Saab 900GL 5d 1984, aatom

aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#26

L Jaan 27, 2018 21:46

Aga palun:

Pilt

Minul oli see kinnitusklamber kadunud, sellest pole hullu, sest kummitihend muudab nagunii asjad liikumatuks reguleerimist ta ei sega.
Ega sa niisama ei näegi, milline reguleerimisots tal on. parem lahti lammutada.

Sellest ja üldse 175CD karburaatoritest leidsin rohkem infi "Triumph TR6" otsinguga.
Hea materjal näiteks on siin: http://www.buckeyetriumphs.org/technica ... arbsII.htm

E: Võtsin originaalkarburaatori nõela lahti, selline näeb välja, e. siis lapik 4 mm x 2 mm pulk on püsti, millest reguleerida.

Pilt

Ja kätte saad nii, et kruvid külje pealt hoidva kruvi lahti, siis abivahend selle pulga külge ja krutid niikaua, kui nõela kätte saad, siis nõela asemel kruvikeerajaga vm. toksid selle regulaatori välja.

E. lisan ka soomekeelse 175CD karburaatori andmete lehe vm.

Pilt

E: Veel üks oluline nüanss seoses selle karburaatoriga. Nimelt see suur töösilinder, kõik tööpinnad, mis omavahel liiguvad (väline korpus, suur silinder ja sees olev juhtsilinder) tuleb lihvida/poleerida (korpuse poolne juhtsilinder, seal nagu tööpinnal rõngad näha, mitte maha lihvida). Võttis ikka aega, et mõista, no ei liikunud originaalkarburaatoril see suur silinder, kiilus nagu kinni ja ei surunud alla, vahest kiilus ka ülemisse asendisse kinni. Viga oli selles, et peale ultraheli pesu tekkis pisut pinnaroostet juhtsilindrisse ja seespool oli karburaatori korpusel/servades mõned täkked (täiesti arusaamatu, kuis tekkinud). Ja minu kogemusel ei ole hea, kui õli juhtsilindri pindadele satub, või siis minimaalselt (ei liigu siis enam/poob kinni), ehk siis karburaator õliga täita ettevaatlikult ja mitte liiga palju.
Viimati muutis aatom, N Mär 15, 2018 9:52, muudetud 3 korda kokku.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#27

T Jaan 30, 2018 22:17

Auto sai uued küünlad, mis kasutusjuhendis soovitatud, NGK BP7ES.
Aga vahetusega ei muutunud miskit, kuigi peal olnud küünlad olid üsna jubedad.

Üks kummaline anomaalia peale õlivahetust, ehk oskab keegi kommenteerida. Nimelt kui gaasi vajutada (e. mootorit koormata), siis tuleb kas keti hääl või klapi klõbin vm. hääl. Pisut rohkem külma mootoriga.
Alguses arvasin, et detoneerib, aga süüdet proovides sain selle päris õige detonatsiooni hääle kätte, see on hoopis teine. Õlina läks sisse vaadist poolsünt, mis mark ta täpselt oli, pean küsima (alati ühest kohast ostnud ja pole probleemi olnud).

Pilt
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#28

N Veebr 01, 2018 22:32

Sai siis esimene paagitäiest paagitäieni mõõtmine tehtud, 15l/100Km, paganama paljuvõitu. Muidugi sinna sisse lähevad ka karburaatori vahetus, häälestamine ja üldse vaid lühikesed talvised ca. 20Km. otsad linna vahet. Eks näis, mis siis uus paagitäis teise karburaatoriga näitab. Bensuhaisu kah pole, e. siis autost väljapoole nagu ei kao.

Ja selle puhastatud karburaatoriga nüüd natuke sõidetud, tundub, et toimib, ka tühikäik püsib kenasti paigal.

