Saab 900GL 5d 1984, aatom

aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#51

E Apr 16, 2018 15:35

Väike täiendus:
* Kui varem kimbutas hõõgsüüde peale väljalülitust, siis varajasem süüde peaaegu lahendas selle mure (tol teisel karburaatoril polnud kanalit elektrilise klapi tarbeks, aga saaks puurida).
* See vana karburaator leidis koha riiulil, toimib ju nüüd hästi.
* Originaalkarburaator taas masina peal (aga EGR veel välja lülitatud), toimib kenasti aga peenhäälestus heitgaaside analüsaatoriga ei teeks paha.
* Kütusekulu minu lühikeste (3Km ja 20Km) otstega endiselt 11 L/100Km ja tundub et sealt alla ei saagi ... (aga parem, kui algne 15 L/100Km).
* Tagumise summuti pikkivalts laseb pisut heitgaase mitmest kohast läbi, nii palju siis uuest summutist (oli vist Walker).
* Ja üldse see summuti vahetus oli pigem hetkel raha maha viskamine, lisaks on ta hakanud kuskilt keskelt praksuma kuumenedes / jahtudes.
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#52

K Apr 18, 2018 21:29

Võtsin ühe esiamordi ette, et kolinatest esisillas lahti saada. Ostsin Viljandi peaaegu tühjaks Lada amordi puksidest (e. neid peaaegu polegi müügil). Kahjuks kumbki, ülemine ja alumine, ei sobinud, ülemist häda pärast sai kasutada (kuid tal pole amordi kinnituse-keerme ümber olevat kummikraed), sai siis seal miski voolik leitud ja kasutatud. All aga miski valemiga ei mahu sisse, ka kruustangide vahel ei surunud sisse ...
Ja kõigele lisaks need all olevad igivanad Monroe amordid kah õieti ei tööta, üles/alla peaks olema erinev takistus, neil aga ühesugune ja jube lühike käik + kokkusurudes nagu kiilub kinni.
Ehk siis peab mingi aeg uued ostma, aga tänapäevased ju ei kesta ...
Ka roolivarda otsa kumm on päris pragunenud. Läheb sinna silda rohkemgi vidinaid.

Ja EGR-i panin ka tagasi, korda tehtud originaalkarburaator toimib täitsa hästi nii EGR-iga kui ka ilma, olgugi et temperatuuriklapp laseb otse läbi. Ja üllatuslikult külma mootoriga "toorest" doseerib kah paremini (seal pisut keerulisem süsteem). Ja tal on miski lisasüsteem, mis vist peaks lahjemat kütust andma, kui jalg sõidu ajal gaasipedaalilt võtta, on kergelt tunda, kui pisut gaasi järgi lasta.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7175
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#53

E Apr 23, 2018 22:26

See auto tapab küll ka kõige vanaaegsema gaasianalüsaatori ära. :P

See mis lõhn sumbutajast välja tuleb on puhas bensiin.... pole ime, et kütusekulu on oi-oi-oi!


siis sa said küll mingid teised amordi puksid, mis alla ei sobinud. Ma olen kakunagi mingeid nats suuremaid näinud aga lada omad alla lähevad küll. mõnedel amortidel on mõlematpidi suur takistus. ehk nad on jäigemad.... klassikul on tavaliselt amordid mis kestavad rohkem kui kõiik muu )
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#54

T Apr 24, 2018 14:01

ivomets kirjutas:
E Apr 23, 2018 22:26
See auto tapab küll ka kõige vanaaegsema gaasianalüsaatori ära. :P
Oh mis sa nüüd, ostu hetkel võttis auto 15L/100Km, CO 2.5% (ülevaatuse järgi, mis vahetult tehti, max lubatud 4,5), ei ta tee miskit.
Ja tabel, mis näit peaks olema, e. mu autol arenguruumi on, mis aga teha, nagu ei teagi ...

Pilt

Ja esiamort, mille korra alt võtsin pukside vahetuseks, hakkas paremini toimima peale näpuvahel kruttimist, aga nüüd kriuksub teine, Saab on pisut vedruvankri moodi, kas võiks miskit õli vm. lasta amordi liikuvale metallvardale? Muide pole algupärased, miskid Monroe-d.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7175
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#55

T Apr 24, 2018 14:38

No kuule, kui co on 2,5, siis oleks nagu päris auto moodi, sul sinna 9...10 kanti pakun julgelt välja. ma pean sulle siia klassiku raamatust selle karpa kohta pilte panema... ehk millesti on abi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#56

K Apr 25, 2018 20:50

ivomets kirjutas:
T Apr 24, 2018 14:38
No kuule, kui co on 2,5, siis oleks nagu päris auto moodi, sul sinna 9...10 kanti pakun julgelt välja. ma pean sulle siia klassiku raamatust selle karpa kohta pilte panema... ehk millesti on abi.
Lõpuks põhjus käes, miks auto tahtis Ivometsa ära lämmatada :D . Nimelt karburaatori ujuki klapp jupsib, vahest sulgeb vahest mitte, või siis kütuse paaki tagasivooluga miskit (peaks manomeetri kütusetoru külge panema). Võttis aega, et kuis teda testida, et ikka ise näha, kas august, kuhu nõel käib, hakkab kütust tulema. Asendadasin suure silindri koos nõelaga vana silikoontuubi tagant lõigatud rõngaga (et siibri ette alasurve tekiks) ja siis tooreklapi abil (e. nii sai mootor kütust läbi tooreklapi kanali) sai auto mootori tööle. Alguses juhtunud miskit, aga pisut suurematel pööretel kord ujutas augu üle, siis taas mitte. Kui nüüd manomeeter näitab mõistlikku rõhku (0,17 - 0,25 Bar), siis vaja uut klappi, aga nendega vist igavene peavalu, isegi uutega, päris mitmes kohas foorumis kurtmist näinud.

