Saab 900i 1985, Hemi

Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#1

R Juun 30, 2017 13:30

On lõpuks õnn jõudnud ka minu hoovile. Taevas on sinisem ja muru rohelisem, sest nende kahe vahel seisab nüüd üks flatnose klassik. Tänu meeldejäävale sõiduelamusele "Nunnu" roolis, on juba mõnda aega traumeerivalt ja silmipimestavalt kripeldanud soov omada ka ise sellist pilli. Pärast kuu aega otsinguid, piss juba ammu pähe löönud, sai see soov lõpuks rahuldatud.

Tegu on siis 1985. aasta isendiga. Toodetud on ta Trollhättanis. Hetkel mootoriks on 2.0 8 klapiline, ja selle sissepritsega mida Trionic oma hooliva südamega ei lubanud osta. Kilowatte on tal passis 81. Kere on üllatavalt heas korras. Uksed on üpris roostevabad, kuid nigu klassikul ikka, tagatiib vajab keevitajaga kohendamist. Sumpsis on ka kusagil leke, kuid keda need heitgaasid ikka kotivad. Saabiga sõites niikuinii mõistus päris selge pole. Meeletu vedamine oli ka et sain kaasa "jalgpall" veljed. Ise poleks neid kusagilt välja võlunud.

Härra Cyber tõi huvitava fakti välja, et see masin on enne ka klubiga seotud olnud. See selgitab Saabneti numbrialuseid.
FoorumiTeemaResize.JPG
FoorumiTeemaResize.JPG (357.17 KiB) Vaadatud 10590 korda
Viimati muutis Hemi, P Nov 12, 2017 13:52, muudetud 2 korda kokku.
Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

R Juun 30, 2017 13:37

Õnnitlused!
Tead, see on juba kiire auto!
tegelikult kah. kui ma kunagi sellise esimese endale sain olin ka vägagi õnnelik ja rõõmus. ja mõnus oli kihutada. samasuguse mootoriga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#3

R Juun 30, 2017 15:36

Õnnitlused!
Tead, see on juba kiire auto!
tegelikult kah. kui ma kunagi sellise esimese endale sain olin ka vägagi õnnelik ja rõõmus. ja mõnus oli kihutada. samasuguse mootoriga.


Täitsa mõnus masin jah. Täna sai juba esimesed 130 km kellale pandud. Olles kohanenud vana Sierraga mõjub klassik küll luksusena.
Igal oinal oma Mihklipäev!
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#4

R Juun 30, 2017 22:49

Summutiabis Mustamäe teel pakuti tutikat summuti esimest osa alates pükstest koos esimese pütiga paarikümne euro eest.
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#5

L Juul 01, 2017 1:15

:eureka:
Summutiabis Mustamäe teel pakuti tutikat summuti esimest osa alates pükstest koos esimese pütiga paarikümne euro eest.


Peab uurima. Praegult on suuremaidki probleeme. Eesmised amordid on nii surnd kui surnd saab olla. Muhklikul teel ujub meeletult.
Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

L Juul 01, 2017 8:16

Ma pole klassikul surnud esiamorte näinud ) . Tavaliselt on alumised puksid täitsa läbi, või siis halvemal juhul alumised amordi kinnitused, nn. sõrmused , puruks rebitud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

L Juul 01, 2017 11:28

Diagonaalis on 2 amorti tühjad. Auto jääb kiikuma.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#8

L Juul 01, 2017 12:37

Piisab ka ühest mittetöötavast tagaamordist. Auto enam teel ei seisa. Hoia roolist nagu vargal rinnust kinni. :P
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#9

R Juul 14, 2017 2:13

Sai siis ka esimest korda autole käpad külge löödud. Trionicu tarkade õpetuste abil läksid alla 4 uut KYB amorti. Hirmus hea tunne on töötava vedrustusega sõita.
Vahetatud sai ka salongiõhufilter. Kuulsin juttu, et motonetis pakutav klassiku söefilter ei pidavat sobima. Mul igatahes sobis ta väga kenasti.
Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#10

L Juul 29, 2017 13:53

Täna pandi siis närve testile. Sõidu ajal viskas ilge pahmaka suitsu armatuurlaua alt, kaasnes ka plastmassi sulamise hais. Õnneks sai kiiresti kinni peetud ja aku maha võetud, seega auto põlema ei läinud.
Küll aga läksid närvid põlema kui sai armatuurlaud lahti võetud. Nii kohutavat käpardi tööd pole enne näinud. Mäskisugune suvaline juhe oli topitud pistikusse, teine ots jäetud lahtiselt armatuurlaua alla. See lahtine ots tekitas lühise, sulatades üles juhtme. Juhe suutis kokku sulatada ka pundi teisi juhtmeid võttes kaasa jupi armatuurlauda.



Lisatud failid
Igal oinal oma Mihklipäev!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#11

P Juul 30, 2017 0:53

Oli mis oli ja tegi selle viitsütikuga pommi meile kes tegi, see selleks.
Aga Saabid on meid alati koduni venitanud ilma kiunumiseta. Seekord läks lisaks ka õnneks.
Klassiku armatuurlaua lammutamine oli minu jaoks äärmiselt huvitav tegevus. Mulle meeldivad vanakooli asjad kus inseneri töö ja ilmsed lahendused on nagu puhtale valgele paberile kirja pandud.
...professionaalne kretinism.