Aga nii kui miskit paremaks saab, siis kuskil miski laguneb. Veepump teeb vahepeal pisut häält, enamasti täitsa vaikne. Õnneks autoga tuli uus veepump kaasa.
Ja näidikute valgustus käis närvidele, vahepeal täitsa pimedalt tuli sõita. Tükk aega jaurasin, aga viga oli näidikuteploki kiles suurte pirnide all. Sai kuidagi vaskfooliumiga lapitud.
Ja esimesed gabariidi tuled said vahetatud, aga mõistagi klaasi alumised kruvid olid kinni roostetanud ja üks suisa murdus, tehes klaasi ühe lisaprao :freak: .

Ja salongivalgustuse lüliti, mis asub käigukangi juures, sai ka korda tehtud, päris kole oli seestpoolt ja paras piin oli tagasi kokku saada.

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#29

R Veebr 02, 2018 7:51

Tegelikult on mul kogemusi, et see karburaator võib osutuda ka väga ökonoomseks. kunagi tõin ühe punase soomest ja siis müüsin maha tyybile, kes sellega leedu vahel pidevalt sõitis. ma ei tea mis täpselt kulu oli aga mingi 6 l kanti / 100 km peale. Ja väga hästi sõitis. lõpuks rooste võttis oma ja nii on alles vaid mälestus .
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#30

E Veebr 05, 2018 20:56

Sai vanakraami hunnikust ühed klassiku tuled üles otsitud, puhastatud ja asemele pandud. Kuigi ka seal näitab reflektor kergelt väsimuse märki, siis nüüd näeb juba päris hästi sõita.

Pilt

Ja leidsin ka ühe näidikuteploki, mis karburaatoriga masinalt, seal isegi tahhomeeter. Sai kõik asjad ära puhastatud, üle käidud, kontrollitud ja fooliumteibiga suurte pirnide kohal olev plastik kaetud, see plastik kipub üles sulama. Ehk siis kui viitsimist on (tüütu rooli ära võtmine ja muu lammutamine), läheb masina peale. Üllatuslikult läbisõit sellel erineb vaid 1000Km masinas olevaga.

Pilt

Pilt
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#31

N Veebr 08, 2018 21:23

Võtsin kätte ja vahetasin veepumba ära, õues ... -6 kraadiga. Ilge jama oli vana tihendi kättesaamisega, aga tunniga õnnestus + kerge lihvimine. Päris õigel ajal, sest tihend lekkis juba pisut, aga ei saanudki aru, kas veepump ise ka.

Ja tahhomeetriga näidikuplokk läks ka peale, spidomeetri ja kütuse/temperatuuri näidiku tõstsin üle, sellel teisel näitas kütusenäidik oluliselt erinevalt. Ja kell töötab ka nüüd.
Aga mootorit pole veel päris hästi käima saanud, vahepeal tundus, et juba päris hea, nüüd tugevamate miinuskraadidega pole päris õige. Sooja mootoriga mõõtsin sisselaske õhu temperatuuri ka ära, 26 kraadi näitas, e. siis sissetuleva õhu klapp toimib (segab kollektorist sooja õhku juurde). Võib-olla karburaatori kummimembraan ikkagi pole enam õige, kuidagi pisut veninud ja liigagi kergelt käiv oli, peab prooviks uue membraani ostma.

Pilt
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 427
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#32

R Veebr 09, 2018 9:47

Ma vahetasin eile samal ajal õues sama miinusega termostaati. Sest mootori temp ei tõusnud normaalsustesse. Aga ma olen lekkiva veepumbaga 2 talverallit juba maha sõitnud (ei teadnud, et veepumba tihendi vahelt lekib), esialgu kaob muidugi ära salongi soojendus, kuna jahutusvedelikku jääb väheks :)

Mul on teine korras membraaniga karpa pagassis niikuinii. Tulen tund enne starti Talverallile kohale kah (minu start päris lõpus), kui soovid, saad käepigistuse eest endale selle proovida, vahetus hea ja kiire ju.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#33

