Saab 900 turbo, 1992, brg

brg
Postitusi: 28
Liitunud: P Okt 18, 2015 18:48
Asukoht:
Auto:

#26

E Mai 09, 2016 19:20

Ülevaatus sai paar päeva hiljem pärast uue kati paigaldust läbitud, selle teemaga nüüd järgmise aasta jaanipäevani mureta.

Samuti sai velgede värskendus ära tehtud. Alguses olid kõik 4 velge sellised, nagu esimesel pildil: lakk narmendas ja mõned täkked ka servades.


Kuna keskmised osad olid rahuldavas või lausa heas seisus ning ei olnud tahtmist värvimisega tegeleda, siis puhastasin ainult välimised randid treipingis haljaks. Kahel veljel lasin suuremad täkked täis keevitada ning veljed üleüldiselt sirgestada.


Peale lasin 2K purgilaki (http://www.autovärvid.ee/tootekataloog-2k-spraylakk-400ml&kat=113), kokku vast nii ~4-5 kihti. Tulemusega võib täitsa rahule jääda.


195/50R16 rehv tõesti lahendas koopaservade kratsimise probleemi. Suurte "hüpekate" juures tuleb madaluse tõttu niikuinii vaiksemalt võtta, aga normaalsetes oludes täiesti rahulik ja muretu.


Lisatud failid
brg
Postitusi: 28
Liitunud: P Okt 18, 2015 18:48
Asukoht:
Auto:

#27

K Aug 31, 2016 21:26

Kas kupeega kirjutuslauda (110x70x77cm) ikka saab vedada?
SAAB!


Kahjuks ristipidi paigutuseks jäid laadimisava ja koopad kitsaks, seega tuli tagaiste välja kombineerida (see käib täiesti ilma tööriistadeta) ja esiistmed ettepoole lükata.

Logiraamatusse läheb kirja õlivahetus - 7500km eelmisest korrast möödas.
Seekord panin õhukese puuviljaleti kilekoti õlifiltrile ümber ja keerasin vaikselt välja - päris 100% puhtalt veel ei pääsenud, kuid palju vähem jama kui eelmisel korral.

Lisatud failid
brg
Postitusi: 28
Liitunud: P Okt 18, 2015 18:48
Asukoht:
Auto:

#28

E Nov 28, 2016 9:23

Siin pika sügise jooksul on auto tervelt 4-5 nädala jagu seisnud, aga see on tegelikult täitsa ok, sest tegu on ju poolenisti hobiautoga. Seisma pidi auto aga kahe pisiremondi tõttu, või vähemalt nii nad alguses paistsid.

Esimene kord oli septembris, kui hakkas tagumise ratta/amordi juurest kolkimist kostma. Nii umbkaudu piiludes paistis, et amordi peal olev kummipuks/padi on veidi puru. Kuna uue amordi hind oli nii odav, siis plaanisin need ka uued panna.

Lugesin netist, et taga-amortide vahetus pidi paras piin olema - no et näeb välja lihtne, aga tegelikult selle ülemise mutri lahtisaamine pidi hull jant olema. Valmistasin siis ennast korralikult ette ja leotasin neid mutreid seal päevakese ette. Hakkan siis keerama ja plaksti lahti - ise irvitan, et "on tõesti keeruline". Edasi aga juhtus nii, et kui uut amorti hakkasin alla sättima, siis ei saanud kuidagi aru, kuhu see kinnituma peaks :freak: Ülemine kere küljes olev ava ei klappinud, kuidagi väga suur oli... 10mm asemel nii ~30-40mm. Alles siis koitis, et ära mädanenud. Selge, et ilma keevituseta ei pääse. Endal aga keevitust ei ole ja ise kunagi keevitanud ka pole. Aga kange tahtmine ise teha oli. Tellisin Saabits-ist parandustükid, laenasin keevituse ja hakkasin katsetama. Pika pusimise peale sai tehtud küll, kuigi vandumist oli omajagu. Korra tuli ka tulekustuti järele haarata :wall:
Kulu: ~50.-/paar KYB amordid, ~50eur/paar parandustükid (ühe poole oma jätsin hetkel reservi) + värv.

Teine paus tuli sisse esimesi piduriklotse vahetades. Kolvi sisse-surumine aga ei tahtnud kuidagi õnnestuda - ei väikese, ega suure pitskruviga. Seega ainus variant oli sadulad maha võtta ja laua peal lähemalt uurida. Nagu arvata, olid kolvi seinad roostes ja kahjustunud. Ei liikunud need kummalegi poole. Panin sadulad korraks auto külge tagasi ning surusin kolvid välja.
Õhutusnippel murdus ära, aga õnneks sai mutreid otsa keevitades selle siiski lahti (laenatud keevitus oli veel tagastamata). Enne proovisin ka tagurpidi keermepulgaga, see murdus aga õrna keeramise peale juba pooleks.
Edasi panin sadulad elektrolüüsi, tellisin uued kolvid, tihendid, niplid. Kuna ka kettad olid üle normi kulunud, siis läksid need ka uued. Laupäeval lasin sadulatele mingi kuumakindla värvi selga ja pühapäeval ladusin kokku.
Kokku kulu umbes 100.-
Vana auto tükid on ikka odavad.