Tänud Trionicule kes õigel ajal õiges kohas juhtus olema ja juhtnööre jagas!
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#12

K Aug 02, 2017 22:07

Üllatuste saaga jätkub. Mõtlesingi et liiga palju autot sellise raha eest.
Kripeldas uudishimu, et miks töllerdavad küljeliistud. Töllerdasid sest polnd millegi külje kinni jääda. Parempoolne uks ja tagatiib on oskusetult üle värvitud. Värv oli liistuga kere küljest ära tulnud. Lisaks oli keski ohmaan, tômmanud roostele tuimalt pahtli peale. Eks näis, mida helde tulevik veel päevavalgele toob...

Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#13

R Aug 18, 2017 19:01

Seekord polegi järjekordne eelmiste omanike sõimamine, vaid ka natuke positiivset juttu siia teemasse. Nimelt sai autole sokke püksi topitud, seda turbo esistange näol. Turbo ise puudub küll igasuguseski formaadis, kuid stange annab masinale tulevikuplaanidest aimu...

Igal oinal oma Mihklipäev!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#14

R Aug 18, 2017 20:55

Eks vana hobune tahab ka kaeru...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

K Sept 13, 2017 15:31

Balloonid pagassi, kraan salongi ja 200kW nigu niuhti (15 sek. ehk peab vastu ka).
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#16

N Sept 14, 2017 16:26

Trionic kirjutas:
K Sept 13, 2017 15:31
Balloonid pagassi, kraan salongi ja 200kW nigu niuhti (15 sek. ehk peab vastu ka).
Kõlab nagu plaan :D
Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#17

P Sept 17, 2017 19:28

Üllatav, kui palju iluvõre toon mõjutab masina ilmet.
20170917_144352 (1).jpg
20170917_144352 (1).jpg (306.89 KiB) Vaadatud 11131 korda
Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#18

P Okt 22, 2017 19:43

Õhtu enne sügisrallit sisaldas rohkelt õlle, ning kõrgharitud inseneri ropendamistermineid papsi poolt. Kogu selle agressoriks oli iga kupeeklassiku kohustusliku osa külge opereerimine. Nimelt tagatiiva.
IMG_20171022_193110.jpg
IMG_20171022_193110.jpg (144.18 KiB) Vaadatud 10921 korda
Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#19

P Nov 19, 2017 20:23

Nädalavahetusel sai jälle autot "riisitud". Seekord, siis shotgun stiilis sumpsiga. Viimase püti eemaldamisega ja shotguniga asendamisega, tekkis õndsa vaikuse asemele omapärane podin. Vali ta õnneks ei ole, kuid omapärast nooti lisab siiski.
Lisaks, jupid mis kunagi on olnud mustad, kuid 32 aasta jooksul kaotand enda noorusliku sära, on taas mustad. Mustaks sai võõbatud ka taga tulede vaheline ala.
20171118_194700.jpg
20171118_194700.jpg (244.31 KiB) Vaadatud 10733 korda
20171119_130600.jpg
20171119_130600.jpg (254.76 KiB) Vaadatud 10733 korda
Igal oinal oma Mihklipäev!
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#20

P Veebr 11, 2018 13:09

Jätkub klassiku evolutsioon, seekord Lesjöfors -40 vedrude näol. Esimene kord seda teha on ikka päris hirmus ja võttis kuskil 9h aega. Kui nipid teada teeb selle töö kaks korda kiiremini ära.
Lõpptulemus on hea. Sõidukõrgus on sportlikult madal, aga siiski piisavalt kõrge, et Postiteel paugutada. Mainima peab ka välimuse muutust. Väljast vaade on hoopis teine. Hoopis parem.
IMG_20180211_125637.jpg
IMG_20180211_125637.jpg (152.18 KiB) Vaadatud 10293 korda
Igal oinal oma Mihklipäev!
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#21

P Veebr 11, 2018 18:10

Lase kapott korda teha, see rikub praegu kogu auto välimuse ära :)
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#22

E Veebr 12, 2018 0:25

sigaelmar kirjutas:
P Veebr 11, 2018 18:10
Lase kapott korda teha, see rikub praegu kogu auto välimuse ära :)
See on valus pind silmas tõesti. Kapott jäänud eelmise omaniku omapärase vägiteo ohvriks. Servad mõlki löödud ja keskel ka lohk. Aga eks peabki kere töid harjutama hakkama.
Igal oinal oma Mihklipäev!
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#23

E Veebr 12, 2018 18:11

Hemi kirjutas:
P Veebr 11, 2018 13:09
... Sõidukõrgus on sportlikult madal, aga siiski piisavalt kõrge, et Postiteel paugutada. Mainima peab ka välimuse muutust. Väljast vaade on hoopis teine. Hoopis parem.
Madalamale klassikule vajalik suurem spoiler!? ;)
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 49
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht:
Auto: '85 900 3D, '96 9000 Turbo, 07 9-5 Aero

#24

E Veebr 12, 2018 21:38

denczik kirjutas:
E Veebr 12, 2018 18:11
Hemi kirjutas:
P Veebr 11, 2018 13:09
... Sõidukõrgus on sportlikult madal, aga siiski piisavalt kõrge, et Postiteel paugutada. Mainima peab ka välimuse muutust. Väljast vaade on hoopis teine. Hoopis parem.
Madalamale klassikule vajalik suurem spoiler!? ;)
Oi kui vaid leiaks mõne vaalasaba :D
Igal oinal oma Mihklipäev!
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#25

E Veebr 12, 2018 21:45

Vasta