Saab 90, 1984, arvo92

arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#1

K Okt 19, 2016 11:16

Kunagi sai selline massin muretsetud, millest Saabihaigus ka pihta hakkas:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=50728

Pikema sissejuhatava jutu jätan sinna foorumisse. Saabifoorumisse tol hetkel ei pannud teemat ülesse kuna arvasin, et automoto foorumis on nö. otseselt vanatehnikaga tegelevaid inimesi rohkem. Elu on aga näidanud, et kui spetsiifiliselt Saabi tehnilistesse nüanssidesse sukelduda, on siin foorumis ikkagi kasulikum küsida. Sestap ma selle edasise arutelu siia foorumisse tõstangi.
-----------------------------------

Uunikumide Talveralli hävitas mu sõiduki. Ei hoia õli sees (usutavasti õlifiltri ümbrus lekib), sidurit peab iga 10km tagant õhutama, pedaal vajub järjest rohkem põhja, tooretrossi korpus ei pea, tühikäigul hakkab ühel hetkel puterdama ja sureb välja, benssu võtab 10+ sajale maantee. Jne. Hakkasin sel nädalvahetusel asjasse süübima.

Nüüd ka KÜSIMUS - mis tehnilise aspektiga töötab bensupump klassikul. Mul neid 2 tk ja nukkvõlli otsa kinnitub jalaga, mis peaks pumpama. Aga mul ei pumpa. Eelmisel aastal juba jamasin ja lõpuks panin tihendeid vahele sinna, sest tuli välja, et oli liiga pinges ja membraan ei liikunud. Nüüd sai sõitvast peast ikkagi katuse alla lükatud ja enam ei pumpa. Tükk aega maadeldud sellega. Aga miks tehase jupp otse peale lükates siis ei sobi - kas need jalad pumbal kuluvadki läbi? Hakkab juba tunduma, et pane või mingi "aftermarket" elektrooniline bensupump peale, et ei peaks seda nööki nägema, igal hetkel võib tee äärde jätta.

Hetkel käiasin pikalt kuuri all ja siis avastasin, et benss ei jõua põlemiskambrissegi. Tahaks ikkagi mootori tööle saada, et siis õli ja siduri teemadesse edasi süübida. Oleks väga tore talvel ikkagi klassikuga liikuda. :drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

K Okt 19, 2016 11:33

Nende pumpade klappide osa on jama.
kui pealmine osa käib lahti eraldi 6 poldiga, siis saab sinna lada pumba pealmise osa peale panna.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#3

K Okt 19, 2016 11:57

Peab vaatama, mul oli neid pumpasid 2tk ja minu meelest olid veidi erineva ehitusega.

See ongi kummaline, et nuka otsast tulev A kujuline tald on justkui kõik ok ja kulumisjälgi väga pole. Kõik justkui originaal ja no ei pumpa. Ja mõistata siis, et mis viga. Kui pumba lahti võtan nukkvõlli küljest ja käsitsi seda A kujulist talda pumpan, siis saan bensu kenasti liikuma. Ehk membraan jms. töötab. Täielik anomaalia.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#4

R Nov 25, 2016 8:23

Eile võtsin oma kaks bensiinipumpa ette ja võtsin nad aatomiteks. Erineva membraani diameetriga, juppe omavahel vahetada ei saa. Ühel saab pealt ka mütsi maha võtta ja all on silindrikujuline filter prahi eemaldamiseks. Kas see siis ongi vanakooli bensufilter :)

Membraanid aga olid mõlemal korras. Siis sain aru, et ühel klapid ei pea, puhudes sisse-väljaminevatest torudest sisse, siis õhk liigub mõlematpidi, mis on vale.

Lõpuks sain ühe pidama ja pumpama. Keerasin ta autole pimeduses peale ja peale pikka käiamist läks prauhti tööle. Ja koheselt tiksus tühikäik korralikult ja ei olnud mingit puterdamist. Masin pikalt seisnud aga tahab minna - ka sidur hetkel lahutas ja andsin kohe töökoja kõrval talle muruplatsi peal vaba voli mõned sõõrikud sinna pehmesse mulda künda. Jäi minust aia kõrvale seisma aga mott on nüüd tulnud, et lekked kõrvaldada ja ülevaatusele siirduda. Äge tunne ikka kerge kerega klassikuga mulda künda!
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#5

N Dets 22, 2016 8:54

Lükkasin sisse ära masina. Käima läks poolest pöördest, nagu ikka. See masin võib aia ääres seista kasvõi aasta, käima läheb alati paugust (kui just kütusepump pole üles ütelnud)

Õlilekke kõrvaldasin, õlifiltri talla ja mootoriploki vaheline tihend oli õhtal. Tegin uue. Nüüd võiks õli pidada. Mootoriruum on kenakeste märg sest liitrite viisi õli sinna peksnud. Nüüd ei roosteta.

