2. leht 4-st

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 18, 2016 12:26
Postitas Cyber
Tööpõhimõte on sama, mis igal teisel boosti kontrolleril..:) klapp petab wastegate'i, et rõhk suurem hoida, kui base boost. See kuidas ja milliste andurite abil ta seda teeb, on ajapikku muutunud. Sel 8v klassikul on selleks vist ainult detonatsiooniandur ja mehh pritse juurest midagi lisaks ei mõõdeta minu mäletamist mööda. igasugu LH-del jms tuli juba õhumõõdik jms juurde, lisandus rohkem elektroonikat jms.

Võiks ju testida, kuidas ta ainult base boostiga käitub, see APC klapp vahelt välja ja otse kompressorist WG juhtida. Võib ju ka olla mingi ikaldus selle WG-ga? Aktuaatori membraan vigane või klapp ise käib raskelt. APC klapi asemele bleeder ja natuke peale keerata, et näha kas siis hoiab mingit boosti, sellega selguks ilmselt klapi töövõime.

Kui seal on ECU-s potekate kallal käidud, siis on suht keeruline ennustada, mis selle kõige põhjus on, siis on tõesti mõnd korralikku spetsi vaja, kes võtab päris tükk aega, et kõik läbi testida..:(

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 18, 2016 14:19
Postitas KorK
Seda klappi siis mingi uuema ja töökindlama vastu välja ei saa vahetada nagu tonnise oma 9-5 vastu, sest APC mõõdab ainult kahte asja?

Kas Eestis pole turboklassiku tuunimisega keegi tegelenud, kes oskaks seda APC box'i sisemust uurida?

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 18, 2016 19:32
Postitas S9K
Miks T5 või T7 ei installi?

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 18, 2016 20:53
Postitas KorK
Mis T5 eelis on stock seade puhul? Ilmselt pole mõtet seda klassikut väga tuunima hakata ja kui juba tuunimiseks läheb siis peaks 2.3 mootori võtma koos korraliku turboga.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 18, 2016 21:05
Postitas Andrus99
8-klapisele on pisut tülikam T5 installida kui 16 klapisele, aga tehtav.
Eelis on see, et sama aju juhib kõiki 3 asja - süüdet, kütust ja turborõhku, lisaks arvutiga progetav ja jälgitav.
Klassikul on kõik 3 eraldi ja keerukam aru saada, mis toimub.
8-klapine on ju veel ka mehaanilise pritsega

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 18, 2016 21:38
Postitas Riho1231
... Kasutaja Riho1231 käest sain hea hinnaga väga korralikud esimesed elektrilised nahast istmed tonnise omad, kuid kahjuks neid ümber ei saa tõsta ning pean naha koos polsterdusega klassiku raami peale üle meisterdama. ...


Mis siis takistuseks osutus?

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: R Aug 19, 2016 8:11
Postitas Trionic
Kupeekere. Seljatugedel pole mehanismi, mis võimaldaks neid kokku "lappida". Elektrikiselt tõuseb tugi ainult püsti ües.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: R Aug 19, 2016 10:44
Postitas KorK
Uus roolilatt käes. Kuidas kontrollida, kas see on asjalik või mitte? Esmapilgul päris nii hull ei tundu, et pori peale on värv lastud vaid näeb pigem uueväärne välja.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: R Aug 19, 2016 10:47
Postitas ill
Paned külge. Kui ei tilgu, loksu ja kolise ning keerab ja pöörab, siis on korralik :)

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: R Aug 19, 2016 11:33
Postitas Cyber
Paned suurte kruustangide vahele ja proovid rooliotsi loksutada, kui ei loksu, siis on tihe ja hea.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: R Aug 19, 2016 11:38
Postitas KorK
Arvestades seda, et mul reaalselt töötuba või töökoda pole, siis peab ilmselt laskma kuskil seda üle kontrollida enne, kui alla panna. :D

Teine point on ka asjal: kas keegi on hiljuti vahetanud klassiku roolilatti ja tunneb õige roolilati ära? Ehk kas mul on ikkagi õige variant kuigi rohkem variante mulle ei pakutud poest. Õhtuks proovin pildid ka üles panna.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: R Aug 19, 2016 11:41
Postitas arvo92
Reaalsuses pole isegi kruustange vaja. Paned laua peale, sõber elab sellel seljas ja hoiab latti stabiilsena, sina ise siis keerad lati ühele ja teisele poole lõpuni välja ja loksutad rooliotstest. Vaatad, kas loksub või mitte. Mina nii valisin enda Saab90-le parema roolilati kahest kasutatud omast välja.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: P Aug 21, 2016 11:03
Postitas KorK
Latt ise selline. Netist näitab ka sarnast latti.

Lisatud failid

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: P Aug 21, 2016 11:53
Postitas KorK
Alustasin ka "salong korda" protsessiga, kus sai algust tehtud esiistmete naha vahetusega. Kõrvalistuja istmenahk oli ok, kuid kuna natuke on erinevad "uus" ja vana nahk, siis on vaja ikkagi mõlemad istmed vahetada. Protsessis midagi keerulist ei ole ja vaja läheb ainult tange/näpitsaid, torx kruvikeerajat, nuga, naasklit ja palju nipukaid.

Kõigepealt võtsin maha "uue" istme naha, et näha mismoodi asi üldse toimib. Nahk on kinni raami küljes konksudega, mida on kehva ära võtta ja tagasi panna. Seega otsustasin need asendada nipukatega. Istmepadi on raami küljes mingi rõveda liimiga, mille lahti saamiseks kulub omajagu aega.

Päris kehva lahendus on mõeldud ka peatoe välja võtmiseks. Nimelt istme eespool üleval osas on torx kruvi, milleni peab kuidagi jõudma, kui naha ülesse tõmbad ja lahti keerama. Ilma nahka maha võtmata peatuge eemaldada pole tervelt võimalik.

Selleks, et nahk kenasti trimmi jääks, pead tõmbama naha küljes olevad traadid kenasti vastu raami, kuid kahjuks see riidekotikene, mille sees need traadid on, on täiesti läbi omadega ning pm pudeneb lihtsalt kätte ära. Otsustasin võtta jälle kasutusele nipukad. Tegin naha õmbluse sisse naaskliga augud ja tõmbasin selle traadi nipukatega naha külge kinni. Hiljem nahka peale pannes vaatasin, et oleks pidanud isegi tihedamalt kinni tõmbama, sest mõnest kohast jäi väheke laines.

Kokku läks mul ühe istme tegemiseks umbes 6 tundi, kuid juhi iste läheb nüüd kindlasti poole vähem. Kuna kunde istme polsterdus oli seljatoel hea, siis ei hakanud seda vahetama aga juhi istmel tuleb ka see ära vahetada.

Kokkuvõttes pole midagi rasket ja improviseerimist oli omajagu ning see töö, mida saab täitsa koduste vahenditega korralikult ära teha. Istmesoojenduse juhtmetele on vaja teha uued ühendused, kuid see on juba lihtne.

Selline on uus iste ise:


Tüütud klambrid:


Osad klambrid on lihtsalt ümmargused traadid:


Igas porolooni augus on vähemalt klamber, mille peab vabastama, et nahka kätte saada. Pärast on hea need asendada nipukatega, sest tagasi panna ja pärast eemaldada on nipukaid hulga kergem.


Eest näeb polsterdus selline välja ja on ka näha neid traate, mis lihtsalt irduvad enda riidest kotikestest.


Siin üleval pilus on torx kruvi, mis päästab peatoe, et saaks kogu naha eemaldada.


Poole protsessi pea


9000 iste on Recaro kirjaga:


Uus nahk vana raami peal:


Selline traat jällegi eemaldunud nahast. Aitab nipukatega naha õmbluse külge kinni tõmbamine. Kindlasti tuleb tähele panna, et ei tõmbaks läbi õmbluse vaid ainult seespool olevast pisikesest ülejäägi ribast.


Selline jäi:


Siin on näha, et keskkonsooli pool on seljatoes väheke kortsus ja sinna olekski pidanud tihedamalt nipukaid panema, et oleks traadi korralikult naha külge saanud ja lisaks kinnitub traat veel resti külge.


Selline juhiiste oodab veel tegemist


Nüüd peab veel juhiistme ära tegema ja Smartservicest minema ostma värvikomplekti koos krundi ja muude asjadega ära, et saaks korraliku tooni ka kõik sisemuse. Kuna vaesel inimesel pole raha, et osta kallist teenust, siis tulebki kõik ise teha :D Värvimise hinnaks pakuti mulle 200 euri iste. Värvikomponentide ja kõikide vajalike asjade maksumuseks terve salongi peale pidi olema umbes 80 eurot. Seega on sääst suur ja kindlasti kutsub proovima ka värvima.