Pilt


Ja auto originaalveljed said korda tehtud, ei soovinud lasta neil edasi roostetada, lähevad hetkel riiulisse paremaid aegu ootama ning valuvelgede inetute kapslite asemele lähevad saabi logoga.

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7175
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#57

K Apr 25, 2018 22:19

Räägin sulle veel ühe loo, kuis ma ka kunagi viga otsisin, et ujuki nõelklapp ei pidanud. Põhjuseks oli bensiinivooliku toru otsa lükkamisel toru terava ääre poolt vooliku siseservast ära lõigatud kummitükk mis käis vahepeal nõelklapi vahel ja siis jälle ujus kuskil mujal ringi... kord ujutas üle kord oli kõik ok. ja otsi sellist viga!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#58

N Apr 26, 2018 21:04

Sellel karburaatoril on nõelal sõel sisse ehitatud, nii nagu siin:
Aga mõõtsin surve kütusesüsteemis ära, oli 0,3 - 0,4 e. siis oluliselt rohkem. Võtsin siis T kolmiku, kust läheb tagasivool, lahti ja voila, miski pisike ava tagasivoolu pool oli umbes, puhastasin ja puurisin isegi 2mm puuriga üle ning oligi surve paigas. Reguleerisin siis uuesti karburaatori üle. Eks näis, kui paagi tühjaks sõidan, mis tulemus on.
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#59

R Mai 25, 2018 16:53

Pole pikalt kirjutanud, aga täna meeldiv üllatus. Tankimisega seoses. No 95 hind mõistagi pole meeldiv, aga arvutuslik kütusekulu küll. 44L läks paaki, 540km sai siis sellega sõita, ca. 8,1 keskmist kulu. Ei tahtnud uskuda, äkki tankimise püstol lukustus enneaegselt, aga tuhkagi. Nüüd võib selle poolega küll rahule jääda. Ja masin liigub hästi, vaid tühikäik on pisut rahutu ja mäest alla sõites kipub natuke kakkuma (sellel karburaatoril miski lisa rõhusüsteem). Kahju, et Saabide hoolduspäeval heitgaasi numbrid nägemata jäid.

Ja auto on nüüd säästval režiimil, vaid ilusa ilmaga sõitmiseks.
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#60

E Juun 11, 2018 11:19

Esimest korda jättis auto mind "tee peale" või õigemini ei lasknud kodust kuhugi minna. Starter lühises, suisa nii, et tõmbas akupinge 5V peale, hea et miskit põlema ei läinud. Ja oh kui niru koha peal on sellel autol starter, väljalaske kollektori all (kuumus :eek: ), midagi ei näe, hästi ligi ei pääse ja pärast ei taha starter välja kah kuskilt tulla. Lisaks peab generaatori juhtme ja starteri käivitusjuhtme ja mine tea, millised veel, välja vahetama, nii kui natuke painutad, on kohe isolatsioonil pragu sees ja vask vaatab rõõmsasti sulle vastu :x .

Starteri kakkusin lahti ja üks harja kinnitus isolaatorist lahti, see siis kuidagi vastu korpust, vedru ära sulanud jne. Leidsin lammutusest ühe Volvo starteri, millel tagaosa sama, aga esiosa teine, ehk saab kahest ühe kokku.

Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#61

E Juun 11, 2018 14:01

Peaks vaatama, mul vist on keldris äkki üks selline "alumine" starter...

Kui paar korda on maha võetud, siis saab nõksu kätte küll, kuidas ta sealt vahelt läbi tuleb..:) Kunagi sa mõned korrad tehtud seda... Praegu enam ilmselt ei tuleks välja.:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#62

E Juul 30, 2018 8:29

Auto taas liikvel, võtsin kätte ja punnitasin starteri paika, uued juhtmed jne. Üle pika aja oli päris mõnus temaga taas sõita.
aatom
Postitusi: 552
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#63

T Sept 18, 2018 16:37

Väike sissekanne, auto on olnud pidevalt kasutuses igapäevaautona, aga vaid ilusate ilmadega, pahad ilmad on 9-5 jaoks.
Aga kuna kasutust ikkagi vähe olnud, siis vasak esimene pidur kippus peale jääma (kuid käsipidur toimetab hästi, ei mõjuta seda), sai siis täna tegeletud, määritud jne. Sai paremaks, kuid tugeval piduri vajutamisel ikka veel kipub pisut peale jääma, samas see suur metallilatakas, mis ühte pidi ühe piduriklotsi ja teisipidi teisel pool töösilindrit, liigub hästi peale määrimist. Piduri töösilindri kolbi piilusin ka tihendi all, oli teine kena aga ei oleks pidanud piiluma, mitte mingi väega ei saa traatvõru enam tihendi peale, ruumi pole jne.
Vasta