3. leht 4-st

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Nov 21, 2016 11:58
Postitas KorK
Praeguseks on Krownis töötlus tehtud. Kõik kohad olid seda mõginat täis ja loodame, et nüüd säilib praegune olukord.

Talveks sai võetud masinale alla uued Pirelli Ice Zero naelad. Pidamise poole pealt on need üpris head. Vähemalt siin suurte lumetormidega Tallinn-Tartu maantee peal polnud mingit probleemi sõita.

Esimene kundepoolne ratta laager ja tagumised piduri klotsid on ka nüüd uued.
Vahetust vajaks veel radikas, mis õnneks talvel nii kriitiline teema ei ole.

Veel sai uue autonduslehega Wroomer.ee koostööd tehtud ja avaldatud lühike jutt:
http://www.wroomer.ee/saab-900-turbo-murrab-juhiistme-seljatoe/

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Nov 21, 2016 16:13
Postitas Metsakutsu37
Lugesin Su jutu wroomer.ee-s läbi ja pean tunnistama, et selles oli miski äratundmine- ühesainsas lauses, mis võttis tabavalt kokku kõik eelneva ja... kõik sellele järgneva. "Siiski oli südames üks väike kripeldus alates sellest, kui ma nägin esimest korda internetist Saab 900 turbo klassiku pilti." :beer:
Mu enda SAABi-ajalugu pole olnud pikk. 9-5 Aero, 9-3OG turbokas (kuni 180 kW) ja lõpuks läbi konarliku tee jõudmine vabalthingava 94nda aasta tonnise juurde, mis omakorda pani mõtteid mõlgutama turbomootoriga 9000 peale. Just nendel samadel põhjustel, millest tonniseomanikud kirjutavad :) Kiired autod on need turbokad olnud, tõsi. Ometi tunnen kuskil sisimas juba praegu, et ükski neist pole kunagi olnud (ja ilmselt ei saagi olema...) päris SEE. Mäletan kui suvel pidasin Sinu klassiku eelmise omanikuga nädala sees läbirääkimisi, kuid ta ütles, et nädalavahetusel tuleb keegi härra Pärnusse seda autot vaatama. No tundub, et see härra olidki Sina ja mul on siiralt hea meel, et see kiiksuga klassik just Sinu kätte sattus. Nagu Sa kirjutasid- kõigi imeliste asjaolude kokkulangemise tahtel :) Mind omakorda pani aga wroomeris kirjapandu mõtlema- kas mul ongi mõtet leppida varblastega, kui kuskil on olemas tuvi.
Edu masina taastamisel!
Praeguseks on Krownis töötlus tehtud. Kõik kohad olid seda mõginat täis ja loodame, et nüüd säilib praegune olukord.

Talveks sai võetud masinale alla uued Pirelli Ice Zero naelad. Pidamise poole pealt on need üpris head. Vähemalt siin suurte lumetormidega Tallinn-Tartu maantee peal polnud mingit probleemi sõita.

Esimene kundepoolne ratta laager ja tagumised piduri klotsid on ka nüüd uued.
Vahetust vajaks veel radikas, mis õnneks talvel nii kriitiline teema ei ole.

Veel sai uue autonduslehega Wroomer.ee koostööd tehtud ja avaldatud lühike jutt:
http://www.wroomer.ee/saab-900-turbo-murrab-juhiistme-seljatoe/

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: T Nov 22, 2016 14:20
Postitas KorK
Üks, mis on veel natuke kripeldama jäänud aga mitte nii tugevalt, on Saab 9000 aero. Küll aga on 900 turbo niivörd palju rohkem ainulaadsem, et kahe valikus valisin selle. Iga kord, kui lähenen või istun autosse on eriline tunne.

Kui siht koguaeg silme ees hoida, küll siis ta ükskord kohale ka jõuab. Ja tihti peale on ka teekond mäletamist väärt!

