Saab 90, 1987, Mart900

Vasta
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#1

N Sept 14, 2006 14:38

Miks Saab?
Vaja oli autot mis sobiks maa tingimustesse ja maanteele, kuna eelarve oli max 30 000 oli ette teada, et vaja on vanemat autot.
Kogemus selleks hetkeks oli üksnes vw g2-ga mille suurimaks veaks pidasin (pean ka edasi) üldist madalat kooste-kvaliteeti just salongi viimistluse ja materjalide osas, seoses tihetate visiitidega kruusa teedele oli vaja autot mis ei koliseks ja ei tolmaks. Seega jäid sõelale vanemad kesk ja luksus klassi autod: inglased, mersu, audi, saab, volvo, ka porschele mõtleisn aga noh lõpuks jäid reaalsemateks ikkagi Saab, Volvo ja Mercedes sest vaja oli ikkagi autot maale.
Kaalutud sai erinevaid varjante, Saabile kuulus isiklik sümpaatia just tänu foorumile ja sellele, et emal mul kunagi oli 2 karpaga 99 (petrooli varjant).

Kust Saab?
Lõpuks leidsin ühe isendi eesti keskelt taga-aiast lumevaiba alt, auto tundus väga kena ja korralik(sn 187000) hind oli samuti väga soodne jättes mulle veel 28k korda tegemiseks. Tegu siis musta saab 90 aastast 1987, 2,0 vabalt hingav karburaator mootor mille jõudu vahendab ratasteni 5 käiguline manuaal kast.
Ostu hetkel ei olnud auto veel töökorras aga see viga parandati pärnus kiirelt ja korralikult, pisi nokitsemisi oli veel küllaga ja oma käega on seda autot saanud katsuda nii herr ivomets, Troost-auto kui ka Viking motorsi mehaanikud, hea sõber tegi veel värviparandusi ja keevitustöid ning kattis alumise osa kuni iluliistudeni kivi kaitsega.
Kõik vead olid autol need kõige tüüpilisemad: Õõtsa kinnitused, juhi jalgealune, pagasiruumi põhja vasak nurk[pori lapaka kinnitus] natuke ukse servad, karb.reguleerimine jne. Ripp lagi veel endiselt täitsa rippus.


Kuidas Saab?
Saab hästi, ehk siis olen väga rahul, suured plussid on ruumikus ja maantee mugavus, pisi naginaid on aga muidu ei kolise ei mölise.
Kuna sai soetatud ka doonor auto mis nelja käiguline siis ütlen, et viiekäiguline kast on pigem miinus kui pluss, eriti meeldis neljakäigulise neljas käik (50-150 mõnus sujuv ja jõuline) ja see liiter kütust mille 5 käiguga 100 km kohta kokku hoiad ei ole piisav argument. Teine nõrk külg on linna sõidu mugavus, see puudub, saab 90 on minu arvates ikkagi maante auto, rooli võimu puudumine ja manuaal kast ning suhteliselt suur mass ei tee tast just tänavate kunni, aga noh maanteel on ikka hea, Saabi jõud on just kuidagi hästi pigutatud sinn 80-130 vahele ja isegi pärast 600 km läbimist on selg ja istmik ostuga rahul.


:notworthy: kõigile asja osalistele.


Ilus Saab!
Puhtaks!
Pilt

Ja tütar rooli
Pilt

Tagant
Pilt

Külg vaates
Pilt

Ja seest kah
Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13788
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#2

N Sept 14, 2006 20:20

Algselt postitas: Mart900
Saabi jõud on just kuidagi hästi pigutatud sinn 80-130 vahele ja isegi pärast 600 km läbimist on selg ja istmik ostuga rahul.
Olles ise eile Riiga ja tagasi sõitnud (päeva peale 650 km), toetan neid väiteid värskete mälestuste põhjal kahe käega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#3

K Sept 20, 2006 11:15

Noh nüüd ei tohi mind enam kahtlustada VAg-grupi kasuks spioneerimises, pilt tõendab!
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#4

K Sept 20, 2006 19:57

Eesti keskelt-ega mitte Järva-Jaanist?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#5

K Sept 20, 2006 20:25

kena liikur ja vaeva väärt ongi teisi eestis suht vähevõitu

edu
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#6

N Sept 21, 2006 8:50

põlva see kesk-koht;)
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#7

N Sept 21, 2006 14:58

Põnev koordinaatsüsteem sul, kui Põlva Kesk-EEstisse paigutub :P
Aga auto on ilus :thumb: tubli töö
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#8

