2. leht 3-st

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: E Veebr 12, 2018 22:46
Postitas Hemi
Assa nuga. Pole enne normaalsesse hinnaklassi kuuluvat näinud. Ütleme nii, et peab tõsiselt arvesse võtma :D

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: T Veebr 13, 2018 8:47
Postitas Cyber
Krt, üks neist tundub suurem, kui originaal. Kuigi ma olen näinud tervet sellist laia tiivaga bodykitti kunagi... tootja nimi ei tule meelde ainult... S tähega algas.. Teisest ei saa üldse aru..:( viimistlemata ja mõõtkava puudub.

https://www.ebay.ie/itm/SAAB-900-BOOT-S ... Swt0tZeIMn see on odavam..:)

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: T Veebr 13, 2018 10:53
Postitas Andreas187
See suurem on Schussler versioon. Ja miskipärast maksab sellel eesti saidil vähem kui tavaline vaalasaba. Ainuke probleem nende soodsate koopiatega on see, et neid võib olla keeruline paigaldada/istuma saada ja neid on võimatu kvaliteetselt värvida. Kui need pärast värvimist soojas kambris kõverakse ei tõmba, siis aasta jooksul tekivad värvi sisse praod, mullid jms.
Veidi rohkem kui aasta tagasi ostsin endale laiad koopakaared. Üks maaler põhimõtteliselt keeldus nende värvimisest. Teine värvis ära aga eelpool mainitud tulemus on nüüd käes ja ilmselt lähen seda teed, et teen need ise järgi kasutades kvaliteetsemaid materjale.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Apr 28, 2018 19:30
Postitas Hemi
Kevad on kohale jõudnud, ehk on aeg seda kuulutama hakata. Alla said suve pastlad ja kapoti alla tutikas boschi aku.

Talvel hakkas sunburst velgedelt värv kooruma. Nüüd, kui kevadvaheaeg leidus lõpuks piisavalt palju aega, et nad tõsisemalt ette võtta. Pärast poolt nädalat nühkimist ja nühkimist ja vahepeal värvimist ja siis veel nühkimist, on tulemus rahuldav:
IMG_20180428_190017.jpg
IMG_20180428_190017.jpg (266.45 KiB) Vaadatud 10749 korda
IMG_20180428_190115.jpg
IMG_20180428_190115.jpg (312.23 KiB) Vaadatud 10749 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juun 16, 2018 1:17
Postitas Hemi
Nii, hooaeg on alanud ja kohe häda kaelas.
Saaga algas omapärase tujutsemisega, nimelt olid klassikule vastumeelt vasak kurvid. Igas vasak kurvis suri mootor välja, ringteed olid oi kui lõbusad katsumused.
Kütusepaaki lahates selgus, et kütuse tagasivoolu voolik peaks minema nö. etteande paaki. Sinna ta igatahes ei läinud, vaid tilpnes paagis niisama. Õigesse kohta tagasi panduna, olid vasakkurvid taas sõbrad, ja Raplas viis ummikut vähem.
Kuid ega elu nii lihtne ka olla saa. Läks üks ilus ja vägagi rõõmus nädal mööda ja jälle jama majas. Nüüd jõnksutas ka niisama. Tänud Trionicule, kelle teravad meeled selgitasid murekohaks etteande pumba, ehk ühe kahest kütusepumbast :shock: . Huvitav, kas seda süsteemi disaininud tegelased olid toona bensu aurudest sama pilves, kui mina praegu...

Peale pumba vahetust tundub elu taas lill olevat, jääb vaid Saabijumalatele palvetada, et nii ka jääks.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Aug 26, 2018 18:54
Postitas Hemi
Väike vihje tuleviku kohta...
IMG_20180826_185319.jpg
IMG_20180826_185319.jpg (146.99 KiB) Vaadatud 10403 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 31, 2018 16:12
Postitas Hemi
Olukord on siis selline.
IMG_20180831_160631.jpg
IMG_20180831_160631.jpg (275.36 KiB) Vaadatud 10318 korda
Suvevaheaja algusega tekkis ohtlikult palju aega. Selle asemel, et minna Kanuti aeda kaklema, läksin mina Saabi restaureerima. Aga noorele nolgile anda sprei purk ja tükk liivapaberit ei ole eriti pädev lahendus. Ehk sai ühendust võetud Härra Kruvi76-ga, kelles sai minu mentor järgmiseks kuuks ajaks.

