Saab 900 Turbo 3D, 1991, mikzor (ex janek555)
Postitatud: L Sept 03, 2016 21:41
Mõtlesin, et mõistlikum ikka teha täitsa enda teema ja mitte endise omaniku teema alt siis piggy back'ida. Auto sai just hiljuti ka ametlikult 25, esmane registreerimine 30.08.1991.
Natuke ka siis minu loost selle Saabiga ja enne. Juba väiksest peale on selline väga pisike huvi olnud Saabide vastu. Suuremaks kasvades hakkasin mõistma, et tahaksin tulevikus saada arhitektiks ja umbes sellel ajal läks Saab pankrotti ja ilmus Top Gear'is lühike lõik pühendatud Saabidele. Selles lõigus ka mainiti poolnaljaga, et Saabid on arhitektide autod ning siis mu saabipisik süvenes. Klipis näidatud 99 Turbo'sse ma armusin koheselt.
Möödus paar aastat ning hakkas lähenema mu 17. sünnipäev ja lähemale hakkas hiilima ka juhilubade tegemine. Isa vaatab innustunult auto24-s selliseid 2013 BMW 3. seeria mudeleid ja Volkswagen Golf'e, kuid mina mõistsin kohe, et tahan Saabi. Ise ka uurisin müügil olevaid Saabe ja järsku jääb silma üks 1991. aasta Saab 900 Turbo, ja veel nii heas korras ja sellise hinnaga?! Teadsin kohe, et sellist tahan. Kuid isa nõusse saada oli raske. Oli vägagi skeptiline, kartis, et see laguneb palju ja kaasneb sellega veel igasuguseid suuri muresid. Vaatasin ka siis teisi, uuemaid autosid. Isaga leidsime ka ühe ilusa tumesinise Saab 9-3 Turbo cabrio aastast 2002? ja sellega jäi mul valikuid kaks. Kas cabrio või turboklassik?
Otsustasime isaga minna 26.märtsil lihtsalt seda turboklassikut minna vaatama. Kohale jõudes armusin sellesse veelgi. Isa sai ka rooli taga proovida ning ta oli imestunud, see sõidab täiesti sama mugavalt kui tänapäeva auto! Ja nii saigi omanikuga käed löödud ja auto oli minu! Endine omanik Janek müüs üsna raske südamega auto meile. Kartis, et turbomootoriga Saab on esimeseks autoks natuke liiga raske. Lubasin Janekile, et kannan auto eest hästi hoolt.
Nüüd on auto peaaegu pool aastat minu oma olnud. Isa küll arvas algul, et kuidas ma selle autoga naisi peaksin saama, kuid nüüd on ta sama vaimustuses turboklassikust kui minagi. Absoluutselt kõik sõbrad ja peretuttavad on autost vaimustunud ja huvitunud. Kõik tunnevad ära, et mina olen liikvel, kui näevad seda ikoonilist Saabi kuju liikumas minu kodukandis ja isegi Tallinnaski. See pool aastat pole olnud tegevusetu.
Auto kallal on tehtud:
* Vahetatud termostaat, see oli esimene asi, mis tehtud sai, autot koju tuues temperatuuri näidik ei töötanud.
* Soetatud remondi käsiraamat
* Loomulikult autot pestud
* Vahetatud pidurisadula liugurid
* Vahetatud pidurisadula kolb
* Esimene vasak pidur oli peale jäänud, enam ei jää
* Uued piduriklotsid
* Summuti loksus, oli kergelt lahti, pandi kinni
* Kõrvalistuja kohal kere alt leiti väike auk, mis keevitati kinni
* Jagajast/süüteseadmest immitses õli, sai uus jagaja pandud
* Uued pirnid
* Embleem kapotil sai vahetatud uue vastu
* Uus aku
* Õlivahetus
* Uus õlifilter
* Veoliigendi kaitsekummid vahetatud tagant
* Veermiku osade vahetus
* Uued õõtshoovad
* Esistange oli ka natuke lahti, pandi kinni
Plaanid edaspidi:
* Uued istmekangi nupud
* Rippuv laepolster kinni saada
* Nahkistmeid taaselustada natuke
* Vinüül armatuurlaual pragude parandamine
* Mõned tihendid vajavad veel vahetamist
* Keretööd
* Uus bensiinipaagi kork
* Saabi kokkutulekutel osaleda :D
Ja eks neid asju, mida vaja teha, tuleb veel. Siiani on väga meeldiv olnud olla Saabi omanik ja veel meeldivam on olnud sellega sõita. Sõita saan siis juhendaja lubadega, isa ja ema on teinud ennast Maanteeametis juhendajaks ning mind on pandud nende juhendatavaks. Õppemärgid peale ja Saab sõita!
