3. leht 3-st

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: E Apr 16, 2018 15:35
Postitas aatom
Väike täiendus:
* Kui varem kimbutas hõõgsüüde peale väljalülitust, siis varajasem süüde peaaegu lahendas selle mure (tol teisel karburaatoril polnud kanalit elektrilise klapi tarbeks, aga saaks puurida).
* See vana karburaator leidis koha riiulil, toimib ju nüüd hästi.
* Originaalkarburaator taas masina peal (aga EGR veel välja lülitatud), toimib kenasti aga peenhäälestus heitgaaside analüsaatoriga ei teeks paha.
* Kütusekulu minu lühikeste (3Km ja 20Km) otstega endiselt 11 L/100Km ja tundub et sealt alla ei saagi ... (aga parem, kui algne 15 L/100Km).
* Tagumise summuti pikkivalts laseb pisut heitgaase mitmest kohast läbi, nii palju siis uuest summutist (oli vist Walker).
* Ja üldse see summuti vahetus oli pigem hetkel raha maha viskamine, lisaks on ta hakanud kuskilt keskelt praksuma kuumenedes / jahtudes.

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: K Apr 18, 2018 21:29
Postitas aatom
Võtsin ühe esiamordi ette, et kolinatest esisillas lahti saada. Ostsin Viljandi peaaegu tühjaks Lada amordi puksidest (e. neid peaaegu polegi müügil). Kahjuks kumbki, ülemine ja alumine, ei sobinud, ülemist häda pärast sai kasutada (kuid tal pole amordi kinnituse-keerme ümber olevat kummikraed), sai siis seal miski voolik leitud ja kasutatud. All aga miski valemiga ei mahu sisse, ka kruustangide vahel ei surunud sisse ...
Ja kõigele lisaks need all olevad igivanad Monroe amordid kah õieti ei tööta, üles/alla peaks olema erinev takistus, neil aga ühesugune ja jube lühike käik + kokkusurudes nagu kiilub kinni.
Ehk siis peab mingi aeg uued ostma, aga tänapäevased ju ei kesta ...
Ka roolivarda otsa kumm on päris pragunenud. Läheb sinna silda rohkemgi vidinaid.

Ja EGR-i panin ka tagasi, korda tehtud originaalkarburaator toimib täitsa hästi nii EGR-iga kui ka ilma, olgugi et temperatuuriklapp laseb otse läbi. Ja üllatuslikult külma mootoriga "toorest" doseerib kah paremini (seal pisut keerulisem süsteem). Ja tal on miski lisasüsteem, mis vist peaks lahjemat kütust andma, kui jalg sõidu ajal gaasipedaalilt võtta, on kergelt tunda, kui pisut gaasi järgi lasta.

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: E Apr 23, 2018 22:26
Postitas ivomets
See auto tapab küll ka kõige vanaaegsema gaasianalüsaatori ära. :P

See mis lõhn sumbutajast välja tuleb on puhas bensiin.... pole ime, et kütusekulu on oi-oi-oi!


siis sa said küll mingid teised amordi puksid, mis alla ei sobinud. Ma olen kakunagi mingeid nats suuremaid näinud aga lada omad alla lähevad küll. mõnedel amortidel on mõlematpidi suur takistus. ehk nad on jäigemad.... klassikul on tavaliselt amordid mis kestavad rohkem kui kõiik muu )

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: T Apr 24, 2018 14:01
Postitas aatom
ivomets kirjutas:
E Apr 23, 2018 22:26
See auto tapab küll ka kõige vanaaegsema gaasianalüsaatori ära. :P
Oh mis sa nüüd, ostu hetkel võttis auto 15L/100Km, CO 2.5% (ülevaatuse järgi, mis vahetult tehti, max lubatud 4,5), ei ta tee miskit.
Ja tabel, mis näit peaks olema, e. mu autol arenguruumi on, mis aga teha, nagu ei teagi ...

Pilt

Ja esiamort, mille korra alt võtsin pukside vahetuseks, hakkas paremini toimima peale näpuvahel kruttimist, aga nüüd kriuksub teine, Saab on pisut vedruvankri moodi, kas võiks miskit õli vm. lasta amordi liikuvale metallvardale? Muide pole algupärased, miskid Monroe-d.

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: T Apr 24, 2018 14:38
Postitas ivomets
No kuule, kui co on 2,5, siis oleks nagu päris auto moodi, sul sinna 9...10 kanti pakun julgelt välja. ma pean sulle siia klassiku raamatust selle karpa kohta pilte panema... ehk millesti on abi.

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: K Apr 25, 2018 20:50
Postitas aatom
ivomets kirjutas:
T Apr 24, 2018 14:38
No kuule, kui co on 2,5, siis oleks nagu päris auto moodi, sul sinna 9...10 kanti pakun julgelt välja. ma pean sulle siia klassiku raamatust selle karpa kohta pilte panema... ehk millesti on abi.
Lõpuks põhjus käes, miks auto tahtis Ivometsa ära lämmatada :D . Nimelt karburaatori ujuki klapp jupsib, vahest sulgeb vahest mitte, või siis kütuse paaki tagasivooluga miskit (peaks manomeetri kütusetoru külge panema). Võttis aega, et kuis teda testida, et ikka ise näha, kas august, kuhu nõel käib, hakkab kütust tulema. Asendadasin suure silindri koos nõelaga vana silikoontuubi tagant lõigatud rõngaga (et siibri ette alasurve tekiks) ja siis tooreklapi abil (e. nii sai mootor kütust läbi tooreklapi kanali) sai auto mootori tööle. Alguses juhtunud miskit, aga pisut suurematel pööretel kord ujutas augu üle, siis taas mitte. Kui nüüd manomeeter näitab mõistlikku rõhku (0,17 - 0,25 Bar), siis vaja uut klappi, aga nendega vist igavene peavalu, isegi uutega, päris mitmes kohas foorumis kurtmist näinud.

