Saab 900GL 5d 1984, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

N Dets 07, 2017 20:31

Tänu Hr. Spark-ile on nüüd hoovi peal järgmine Saab ...
Kuigi et see kõige labasem/lahjem, 1 karburaatoriga 8 klappiga mootor, tundus auto lihtsalt liiga hea, et mitte võtta.

Tegemist siis 02.01.1984 a. müügisaalist väljunud isendiga (pange tähele, esimene tööpäev uuel aastal!), valmistatud Soomes, müüdud Rootsi ja sealt 1998.a. Eestisse.
Läbisõit vaid 229 000Km ja on õige, taaskord hunnik dokumente kaasas, viimase 19 aasta jooksul sõitnud vaid ca. 44 000 Km.
Kere ülevaltpoolt väga hea (vaadake pildil kapoti peegeldust), kroomdetailid, ukselingid näiteks nagu uued aga sellele vaatamata roostet on siiski, kõigi uste alaservad täiesti läbi, tagaratta koobas tüüpilistest kohtadest auguline (nii nagu SaabuSaabu14jr hetkel taastab oma auto tagaratta koopaid), ees koopa alaservad ja kindlasti veel, pole põhja alla korralikult vaatama saanud.
Sõidab kenasti, mootor töötab väga hästi, aga nokkimist on siiski omajagu (käigukangi liigendiga miski väike teema, esipidurid jäävad peale, jõudu võiks 74KW kohta rohkem olla, salongi lagi jne.)

Aga mis mind kõige rohkem üllatab, istmed pole üldse tüüpiliselt Saab-ile mugavad, üsna kõvad jne. Olen istunud ja taastanud uuema klassiku istmeid, need olid küll väga mugavad, teab keegi sellest miskit, kas poroloon on ajas muutunud. Istmed kottis vm. samas ei ole.

Mõistagi lisasid väga ei ole, aknad/peeglid kruti ise jne.

Ja mootor, ma pole veel näinud nii puhast, õlilekke vabat klassiku mootorit ...

Kui Viljandi poole sõites oli auto suhtes kahetised tunded, siis Mulklandi jõudes tekkis kuidagi parem tunne, müstika ... tundub, et jätan selle auto pikemaks ajaks endale.

Pilt

Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

N Dets 07, 2017 21:03

Võimas!
Me klassik muutus rõõmsamaks peale süüte ja pritsungi reguleerimist. Karpa puhul on reguleerimisvõimalust kindlasti veelgi enam.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

N Dets 07, 2017 21:16

Uhke.
Pakuti ka mulle aga ma loobusin.
Aga tee ikka autod korda ka, muidu nagu kaotab asi mõtte. Et palju küll aga kõik tahavad tegemist. Ja tegemine see on aeg, meeletu aeg.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
que
Postitusi: 1405
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#4

N Dets 07, 2017 21:53

Einoh.. sinna kus on, tuleb juurde :D
Mootor tundub küll tutikas olevat.. rohkem pilte ei teeks paha
vägev värk.. mõnusat kulgu
Everyday Regular SAAB guy!
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

N Dets 07, 2017 22:28

Jõu poolest võid uurida kahekarpa komplekti? Äkki kellelgi vedeleb kollet ja muid vajalike asju...
Aastaid tagasi viskasid saabilammutajad neid kollesid alumiiniumi sekka... Oleks tollal vaid teadnud..
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#6

R Dets 08, 2017 7:49

Pagan, soovitage Androidile kaamera äppi, mis õige valge tastakaaluga pilte teeks (auto pilt telefoniga tehtud, teine Hr. Sparki tehtu, seal kere värv õige).
saabu14jr kirjutas:
N Dets 07, 2017 22:28
Jõu poolest võid uurida kahekarpa komplekti? Äkki kellelgi vedeleb kollet ja muid vajalike asju...
Aastaid tagasi viskasid saabilammutajad neid kollesid alumiiniumi sekka... Oleks tollal vaid teadnud..
Mul selline kiiks, et jätaks asjad võimalikult originaali lähedaseks. Lisaks see 2 karpa on küll äge, aga ei usu, et jõudu palju juurde annab (74kW vs 79kW), samas sõidukogemus puudub.
Ivomets, ära muretse, kui 2T mootorile laagrid leiaksin (või õigemini kalliste lahenduste vahel lõpuks valiks), siis peale Cabrio kõik Saabid ju liiguvad (ja läbivad ülevaatuse) :) .
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