Ja palju pole puudu ka 18. eluaastast, siib Saab juba üksi sõita, eeldades, et load kätte saan.
Natuke ka siis minu loost selle Saabiga ja enne. Juba väiksest peale on selline väga pisike huvi olnud Saabide vastu. Suuremaks kasvades hakkasin mõistma, et tahaksin tulevikus saada arhitektiks ja umbes sellel ajal läks Saab pankrotti ja ilmus Top Gear'is lühike lõik pühendatud Saabidele. Selles lõigus ka mainiti poolnaljaga, et Saabid on arhitektide autod ning siis mu saabipisik süvenes. Klipis näidatud 99 Turbo'sse ma armusin koheselt.
Möödus paar aastat ning hakkas lähenema mu 17. sünnipäev ja lähemale hakkas hiilima ka juhilubade tegemine. Isa vaatab innustunult auto24-s selliseid 2013 BMW 3. seeria mudeleid ja Volkswagen Golf'e, kuid mina mõistsin kohe, et tahan Saabi. Ise ka uurisin müügil olevaid Saabe ja järsku jääb silma üks 1991. aasta Saab 900 Turbo, ja veel nii heas korras ja sellise hinnaga?! Teadsin kohe, et sellist tahan. Kuid isa nõusse saada oli raske. Oli vägagi skeptiline, kartis, et see laguneb palju ja kaasneb sellega veel igasuguseid suuri muresid. Vaatasin ka siis teisi, uuemaid autosid. Isaga leidsime ka ühe ilusa tumesinise Saab 9-3 Turbo cabrio aastast 2002? ja sellega jäi mul valikuid kaks. Kas cabrio või turboklassik?
Otsustasime isaga minna 26.märtsil lihtsalt seda turboklassikut minna vaatama. Kohale jõudes armusin sellesse veelgi. Isa sai ka rooli taga proovida ning ta oli imestunud, see sõidab täiesti sama mugavalt kui tänapäeva auto! Ja nii saigi omanikuga käed löödud ja auto oli minu! Endine omanik Janek müüs üsna raske südamega auto meile. Kartis, et turbomootoriga Saab on esimeseks autoks natuke liiga raske. Lubasin Janekile, et kannan auto eest hästi hoolt.
Nüüd on auto peaaegu pool aastat minu oma olnud. Isa küll arvas algul, et kuidas ma selle autoga naisi peaksin saama, kuid nüüd on ta sama vaimustuses turboklassikust kui minagi. Absoluutselt kõik sõbrad ja peretuttavad on autost vaimustunud ja huvitunud. Kõik tunnevad ära, et mina olen liikvel, kui näevad seda ikoonilist Saabi kuju liikumas minu kodukandis ja isegi Tallinnaski. See pool aastat pole olnud tegevusetu.
Auto kallal on tehtud:
* Vahetatud termostaat, see oli esimene asi, mis tehtud sai, autot koju tuues temperatuuri näidik ei töötanud.
* Soetatud remondi käsiraamat
* Loomulikult autot pestud
* Vahetatud pidurisadula liugurid
* Vahetatud pidurisadula kolb
* Esimene vasak pidur oli peale jäänud, enam ei jää
* Uued piduriklotsid
* Summuti loksus, oli kergelt lahti, pandi kinni
* Kõrvalistuja kohal kere alt leiti väike auk, mis keevitati kinni
* Jagajast/süüteseadmest immitses õli, sai uus jagaja pandud
* Uued pirnid
* Embleem kapotil sai vahetatud uue vastu
* Uus aku
* Õlivahetus
* Uus õlifilter
* Veoliigendi kaitsekummid vahetatud tagant
* Veermiku osade vahetus
* Uued õõtshoovad
* Esistange oli ka natuke lahti, pandi kinni
Plaanid edaspidi:
* Uued istmekangi nupud
* Rippuv laepolster kinni saada
* Nahkistmeid taaselustada natuke
* Vinüül armatuurlaual pragude parandamine
* Mõned tihendid vajavad veel vahetamist
* Keretööd
* Uus bensiinipaagi kork
* Saabi kokkutulekutel osaleda :D
Ja eks neid asju, mida vaja teha, tuleb veel. Siiani on väga meeldiv olnud olla Saabi omanik ja veel meeldivam on olnud sellega sõita. Sõita saan siis juhendaja lubadega, isa ja ema on teinud ennast Maanteeametis juhendajaks ning mind on pandud nende juhendatavaks. Õppemärgid peale ja Saab sõita!
Ja palju pole puudu ka 18. eluaastast, siib Saab juba üksi sõita, eeldades, et load kätte saan.