Pilt


Ja auto originaalveljed said korda tehtud, ei soovinud lasta neil edasi roostetada, lähevad hetkel riiulisse paremaid aegu ootama ning valuvelgede inetute kapslite asemele lähevad saabi logoga.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: K Apr 25, 2018 22:19
Postitas ivomets
Räägin sulle veel ühe loo, kuis ma ka kunagi viga otsisin, et ujuki nõelklapp ei pidanud. Põhjuseks oli bensiinivooliku toru otsa lükkamisel toru terava ääre poolt vooliku siseservast ära lõigatud kummitükk mis käis vahepeal nõelklapi vahel ja siis jälle ujus kuskil mujal ringi... kord ujutas üle kord oli kõik ok. ja otsi sellist viga!

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: N Apr 26, 2018 21:04
Postitas aatom
Sellel karburaatoril on nõelal sõel sisse ehitatud, nii nagu siin:
Aga mõõtsin surve kütusesüsteemis ära, oli 0,3 - 0,4 e. siis oluliselt rohkem. Võtsin siis T kolmiku, kust läheb tagasivool, lahti ja voila, miski pisike ava tagasivoolu pool oli umbes, puhastasin ja puurisin isegi 2mm puuriga üle ning oligi surve paigas. Reguleerisin siis uuesti karburaatori üle. Eks näis, kui paagi tühjaks sõidan, mis tulemus on.

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: R Mai 25, 2018 16:53
Postitas aatom
Pole pikalt kirjutanud, aga täna meeldiv üllatus. Tankimisega seoses. No 95 hind mõistagi pole meeldiv, aga arvutuslik kütusekulu küll. 44L läks paaki, 540km sai siis sellega sõita, ca. 8,1 keskmist kulu. Ei tahtnud uskuda, äkki tankimise püstol lukustus enneaegselt, aga tuhkagi. Nüüd võib selle poolega küll rahule jääda. Ja masin liigub hästi, vaid tühikäik on pisut rahutu ja mäest alla sõites kipub natuke kakkuma (sellel karburaatoril miski lisa rõhusüsteem). Kahju, et Saabide hoolduspäeval heitgaasi numbrid nägemata jäid.

Ja auto on nüüd säästval režiimil, vaid ilusa ilmaga sõitmiseks.

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: E Juun 11, 2018 11:19
Postitas aatom
Esimest korda jättis auto mind "tee peale" või õigemini ei lasknud kodust kuhugi minna. Starter lühises, suisa nii, et tõmbas akupinge 5V peale, hea et miskit põlema ei läinud. Ja oh kui niru koha peal on sellel autol starter, väljalaske kollektori all (kuumus :eek: ), midagi ei näe, hästi ligi ei pääse ja pärast ei taha starter välja kah kuskilt tulla. Lisaks peab generaatori juhtme ja starteri käivitusjuhtme ja mine tea, millised veel, välja vahetama, nii kui natuke painutad, on kohe isolatsioonil pragu sees ja vask vaatab rõõmsasti sulle vastu :x .

Starteri kakkusin lahti ja üks harja kinnitus isolaatorist lahti, see siis kuidagi vastu korpust, vedru ära sulanud jne. Leidsin lammutusest ühe Volvo starteri, millel tagaosa sama, aga esiosa teine, ehk saab kahest ühe kokku.

Pilt

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: E Juun 11, 2018 14:01
Postitas Cyber
Peaks vaatama, mul vist on keldris äkki üks selline "alumine" starter...

Kui paar korda on maha võetud, siis saab nõksu kätte küll, kuidas ta sealt vahelt läbi tuleb..:) Kunagi sa mõned korrad tehtud seda... Praegu enam ilmselt ei tuleks välja.:)

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: E Juul 30, 2018 8:29
Postitas aatom
Auto taas liikvel, võtsin kätte ja punnitasin starteri paika, uued juhtmed jne. Üle pika aja oli päris mõnus temaga taas sõita.

Re: Saab 900GL 5d 1984, aatom

Postitatud: T Sept 18, 2018 16:37
Postitas aatom
Väike sissekanne, auto on olnud pidevalt kasutuses igapäevaautona, aga vaid ilusate ilmadega, pahad ilmad on 9-5 jaoks.
Aga kuna kasutust ikkagi vähe olnud, siis vasak esimene pidur kippus peale jääma (kuid käsipidur toimetab hästi, ei mõjuta seda), sai siis täna tegeletud, määritud jne. Sai paremaks, kuid tugeval piduri vajutamisel ikka veel kipub pisut peale jääma, samas see suur metallilatakas, mis ühte pidi ühe piduriklotsi ja teisipidi teisel pool töösilindrit, liigub hästi peale määrimist. Piduri töösilindri kolbi piilusin ka tihendi all, oli teine kena aga ei oleks pidanud piiluma, mitte mingi väega ei saa traatvõru enam tihendi peale, ruumi pole jne.