitas Hiiglane
Täpselt samasugune konstruktsioon on ka minu klassikul salongifiltri ümber. Räägi parem kust sa uue filtri said?

Hiiglane.

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Sept 04, 2015 8:12
Postitas KT100
Täpselt samasugune konstruktsioon on ka minu klassikul salongifiltri ümber. Räägi parem kust sa uue filtri said?

Hiiglane.


Skandix.de, Biltema peaks ka müüma. Kohalikke pakkujaid ei oska öelda, vb täpse tootekoodi järgi viitsib ja suudab mõni tuua.

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Sept 04, 2015 16:39
Postitas yksheikki
Mina sain sellise filtri Saabiantist täitsa letikaubana

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Sept 04, 2015 17:41
Postitas Hiiglane
Mina sain sellise filtri Saabiantist täitsa letikaubana


Tänud. Eks peab siis ühendust nendega võtma.

Hiiglane.

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: N Sept 24, 2015 11:46
Postitas KT100



Tagasild nagu kõigil klassikutel suhteliselt roostealdis, küll pinnarooste, aga siiski kuidagi kehvemalt tehases töödeldud kui mõned muud detailid.



Kui vahepeal andis käigukast lootust, et hakkab isegi korralikult toimima, on tänaseks ikkagi selge, et tuleb vahetada.

Lisatud failid

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Okt 30, 2015 13:55
Postitas Andreas187
Mootor on maas ja käigukastki vahetatud. Hea hetk veel enne paigaldamist muidu raskesti ligipääsetavad kohad ära pesta, kuivatada ja roostetõrjevahenditega üle käia.


Pilt


Pilt

Pilt

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Okt 30, 2015 14:05
Postitas janek555
Pildi järgi väga hea kere !

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Okt 30, 2015 15:06
Postitas ate
Pildi järgi väga hea kere !

Vaatasin sama, kadedaks teeb kohe ;)
Kuidas muude kere valukohtadega on?

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Okt 30, 2015 17:21
Postitas farmacoma
Nunnu! ;) Lasite lihtsalt survepesuriga või lahustasite kuidagi seda õlivärki?

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: R Okt 30, 2015 21:42
Postitas arvo92
Liiga puhas! Kuidas see auto sellisena küll säilinud on? Kus on rooste?
Kui roostes pole, siis ei lähe klassiku alla. Siis on mingi muu värk siin :)

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: L Okt 31, 2015 1:17
Postitas Andreas187
Eks 115t km läbisõidul on omad võlud. Krobelisest roolist hea kereni. Aga tegu on siiski klassikuga. Seega ukse alused vajaksid kunagi tegemist.

Täna sai mootor koos kastiga peale ja masin uuesti kokku. Tõe hetkel olid pöidlad püsti ja Andruse kast elab uues keres edasi :thumb:
Käigukast töötab nagu peab.
Autos kõik kõige värskemad vedelikud diffri õlist kuni bensiinini. Mõned tihendid ja poldid samuti.

Mõnus masin. Vaikne, pehme, käike vahetab ise ja kiiruse saab ka nupust paika panna.


Pilt

Pilt

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: P Nov 01, 2015 17:32
Postitas Andrus99
No tubli on, rõõm kuulda, et kast töötab :beer:

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: T Dets 01, 2015 10:21
Postitas Andreas187
Pikk seismine on küll läbisõidule hästi mõjunud, kuid plokikaanetihend irdub seda enam.

Uus tihend, kaane lihv, klappide reguleerimine, uued küünlad ja nipet näpet veel, mis selle käigus juba vahetada.




Lisatud failid

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: P Dets 27, 2015 18:05
Postitas Andreas187
Punaselt üle jäänud kroomvõre sai kasutust ja annab veidi kenama ilme. Pampri alumised liistud leidsid samuti kasutust. Muidu endiselt mõnus liikur.
Väga heast on veel puudu uus salongiradiaatori kraan ja vasaku tulepesuri voolik. Teab ehk keegi kust seda peenikest kummivoolikut saaks?


Pilt

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: E Dets 28, 2015 12:38
Postitas janek555
Hea on lugeda sellest võrest , sümboolne võre . Sellest sai alguse sinu punase auto lugu . :)
Ja kõik autod mille küljes see on olnud , on saanud aina paremaks !

Saab 900i 5D, 1988, Andreas187/KT100

Postitatud: E Dets 28, 2015 13:34
Postitas Andreas187
Hea on lugeda sellest võrest , sümboolne võre . Sellest sai alguse sinu punase auto lugu . :)
Ja kõik autod mille küljes see on olnud , on saanud aina paremaks !


Hästi öeldud :thumb: Aitäh

Punase lugu jätkub juba varsti. Ehk saab veel selle aasta sees tagasi ja oma garaaži. Ja siis läheb põnevaks. Jõulupakke sai igatahes palju :)