Auto ostust saati on mureks olnud kõrvalistuja poolne mullitav külg. Lahkamise käigus selgus, et originaalvärvile on krunt peale tõmmatud. Seetõttu sai mõlemal küljel tõmmatud saastakiht vabrikukrundini maha.
IMG_20180831_160714.jpg
IMG_20180831_160714.jpg (162.38 KiB) Vaadatud 10318 korda
Järgnes pahteldamine. Täis sai pahteldatud külje liistude all olevad augud. Kuna mussi niikuinii kuulan auxi kaudu sai likvideeritud ka antenn.
Kaugelt väljamaalt nimega Saaremaa, sai “sebitud” ka teine iluvõre, 1979.aasta masinalt siis. Vanema klassiku iluvõre, vähemalt minu silmis, on kõvasti kenam ja agressiivsem.
Üks paljudest Kruvi soovitustest oli turboka lisastange värvida kerevärvi. Alguses olin veidi pessimistlik. Tahtsin teha tradistsiooniliseks mustaks. Kuid peale värvimist, kadus ka pessimism. Olles kerevärvi paistab stangelisa palju paremini välja. Ja nibukate asjus pole mõtet vigiseda, need on strukturaalse eesmärgiga.
IMG_20180831_160832.jpg
IMG_20180831_160832.jpg (226.29 KiB) Vaadatud 10318 korda
Nüüd on kapott eriti valus pind silmas. Kuna kapott oli nii mõlkis, pinges ja roostes, polnd seda mõtet värvida. Lihtsam on uus kapott soetada.
Kui kedagi värv huvitab, siis nimeks on kvarts pruun ja kood on 129H.
Ja müts maha Kruvi76 ees, et leidis järgmise generatsiooni õpetamiseks aega.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 31, 2018 16:25
Postitas denczik
Välimus onju supper kujunemas sellel kupeel :D aga see lagi... ))))

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 31, 2018 16:51
Postitas saabu
See iluvõre on aastatest 81-82.79 oli teistsugune.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 31, 2018 18:20
Postitas qdwin
denczik kirjutas:
R Aug 31, 2018 16:25
Välimus onju supper kujunemas sellel kupeel :D aga see lagi... ))))
Mul kulus aasta et laega harjuda. Nüüd olen kategooriliselt poolt.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 31, 2018 19:17
Postitas ivomets
Kle, otsi nüüd mootor ka autole peale, siis nagu hakkab juba looma )

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 31, 2018 20:58
Postitas qdwin
Jahahh. Klassiku käigukaste, mis veel kannataksid ka mootorit, pole enam palju siia ilma jäänud.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Aug 31, 2018 21:16
Postitas ivomets
qdwin kirjutas:
R Aug 31, 2018 20:58
Jahahh. Klassiku käigukaste, mis veel kannataksid ka mootorit, pole enam palju siia ilma jäänud.
No nii hull ka asi veel pole, mingi 3 tk leiaks kohe )), no muidugi mitte sota eest. aga neid on.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Sept 01, 2018 23:29
Postitas qdwin
saabu kirjutas:
R Aug 31, 2018 16:51
See iluvõre on aastatest 81-82.79 oli teistsugune.
Muu meelest siiski on 79. Ehk aitad ajalugu meenutada?

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Sept 02, 2018 1:02
Postitas saabu14jr
79 turbokatel oli isegi selline võre, muidu enamustel oli teine.
https://griffinmodels.com/the-saab-way/ ... -1979.html

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: N Sept 13, 2018 11:44
Postitas denczik
Hemi kirjutas:
E Veebr 12, 2018 21:38
denczik kirjutas:
E Veebr 12, 2018 18:11
Hemi kirjutas:
P Veebr 11, 2018 13:09
... Sõidukõrgus on sportlikult madal, aga siiski piisavalt kõrge, et Postiteel paugutada. Mainima peab ka välimuse muutust. Väljast vaade on hoopis teine. Hoopis parem.
Madalamale klassikule vajalik suurem spoiler!? ;)
Oi kui vaid leiaks mõne vaalasaba :D

SAAB 900 BOOT SPOILER :beer:
https://www.ebay.com/itm/SAAB-900-BOOT- ... yQ&vxp=mtr

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Veebr 10, 2019 15:38
Postitas Hemi
Kiire 12.klassi tõttu on raske olnd aega leida klassikule. Vahepeal olen jõudnud alustada värvitöid uue kapotiga ja teinud salongi kenamaks. Nimelt, viskas üle vana määrdunud kalts uksepaneelidel. Sai peale tõmmatud hoopis retrom kangas. Riiet valides üritasin hoida pubekalikku värvikirevust maas ja sai valitud hoopis morbiidsema meelelaadsusega kangas. Vähemalt klapib laega. Vahepeal äästasin ära ka ema nahast käekoti, mille säilmed tõmbasin käepidemetele peale.
IMG_20190210_152832.jpg
IMG_20190210_152832.jpg (187.1 KiB) Vaadatud 9258 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: P Veebr 10, 2019 19:14
Postitas arvo92
Jaa. See lagi. See ei jäta kindlasti külmaks. Ei emotsionaalselt ega ka füüsiliselt.

Uksepolstrid väga ägedad :)

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: T Juun 18, 2019 20:46
Postitas Hemi
Klassiku sisu läbis taaskord tuuningukuuri. Kõiksepäält sai tehtud keemiline puhastus herr Drazicu poolt. Kena töö kena tulemus. Nüüd on esi istmed sama tooni mis tagumised. Pidevaks pinnuks silmas on olnud imelikud süvendid ustes, loodud justkui liistude jaoks. Kuna saab sinna ei pand mäskit, siis sai ise aretatud ukseliistud.
Lisaks annetas üks kaasklassikufanaatik mulle ka keskkonsooli. Kuna keskkonsooli tagune riie on pärit sinise sisuga klassikust, sai see ületõmmatud sama kaltsuga mis uksepaneelid.
Uuenduse sai ka rool. Algusest saati häirinud iiglamasuur rool, mis koos roolivõimuga teeb juhtimise mannetuks. Olgugi, et ma netist tellisin 3 korda odavama luisi rooli mis oli plaanis ise nahatada, saadeti hoopis uhkem ring. Ei kurda.
20190618_202920.png
20190618_202920.png (745.94 KiB) Vaadatud 8682 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Juun 21, 2019 22:30
Postitas qdwin
Nii mõneski koolis olid eile-täna lõpuaktused. Ühe kooli juures nägin sellist pilti klassivendadest. Aga siin teemas tuleb nüüd ilmselt 11 kuuline paus.
20190621_170156_1.jpg
20190621_170156_1.jpg (515.29 KiB) Vaadatud 8555 korda

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juun 22, 2019 11:17
Postitas arvo92
Sunnitakse aega teenima?

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: L Juun 22, 2019 11:34
Postitas qdwin
Kohe peale kooli ei sunnita, ikka omast vabast tahtest.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Nov 15, 2019 8:22
Postitas Trionic
Vaba tahe, ehk siis paratamatuse tunnetamine.

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: N Juul 08, 2021 23:34
Postitas Hemi
Viimasest postitusest on möödunud ajateenistus ja ülikooli esimene aasta. Muutund nii mõndagi, kaasaarvatud klassik. Põhimure on pikalt olnud kapott. Mõlk oli kole ning lisaks takistas see üht minu unistust, EMS triipu. Rahuldatud on mõlemad mured. Kapott läigib sama hästi kui külg ning pikki külge jookseb Saabi üks tuntumaid siluette. Minusilmis üks parim "tuuning" mida saab teha 3 ukselisele klassikule on see EMS/SPG(või mis iganes selle õige nimi on) triip. Rõhutab auto parimaid jooni.
Ühtlasi taastasin ära jalgpallikad. Jah nendega saab pitsat lõigata(5 tolli lai velg 1200 kilose tühimassiga autol :wall: ), kuid auto ajastutruu ilmega istuvad paremini kui oskaks ettekujutada.

Peab kiitma ka töökindlust. Auto on olnud minu käes nüüdseks 4 aastat. Viimase 2 aasta jooksul on olnud vaja vahetada juhipoolne rooliots ja käimakasti ninas olev mootoripuks. Irooniline, et kahe 9-5 Aero taustal on olnud kõige töökindlam masin just 36.aastat vana klassik, ning seejuures on klassik olnud veel kõige suurema kasutusega!
Samas pean tõdema, et Boschi K-jetronic ikka näksab persest. Ülevaatuse parklas tuleb keerata kütusesegu nii lahja piiripeale, et kohe kohe sureb välja, siis on heitgaasid tublid. Nii kui välja lastakse saab keerata kütusekruvi tubli pool keerdu peale. Samas pean tõdema, et kui Tartu Kesklinna bussipeatuses seisev ökokursakas kirjutab: "su autost tuleb püssipauke ja leeki. ei ole norm", siis sõltumatta päevast on reede tunne.
IMG_20210708_224805.jpg
IMG_20210708_224805.jpg (691.8 KiB) Vaadatud 4402 korda
Omapärane on ka eri generatsioonide suhtumine autosse. Üks tiinekaeas kiitis, et "issand ma polegi näind et keegi paneks Nike triibu oma autole. ülikõva", samas Tartu Ülikooli raamatukogu ees, kui lappasin raamatutehunnikut kokku, teatas üks ajalooprofessor möödaminnes, et "harva kohtab tudengeid kes teevad mind nooremaks".

Re: Saab 900i 1985, Hemi

Postitatud: R Juul 09, 2021 0:26
Postitas wilddog
Mulle tundub, et sa teed midagi õigesti :thumb: