Saab 99 GLE, 1976, Vulkanus

Vasta
vulkanus
Postitusi: 807
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht:
Auto:

#1

L Jaan 02, 2016 0:21

Panen siis lõpuks üles masina mis on minu käes juba mõnda aega olnud ja olen plaani pidanud ,kas hakata selle projektiga tegelema või hoopis edasi müüa.
Oma poja tungival soovil olen seda otsust edasi lükanud ja tema soovi austades masina alles jättaja tuleb vist kiusatusele järgi anda ja ikka see auväärt töö ette võtta, millal seda teha veel ei tea.
(kui keegi väga hea ostupakkumise teeb siis äkki mõtlen ümber)

Masinaks siis tänapäeval üliharuldaseks jäänud 99 GLE variant asi on kordades haruldasem kui 99 turbo. Varustuses aut .kast el. peeglid lux. sisu,tagaklaasi soendus nii õhu kui traatidega,roolivõim.k-jet pritse istmesoendused.

Antud masinate vähesus on tingitud just Saabi põhihädast roostest mis seda mudelit ikka väga hullusti pidi närima. Kõik masinad mis kuskil alles on on ikka koledad rimakad.

Antud masinat on õnnistatud hoolsate omanike poolest, kes toda on ikka väga heldelt kohendanud ja kenasti ära määrinud igasuguste mögladega.
suuremat roostet leidub 2 põhilises kohas parema karbi tagumises osas ja esipõlles. Kõikjal mujal on kere korras kaasarvatud ustes mis on põhjalikult tavotti täis valatud.

Probleeme ,aga jätkub üksjagu ,kere on karestamata punaseks võõbatud ja mootor on 15 a seisnud ja kollektor maas seisnud, niiet igaüks võib arvata ,kui toredaks too taastamine võib kujuneda. Roolivõim samuti lekib nagu mahlakask.Seda viimast ei saagi enam taastada kuna tegemist üliharuldase latiga, see tuleb asendada uue tüübi 900 ja omaga.

Omapärastest lahendustest on selline lisa, et tagaistme alt jooksevad õhukanalid tagaklaasile õhku puhuma.

Tasapisi olen juppe kogunud, mootori peaks kokku saama kuid see mis kala kõhus on on tänaseni teadmata.
tolle masinal on originaalis jalgpalli valukad need sain ivometsa käest (tänud talle)

Puuduvad asjad on
Pensupaagi kroomitud kork ja paaki viiv kütusetoru mis pudenes laiali
Samuti võib mulle B mootorit pakkuda
ka aut. kastist ei ütle ära.

Panen siis mõned pildid ka .









Lisatud failid
que
Postitusi: 1253
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 9-5'06 ja tonn'96

#2

L Jaan 02, 2016 1:35

Näeb väga maasikas välja ja istmed on ka kenad!
Jõudu tegutsemisel :beer:
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 427
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#3

L Jaan 02, 2016 21:37

Esiistmetel mingid huvitavad padjad peatoeks. Kas konkreetselt nende istmete teema või 99 standard?

Lisavarustus on muidugi hirmuäratav 76.a. kohta. Sellega sõita võib tõesti mugav olla.

Pisikesi pudinaid esiotsale kui peaks puudu olema, võib minu käest ka küsida. Üks 90 mul juppeks seismas.
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 784
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

L Jaan 02, 2016 22:14

paljudel 99tel need pehmendus padjakesed ajaga ära kadunud. ei oska öelda kas kõigil olid muidugi
vulkanus
Postitusi: 807
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht:
Auto:

#5

L Jaan 02, 2016 23:14

Olid ka minul need alguses puudu, tänu kodanik saabule õnnestus asemele saada kuid ega need pole originaal kattega siin tuleb aretama hakata .
Eelmise omanikuga oli meil pikk vestlus selle masina teemal olevat tõesti väga mugav ja lahe pill olnud, nagu kõik ütlevad, et parim talveauto.
Varustusest on tõesti puudu veel vaid kont. mis ameerikasse minevatel masinatel oli tollaal olemas. Väga omapärane nägi välja, olen piltidelt näinud armatuuril on nimelt lisa rida puhureid juurde pandud:P
Kahju, et el. aknaid tollaal Saabil polnud.
sandrale7272
Postitusi: 3
Liitunud: P Mär 20, 2016 14:49
Asukoht:
Auto:

#6

P Mär 20, 2016 15:20

Nii nunnukas näeb välja :)
vulkanus
Postitusi: 807
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht:
Auto:

#7

E Juul 25, 2016 1:21

Tere

Panen ka üle pika aja midagi kirja .Arengud on positiivsed ja hakkab juba tekkima huvi asi käsile võtta.
Nimelt paar nädalat tagasi võttis miinuga ühendust üks tore inimene kes teatas et tal olemas enam vähem kõik mida mul vaja ja rohkem veel- mida oma foorumiteemas olen üles täheldanud .Sealhulgas ka see haruldane roolilatt lisaks veel võimupump, esituled ,peaaegu terve sumbutijooks mis oli ka uus ja veel palju pudinaid.
Foorumikodanik Mardikal pidi viljandis veel ka B tüübi mootor olema millele pole veel järele jõudnud :wall: aga eks ma teen seda niipea kui aega saan.

Aga eks ole neid juppe veel ikka vaja

Pakkumisi ootan

Kütusetoru tankurist-paagini.
kroomitud kütusepaagi kork.
tagumised porilapakas saabi kirjaga(jääb vist unistuseks eestist leida)
Aut .kast igaks juhuks.
Generaator, eraldi pingeregulaatoriga variandile seega siis 99 oma (võibolla lähev ka 96 oma kuid pole kusagil kõrvutada.)
Kaasõitja poolne esimene turvaöö vanema tüübi oma ja peab olema tumepruuni värvi lindiga.

Parimat
Lembit
mardikas
Postitusi: 239
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#8

E Juul 25, 2016 8:28

kui sul leidub Rootsis tuttav, kes saaks pakkumise teha siis siit saaksid sellised: http://www.tradera.com/item/301910/261575743/saab-99-90-900-stankskydd-mud-flaps
vulkanus
Postitusi: 807
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht:
Auto:

#9

T Juul 26, 2016 0:28

Kas keegi on koukinud 99/96 tulede klaase ära ,minu 99 tule klaasid on täiesti kriimuvabad kuid reflektorid roostes .On keegi proovinud neid eraldada.
Nakataja
Postitusi: 383
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#10

T Juul 26, 2016 9:38

Mina olen korra oma 96-el tuleklaasi vahetanud. Klaasid on mingi mõginaga sinna korpusesse kinni liimitud ja kui klaas on terve siis on suht kehva neid kätte saada küll. Mul õnnestus garaazis puuklotsi lihvides, lihvitav klots lihvmasina alt hea hooga esitulle läkitada ja klaas katki saada :). Katkist klaasi oli suht kerge eemaldada. See mögin eemaldus ka sel juhul juba suht kergelt. Uue klaasi sain teiselt tulelt aga ma ei mäleta, et mingit suurt probleemi eraldamisega oleks olnud. Ma vist hakkasin vaikselt lapiku kruvikeerajaga urgitsema ja kuidagi õnnestus ühestükis kätte saada.
Tagasi kinnitasin tuleklaasi vist mingi silikoonliimiga. Täpselt ei mäletagi millega aga peaasi, et kinni saab.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 427
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#11

T Juul 26, 2016 10:55

Konkreetset möginat ei tea aga paljudel autodel ju tuled liimitud kokku ja klaasi eraldi vahetamiseks tuleb kuumutada. Pannakse praeahju või antakse puhuriga kuuma kuni lahti irdub.
saabu
Postitusi: 709
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tllinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#12

T Juul 26, 2016 10:55

Liimitud klaase olen siiani saanud kas ahjus soojendades(netis õpetusi leidub) või kuumaõhu püstoliga liimi kuumutades. Tagasi panemine on samsmoodi, liim soojaks/kuumaks ja pressid kokku.
vulkanus
Postitusi: 807
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht:
Auto:

#13

T Juul 26, 2016 23:25

Aitüma proovin järgi.
Vasta