R Veebr 09, 2018 10:56

Tänud, aga ei viitsi hetkel rohkem torkida, kui tundub, et klapid liiga klõbisevad, tõmban toorest juurde.
Aeromotors.ee miski olematu alla 3.-€ see membraan müügis, võtan sealt uue.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#34

P Veebr 11, 2018 16:23

Selle aasta Uunikumide Talveralli läbitud, 10h rallil, 340Km ilusaid Lõuna-Eesti teid ja 30 küsimusele vastuste otsimist. Auto pidas ilusasti vastu ja remonti ei vajanud. Paaril korral tahtis esiots oma teed minna seal Lõuna-Eesti kuplite vahel, aga üllatavalt hästi sai auto kontrolli alla (vanad naelkummid all), väga positiivne klassikust. Ja kiiruskatsetel tundus, et esivedrud tahavad alt lennata, päris hullult raputas, mõistagi pole esiamordid ka enam esimeses nooruses, samas läbi ka mitte.

Aga pööretel kuni 2500 ja kui gaasipedaal poole peal, siis kui pisut gaasi anda või tuleb mägi, detoneerib nigu vana mosse, samas gaas põhjas või 3/4 peal mitte, e. siis segu nagu jääb lahjaks vm. Proovisin uuesti ATF õli karburaatoris, aga see tegi asja vaid hullemaks, e. siis kergem õli sobis paremini. Tegelikult tühikäigul tahaks nagu segu varajasemaks (ka pöörded siis rahulikumad/kõrgemad), aga siis detoneerib veel rohkem sõites. Võtsin isegi jagaja korra lahti uuesti, aga seal kõik kena ja korras. Huvitaval kombel tekkis see probleem või panin nagu tähele peale õlivahetust (poolsünt), kuis see veel seotud on, hüdrotõukurid? Tellin/ootan uue karburaatori kummimembraani ära ja siis vaatab, mis saab.

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#35

P Veebr 11, 2018 16:46

Vaata kui tubli! aga sa pane süüde õigeks märkide järgi nii kuis manuaalis kirjas, siis vaata edasi. klassik ei detoneeri.... :eek:
18 kraadi, 2000 rpm juures, vaakumvoolik lahti.
kas sul jagaja vaakumvooliku vahel klapp ka on? ühesuunaline``?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#36

P Veebr 11, 2018 18:28

ivomets kirjutas:
P Veebr 11, 2018 16:46
Vaata kui tubli! aga sa pane süüde õigeks märkide järgi nii kuis manuaalis kirjas, siis vaata edasi. klassik ei detoneeri.... :eek:
18 kraadi, 2000 rpm juures, vaakumvoolik lahti.
kas sul jagaja vaakumvooliku vahel klapp ka on? ühesuunaline``?
Jah, autoga kaasa tulnud originaalmanualis on sama. Oh jah, pean siis ikkagi Led-idega strobo valmis tegema ja liivapaberiga märgid puhastama. Esimese silindri süütejuhtmelt mõõdetakse?
8 klapilise klassiku mootoriga pole varem mul kogemusi olnud, kuidagi ebaloogiline ikkagi.

Selle klapiga seoses, vaatasin paraja portsu pilte varem üle netist ja seda klappi jagajasse (minul pole) nägin vaid uuematel karburaatoriga klassikutel, millel valge plast-korpus pealpool (Pierburg karburaator).
Minul oli aga üks klapp pandud tuulutuse ja sisselaske vooliku vahele, mis tundus täiesti mõttetu (hetkel vahelt väljas, klapikambri kaane all ei teki ju vaakumit, või ...) ja ühelgi neti pildil ei näinud sellist klapi vahele panekut, ikka otse voolik. Prooviks panin ka EGR-i vaakumvooliku tagasi (jagaja ahelasse, sest sellel karburaatoril pole lisaväljavõtet), ka see ei muutnud midagi (egr-i klapp reageerib vaakumile). Sama probleem oli originaalkarburaatoriga ka, aga kuulma hakkasin alles peale õlivahetust.
Seletage võhikule, mida see klapp jagaja ees üldse teeb, kui vaakumregulaator on ju suletud (e. minul on, 2T 96-el ei ole, aga see on hoopis teine teema), imed regulaatorist õhu välja ja klapp ei lase normaalrõhku tagasi, siis jääbki ju süüde varajasemaks...