Salong on seest kuiv. Huvitav, et vahetasin tagaluugid ära ja panin vana asemele tagasi - aga enam vett sisse ei saja. Kui ikka tehasest selle luugiga on tulnud, siis see sobib kõige paremini. Väliselt küll identsed aga hoidis vastu tagaklaasipoolset tihendit erinevalt ja sealt lahises vesi ennem sisse. Nüüd on auto 2 kuud väljas olnud ja seest kuiv, eelmine aasta oli paari nädalaga 20cm vett pagassis.

Küsimus jääb aga veel üks - miks sidur õhutamist vajab? Hetkel kõik toimib ja pole enam ära vajunud. Toru terve, vajutades pedaalil kena surve peal, peasilinder kuiv. Aga talveralli käigub vajus 20 minutiga pedaal nii läbi, et enam ei lahutanud. Aitas õhutamine.
Mina kahtlustan töösilindrit - kuigi sai see kogu laager + tihendid uued ostetud ennem kokkulappimist. Nüüd ikka vajutades siduri alla ja kui silinder välja hüppab, siis on näha, et ühe külje peal suur sinine laik. Ja nagu oleks lägane olnud töösilindri alt käigukastikorpus. Praegu kõik toimib aga no ei julge minna sõitu sellega, sest ega vana viga end ise ära ei paranda.

Kas kellelgi häid mõtteid, kuidas töösilindri ilma mootorit pooleks tõmbamata kätte saaks? Cyber kunagi näitas mingit tehase tööriista selleks aga seda vist kellelgi laenata pole?

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

N Dets 22, 2016 9:06

Töösilindri saad kätte poole tunniga raudselt, kui tead mida teha. tuleb pedaal alla pumbata mitmed korrad ja toestada ja siis näiteks 5 mm vasktoru või mingi trossi kõri hakata lööma siduri korvi lamellide vahele. helista võin täpselt rääkida. siis pedaal vabaks, silindri poldid lahti, 3 tk, korvi poldid 6 tk, siis otsast sid võll välja ja silinder koos ketta ja korviga välja.

Vot see see asi on, mida ei teata aga mis teeb selle töö lihtsaks

[url=https://postimg.org/image/8fyp40kpz/]Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#7

R Dets 23, 2016 8:31

Tänud, Ivomets.

Ma vaatan nädalavahetusel peale ja praegu tundub, et saan aru, mida sa mõtled. Tähtis on, et sidur jääks "lahutatud" olekusse kinni. See trossi kõri sidurikorvi ja lamellide vahele, et lamellid ei saaks algolekusse naasta.

Kui ma jänni jään, siis küll helistan ;)

Sidur lahutas mul ka kogu aeg kahtlaselt. Kas siin võib olla viga selles, et ma sidurikettaid ja sidurikorve omavahel vahetasin? Lappisin parimad asjad kokku aga kuskilt on kõrva jäänud, et ketas koos korviga on kui komplekt ja neid kombineerida ei tasu? Seda kuulsin muidugi hiljem. Sümptom muidu see, et lahutab kenasti aga libistusmaa on lühike, selline ON-OFF süsteem. Et kergesti tõmbab ratta all ringi ja sujuvalt sidurdada on keeruline.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#8

P Dets 25, 2016 21:09

Ivometsa juhistest oli abi küll.

Enne lammutamist pumpasin süsteemi korralikult ja nägin, et töösilindri värviline laik oli DOT4 vedelikust niiske, ülejäänud silinder kuiv. Niiet ikkagi lekkekoht on ära värvitud, mis kinnitas minu arvamust.


Ma ikka jebisin pikemalt kui pool tundi. Minu kogemus ütleb, et jahutusradikas tuli ikkagi ära tõmmata. Muidu tükk aega üritasin siduri võlli välja tirida. Aga ei tahtnud tulla. Mõtlesin, et mingi nipp. Otsisin siis oma ladudest teise masina juppe, et vaadata, ega mingi asi pole, mis kinni võiks hoida ja mille jõuga katki teen. Sidurivõlli hoiab üks stopperrõngas ka kinni ja seal peabki jõuga kangutama. Alguses keerad poldi otsast sisse ja siis suurte kullinokkadega kangutasin. Ühel hetkel ikka tuli. Aga sidurivõll ei tulnud nii palju välja, et oleks sidurikorvi kätte saanud. Sestap ikkagi jahutusradikas maha ja siis ülejäänud oli juba lihtne.

Minu kogemuses kõige paremini sobis tühi kõri - nt. võrri siduritrossi kõri. Võtsin 900ng kapotiavamistrossi kõri selleks appi.


Ja kui ma ehitasin klassikut, siis töösilindri tihendid jäid vahetamata. Ma kas ei leidnud neid või enam ei mäletagi. Äkki ei tulnud selle peale, et vahetada? :wall: Nagu ikka, siis see, mida kohe välja ei vaheta, teeb hiljem tüli.

Aga eks ise näete piltidelt - tihendid nagu vanaema trussikukumm. Ime, et nad üldse midagi kinni hoidsid. Päris kohutav. Samas mul töösilindri päris tipp ka suurte kraapsudega, ei tea, kas see teeb uutele tihenditele liiga või nii palju ei liigu? Muidu töösilinder OK pindadega ja teise masina töösilindrit ma enam üles ei leia, täitsa kadunud.





Lisatud failid
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#9

P Dets 25, 2016 22:47

oh jeerum, ma ei tea kas saabil originaalis olid rohelised, kuid mul on üks terve ports rohelisi rõngaid, mida pole julgenud kasutada sest 2 nädalat kestsid. Propartsi toodang oli.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#10

P Dets 25, 2016 22:57

Kui keegi teab, kust saada uusi tihendeid, võib soovitada. Ma paar tundi otsinud kuid pole leidnud. Õnneks on leida töösilindri kogu komplekti pea 20 euri tuuris, seega kui tihendeid ei leia, siis tagavaravariant on olemas.

Ma alguses vaatasin ka ise neid tihendeid ja mõtlesin, et kas välja pressimise käigus läksid selliseks aga ei. Need on juba pikemat aega sellised olnud. Talveralli sõitmise tegi muidugi lõbusaks. Ja see võib ka selgitada, miks sidur töötas ON-OFF režiimil. Libistada väga ei õnnestunud. Sidur töötas aga pedaali lahti lastes läks kaapsuga minema ;)
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#11

E Dets 26, 2016 15:16

ebays remontkomplekte saadaval igasuguseid ja igasuguse hinnaga, ole vaid mees ja vali. Märksõna clutch cylinder repair kit. Võid ka uue silindri sealt tellida. Minu kogemusel on inglismaalt kauba saamine paari päeva küsimus.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#12

K Dets 28, 2016 8:58

Tellisingi Inglismaalt paranduskomplekti tihendid ära. Käisin ka varuosatarnijalt küsimas, et äkki võtan uue töösilindri ligi. Aga lihtsalt seda kätte ei saa, Eestist kohe polnudki võtta.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#13

T Jaan 03, 2017 9:07

Inglismaalt paranduskomplekt tuli 4 päevaga ära! Suurepärane.

Eile sai kokku lapitud ja sidur peab. Auto koos tagasi. Õhtu läks pikalt ja ei hakanud enam ringi tiirutama, selle nädala jooksul teen pikema proovisõidu, et seisnud masinat "õlitada". Pidurid tahavad ju tööd saada ja kõik tuled tuleb üle kontrollida. Laupäeval loodetavasti ülevaatusele.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#14

P Apr 23, 2017 15:13

Saab on ikka üks igavene vänt.

Talveralli suutsin ma sellega ära teha. Küll mööndustega. Mootor jälle õli sees ei hoidnud, kogu aeg kallasin juurde. Probleemiks õlirõhu andur, millest lekkis kohutavalt. Peale rallit vahetasin ära ja asi vask.

Talverallil häiris veel sidur, mis peale vajutust jäi sekundiks-kaheks peale. Probleemiks purunenud pedaali tagasitõmbe vedru, mille ära vahetasin peale rallit.

Ralli ajal probleemiks olnud mootori pöörete tühikäigul 3000 peal hoidmine ja hilisem nina täistõmbamine ja soojast peast mitte käimaminemine ka ei häirinud. Sai ralli enamvähem isegi lõpetatud, oma vigadega väga palju eksimusi rajal ja suht keskmine koht. Ringradadel oli Saab igastahes kiire, sai täiesti ülemise otsa tulemusi sõita sellega, küll pandi mulle vale aeg kirja hiljem, 10 sek otsa aga see polegi nii väga tähtis. Selge on see, et eduliste masinate nimekirjas ta seisab.