R Dets 08, 2017 10:55

aatom kirjutas:
N Dets 07, 2017 20:31
Aga mis mind kõige rohkem üllatab, istmed pole üldse tüüpiliselt Saab-ile mugavad, üsna kõvad jne. Olen istunud ja taastanud uuema klassiku istmeid, need olid küll väga mugavad, teab keegi sellest miskit, kas poroloon on ajas muutunud. Istmed kottis vm. samas ei ole.
Aga istme alla vaatasid? Kas seal on äkki põhja asemele mingi turvavöödest punutud matt tehtud äkki vms? Või on lihtsalt vineerpõhi pandud kuhugi vahele.:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#8

L Dets 09, 2017 19:53

Jep, kõrvalistujaga nii ongi, aga juhiistmel pole vineeri alla pandud, ikka ebamugav. Eks nagunii tuleb juppideks need istmed teha ja taastada.

Sõidetud ja mõned vead parandatud, samas uuedki leitud. Esipidurid sain korda, nad peavad koos raamiga liikuda saama, aga eriti juhipool oli täielikult kinni roostetanud. Nüüd enam ei jää pidurid peale. Aga näidikute paneeli taustvalgustus ei toimi (pole veel pihta saanud, milles asi, pirnid terved, rajad terved, valgustuse regulaator ka töötab), lisaks õlitule andur ei tee muffigi. Ja pagasiluugi lukk ei toiminud, õlitus ja seegi korras. Üks keevitustöö kah veel avastatud, tüüpiliselt klassikule ees kere veovõlli ümbert, juhipoolne altpoolt pool läbi mädanenud, samas kõrvalistuja poolne peaaegu korras.

Pilt

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#9

E Dets 11, 2017 15:46

Auto sai endale raadio, kõigest viieka eest vanakraami poest, mõistagi käisin ta üle, üks kruvi oli puudu (milleta raadiojaama kruttimine ei toiminud) ja profülaktikaks sai ka elektrolüüdid vahetatud. Isegi kassetikas toimib, sai kummirullik ja helipea puhastatud, siiski helipea on kulunud, kõrgemaid sagedusi võiks paremini esitada.
Muide kola hulgas, mis autoga kaasa tulid, olid esikõlari katted, kus kõrgete/madalate sageduste valjuhääldajad eraldi, ei teadnudki, et ka nii paigaldati (või õigemini ei osanud tähelepanu pöörata sellele väiksemale ümarale rõngale kattes)
Autol oli peal miski Philips, aga töötab täitsa oma suva järgi, lõppvõim läheb vahest genereerima ja enamasti ei leia raadiojaamu üles (üldse kuidagi haige nupumajandus tal), samas sisu nagu kvaliteetasjadega tehtud.
Lisaks oli kogu juhtmemajandus raadio taga paras segadus, antennijuhe autoelektriku vidinatega jätkatud, sai juhtmed korralikult joodetud ja nüüd hea.
Ja ka näidikuteploki taustvalgustus tekkitas peavalu, küll ei andnud kile/pistik ühendust ja ka pirni pesad tahtsid puhastamist. Kell kah ei tööta (kuigi olevat korras olnud).
Autol on veel miski "Extra" lüliti, juhtmed täitsa taga, milleks see veel on?

Pilt

Pilt

Pilt
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#10

E Dets 11, 2017 15:59

extra lüliti oli tavaliselt lisatulede/Lisavarustuse jaoks mõeldud.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#11

N Dets 21, 2017 22:30

Auto endiselt aeg-ajalt kasutuses ja saanud ka täiendusi.
Kõigepealt tuled ei näidanud muffigi, sai ostetud Philips +xxx% pirnid, aga kasu ei miskit. Sai siis lahti võetud ja reflektorit polnudki enam ...
Üllatuslikult varuosapoodides enam klassiku tulesid väga saada polegi, sai siis väike lihv tehtud ja aerosool-kroom värv peale. Olen seda ühe teise auto juures varemgi teinud, muidugi pole see ideaalne lahendus, pole ma veel misiganes nippidega nii läikivat pinda saanud nagu aerosoolvärvi plastkattel, aga vähemalt näeb nüüd sõita.

