Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13552
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#26

N Aug 18, 2016 12:26

Tööpõhimõte on sama, mis igal teisel boosti kontrolleril..:) klapp petab wastegate'i, et rõhk suurem hoida, kui base boost. See kuidas ja milliste andurite abil ta seda teeb, on ajapikku muutunud. Sel 8v klassikul on selleks vist ainult detonatsiooniandur ja mehh pritse juurest midagi lisaks ei mõõdeta minu mäletamist mööda. igasugu LH-del jms tuli juba õhumõõdik jms juurde, lisandus rohkem elektroonikat jms.

Võiks ju testida, kuidas ta ainult base boostiga käitub, see APC klapp vahelt välja ja otse kompressorist WG juhtida. Võib ju ka olla mingi ikaldus selle WG-ga? Aktuaatori membraan vigane või klapp ise käib raskelt. APC klapi asemele bleeder ja natuke peale keerata, et näha kas siis hoiab mingit boosti, sellega selguks ilmselt klapi töövõime.

Kui seal on ECU-s potekate kallal käidud, siis on suht keeruline ennustada, mis selle kõige põhjus on, siis on tõesti mõnd korralikku spetsi vaja, kes võtab päris tükk aega, et kõik läbi testida..:(
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#27

N Aug 18, 2016 14:19

Seda klappi siis mingi uuema ja töökindlama vastu välja ei saa vahetada nagu tonnise oma 9-5 vastu, sest APC mõõdab ainult kahte asja?

Kas Eestis pole turboklassiku tuunimisega keegi tegelenud, kes oskaks seda APC box'i sisemust uurida?
Regular Saab Guy
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#28

N Aug 18, 2016 19:32

Miks T5 või T7 ei installi?
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#29

N Aug 18, 2016 20:53

Mis T5 eelis on stock seade puhul? Ilmselt pole mõtet seda klassikut väga tuunima hakata ja kui juba tuunimiseks läheb siis peaks 2.3 mootori võtma koos korraliku turboga.
Regular Saab Guy
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1712
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#30

N Aug 18, 2016 21:05

8-klapisele on pisut tülikam T5 installida kui 16 klapisele, aga tehtav.
Eelis on see, et sama aju juhib kõiki 3 asja - süüdet, kütust ja turborõhku, lisaks arvutiga progetav ja jälgitav.
Klassikul on kõik 3 eraldi ja keerukam aru saada, mis toimub.
8-klapine on ju veel ka mehaanilise pritsega
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Riho1231
Postitusi: 161
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92
Saab 9³ 1.9TiD '05

#31

N Aug 18, 2016 21:38

... Kasutaja Riho1231 käest sain hea hinnaga väga korralikud esimesed elektrilised nahast istmed tonnise omad, kuid kahjuks neid ümber ei saa tõsta ning pean naha koos polsterdusega klassiku raami peale üle meisterdama. ...


Mis siis takistuseks osutus?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6976
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

R Aug 19, 2016 8:11

Kupeekere. Seljatugedel pole mehanismi, mis võimaldaks neid kokku "lappida". Elektrikiselt tõuseb tugi ainult püsti ües.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#33

R Aug 19, 2016 10:44

Uus roolilatt käes. Kuidas kontrollida, kas see on asjalik või mitte? Esmapilgul päris nii hull ei tundu, et pori peale on värv lastud vaid näeb pigem uueväärne välja.
Regular Saab Guy
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1671
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#34

R Aug 19, 2016 10:47

Paned külge. Kui ei tilgu, loksu ja kolise ning keerab ja pöörab, siis on korralik :)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13552
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#35

R Aug 19, 2016 11:33

Paned suurte kruustangide vahele ja proovid rooliotsi loksutada, kui ei loksu, siis on tihe ja hea.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#36

R Aug 19, 2016 11:38

Arvestades seda, et mul reaalselt töötuba või töökoda pole, siis peab ilmselt laskma kuskil seda üle kontrollida enne, kui alla panna. :D

Teine point on ka asjal: kas keegi on hiljuti vahetanud klassiku roolilatti ja tunneb õige roolilati ära? Ehk kas mul on ikkagi õige variant kuigi rohkem variante mulle ei pakutud poest. Õhtuks proovin pildid ka üles panna.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 429
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#37

R Aug 19, 2016 11:41

Reaalsuses pole isegi kruustange vaja. Paned laua peale, sõber elab sellel seljas ja hoiab latti stabiilsena, sina ise siis keerad lati ühele ja teisele poole lõpuni välja ja loksutad rooliotstest. Vaatad, kas loksub või mitte. Mina nii valisin enda Saab90-le parema roolilati kahest kasutatud omast välja.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#38

P Aug 21, 2016 11:03

Latt ise selline. Netist näitab ka sarnast latti.

Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#39

P Aug 21, 2016 11:53

Alustasin ka "salong korda" protsessiga, kus sai algust tehtud esiistmete naha vahetusega. Kõrvalistuja istmenahk oli ok, kuid kuna natuke on erinevad "uus" ja vana nahk, siis on vaja ikkagi mõlemad istmed vahetada. Protsessis midagi keerulist ei ole ja vaja läheb ainult tange/näpitsaid, torx kruvikeerajat, nuga, naasklit ja palju nipukaid.

Kõigepealt võtsin maha "uue" istme naha, et näha mismoodi asi üldse toimib. Nahk on kinni raami küljes konksudega, mida on kehva ära võtta ja tagasi panna. Seega otsustasin need asendada nipukatega. Istmepadi on raami küljes mingi rõveda liimiga, mille lahti saamiseks kulub omajagu aega.

Päris kehva lahendus on mõeldud ka peatoe välja võtmiseks. Nimelt istme eespool üleval osas on torx kruvi, milleni peab kuidagi jõudma, kui naha ülesse tõmbad ja lahti keerama. Ilma nahka maha võtmata peatuge eemaldada pole tervelt võimalik.

Selleks, et nahk kenasti trimmi jääks, pead tõmbama naha küljes olevad traadid kenasti vastu raami, kuid kahjuks see riidekotikene, mille sees need traadid on, on täiesti läbi omadega ning pm pudeneb lihtsalt kätte ära. Otsustasin võtta jälle kasutusele nipukad. Tegin naha õmbluse sisse naaskliga augud ja tõmbasin selle traadi nipukatega naha külge kinni. Hiljem nahka peale pannes vaatasin, et oleks pidanud isegi tihedamalt kinni tõmbama, sest mõnest kohast jäi väheke laines.

Kokku läks mul ühe istme tegemiseks umbes 6 tundi, kuid juhi iste läheb nüüd kindlasti poole vähem. Kuna kunde istme polsterdus oli seljatoel hea, siis ei hakanud seda vahetama aga juhi istmel tuleb ka see ära vahetada.

Kokkuvõttes pole midagi rasket ja improviseerimist oli omajagu ning see töö, mida saab täitsa koduste vahenditega korralikult ära teha. Istmesoojenduse juhtmetele on vaja teha uued ühendused, kuid see on juba lihtne.

Selline on uus iste ise:


Tüütud klambrid:


Osad klambrid on lihtsalt ümmargused traadid:


Igas porolooni augus on vähemalt klamber, mille peab vabastama, et nahka kätte saada. Pärast on hea need asendada nipukatega, sest tagasi panna ja pärast eemaldada on nipukaid hulga kergem.


Eest näeb polsterdus selline välja ja on ka näha neid traate, mis lihtsalt irduvad enda riidest kotikestest.


Siin üleval pilus on torx kruvi, mis päästab peatoe, et saaks kogu naha eemaldada.


Poole protsessi pea


9000 iste on Recaro kirjaga:


Uus nahk vana raami peal:


Selline traat jällegi eemaldunud nahast. Aitab nipukatega naha õmbluse külge kinni tõmbamine. Kindlasti tuleb tähele panna, et ei tõmbaks läbi õmbluse vaid ainult seespool olevast pisikesest ülejäägi ribast.


Selline jäi:


Siin on näha, et keskkonsooli pool on seljatoes väheke kortsus ja sinna olekski pidanud tihedamalt nipukaid panema, et oleks traadi korralikult naha külge saanud ja lisaks kinnitub traat veel resti külge.


Selline juhiiste oodab veel tegemist


Nüüd peab veel juhiistme ära tegema ja Smartservicest minema ostma värvikomplekti koos krundi ja muude asjadega ära, et saaks korraliku tooni ka kõik sisemuse. Kuna vaesel inimesel pole raha, et osta kallist teenust, siis tulebki kõik ise teha :D Värvimise hinnaks pakuti mulle 200 euri iste. Värvikomponentide ja kõikide vajalike asjade maksumuseks terve salongi peale pidi olema umbes 80 eurot. Seega on sääst suur ja kindlasti kutsub proovima ka värvima.

Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13552
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#40

P Aug 21, 2016 16:39

Selle töö jaoks on vist spets riistad. Kõigi nende klambrite jms jaoks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#41

P Aug 21, 2016 22:37

Ilmselt küll. Kodus tehes saab ka ilma nendeta :D
Kas kellelgi roolilati sobivuse kohta on midagi öelda? On klaasikumeestele tuttav või pigem ei?
Regular Saab Guy
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1049
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#42

E Aug 22, 2016 9:30

Ilmselt küll. Kodus tehes saab ka ilma nendeta :D
Kas kellelgi roolilati sobivuse kohta on midagi öelda? On klaasikumeestele tuttav või pigem ei?


See on klassikule sobiv küll.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#43

L Aug 27, 2016 20:07

Sai ka juhiiste täna ära tehtud. Sellel sai vahetatud kõik peale raami. Polsterdus istus hästi ja sõita on tükk maad mugavam. Alvadist sai kollaste küljesuundade asemel tumedad läbipaistvad asemele pandud.
Ilmselt naha värvimise jätan kevadeks, sest see eeldab kõikide istmete välja võtmist ning umbes poolteist nädalat kuivamist. Siis saab kohe vaiba sügavpuhastuse ära teha ning pigimatti ka igale poole toppida.



Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#44

K Aug 31, 2016 18:10

Roolilatt lõpuks vahetatud ja lisaks sai vahetatud ka rooliotsad. Tunnetus täitsa teine.
Küll aga üks anomaalia: nimelt vasakule rooli keerata on tükk maad kergem kui paremale poole. Kas see on normaalne või mis asi seda põhjustada võiks?

Lisaks, kust on võimalik osta punast tulede lakki?
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#45

K Sept 21, 2016 13:45

Vahepeal on õnnestunud ikkagi roolilatiga jama otsa sattuda. Ootan kuu algusest saati, et korralikku latti alla saada. Õnneks küll garantiikorras ja auto on kasutatav, kuid närvi ja ajakulu hakkab ära tüütama.

Tagumised vedrud said vahetatud, sest tagumik oli päris maas omadega ja sõidu ajal käis ratas koopasse. Küll aga jäi peale vahetust alles selline asi, et auto on juhi poole kaldu väheke st nagu juhi pool küljes istuksid koguaeg tugevalt ülekaalus inimesed. Kas keegi oskab öelda, kust viga otsima hakata? Kas see tähendab, et esivedrud tuleks samuti ära vahetada?

Paremal pool alguses ja vasakul pärast peale tagavedrude vahetust.


Veel sai ato sokutatud uude tulevasse Eesti filmi nii, et nüüd on see auto vähemalt minu käes ennast laiemasse ajalukku kirjutanud.



Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#46

E Sept 26, 2016 12:17

Kas kellelgi korralikku klassiku radikat on pakkuda? Pakkumised u2u-sse.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#47

N Sept 29, 2016 15:23

Kuna alla pandud roolilatt oli vigane ja teist latti polnud võtta, siis renoveeriti vana latt ära ja pandi tagasi alla garantii korras. Praegu tundub, et kõik töötab normaalselt.


Sai ka põhja alt lähemalt uuritud ja võib öelda, et üpris rooste vaba.



Esmaspäeval tehakse Krowniga ka üle, siis jääb peale talve autost midagi loodetavasti järgi ka.

"Millegipärast ei pane kahte viimast pilti ülesse, äkki moded saavad aidata?"
Aidatud...

Lisatud failid
Regular Saab Guy
saabu
Postitusi: 718
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#48

N Sept 29, 2016 18:28

Krowni poistele ütle, et ikka originaal tehase avasid kasutaksid, olen tähele pannud, et mõnel autol on need debiilsed lisaavad puuritud, kuigi tehase ava on suht kõrval.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 740
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#49

N Sept 29, 2016 21:38

Kas klassikul on tehase poolt sellised augud?
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 797
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#50

N Sept 29, 2016 22:04

Kas klassikul on tehase poolt sellised augud?

Minu 93. aasta masinal täitsa ilusti olemas. Kui teed ukse lahti, siis ukseposti küljes on, Ukse all nurgas on, alumise serva keskel on. Tagumises rattakoopas, amorditala mõlemas otsas on, tagakoopa alumises servas on karbi jaoks, põhja all olevas risttalas on kolm määrdepunni jne. Tagaluugil on ka ilusti kohad olemas, kust saab möginaid sisse lasta. Tavaliselt unustatakse need tagakoopa talad ja põhjaalune risttala ära.
Tiivakaarte jaoks saab pagassi polstrid kerge vaevaga eemaldada.
Vasta