Pilt

E: Siiski mäletasin valesti, vaatasin pilte, mis oma arvutisse salvestasin ja 175CD karburaatoriga on kord kasutatud, vahest mitte seda klappi, miski kitsa pruuni servaga kõigil piltidel, aga kuis ta ikkagi töötab, ei saa ju olla lihtsalt ühesuunaline klapp.

Pilt

E: Netist leidsin lõpuks selle klapi toimimise tööpõhimõtte, aga vist ikkagi kõigile masinatele teda ei pandud. Kasutuses oli erinevatel klassikutel (minu turbo 16V kabriol teda ei ole ja sõites ka miskit probleemi ei täheldanud) ja 1994 - 1996 GM900 2.3L mootoriga masinatel, originaalkood: 9344276. Ja otstarve on vaakumi viite tegemiseks (2 sekundit vist), ei miskit muud. Isegi minu 1974 aasta 96-el on selline, aga valge servaga.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#37

K Veebr 14, 2018 13:35

Sai autoga kaasa tulnud kola hulgas vähe otsitud ja näedsa, klapp oli täitsa olemas. Töötab ka, aga tuleb välja, et see klapp tekitab 2 sekundi asemel hoopis 20 - 30 sekundit viite (ja interneti tarkuse järgi peabki nii tegema), mis mõte siis enam sellel vaakumregulaatoril on :conf: .
Igatahes panin peale enne süütega tegelemist (paar päeva sõitsin nii) ja toimis, klapid enam ei klõbise ...

Pilt

Led stroboga seoses, polegi nii lihtne teist teha, flash lambi sähvatus kestab vaid 3,5 mikrosekundit, et saada led-iga sarnane tulemus ja ei teeks lisasähvatusi lisaks, oli paras nuputamine. Aga sain valmis, Led sähvatab pea viivituseta ja kestab 10 mikrosekundit (2000rpm juures 0,12 kraadi, kui nüüd õieti arvutasin, mida väiksem, seda täpsem).
Ja süüde oli 2000rpm (täpselt mõõtsin) juures 22 kraadi, kruttisin siis 18 peale (jube täpne häälestamine, miski 1mm jagaja liigutamist muudab 2 - 4 kraadi) ja julgesin segu ka pisut lahjemaks kruttida, eks näis, sõidan siis natuke aega nii ja vaatan. Proovisõidul igatahes miskit kummalist ei olnud, vast vähem jõudu, kui 22 kraadi + rikkam segu.

Pilt

Lisaks avastasin veepumba voolikute juurest lekke, radiaatorisse mineval voolikul oli pragu sees, lõikasin lühemaks ja tagasi. Huvitav kas veepumba küljes olev toru peabki olema sellise otsaga (pealtpoolt nagu sööbinud) või on "rotid" jahutusvedeliku sees kallal käinud.

Pilt Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#38

K Veebr 14, 2018 13:59

Vat kui lahe!
See vanakooli meeste süüte keeramine kuulmise järgi ei vii ikka kuhugi nagu sa aru said, et mill siia- sinna keerab süüdet päris korralikult.
Vaakumvoolik tagasi külge ja
edasi saad juba vaadata, mis süüde teeb tühikäigul ja mis teeb 3000 ...4000 rpmi peal. et kuidas liigub. vaatad masina pealt ja vaatad toast graafikul, et kas on kahe joone vahel, nagu peab.

siis unustad süüte asja ära ja hakkad kraburaatoriga mängima.


aga see al. närimine on põhjustatud jah. vedeliku mittevahetamisest pikema aja jooksul. jah. vedelik kaotab oma korrosioonivastase toime ca 2 aastaga. ja ta närib ka plokki......
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#39

K Veebr 14, 2018 14:55

Mul üks miski soomekeelne detailne andmete pdf, aga niru kvaliteediga. Igatahes jagaja tüüp on autol õige peal.