Eelmine omanik ütles mulle ka, et üks huviline oli veel olnud :D Ise läksin vaatama kindla sooviga seda osta ja siiani olen rahul.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: P Jaan 22, 2017 13:18
Postitas KorK
Selle kuu töödest.

Vahetatud õli. Odomeetri näitu pole mõtet kirja panna, sest see on ligi 7 aastat sama olnud. Suvel peaks ette võtma selle parandamise.

Lisaks tekkis käivituse probleem ja paagi juurest hakkas tulema kütuse lõhna. Leket ei õnnestunud tuvastada ja kahtlustasin kütusepumpa. Saabiantist tuli vastus, et tegemist mingi vahepaagiga, mis oli läbi roostetanud. Võeti vahelt välja paak ja tundub, et sõitmist see ei sega. Käivitus läks väga heaks jälle.
Vahetati ära ka küünlad ja kütuse filter. Madalamatel pööretel läks mootori töö sujuvamaks.

Eesti talveteed tapavad selliseid autosid meeletu kiirusega. Kui sügisel oli kerel üks rooste koht, siis nüüd on neid tekkinud üle kere vähemalt viis. Ja talv pole veel läbi.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Mär 15, 2017 21:21
Postitas KorK
Täna sai vahetatud pingeregulaator. Õnneks vana autoga ei hakka kunagi igav. Akulaadimise tuli hakkas põlema umbes 30 km enne Tallinna ja kuni lõpuni oli põnev, kas jõuab omal jõul koju.

Lisaks tuli välja, et selle ilusa musta mastiksi all, mis põhja peale on pandud, levib rooste ning karbid on juba suhteliselt pehmed. Samuti on summuti tagumine pütt täpselt kinnituse kohast lekkima hakanud.

Nüüd oleks vaja leida üks korralik keevitaja, kes töö ära teeks.

Veel hakkasid mõtted liikuma Trionic 5 mootori juhtimissüsteemi aretamise peale. Maailmas on seda tehtud väidetavalt ainult umbes 4 autol (8v mootoril).

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Mär 15, 2017 21:44
Postitas saabu14jr


Lisaks tuli välja, et selle ilusa musta mastiksi all, mis põhja peale on pandud, levib rooste ning karbid on juba suhteliselt pehmed.
Nüüd oleks vaja leida üks korralik keevitaja, kes töö ära teeks.

see on suht levinud viga klassikutel. Enda oma hankides juba teadsin, et üks hetk eemaldan terve selle tehasejama sealt põhjaalt, Muud moodi kindel ei saa olla, et millised kohad vajavad tegemist ja millised mitte

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Mär 16, 2017 9:15
Postitas Cyber
Veel hakkasid mõtted liikuma Trionic 5 mootori juhtimissüsteemi aretamise peale. Maailmas on seda tehtud väidetavalt ainult umbes 4 autol (8v mootoril).
Andrus99 99-l on see tehtud...

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Apr 10, 2017 11:26
Postitas KorK
Kas oskate soovitada, kust saab Nisseni radikat mõistliku hinnaga Eestist?

Käivitamised on üpris raskeks läinud nii soojalt kui ka külmalt. On aeg Trionic 5 peale panna.
Ehk võib pakkuda enda abi Trionic 5 paigaldusel (muidugi tasu eest).

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Apr 10, 2017 20:34
Postitas KorK
Vahelduseks mõni kevadine pilt





Lisatud failid

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: T Mai 09, 2017 14:57
Postitas KorK
Lõpuks sai jahutusradikas ära vahetatud. Oli teine üsna läbi omadega. Uus sai ligi võetud ebayst ja läks õnneks- oli õige ja hea hinnaga.

Vahepeal on enda töölepingu lõpetanud kunde poolne aknatõstuki mootor. Kust seda osta on võimalik Tallinnast?

Lisatud failid

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Mai 31, 2017 22:23
Postitas KorK
Kas keegi klassikule uksetihendeid on kuskilt muretsenud ja saab jagada kogemust?

Oleks vaja mõlema ukse tihendid vahetada.
Lisaks kust võiks saada aknatõstuki mootorit?

