4. leht 4-st

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 15, 2019 14:44
Postitas KorK
Vahepeal nukralt seisnud, kuid nüüd on jälle aeg tal ennast kätte võtta.
Hetkel läks tegemisse Ivometsa juurde.
Klassikute puhul on hea see, et alguses ei paista rooste kuskilt välja ja tundub, et kõik on ilus ja kena. Isegi ülevaatuse mees kiitis kaks aastat tagasi, et väga heas korras masin selle aasta kohta. Kui mingi hetk tolm toas oli ka tagumise istme alt kaks rusika suurust auku leidsin, siis hakkas asi hargnema. Nüüdseks pole põhimõtteliselt mitte ühtegi detaili auto kerel, mis pole keevitamist saanud ja see protsess veel jätkub. Eesmärk on sel aastal veel ülevaatus ja kere roostevabaks saada.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 15, 2019 14:46
Postitas KorK
Hetkel pooleldi Mad Max stiilis masin. Äkki peakski selliseks jätma.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: N Aug 15, 2019 17:03
Postitas ivomets
Homme saan teha veel viimasest tiivaäärest ka paar pilti, mis ja kuidas tehtud oli.
Pahtel katab, värv matab stiilis on see masin tehtud. Pole hullu, tiivakaared saab head ja rauast.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: P Sept 01, 2019 11:10
Postitas KorK
Nüüd suured tänud Ivometsale, sest tema poolt sai tehtud ära suur töö ja kogu auto niiöelda vundament on tänaseks taastatud. Lisaks ülevaatus läbitud ja nüüd vurab see masin jälle teedel. Kogu põhi sai sisuliselt uus ja lisaks kõik uued tiivakaared. Vahetada on vaja veel tagaluuk, mis on olemas aga vajab üle värvimist, kapott mida on ka uut vaja ning mõlemad uksed ideaalist vahetaks ka paremate vastu. Ehk sisuliselt on lõpuks tegemist terve auto ülesehitusega :D

Autole järgi minnes oli tunne nagu laps läheks kommipoodi või ülikooli lõpetanu enda esimesele töökohale. Elevus oli suur ja taasarmumine silmapilkne. Kes ütleb, et vana arm ei roosteta- muust ta vahepeal ei koosnenudki. Istudes modernsest autost sinna Saab 900 turbosse, siis emotsioonid löövad tugevalt üle pea. See kuju, see sõidutunnetus, see turbo kick alates 3000 pöördest ja stabiilsus maantee kiirustel on ikka omaette tase. Ja muidugi linna vahel sõites on harv juhus, kus võõrast pilku või laiki ei saa.

Tööd on veel palju aga vähemalt on tugev baas nüüd olemas, mille pealt edasi minna. Õnneks läheb sinna ka lõpmata koguses finantsvahendeid ja ülejääva raha otstarbe pärast ei pea muretsema.

Tervitused ka helerohelise küüliku omanikule, keda said nähtud Saaremaal Auriga parklas :headbang:

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: T Veebr 25, 2020 14:51
Postitas KorK
Küll selle vana hobiautoga on juba põnev.
Kui kerelt on suurem rooste eemaldatud, siis õnneks jäävad roostega järgi veel mootori osad nii seest kui väljast.
Summuti oli neljast kohast läbi roostetanud ja väljalaske kollektor oli poltidest lahti tulnud. Augud parandatud ja kollektor kinni keeratud.
Lisaks sai vahetatud kütusetorud paagist kuni pihustiteni ning küünlad. Proovime veel kütuselisanditega mootori kenasti jooksma saada. Praegu on veel madalatel pööretel tasase gaasiga sõites vahele jätmist. Loodame, et kütuselisandid teevad K-Jetronicu pritsesüsteemi kenasti puhtaks.

Kas keegi oskab jagada infot, kust saaks tellida uued pihustite ümber olevad kummist membraanid? Praegused on pigem läbi.

Re: Saab 900 T8 Aero 1989 Special, KorK

Postitatud: E Aug 24, 2020 10:17
Postitas KorK
Ligi pool aastat kestnud saaga kulmineerus lõpuks teadja mehe Ivometsa juures. Selliste autodega on vist ikka nii, et kõige odavam on kohe minna inimese juurde, kes teab ja tunneb selliseid masinaid. Saaremaal sai läbi käidud mitu remonditöökoda ja ära vahetatud mitmeid juppe, kuid mootori puterdamine tühikäigul ja madalatel pööretel jäi. Suvi peaaegu möödas ja kui ma ennast lõpuks kokku võtsin ja treila Ivometsa juurde sebisin, siis sai selle ikka väga kiirelt korda. Kogu jama põhjustajaks need samad pihustitesse minevad kütusetorud. Tee, mis tahad, aga K-Jetronic on nii tundlik, et sisuliselt ainult originaaltorud sobivad. Vahetatud torude kinnitused lasid veidike õhku läbi ja ei toiminud. Veidike suurema läbimööduga ei toiminud. Vahepeal nagu jõuab isegi kopa ette visata see vana autoga tegelemine aga kui jälle korraks käima saad hästi ning sõita, siis kudrutab ja paitab ta nii palju, et sulab ka kõige kangem närvipundar sinu sees. Ja no näiteks Pärnu ranna Stefani parklasse pargituna vaatavad ja pildistavad möödakäijad just seda sama halli Saabikest, mitte kõrval ja ümberringi olevaid 50k+ maksvaid MB AMG, BMWsid või mis iganes muid klanitud tehasepille. Tunnen täitsa kaasa nende masinate omanikele. Pooleldi ostad ju auto nagunii selle pärast, et teiste ees eputada ja uhkustada. Siis tuleb mingi vana Saabiront, mis ei maksa rohkem, kui sinu auto 4 valuvelge ja tõmbab parklas kogu tähelepanu endale. See tundub raskem olukord, kui järjekordset lahendust hakata otsima enda vana masina muredele.

Järgmine teema, mis lahendust vajab on soojalt käivitus. Millegipärast ei jõua viiendasse pihustisse signaal, et soojalt mootorit käivitades peaks see tööle hakkama ja lisakütet pritsima. Kokku juhib seda pihustit vist 3 andurit. Üks andur, mis kindlalt on läbi, on vist Ferrari jupp. Varuosa kood Bosch 0280130217 toob välja Ferrari päritolu ja muidugi ka vastava hinnaga. Praegu Ivomets tegi otselülituse, et kui käivitada ja nuppu hoida, siis pritsib peale ja saab käima. Senikauaks otsime lahendust.
IMG_20200820_211345.jpg
IMG_20200820_211345.jpg (337 KiB) Vaadatud 1891 korda