Mõlemad siis esmapilgul lihtsad tööd, aga ootamatusteks tuleb valmis olla.



Lisatud failid
brg
Postitusi: 28
Liitunud: P Okt 18, 2015 18:48
Asukoht:
Auto:

#29

T Aug 15, 2017 12:27

Auto ostmisest saadik (varsti 2a) on piinlikkust valmistanud kaks häda.

Esiteks, kippus mingil suvalisel hetkel tühikäigul tiksudes mootor puterdama minema. Õnneks juhtus seda harva - tõsisemate tagajärgedega ehk kord kuus ja pigem kuuma ilmaga. Aga siiski olen seetõttu pidanud 4-5x foori taga seisma jääma ja ohukad peale lükkama. Mootor sureb välja ja käima enam ei lähe.... siiski, 5-10 min hiljem võtab elu jälle sisse ja töötab. Samuti oli aeg-ajalt häda tühikäiguga, kord jättis pikemaks ajaks (20-30 sekundit) kõrgeks, kusagile 1800-2000rpm-i juurde, teine kord jälle jäi sinna 500rpm juurde puterdama.

Proovisin nii teist õhukulumõõtjat kui tühikäiguklappi, tulemus endine. Seejärel langes kahtlus lekkima jäävatele pihustitele. Alates aprillist (kui sain kasutaja saabu käest värskemad pihustid) on sellega olnud kõik korras. Tühikäik alati paigas ja puterdama pole kordagi hakanud.

Teine häda on soojalt halvasti käimaminek, juhul kui protseduuri täpselt ei järgi. Soojalt starterit andes, tahab pikalt-pikalt käiamist saada ja on juhtunud, et enne saab aku otsa. Ajutiselt aitab selle vastu hetkel protseduur, kus kõigepealt lükkan mõneks sekundiks süüte sisse (pump lööma), siis süüde välja ja siis uuesti sisse ja starterit. Sellisel viisil käivitub koheselt. Lõhnab ilmselt uue kütusepumba järele. Tegin ka tootlikkuse testi, kus mõõtsin rõhuregulaatori tagant 30 sek jooksul pumbatud kütuse kogust. Nõutud min 900ml asemel tuli 850ml, ehk siis nibin-nabin alla piiri.

Juulis käis auto ülevaatusel. Enne seda vahetasin õlid (mootoris ja kastis), küünlad, filtrid ja summuti püti. Esimese hooga siiski läbi ei läinud, kuna heitgaasid jälle napilt paigast ära (CO tühikäigul 0.62, norm 0.5). Teine katalüsaator uuesti alla ja teisele ringile. Seekord oli näit juba selgelt üle piiri :freak: Õnneks veidi tuuritades ja kuuma andes läksid paika. Samas jääb vastuseta küsimus, et kas ka vana (1,5a) B-osa katalüsaatoriga oleks sama tulemus tulnud?

Välimuse poole pealt pole midagi paremaks muutunud. Varudesse olen kogunud väga korraliku tagaluugi (auto küljes oleva serv on pudi), ilma konksu-auguta tagumise stange, plastikust koopaservad (mitte-originaalid) ja Aero paneelide tihendid.
Kere ootab värskendust, aga ajakava on hetkel väga segane.
Seni on auto endiselt igapäevaselt sõidus.
Ls 382500km
brg
Postitusi: 28
Liitunud: P Okt 18, 2015 18:48
Asukoht:
Auto:

#30

T Aug 14, 2018 10:12

LS 390000km
Kevadel läks külge uus aku ja Trionicu juures sai mitu väiksemat viga parandatud. Lisaks vahetasin kütuse rõhuregulaatori 2.5bar-ise vastu (enne oli 3.0bar). Kuumalt käivituse koha pealt võibolla läks veidi paremaks, aga ideaalne veel pole. Kõrvalnähtudena kukkus keskmine kütusekulu sinna 9l/100km juurde (enne 10) ja astumine läks veidi rahulikumaks.

Juulikuise puhkuse 2 esimest nädalat munesin nii maha, et autot ei puutunud kordagi. Seisis, käsipidur peal, hoovis ja ootas. Kui tuli tahtmine ÜV minna tegema, siis oli tagumine parem sadul kinni. Seega lammutasin tagumised pidurisadulad laiali, uued kolvid ja tihendid sisse, lisaks ka uued kettad-klotsid ja proovima. Pedaal oli kuidagi lödi jala all ja õhutasin pidureid veel mitu ringi. Päris rahule siiski ei jäänud, aga läksin ikka ÜV punkti piduritesti tegema. Selgus, et aparaadi järgi oli kõik ok ja seega kontrollisin ka heitgaasid üle. Need ka ok. Ehk siis sai samal päeval ÜV ka tehtud. ÜV punktist ära sõites oli aga jälle tunda kuidas pedaal põhja vajus. Tegin veel ühe õhutuse ringi, aga kuna õhku süsteemist ei tulnud, siis ei läinud ka midagi paremaks. Peale piduri peasilindri vahetust olid lõpuks head pidurid jälle tagasi.
Vasta