N Sept 21, 2006 15:40

ahh. nunnu must kupee XD
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#9

N Sept 21, 2006 16:12

Tglt ka sigailus 90 sul. Kadedaks teeb!
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#10

N Sept 21, 2006 20:05

Näeb mõnus limusiin välja:) Mis konsool see selline on kolme sahtliga? Meenutab klassiku oma aga nagu ei ole ka...
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#11

N Sept 21, 2006 20:37

No Järva-Jaani ümbruses ka liigub selline,läigib kui.....
ristosaab
Postitusi: 152
Liitunud: T Mär 23, 2004 16:49
Asukoht:
Auto:

#12

R Sept 22, 2006 0:08

Kena auto:notworthy:,minuteada on see auto Põltsamaa linnast ja oli paberite probla-nagu näha oled lahenduse asjale leidnud! Käisin ka seda katsumas,aga minust nii hakkajat polnud. Rõõm,et õiges kohas ja mitte põnnidel põllu peal!
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#13

R Sept 22, 2006 1:05

Päris äge ja haruldane.
Kui ma esimest korda sellist tänaval nägin ei suutnud ma ära mõistatada , mis toimub.
Oli nagu 99 ja siis jälle nagu 900 :head:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#14

R Sept 22, 2006 8:14

iluzzzzzz:love:
see oleks nii mõnegi mehe unistuste auto.:thumb:
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

R Sept 22, 2006 8:27

See konsool on jah huvitav, mu teisel 90-nel on kesk kõlariga plastmassi käkerdis aga see konsool on keskelt metallist ja plastik on kah kaetud õhukese porolooni ja sellise vaksturiidega pluss see et sahtli põhjades on must vaip (võtmed ei kolise!), hea konsool on, ei tea kas see on standard või mõnelt muult massinalt, igatahes istub maru hästi.
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#16

E Okt 09, 2006 11:11

Paari sõnaga mainiks ka needust mis pisikesele kuri inime peale pannud, nimelt oli möödund nädal ta jaoks üsna traagiline. Jamad algasid teisipäeval peale 20:00 kui noorik pärnus koolist koju tulla tahtis aga Saab keeldus käivitumast, abi tuli kiirelt pärnu kohalikult saabigurult - :notworthy: viga kehvas akujuhtme ühenduses.
Umbes tund aega hiljem jõudes kodust 10 km kaugusele sööstis pimedusest teele suur valge hobune, kellega kohtumist küll õnnestus vältida kuid üksnes teelt lahkumisega. Tagajärjeks katkine kõrvalistuja aken ja parem suunatuli, mõlgid esimesel paremal tiival ja ehmatus. Hobuse omanikule ei ole see esmane selline juhus ja teiste kogemused näitavad et mingit kahjutasu sealt küsida pole, aga õnneks suunatule ja ja ukseklaasi sain doonorilt ja juba järgmisel päeval veeres noorik sama autoga pärnusse kooli.
Samal õhtul tudeerimis hetkedel harjutas keegi oma käe täpsust vasakul tagumisel suunatulel, lõhkudes kollase klaasi ja pirni, tegu pidi olema sihiliku kurjus tükiga või juhusliku kiviga, sest saabile sinna kohta teise autoga naljalt ligi ei saa ja muid vigastusi polnud, sündmus paik pidi olema parkla sest killud seal samas maas. ka Selle tule sain doonorilt, kahjuks oli ka doonori oma juba mõraline ja seest sammaldunud.
AGA ME EI KARDA JA PEAME VASTU ;)



Üldist: kütuse kulu püsib stabiilselt 9-10 vahel ja auto endiselt võrratu :head:
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#17

R Apr 11, 2008 22:06

Auto on nüüd müüdud, läks headesse kätesse ja kui veab siis ehk hakkab veel liikumagi.
Hetkel siis täiesti ilma SAAB-ita, aga pisik närib, uus peab tulema, milline pole veel kindel aga tõenäoliselt vanem kui 20 aastat. Kes teab äkki õnnestub ta veel tervena tagasigi saada:P . igatahes SAAB on klass omaette, Berlingoga pääsen küll punktist A punkti B, aga mitte mingit isu pole minna.
Vasta