Pilt
Pilt

Ja lisaks tänu "Saabu"-le on nüüd autol vähemalt mugavad tagaistmed. Mõistagi käisid kõik istmekatted maha, eel (oi kui palju mustust tuli) + pärispesu + parandamine + hooldus jne.

Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#12

R Dets 22, 2017 0:01

Otsi vesikroomimise teenust google kaudu, tallinnas, mõigus keegi pakkus taolist teenust... Olen pikalt plaaninud lasta neil klassiku esivõre üle lasta teha aga kere hetkel tähtsam :D
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#13

K Dets 27, 2017 18:41

Paar küsimust karburaator-klassiku kohta:
1. Kas tal on kuskil kütusefilter (paagis?), ei hakanud nagu silma põhja all ja mootori ruumis ka.
2. Kütusepumba ja karburaatori vahel on T kujuline kolmik (pildid punane nool), kust eraldi kütuse toru läheb koos teise kütusetoruga paagi poole, saan aru, et see nagu ülerõhu jaoks, kas siis kuskil (paagis?) on eraldi klapp vm. , et õiget survet hoida?
Nimelt vahest rohkem, vahest vähem, kui gaas põhja vajutada, siis poob kinni ja enne, kui karburaatori kallale lähen, vaataks muud asjad üle. Sellel autol on EGR kah peal, eks tuleb ka see üle vaadata.

Pilt

Lõpuks õnnestus ka auto põhja alla vaadata. Ja 33 aasta vanuse masina kohta polnud vaade sugugi hull. Üllatav, et pool alumist õõtsakinnitust vasakul kadunud, samas kõrvalistuja poolne korras. No ja aku alune kah läbi mädanenud. Samas need mõned kohad teha ja saab rahulikult vurada veel pikalt.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#14

K Dets 27, 2017 19:43

Küsimustele vastata ei oska,ei mäleta neid asju enam.... aga selle karpaga on minul ainult head mälestused,hea käivitus,hea käik ja ökonoomne, täiesti hoolde ja murevaba. Sellised on isiklikud kogemused 3 auto põhjal.
Aga vidinaid mul sellel klassikule peaks olema,vist isegi reflektoreid. Täna Saab päevakorras ja püüan vaadata kas leian.
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#15

N Dets 28, 2017 1:03

Kütusefiltrit tal vist originaalis polegi. Vähemalt minu karpal polnud ka. Kui panna kütusefilter siis vist pidi enne pumpa panema, muidu võib "vapor lock" tekkida, vist oli midagi sellist.

Ja see kolmik on selle jaoks, et karpas on ujuk mis sulgeb kütuse pealevoolu, kui karpa on kütust täis ja siis läheb kolmikust tagasi paaki.
Kinnipoomisega tasub vaakumid üle kontrollida.
Ja karpa peal selle korgi all peab õli sees olema, tavaline mootoriõli vist sobis.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#16

N Dets 28, 2017 8:50

karpas käib ATF
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#17

N Dets 28, 2017 14:34

Karburaatori ehitus ja toimimine täitsa hästi selge juba, päris palju materjale läbi vaadanud. Ja sees on ilusti punane õli.
Aga selle kolmikuga ja kütuse tagasivooluga ikka veel segane, paagis peaks siis miski rõhuklapp vm lahendus olema, muidu karburaatorisse ju ei jõuagi midagi.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#18

E Jaan 08, 2018 19:06

Auto oli täitsa igapäeva kasutuses aasta lõpuni, nüüd uuel aastal teagi, kas sõidan edasi või hakkan uksi jne. tegema.
Ja autoga tuli palju vidinaid kaasa, ka üks karburaator lisaks, pisut lihtsam, kui peal olev. Sai see lahti võetud, ultraheli pesu, uued tihendid jne. Meeletult läikima ei löönud, aga kunagi proovin masina peal ära, kui hakkab hästi toimima, siis kirjutan pikemalt, mis karburaatoriga tegin.

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#19

N Jaan 11, 2018 22:29

Otsustasin autoga igapäevaselt edasi liigelda, keretööd lükkuvad edasi.
Ja avastasin, et õli on ikka üsna palju üle normi mootoris, sellest siis ka "õline" õhufilter. Lähipäevadel uus õli sisse.

Ja tegin ühe katse, nimelt karburaatori korgi all olevale nn. "Damper"-ile e. siis sellele silindrilisele vidinale, mis takistab karburaatoris kolvi kiiresti üles liikumist, panin 1mm seibi vahele. Ehk siis kiirendades annab rikkamat segu tänu sellele (lugesin sellest Triumph TR6 miski tegelase karburaatori häälestusest, seal 2 tk. selliseid peal, aja jooksul see loks silindri juures kulub suuremaks). Nüüd enam ei poo kinni gaasi põhja vajutades, aga 5 käiguga ikka suht kehva kiirendusega, mööda ilma 4 käiguta ei saa sõita. Või ongi karburaatoriga klassik üks uimane tegelane, kuis teistel kogemused? Peaks päris pöörete mõõtja ka korraks külge pookima.

Vähemalt sai see lahendus ära proovitud, nii ehk naa panen korraks selle teise karburaatori peale (tal pole EGR klapi vaakumvooliku asju küljes + veel miskid lisavidinad puudu, e. siis lihtsam karburaator).

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#20

R Jaan 12, 2018 17:28

Lõpuks auto liigub nii nagu peab, uskumatult hea meel on ja tunne ka 8-) . Lihtsalt süüde tahtis ca. 3 kraadi hilisemaks keeramist. Sellel autol see natuke keerulisem nõudis 3 poldi lahti keeramist millest üks pisut kehvas kohas. Nüüd kannatab ka 4 käiguga Viljandi mägesid vallutada ja maanteel pole enam nii uimane 5 käiguga.

Õli sai ka ära vahetatud, tuli teine süsimust välja, nagu oleks diisel klassikule paigaldatud. Hea siia märge üles panna, kes seda enam hiljem mäletab.

Ehk siis klassik saab iga päevaga aina paremaks ja paremaks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

R Jaan 12, 2018 18:55

aatom kirjutas:
R Jaan 12, 2018 17:28
Lõpuks auto liigub nii nagu peab, uskumatult hea meel on ja tunne ka 8-) . Lihtsalt süüde tahtis ca. 3 kraadi hilisemaks keeramist. Sellel autol see natuke keerulisem nõudis 3 poldi lahti keeramist millest üks pisut kehvas kohas. Nüüd kannatab ka 4 käiguga Viljandi mägesid vallutada ja maanteel pole enam nii uimane 5 käiguga.

Õli sai ka ära vahetatud, tuli teine süsimust välja, nagu oleks diisel klassikule paigaldatud. Hea siia märge üles panna, kes seda enam hiljem mäletab.

Ehk siis klassik saab iga päevaga aina paremaks ja paremaks.
No mida ma sulle rääkisin! Need asjad vaadatakse alati esimesena üle
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#22

E Jaan 15, 2018 12:29

Panen siia ostu hetkel tehtud ülevaatuse (ma ise ei teinud) heitgaaside näidud (tänud ülevaatajale, kes viitsis suhelda sel teemal), et oleks tulevikus võrrelda.
840 rpm
CO - 2,5 (lubatud 4,5)
HC - 332 (lubatud 1000)
CO2 - 4,9
O2 - 2,41
COkorrigeeritud - 5,07 (hea, kui COkorrigeeritud <= CO, loodan, et sain õieti aru)

Tänaseks vast paremad näidud. Ja sumbutaja üks kahe toru liitekoht tahab ka tihendamist, vast sealt saab lisahapniku.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#23

P Jaan 21, 2018 15:25

Peale süüte keeramist sain õnnelikult sõita vaid pool nädalat, siis hakkasid taas pihta imelikud puterdamised ja tühikäigu probleemid, kusjuures vaakumlekkeid ei ole. Isegi toore klapp ühel korral ei aidanud. Ehk siis vahepeal on kõik korras, vahepeal mitte. Samas kõrgematel pööretel (maanteel sõites) nagu korras. Selge, et karburaator ka teeb trikke (pole seda teist veel peal proovinud) aga kuna jagaja lekkib seespoolt nagunii õli, siis saigi esialgu see ette võetud (vaakumregulaator on korras, proovisin).

Esialgu ei tundunudki väga kole, aga mida sügavamale kaevusin, seda rohkem sodi ja õli jääke leidsin.

Pilt

Pilt

Ilge tegemine oli nn. pin-i kättesaamine, haamriga ei liikunud ta üldse, sai siis kuskilt netiavarustest leitud teema järgi abivahend tehtud.
Asend sai kärniga ka ära märgitud, et kogemata 180 kraadi valesti kokku ei paneks.

Pilt

Ja kõik see vaev puhastamise ja eriti miski kivikõva (tundub algupärane) slimmeringi pärast, mis kõigele lisaks on ka teises mõõdus (12.5x20x5), kui enamasti klassikutel (12.5x19x5).

Pilt

Peale ultraheli pesu näevad asjad juba palju ilusamad.

Pilt

Aga kust võiks saada nn. fiiberseibe vm. mõõduga 24x13x0.9 mm

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#24

L Jaan 27, 2018 21:10

Pea nädal läks aega, et vähe kvaliteetsem simmerling jagajasse saada, nüüd käes ja jagaja koos. Slimmeringi kohal oleva seibi tagasi pressimine oli paras peavalu ja üldse kuidagi tihe sai, mitte vaid slimmeringi pärast, vaid kõigi vahedetailide pärast, mis käivad võllile. Paras häälestamine oli, et võlli pooma ei hakkaks. Selle ülaloleva seibi asemele soovitati teflonist uus lõigata, paraku veel pole kohale jõudnud. Võtsin siis kola hulgast leitud samasuguse (katkestiga, mitte halli anduriga, huvitav millisel auto sellist kasutati) ja sealt sain päris korraliku, panin selle mootori poole ja sissepoole (mis pole nii suure surve all) lõikasin elektroonikas kasutatavast soojusisolaatori materjalist.

Pilt

Ja see teine karburaator läks täna peale, paras pusimine oli. Kõigepealt mis eelnevalt tegin temaga, nimelt juppideks ja leotus + ultraheli pesu. Siis enne kokkupanekut vaatasin detailid üle. Avastasin näiteks et ujukit kinni hoidva klambri üks neet oli lahti, sai puuritud uus auk ja 2,4mm neet asemele. Siis vaatasin kuis bensiini klapp toimib. Tundus, et liiga kaldus vajutab klapile, e. viltu, seegi parandatud ja ujuki tase õigeks häälestatud (16-17mm kõrgeimas punktis). Ja 1,5m pikkuse (kõrgusesse) kummivoolikuga + väikese anumaga (millesse bensiin) kokkupandud karburaator kontrollitud, kas ujukikambri klapp töötab.

Pilt

Seejärel sai vahetatud gaasiklapi kummitihendid, olid teised kivikõvad. Ja ujukikambri tuulutuse klapp + kanalid olid puhastamisele vaatamata sodi täis, sai seegi korda.

Pilt

Siis sai ette võetud, või õigemini taas kokku laotud termoklapp, kuigi ta ei tundunud, et on reguleeritav (enamasti nad on), siis ikkagi soojas vees reguleerisin paika, avanema 46 kraadi peal ja täielikult avanema 60 kraadi peal.

Pilt

Nõel koos kõigi vidinatega (regulaator nõela kõrguse tarbeks) sai ka lahti võetud. Seal regulaatori juures olev O tihend sai vahetatud ja kontrollitud, kas nõela kõrguse reguleerimine toimib. Ja muidugi, kui kõigil teistel 175CD karburaatoritel käib kuuskant reguleerimiseks (nb! reguleerimisel peab fikseerima selle nõelakorpuse e. silindri, mina hoidsin sisselaskes seda silindrit näpuga kinni, muidu vigastab membraani), siis sellel hoopis lapik pulk püsti. Sai siis 6mm vasktorust abivahend tehtud.

Pilt

Ja karburaator täna siis masina peale. Sai siis tühikäiku, süütenurka ja segu korgi alt paika sätitud. Alguses oli nõel liiga sees, e. liiga lahja segu. Ükskõik, millist süütenurka ma proovisin, ikka masin jättis vahele, nii tühikäigul, kui ka kõrgematel pööretel. Mõtlesin juba, et jagajaga või muu süütesüsteemiga läks midagi nässu, aga siis proovisin segu e. nõela kõrgust sättida ja asi läks hoopis paremaks. Siis aga otsustasin ATF õli korgi alla valada (reguleerimise ajal oli lihtsam, kui seda sees pole igaks juhuks) ja hakkas jama pihta, kolb ei liikunud üldse enam gaasi andes ... Muidugi läks natuke õli korpuse ja silindri, kus nõel sees, vahele. No korpus uuesti maha ja tundus, et selles torujases osas, kus nõelasüsteem liigub, nagu endiselt pisut roostet vm. punakat paistmas (tegelikult oli juba enne pesemist seismisest). Liivapaber kätte ja nühkima, puhastus ja uuesti masina peale. Ikka sama jama. Siis aga taipasin, et kummimembraan, mis tundus peaaegu korras (ühest servast pisut räsitud) ikkagi veab nõelasüsteemi viltu. Sai siis teiselt e. originaalkarburaatorilt membraan võetud ja saigi korda.