Miks ma aga väidan, et Saab on vänt, on eilne päev. Ma ajasin ta talvekorterist välja, lihvisin üle ja sõitsin mööda Läänemaad paar päeva. Kõik ok ja väga mõnus oli sõita. Eile oli sõbranna tüdrukuteõhtu, kus üks neidistest hakkas abielluma ja ma pidin neid kahe vanatehnikamasinaga ühest kohast teise lohistama.
Just siis, kui kõik oli poleeritud üle ja hakkasin töökojast välja sõitma, et neidudele järele minna, käis pauk ja sidurivedelik oli mööda põrandat laiali. No enne seda otsustas ka termostaat mitte avaneda ja töösooja mootoriga puhus salongi vaid külma. Otsustasin, et eiran seda ja teen sõidu ikka ära, aega uut termostaati leida polnud. Aga siduri kadumine võttis võimaluse Saabil sellisel mälestusväärsel sõidul osaleda.

Selline ta mul on. Iga paari kuu tagant võtan jõu kokku ja parandan olemasolevad vead ära. Ja alati tekivad uued. Enam ei imesta ka. Mootor aga töötab kenasti ja läheb paugust käima. Jääb vist jälle paariks kuuks seisma (sel korral proovin ikka varem ette võtta) :) Tuli oma sõidud eile Lincoln Continentaliga ära teha, mis sõitis laitmatult.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#15

P Apr 23, 2017 16:18

No mõtle hoolega millega sa teda solvanud oled...kas liigud tegemata või lantisid mõne teise vanatehnikaga tema nina all? Mäletan,et ema sõitis temaga aastaid ja remonti ta ei nõudnud,hooldused ja enne ülevaatust kohendamine,aga ema silitas ja hellitas teda sõnadega ka. :)
Aga hea lugeda ikka mis auto teeb,isegi kui vänta paneb. :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#16

P Apr 23, 2017 18:29

Ega see mitmenaisepidamine ju õnne ei too. Sai talle teised autod kõrvale võetud ja nii ta läinud on.

Muide, peale seda, kui minul ta hobiauto staatusesse langes igapäevaauto kasutusest, sõitis sõbra ema temaga terve suve igapäevaselt. Ja mitte ühtegi probleemi. Sõbra emale auto väga meeldis - ütles, et noored mehed muudkui vahtisid, kui ta mööda Haapsalut sõitis sellega. Et meeldiv tähelepanu ;)

Aga jah, nii, kui mina ta pärast jälle kätte sain, hakkas jama pihta. Müstilisi kõrgeid tühikäigupöördeid ei suutnud isegi Kivi-Mati ravida, kes Läänemaa üks viimaseid tõsiseid karpamehi. Ütles, et tuleb takka anda lihtsalt, et see ravibki. Sõites mingitel müstilistel hetkedel hakkab neutraalile pannes räigelt pöördeid põhjas hoidma. Jumala suvalistel hetkedel ja päevadel.

Ma olen sel masinal kõik ära vahetanud, mis poest osta on võimalik olnud. Kokku pole hoidnud. Ja ega muud probleemi polegi nüüd ju, et kui 2 korda aastas välja ajada, siis ta kipub pirtsutama jah :D Katsun siis mitte nüüd seisma jätta vaid selle siduri survetoru üle vaadata, mida usun, et laiali lendas.

Aa.. Ja üks huvitav seik, mis masinat kimbutas pea 2 aastat. Nimelt teatud pööretel tekkis masinasse kummaline vibratsioon, mida justkui läbi gaasipedaali tundsin. Ja ei suutnud kuidagi ära lahendada kuni selle nädalani, kui panin käima ja sudisin selle õlirõhu anduriga kui märkasin, et genekas väriseb kahtlaselt. Ja tuligi välja, et geneka kinnituspolt on lahti ja vastu tulemüüri nihkunud. See ongi ju see värdjas polt, mis käib tulemüüri poolt ja geneka vahetamiseks peaks justkui terve mootori maha võtma sest pikk polt välja ei tule. Sai nüüd korralikult ära kinnitatud ja värin kadunud.
Mõni asi on ikka puhas oma lollus ka ja tundubki, et mingi karauul kogu aeg masinaga.

Aga lahe masin ikkagi. Ei näe mingit põhjust mõnda muud pühapäevamasinat sellele kõrvale võtta. Kui just ei ole tee ääres, siis on sõita ikka üliäge sellega.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

P Apr 23, 2017 22:40

Vot selle pärast hakkavadki jamad, et liiga palju uusi poest ostetud osasid külge paned.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#18

R Jaan 12, 2018 8:48

Nii. Aprillist seisnud masin sai eile sooja tuppa aetud. Käima ta enam minna ei soovinud. Benssu pumpab peale. Aga kuna tegemist omajagu, siis väga ei hooligi sellest esimeses järjekorras. Rõõm on tõdeda, et eelmisel talvel ära parandatud vead on kõik täpselt sama vigased, kui ennem parandamist. Võin endale pai teha ja kiita takka.

1) Veepump lekib jahutusvedelikku. Ausalt öeldes seda pole ennem märganudki. See võib seletada, miks sõidu pealt kadus kõigepealt salongi soendus ja seejärel läks vesi keema. Salongi ringlus kaotab kõigepealt vee.
2) Õlifiltrikorpuse vahelt lendab õli. No sai tihend tehtud, tuleb uuesti teha.
3) Sidur 0. Sai eelmisel aastal orjasilindri remontkomplekt võetud ligi, kõik tihendid ära vahetatud. Ikka see töösilindri tihend oli tükkideks lennanud. Töötasapinnad ilusad. Jääb võimalus, et tihendid ei olnud päris õige mõõduga ja keerutas sealvahel vindi peale ja väänas tükkideks.
4) Mootori jahutusradika vent keeldub tööle minemast. Veel ei tea viga, kas vee temp.andur vms.
5) Ja siis see rikas kütusesegu ja selle tagamaad, mida keegi ei suuda lahendada. Vahetan kõik tihendid, mis vahetada kannatab sisselaske poole pealt. Ja karpa tuleb ka uuesti laiali.

Siduri mahavõtmiseks oli väga hea tööriist vasest piduritoru. Kolm kohta on sidurikettal, kus saab heebli vahele panna ja siduri lahutatud olekusse suruda, siis käib selle toru vahelepanemine päris kiiresti.

Sel korral abiks vähekene pädevam sõber kah, temaga koos teeme. Põhjus-tagajärg 10-11 veebruar toimuv Uunikumide Talveralli, kuhu Saabiklubi ekipaaži kuuluva sõiduki peab ikkagi välja panema. Seekord lausa 1 kuu varem töökorda seadmisega pihta, äkki saab hea.
PiltIMG_20180111_205022[1] by Arvo Aljaste, on Flickr[/img]
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

R Jaan 12, 2018 9:05

No ma ei tea..... klassiku moodi autol peavad asjad ikka vastu pidama ..... Ära kasuta uusi osasid vaid kasuta korras vanu. Neid, mis on ca 300000 km jooksul sisse töötanud end parasjagu ))
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#20

R Jaan 12, 2018 14:27

No aga kui sul on mulle pakkuda töötav siduri töösilinder, siis ma võtaks ta sult ära. Ja karbussi ja sisselaske kolle vahele käiv kummipadi, siis selle kah. Neid polegi ju väga kuskilt saada.

No ausalt öeldes see töösilindri rem.komplekt oligi üks paras käkk. Tihendid olid veits lohvkalt minu meelest, mõni pidas ja mõni mitte. Aga et ma saan värske tihendiga sõita 300 km ja siis on tükid taga, see tõesti normaalne pole.

Praegu on enamus ikkagi mingi tihenditejama. Käima on ta mul alati hästi läinud aga küttesegu rikkust pole suutnud ka karbussivahetusega paika saada. Mul mitu karbussi veel riiulis ootamas. Hakkan katsetama. On neid Strömbergesid ja Piurbergesid. Head poisid mõlemid.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#21

R Jaan 12, 2018 14:38

Mis tootja tihendeid kasutasid?
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#22

R Jaan 12, 2018 15:22

Mitte ei tea seda öelda. Ühest ussiaugust ajasin remontkomplekti välja, musta värvi rõngastihendid. Arvet enam ei leia ja karp ammu ahjus. Olid odavad, alla 10 euro vist 3 tihendit.
Varuosamüüja, kes kõige rohkem viitsib urgitseda, ütles, et tema ei leia mingit remontkomplekti. Saaks tutika töösilindri kogu krempli 50 euriga mulle, selle kättesaadavus pidi hea olema. Hetkel läks veel arupäring Saabiantisse, et mis neil leida on. Vastavalt sellele vaatan ja otsustan.