Lisatud failid

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: P Aug 21, 2016 16:39
Postitas Cyber
Selle töö jaoks on vist spets riistad. Kõigi nende klambrite jms jaoks.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: P Aug 21, 2016 22:37
Postitas KorK
Ilmselt küll. Kodus tehes saab ka ilma nendeta :D
Kas kellelgi roolilati sobivuse kohta on midagi öelda? On klaasikumeestele tuttav või pigem ei?

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Aug 22, 2016 9:30
Postitas KT100
Ilmselt küll. Kodus tehes saab ka ilma nendeta :D
Kas kellelgi roolilati sobivuse kohta on midagi öelda? On klaasikumeestele tuttav või pigem ei?


See on klassikule sobiv küll.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: L Aug 27, 2016 20:07
Postitas KorK
Sai ka juhiiste täna ära tehtud. Sellel sai vahetatud kõik peale raami. Polsterdus istus hästi ja sõita on tükk maad mugavam. Alvadist sai kollaste küljesuundade asemel tumedad läbipaistvad asemele pandud.
Ilmselt naha värvimise jätan kevadeks, sest see eeldab kõikide istmete välja võtmist ning umbes poolteist nädalat kuivamist. Siis saab kohe vaiba sügavpuhastuse ära teha ning pigimatti ka igale poole toppida.



Lisatud failid

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Aug 31, 2016 18:10
Postitas KorK
Roolilatt lõpuks vahetatud ja lisaks sai vahetatud ka rooliotsad. Tunnetus täitsa teine.
Küll aga üks anomaalia: nimelt vasakule rooli keerata on tükk maad kergem kui paremale poole. Kas see on normaalne või mis asi seda põhjustada võiks?

Lisaks, kust on võimalik osta punast tulede lakki?

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Sept 21, 2016 13:45
Postitas KorK
Vahepeal on õnnestunud ikkagi roolilatiga jama otsa sattuda. Ootan kuu algusest saati, et korralikku latti alla saada. Õnneks küll garantiikorras ja auto on kasutatav, kuid närvi ja ajakulu hakkab ära tüütama.

Tagumised vedrud said vahetatud, sest tagumik oli päris maas omadega ja sõidu ajal käis ratas koopasse. Küll aga jäi peale vahetust alles selline asi, et auto on juhi poole kaldu väheke st nagu juhi pool küljes istuksid koguaeg tugevalt ülekaalus inimesed. Kas keegi oskab öelda, kust viga otsima hakata? Kas see tähendab, et esivedrud tuleks samuti ära vahetada?

Paremal pool alguses ja vasakul pärast peale tagavedrude vahetust.


Veel sai ato sokutatud uude tulevasse Eesti filmi nii, et nüüd on see auto vähemalt minu käes ennast laiemasse ajalukku kirjutanud.



Lisatud failid

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Sept 26, 2016 12:17
Postitas KorK
Kas kellelgi korralikku klassiku radikat on pakkuda? Pakkumised u2u-sse.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 29, 2016 15:23
Postitas KorK
Kuna alla pandud roolilatt oli vigane ja teist latti polnud võtta, siis renoveeriti vana latt ära ja pandi tagasi alla garantii korras. Praegu tundub, et kõik töötab normaalselt.


Sai ka põhja alt lähemalt uuritud ja võib öelda, et üpris rooste vaba.



Esmaspäeval tehakse Krowniga ka üle, siis jääb peale talve autost midagi loodetavasti järgi ka.

"Millegipärast ei pane kahte viimast pilti ülesse, äkki moded saavad aidata?"
Aidatud...

Lisatud failid

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 29, 2016 18:28
Postitas saabu
Krowni poistele ütle, et ikka originaal tehase avasid kasutaksid, olen tähele pannud, et mõnel autol on need debiilsed lisaavad puuritud, kuigi tehase ava on suht kõrval.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 29, 2016 21:38
Postitas KorK
Kas klassikul on tehase poolt sellised augud?

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 29, 2016 22:04
Postitas saabu14jr
Kas klassikul on tehase poolt sellised augud?

Minu 93. aasta masinal täitsa ilusti olemas. Kui teed ukse lahti, siis ukseposti küljes on, Ukse all nurgas on, alumise serva keskel on. Tagumises rattakoopas, amorditala mõlemas otsas on, tagakoopa alumises servas on karbi jaoks, põhja all olevas risttalas on kolm määrdepunni jne. Tagaluugil on ka ilusti kohad olemas, kust saab möginaid sisse lasta. Tavaliselt unustatakse need tagakoopa talad ja põhjaalune risttala ära.
Tiivakaarte jaoks saab pagassi polstrid kerge vaevaga eemaldada.