Pilt

Segu reguleerimisest ka, nimelt tühikäigul silindrit lapiku kruvikeerajaga pisut kergitades (mõnes kohas räägitakse 1mm, mõnes kuni 5mm), kui pöörded suurenevad, siis rikas segu, kui pöörded kukuvad, siis lahja. Kui liiga palju kergitada, siis nagunii mistahes reguleeringus pöörded kukuvad. Mina sättisin lõpuks sinna piirile, kus pöörded ei tõusnud.

Pilt

Ja karburaatori sisse käivast õlist ka, netist eeltööd tehes leidsin soovituse kasutada võimalikult "kerget" õli + lisaseib "Damper"-ile, millest varem rääkisin. Igatahes toimib selline lahendus paremini, kui ATF õli, kasutasin õmblusmasina õli.

Ja päeva lõpuks sai siis masina taaskord veel paremaks, kui kunagi. Ei poo ka 5 käiguga ja gaasile reageerib väga erksalt, madalate käikudega saab kergelt ratta (kitsas kumm) libisema. Eks kui nüüd pikemalt sõites kõik on endiselt hea, saab alles öelda, et kõik hea.

EGR-ist ka, hetkel ta ei toimeta, see karburaator pole temaga töötama mõeldud (pole vaakumi ühenduskohta jne.). Sai ta ka lahti korra võetud kontrolliks ja paistab hästi toimivat, tahmanud ei ole ja vaakumklapp imevähe laseb õhku läbi (e. paari sekundiga klapp liigub siiski tagasi). Samas see temperatuuri vaakumlüliti (roheline vidin) laseb külma mootoriga õhu läbi (ei leki), ehk siis ei tee miskit tarka vist. Iseenesest Egr tundub kummaliselt toimetama (väga keeruline oli netist infot leida), olles harjunud diislitega, kus egr suletakse mootori koormamisel/suurtel pööretel. Siin aga vaakumi tekkimisel (e. koormamisel) hoopis avatakse Egr. Paljud kindlasti arvavad, et üks asjatu vidin sellel mootoril, aga samas räägitakse, et aitab kütusekulu alandada ja NO gaaside sisaldust vähendada. Vaid 90-91 mõnedel 16V masinatel oli tagasikutsumine, kus see eemaldati.

Pilt

Ja lõpetuseks, milline näeb originaalkarburaator kraanikausis välja. Tõsi, mootoripesu vedelik teeb pildi hullemaks. Aga ikkagi, mis ta mootori küljes nii õliseks/mustaks on teinud ...

Pilt
Viimati muutis aatom, K Veebr 14, 2018 16:46, muudetud 1 kord kokku.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#25

L Jaan 27, 2018 21:28

See karbussi info on väga tänuväärt. Head infot karbusside kohta mina polegi leidnud ja seda teemat eriti ei jaga. Nõela kõrgust proovisin ka enda karbussil muuta aga ei saanudki aru, kuidas see käib. Nõelal on mingi metallrõngas ümber, mis fikseerib ta kõrguse. Seda oleks võinud kuidagi ehk nihutada aga kahtlane värk.

Kui nüüd lugesin, siis tuli meelde, et jah, kunagi tsiklit ehitades lugesin tsiklikarpade sättimise kohta, et tõesti siibrit tõstetakse 1-2mm ja kuulatakse pöörete muutumist. Aga nii pealuust läinud juba.

Õliseks tegi minul karbussi lekkiv õlifiltri korpuse tihend. Seal lisaks ka õlitemperatuuri andur küljes, minul on ka see lekkima kippunud ja mitte vähe, sealt võib päris palju välja pritsida.
Vasta