Aga nagu sulgi, Saabu14jr, need järelturu tihendid ei taha kesta. Mul teine töösilinder oli ka kuskil olemas aga ma ei mäleta, et see nüüd hea oleks olnud. Samas ei mäleta ka vastupidist. Peab kaevama hakkama.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#23

R Jaan 19, 2018 12:00

Eile sai jännatud. Sidurile tutikas töösilinder, garantiiga paariks aastaks. Sai sidur kokku tagasi lapitud. Pumpasime, mis pumpasime, no ei pumpa vedelikku eriti peale ja pedaal jääb täisti tümaks. Tõmbasime ka peasilindri laiali ja see kakat täiesti täis, aukudest, kust peab vedelikku pressima torusse, ei tahtnud küll miski läbi käia. Kõvasti puhastamist ja sai kokku tagasi pandud. Doonori pealt ka polnud peasilindrit enam võtta, kellelgi vist kunagi vaja läinud ja ära loovutanud selle. Praegu sidur korralik ja peasilinder ka ei leki kuigi on näha, et kua ta ei suutnud pressida vedelikku läbi aukude, oli ta seda imevähe salongi pressinud. Nüüd peale pumpamist ja vähest tööd oli kuiv, eks näis, äkki peab ikka vastu jälle ühe ralli.

Käima aga ta keeldus minemast, isegi ei luba mitte. Bensupump pumpab, säde on olemas. kütus jõuab karbussini ja karbuss seest märg. Aga kas ka sealt edasi, ei teagi. See on tänane plaan, karbussid ette võtta, laiali ja hakata vaatama. Karbusse valida on, nii Pierburgisid kui Strömbergisid.

Veel vaja teostada -
veepumbale tihend.
Jahutusradika temp. andur vaadata
Jahutusradika üks kõrv lahti, millega raami külge kinnitub. Peab veidi tinutama.
KÄIMA SAADA!

No ega müstilislt palju polegi. Kui jätta välja fakt, et ei sõida.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#24

P Jaan 21, 2018 21:08

Nüüd sai karpat puhastatud ja läks käima. Töötab kenasti, kena heitgaas on ka üleval, nagu tal ikka olnud. Keerasime süüdet, keerasime nii varaseks, kui lubas ja läks paremaks mootori töö ja tagant ka sellist närvigaasi ei tule. Aga tundub, et tahaks veel varasemaks keerata saada aga ei luba. Hr. Aatomi teemast näen, et jagajat otsa annab ka 180 kraadi panna. Peab jagaja pealt maha kakkumaja proovima teistpidi peale panna, äkki siis saan süüdet veel paremaks sättida, tuleb proovida. Hetkel sai mõned tiirud teha ja sõidab kenasti aga selge, et kütet saab liiga palju peale ja need probleemid on pikalt olnud.

Väga hull olukord igastahes pole. Paar õhtut nokitsemist ja siis võib Uunikumide talverallile siirduda küll.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#25

K Jaan 24, 2018 10:22

Mässasime, mis mässasime. Ikka see heitgaas tappis kuigi auto sõitis kenasti ja rammu oli. Lõpuks viskasime ühe vanema tüübi terava tipuga karburaatori peale ja voilaa. Kohe oli heitgaas korras ja enam ei tahtnud ära tappa. Kinnises ruumis 5 minutit töötas ja polnud üldse väga aru saada, et miskit viga oleks.
Ka proovisõit kinnitas, et liigub kenasti ja lahjaks ei jää mineku poolest.

Minu käes see auto polegi nii hästi liikunud ega töötanud. Kõik need soojast peast mittekäimaminemised ja nina täis tõmbamised töötamise pealt - need tulid selgelt karpast endast. Kuigi müstiliseks jääb, mis sel karpal siis viga oli ja teisel mitte. Seest puhastatud ja kõik oli ilus.

Sõita oli äge ja pisivigu veel mõned lappida - sumpsis auk, õlivahetus teha, tagaluugile numbrituled paigaldada ja paar kõri kinni tõmmata kapoti all ja ülevaatuseks valmis. Lumisel pinnasel eile talda anda oli väga äge, masin ikka oma käe järgi juba ajas, saab pinginaabril nahavahe jahedaks teha küll kurvilistel teedel.
IMG_20180123_210549.jpg
IMG_20180123_210549.jpg (154.31 KiB) Vaadatud 9639 korda
Vasta