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Mai 31, 2017 23:12
Postitas mardikas
Üldiselt on nende saadavusega lood kehvad. Lihtsam viis vaid leida mõne doonori pealt.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: T Aug 22, 2017 9:04
Postitas KorK
Ukse tihendeid ei õnnestunudki leida. Seega panin silikoonvooliku läbi tihendi ja läks tihedamaks küll. Protsess ise oli väga pikaldane ja piinarikas.
Kuna silikoonvoolik oli piisavalt habras ja ukse tihend oli seest poolt osade kohtade pealt väga kitsas, siis pidevalt oli vaja leida uusi lahendusi kuidas vooliku jupp tihendist kätte saada või kuidas voolik tervelt läbi tihendi panna.


Tihend ise tuleb ukse küljest hõlpsalt ära. Ülevalt osas on renni sees ja alumine osa on kinni klambritega. Klambrite lahti tegemisel soovitan kasutada kahvlit. Sellega on kõige mugavam seda klambrit lihtsalt ülesse tõmmata ilma midagi ära lõhkumata.


Vooliku tihendisse sisestamisel leidsin kõige parema lahenduse olevat paksu traati kasutada. Panin selle silikoonvoolikust läbi ja murdsin otsa ära. Soovitan kasutada silikoonvooliku sees ja väljas ohtralt silikoonõli, et kõik sujuks libedalt. Muidu on pea võimatu läbi lükata seda.

Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: T Aug 22, 2017 9:14
Postitas KorK
Hakkasin pihta ka nahksisu taastamise viimase etapi ehk värvimisega. Selleks tuli võtta istmed autost välja. Ja siis selgus, et auto põhjast ei ole enam väga midagi järgi. Juba varem olen tähele pannud, et vihmase ilmaga sõites läheb juhipoolne vaip täiesti märjaks ja kruusa peal sõites tuleb tolm autosse. Põhjas endas oli kaks suurt auku ning rattakoobaste alumises osas olid kohe augud tulemas.

Kontakteerusin Ivometsaga ja nii ma enda masina talle eile hoovi peale viisingi. Tööd läheb kõvasti juba esmapilgul peale vaadates ja ilmselt tuleb seda suurel hulgal juurde kõike lahti võtma hakates. Küll aga saab lohutada ennast sellega, et selliseid masinaid toodeti kunagi natuke üle 300 ja selle taastamine on enam kui kohustuslik. Keretöid on teha veel palju ja õnneks ilmselt järgnevate aastate jooksul endal ja rahakotil igav ei hakka.



Nahksisu ennast on nüüd aega värvida küll ja eksperimenteerimise korras saab seda ise teha. Esialgseks töökoja hinnaks pakuti umbes 500 eurot. Vajalikud värvid ja puhastusvahendid ja muud asjad läksid kokku umbes 80 eurot ehk esimese hooga proovin ise sitast saia teha.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Sept 13, 2017 21:39
Postitas KorK
Mõneks ajaks on see masin teedelt eemal. Esimene kõige suurem osa keevitustöödest on tehtud. Suured tänud Ivometsale selle eest. Ülejäänud osa jääb veel ootama. Teha veel on. Kui kellelgi on korralike esitiibasid (tiivakaari) pakkuda, siis andke märku.
Peale keevitamist läheb värvi. Kogun nüüd raha, et kõik tööd korralikult järjest ära lasta teha.

Lisaks jäi FB silma hea hinnaga uus Nardi puidust rool ja sai see Inglismaal asuvalt eraisikult ära tellitud.
Kohale jõudes ei pidanud kahetsema- täiesti uus Nardi rool saabi keskosaga.
Pilt
Pilt

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: K Sept 13, 2017 22:00
Postitas Cyber
Neid pilte ei näe kuidagi...

Ja võtke või jätke, sellel autol oli Eestisse jõudes see puust rool küljes.. Sellest on küll palju-palju aastaid möödas.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 8:29
Postitas KorK
Nüüd peaks pildid nähtavad olema.

Ei oska seda puidust rooli teemat kommenteerida. Väga iseenesest ei usu, sest see on üpris haruldane ja originaalis ei pakutudki seda.

Eks korra tekkis see mõte, et kas on üldse mõtet nii palju ressursse panna siia masinasse, sest rooste hulk on/oli meeletu ja mõtekam oleks varuosadeks lasta. Aga jällegi tehti selliseid masinad omal ajal natuke üle 300 ja seega on neid kogu maailmas järgi jäänud ainult käputäis.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 9:01
Postitas Cyber
Siit teemast on pildid kahjuks kadunud, peale ühe...
Siit on halvasti näha, aga minu meelest on pruun rool seal. Äkki Aljogal on need pildid kusagil alles?

Pilt

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 9:06
Postitas saabu14jr
aga...cyberi postitatud pildil on aljoga auto pilt täitsa ju, enne eestisse jõudmist. Teemaks olev masin pole minuteada aljoga vana masin...(vähemalt number ei klapi üldse, vaalasaba puudub jne)

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 9:13
Postitas KorK
Jah, see ei ole aljoga vana masin.
Minu oma on endine pilvepanaani masin: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid138330

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 9:43
Postitas Cyber
OK, siis ajasin sassi..:) Sest Aljoga oma käis ka Ivometsa juures vahepeal..:) Krt neil kõigil jõuab silma peal hoida..:)

Ja ma soovitaks siiski linkida siia foorumisse..:) mitte vanasse.
viewtopic.php?f=53&t=6297

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 9:51
Postitas ivomets
Paar rida ka minu poolt, kes ma neid mõlemaid masinaid keevitanud olen.
Muidugi väga lahe, et on inimesi, kes selliseid masinaid elus tahavad hoida. Mõlemad autot olid suht viimase piirile ära aetud, et neist veel elulooma saaks. Siiski Aljoga auto oli tunduvalt paremas korras ja teda polnud veel keegi keevit. pilvepanaani oma on tehtud ja nüüd tuleb hakata juba ületegema. Ja kolmandiku tööd tegin juba ka ära.

Need 90 alguse saabid on mingi kummimöginaga üle tehtud, mis lõpuks osutubki kere kõige tugevamaks koostisosaks ja plekk kaob sealt vahelt ära täiesti . ja näha pole ka suht midagi, ennem kui naaskli läbi lööd! Sama luigu ka 90 aasta 9000 -ga.
Sellel tuleks veel nüüd kõik tiivaääred lahti lõigata ja uutega, uute vanadega, asendada. nii eest kui tagant, lisaks esiklaasi raam, ma arvan, et mingi 70% ulatuses asendada. muidugi võiks leida ka uued/vanad uksed, mida nii jõhkralt keevitama ei peaks. Ja seda, mis esimene ots, seal stange all on, sellest ei tea ma veel midagi....

Aljoga autot käiakse mulle aastas kord näitamas ;)) See on kena ja sellega ikka vahest sõidetakse ka.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 10:33
Postitas KorK
Nagu sa Ivomets ise ka ütlesid: "selliseid enam poest osta ei ole võimalik!" Lisaks jääb neid iga aastaselt aina vähemaks.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Sept 14, 2017 11:02
Postitas saabu14jr
Vääna posti lammaris on üks 3d klassik, mäletamist mööda näiteks tagaluuk oli tollel ilma roosteta. Usa turu masin, tagatuledel küljepeal helkur jne kraam. Flatnose ninaga. Võibolla saate sealt midagi küljest naksata

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Okt 23, 2017 20:01
Postitas KorK
See masin läks nädalavahetusel talveunne, et kevadel läbida iluprotseduurid, et loodetavasti taastatuna järgmisel suvel kilomeetreid mõõta.
Sisse läks talvine klaasipesuvedelik, aku maha ja present auto alla, et natukene vähem niiskust tuleks maapinnalt. Sisu väljas ja kaks soolatopsi ka moe pärst lisatud. Loodetavasti peab talve vastu.