Pilt
Viimati muutis aatom, N Veebr 15, 2018 9:09, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13539
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#40

K Veebr 14, 2018 15:22

Tundub, et selle pildi originaal on juba kehv..:)
http://www.hexfiles.com/photograph_gall ... F2465.html

Aaga, et seal on nii centrifugal kui vacuum advance mõlemad, siis kas neid ei pea kokku äkki liitma? Saad sellele 11-13-le kohe 4-6 otsa liita..:P See on muidugi hetkel täiesti lambi üritamine sobitada pilt faktidega.:D et saada tuntud number kätte..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#41

K Veebr 14, 2018 16:29

Vist on seal isegi nukkvõlli põõrded, mitte väntvõlli; just jagaja enda põõrded.

Mehele vähemalt midagi mõelda ja arutada ja kohe järele proovida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#42

N Veebr 15, 2018 9:31

ivomets kirjutas:
K Veebr 14, 2018 16:29
Vist on seal isegi nukkvõlli põõrded, mitte väntvõlli; just jagaja enda põõrded.

Mehele vähemalt midagi mõelda ja arutada ja kohe järele proovida.
Naljanina, ega ma väga nokikski, aga kütusekulu võiks väiksem olla. See talv tahaks nagu klassikuga sõita (ja diisel 9-5 vaatab nukralt pealt), seega oluline, isegi andmete järgi peaks keskmine 8.8l/100Km olema kaasatulnud raamatu järgi, hetkel tundub pisut üle 10l/100Km (20Km linna sõitmise otsad + vahest 2Km hommikuti). Veelgi enam, et käigukast tal selline, kus 90Km/h (gps näitas sama) vaid 2000rpm (raamatu järgi peaks 2400rpm olema, turbo 16V kabriol oli automaatkastiga 3000rpm).
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#43

E Veebr 19, 2018 19:27

Nii, leidsin aja ja kontrollisin jagaja erinevatel pööretel ära (soe mootor). Aga asi on jama, raske uskuda, et mu strobo valetab (kui aega saan, siis teen miski lisaelektroonika, et emuleerida erinevaid pöördeid ja vaadata, kas näitab õieti). igatahes tsentrifugaalregulaator liiga kergelt muudab nurka, kokku pannes tundus küll, et vedrudel jäikust on, ju siis 30+ aastaga ikka välja veninud vm. Ühe sõnaga 11 kraadi asemel (1000 - 3500rpm) reguleerib 24 kraadi. Pigem tundub, et selles asi, kui minu strobos, sest tühikäigul tahab auto tunduvalt varajasemat süütenurka ja nii oli ka enne jagaja puhastust/remonti. Ja graafikul nagu ei saa ka jagaja ja mootori pöörded vahetuses olla, ka kõigil teistel jagajatel muudab tsentrifugaalregulaator enam-vähem samapalju nurka.

Ja vaakumregulaator kah paneb segast (tühikäigul mõõtsin), -0,2Bar peal on põhjas (muudab ca. 20 kraadi), kuigi peaks -0,45Bar peal kuni 10 kraadi muutma. Saa nüüd siis aru ...

Ostaks või uhiuue jagaja (Bosch 0 237 021 024), aga pole nagu võtta ... üks jagaja on veel (1981 - 1983 a. 900C oma), millel samad parameetrid, aga kontaktidega, peaks ära puhastama ja kokku panema ning vaatama, mis teeb.
Uuema klassiku jagajad ei sobi, neil teine kinnitus.

E: Arutasin Ivometsaga ja siiski asi enam vähem õige. Nimelt graafikul tekitab segadust mootoripöörete skaala. Kraade peab mõõtma aga jagaja pöörete järgi, e. siis minu saadud tulemusi tuleb jagada 2-ga. Kandsin tulemused ülalolevale graafikule, tsentrifugaalregulaator siis toimetab peaaegu skaalas, vaakumregulaator aga mitte.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#44

P Mär 04, 2018 21:40

Väike sissekanne, esmalt kütusekulust:
Talverallil käik, 920Km millest ca. 350Km rallit, 200Km edasi-tagasi sõitu ja ülejäänud tavapärane kodus sõit (20Km otsad), tulemus 11L/100Km.
Siis sai süüde õigeks ja kruttisin segu pisut lahjemaks, ainult kodus sõitmine, 12L/100Km.
Võib-olla on see 12L/100Km sellele autole talvel lühikesi otsi sõites täitsa õige, pole kogemust. Veel enam, et talvel sõitsin bensukaga viimati 20 aastat tagasi.
Pidurid peale ei jää, see ka kontrollitud, vaba käiguga liigub kaua ja pidurid kuumaks niisama ei lähe.

Ja auto kiirendusomadustega pole ikka päris rahul, parim tulemus on seni olnud 22 kraadi/2000rpm (õige 18 kraadi) + see tiguaeglane (30 sek. viide) klapp jagaja vaakumregulaatori ees. Muide auto käivitus siis ka külmade ilmadega poolest pöördest, nüüd õige nurgaga tahab 1-2 sek. käiamist hommikuti. Olen proovinud EGR-i tagasi panna, aga see ei sobi mitte, kuna temperatuuri-vaakumi klapp laseb otse läbi, e. külma mootoriga kohe kuidagi ei sobi. Olen seda tiguaeglast klappi proovinud jagaja vaakumregulaatoris, aitas vaid siis, kui lahjem segu oli, aga jõu suhtes pigem teeb pisut kehvemaks. Teagi, mis siis teha, või ongi see mootor oma 73Kw üks uimane loom, kas kellelgi on kogemusi? Igatahes mu 96 oma 48Kw kiirendab oluliselt paremini (tõsi, kaal väiksem ja vaid 4 käiku).

E: Ma vist nuputasin välja, kuhu jõud kaob, summutaja arvatavasti umbes. Miks nii arvan, on see, et summutaja seestpoolt bensuka kohta väga tahmane. Tõenäoliselt keskmine osa (sest eelmine omanik ütles, et tagumine osa vahetatud) või on tagumisega miski praak vm. Võiks ju ka surved mootoris mõõta, aga kahtlen, et sealt miskit avastan. Igatahes hetkel sellega mässamiseks liiga külm (sees pole hetkel võimalik) ja aega võtaks ka parasjagu, keskmine osa all olnud ju terve igavik, kergesti lahti ei tule.
Viimati muutis aatom, L Mär 10, 2018 22:02, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
Hemi
Saabiklubi liige
Postitusi: 39
Liitunud: K Apr 06, 2016 21:31
Asukoht: Tallinn, Elva
Auto: ´85 900 ja 9-5 Griffin kui lubatakse.

#45

P Mär 04, 2018 22:01

See 74 kw peaks ikka särtsakam olema. Enda klassikut ostes/otsides sai sõidetud sama aastakäigu, sama mootoriga masinaga. Mineku poolest ette ei kippunud jääma.
Igal oinal oma Mihklipäev!
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#46

L Mär 10, 2018 22:37

Summutaja keskmine osa käes (paistab, et veel viimased laos, varsti polegi vist saada...), kusjuures tegemist vaid resonaatoriga vm. e. siis läbi paistev toru milles paksemas osas äärde pisut traati pandud. Õnneks oli odav, e. kui niisama vahetan, siis pole hullu. Aga vahetamine jäi pooleli, tuli välja, et tagumine pütt polegi vahetatud, hoopis keevitusega kõvasti lapitud. Vahetatud vaid viimased torud. Needki kehvasti, lasevad heitgaase ülemineku juurest läbi. Ehk siis ostan viimase püti ja summutajate vahelise toru (sellel kinnitusekohad läbi roostetanud, aga üllatuslikult läbi ei lase veel), ning vahetan kõik koos. Need vidinad õnneks veel odavad.

Sai siis auto alla ka vaadatud, ees miskit koliseb, kui suuremast august läbi sõita, aga nagu eriti ei leidnudki, milles asi. Amortisaatorite kummid üleval väga pragulised ja ühel alumine kinnitus pisut loksub. Teab keegi, kust neid kumme eraldi saada võiks, autopoodidest nad kõik kadunud, osta vaid uus amortisaator.

Ja automaatne kere õlitus täitsa toimib, mootor altpoolt kenasti õline, paistab, et laseb igalt poolt õli välja, ees ja taga slimmering, otsakaas, veovõllid jne. Õnneks nii vähe, et õlivardal kadu nagu ei näe.

Pilt

Pilt

Ja taga ka pisut miski kolises, lisaks auto nagu ujub teel rohkem, kui enne. Tuli välja, et ühe varda puks päris katki, loksus korralikult, aga sõites üllatavalt vähe oli kuulda. Kuna mul juhtus see lühike varras enam-vähem korras puksidega olemas olema siis mõtlesin, et teen kiire vahetuse aga tuhkagi. Mutrid/poldid roostes ja kütusepaak ka segas lahti keeramist. Pika pusimisega sain siiski lahti ja õnneks ei olnud poldid pukside sisse kinni roostetanud. Hakkan seda teist varrast siis alla panema ja ei lähe ... mõõdan siis ava/poldi üle ja oh üllatust, minu masinal poldid/ava 11mm, sellel vardal (uuem klassik) aga 10mm. Ja kas mul kodus oli siis 11mm puuri, mõistagi ei olnud ja sellel hetkel polnud ka ühtegi masinat, millega ostma minna. Lisaks kas see puksi metallist südamik on tavaline raud, mõistagi ei ole, ikka miski tugevam kraam. Ainus puur, mis võtta oli 10,5mm ja nii ma siis selle puuri + viilidega nüsisin. Tervelt tund läks selle kahe puksi peale uuema klassiku vardas. Ei saa ju ka kuumaks lasta, tuleb kummi küljest ära, siis päris jama. Päris pimedas alles sain asjad kokku (õues tegin). Lisaks pikkivarras ka üsna õhukeseks kulunud, õigemini roostetanud/üleni roostes, minu meelest nagu paindub pisut palju, aga puksid korras.

Pilt

Ja kõige lõpuks, talvel sõitmine on toonud kerel kõik tegemist vajavad kohad ilusti esile, selle vardaga tegeledes avastasin värvi alt klassikalised klassiku roostepesad, õigemini metall suisa läinud.

Pilt Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#47

P Mär 11, 2018 7:34

Klassiku amordi alumiseks puksideks sobivad lada omad. Neid ikka saada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#48

T Mär 27, 2018 21:18

Väike täiendus, auto endiselt kasutuses, aga pikemad otsad olen teinud diisel 9-5 masinaga, sest ei julge pikki sõite teha, talvekummidel on külgedele praod tekkinud, samas õhku peavad.
Kütusekulu endiselt 11L/100Km. Summuti toru ja tagumine pütt ka käes, aga pole aega olnud alla panna. Kuna külmast peast võiks nagu ühtlasemalt käia, käivitus ka muutunud pikemaks, kütusekulu, siis võtsin kätte ja mõõtsin surved ära, olid vastavalt (Bar) 13,5 13,0 12,8 13,0 , e. siis tundub nagu korras. Küünlad, kuigi ostsin pisut teised (vaatasin tabelist valesti, turboka omad on 7ES, minu masinale läheb 6ES), tunduvad kenad:

Pilt

Kui aega leian, siis vahetan summutaja ära, teen vaakumregulaatori paremaks ja kui siis ikka 4 ja 5 käiguga minekut pole, panen süüte ikkagi pisut varajasemaks. Ja suvel tuleb kere korda teha, tahaks teist ikka hoida.
aatom
Postitusi: 541
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#49

P Apr 01, 2018 22:30

Lõpuks sain auto normaalselt liikuma, ehk saab kütusekulu kah nüüd paremaks, eks näis. Ja mis ma siis tegin:
1. Kõigepealt vahetasin summutid ära, mõistagi lahti nad ei tulnud, lõpuks loobusin ja lõikasin vahetoru ning resonaatori otsa läbi. Resonaator iseenesest paistis ilusti läbi, aga terasvõrgu vm osa oli tahma täis. Ehk siis töötas nagu tavaline toru. Kogu kupatus uutena alla ja testima, muhvigi ei muutunud.
2. Siis eelnevalt olin veel pool pööret nõela karburaatoris üles tõstnud (e. siis kokku täisring), kuna ka see muutust ei toonud, keerasin tagasi pool pööret.
3. Ja nüüd hakkasin süüteasju täpsemalt vaatama:
a) Jagaja kaas/süütejagaja, need vahetasin varasemalt, e. uued
b) Süütepooli ja jagaja vaheline ühendus (koos jagajas oleva takistiga), raamatu järgi 0,5 - 1,5 KΩ, minul 1,3 KΩ, e. siis korras
c) Süütejuhtmed, kenad korralikud BREM-i silikoonjuhtmed (puudutades särtsu ei saa) süsisisuga, takistused 8 - 10 KΩ, raamatu järgi
peaks aga 2 - 4 KΩ, nagu pole korras. Samas mõõtsin oma turbo-klassiku süütejuhtmed, neil ka 6+ KΩ, e. selles väga asi pole vast.
d) Süüte kommutaator (e. see elektrooniline vidin hali anduri ja süütepooli vahel), panin turboka pealt (temal sama), muutust ei olnud.
e) Süütepooli takistused (kui väiksemad, siis võiks lühiskeerde oletada, kehvem süüde), minu masinal 12V osa 0,6 Ω (raamatu järgi 0,52 - 0,76 Ω) ja
kõrgepinge pool 6,6KΩ (raamatu järgi 7,2 - 8,2KΩ). Vähem, kui vaja, mõõtsin siis turboka süütepooli, see samasugune (aga mootor toimis hästi), siis
võtsin ühe EZK juhtimisega masina süütepooli, sellel oli kõrgepinge poole takistus 7,2KΩ, panin selle masinale peale. Kah väga muutust polnud.
f) Ja siis võtsin ja keerasin süüte ikkagi varajasemaks, selle piiri peale, kus tühikäigul mootori pöörded tõusma hakkasid (sealt edasi ei kannatanud keerata, siis
hakkas mootor detoneerima koormates), see tõi taaskord tulemuse (e. seda olin ma alguses ju proovinud), aga koos selle tiguaeglase klapiga vaakumregulaatori
ees (18 kraadi ja ilma selle klapita tulemust ei andnud).
Ma ei mõõtnud, aga eks süüde nüüd seal 22+ kraadi 18 asemel ole (2000rpm), endiselt arusaamatu, miks ta varajasemat tahab ...

Nüüd võiks öelda, et peal olev karburaator toimib ja võiks originaalkarburaatori peale panna, ning selle kah häälde saada (keerulisem, seal küljepeal ka reguleerimise kruvi nõela tõstmisele lisaks).
Ja EGR-i värk kah veel. Hetkel ta välja lülitatud. Kuna temperatuuriklapp ei toimi, teab, kas panebki järgi. Külma mootoriga muidu tekitab probleeme.

Pilt
Viimati muutis aatom, E Apr 02, 2018 9:14, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#50

E Apr 02, 2018 7:31

Vana tüüpi küünlajuhtmeid vajab see masin teoreetiliselt.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta