Saab 900 Turbo, 1984, Nakataja / aljoga

Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 960
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Saabitu (sõidan surugaasiga)

#1

P Mär 07, 2004 20:10

minu klassikaline. isiksus. hingega.

Pilt

Pilt

Pilt

rohkem pilte siit!
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#2

K Sept 24, 2014 19:42

Märkamatult on 10 aastat mõõda lennanud selle auto teema algusest. Tegelikult sai see klassik meie perekonda ostetud juba aastal 1998 minu poolt. Mina kulgesin sellega umbes 5 aastat, mille järel sai uueks omanikuks vend Aljoga, kes siis ka sellega mingi aeg kulges. Kõige kauem hoolitses lõpuks auto eest meie paps ning tänase seisuga seisab mu esimene klassik taas minu hoovis :) Nii et 16 aastat ustavat teenistust ühe pere sees ja ikka endiselt liikluses!
Läbisõit on tänaseks 436211 km. ning loodetavasti see ka jätkab kasvamist. Rooste muidugi teeb küll vaikselt oma tööd, kuid hetkel see veel sõitmist ei sega. Plaanin vaikselt oma kogemusi rakendada ja auto eest vähemalt nii palju hoolt kanda, et ta ikka vajadusel sõidurõõmu pakuks, kuid päris taastamist ei plaani. Eks aeg näita, mis tast saab!




Lisatud failid
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 839
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#3

L Sept 27, 2014 21:35

:head:
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#4

N Dets 04, 2014 22:51

Paneks siis kirja,mis vahepeal auto juures tehtud.
1. Sai vahetatud summuti mootorist tagumise pütini ja see kõik kenasti rippuma nii et torud kuhugi vastu ei vibreeri. Tagumine pütt vajaks ka vahetust aga hetkel veel kiiret ei ole.
2. Sai käidud ära ülevaatusel ja see ka puhtalt ja ametlikult läbitud. Ainus viga mis paluti kõrvaldada oli liigne õli roolilatil.
3. Vähehaaval olen käinud üle vaakumvoolikuid ja puhastanud kõiki süütega ja sissepritsega seonduvaid elemente
4. Uued küünlajuhtmed (Klassikule mõeldud komplekt Boschilt)
5. Sai võetud ette lae ja luugi katteriide vahetus. Õnneks olen seda tööd juba kunagi aastaid tagasi teinud, nii et väike kogemus oli olemas. Ainus küsimus oli alguses, et kuidas ma selle lae autost välja saan, kuna tegu ju 4 ukselise sedaaniga.
Kuid natuke mõõtmist ja leidsin, et peaks olema võimalik kenasti pagassi luugi kaudu välja võtta. Ja nii oligi - seljatoed alla ja lagi tuli kenasti välja. Nii et jutud sellest, et peab klaasid eest võtma või esiistmed välja viskama ei vast tõele.
Tulemust võib piltidelt näha, kuid kuid mis kõige tähtsam, et ise jäin tulemusega rahule. Kahjuks ei teinud pilti vanast laest aga see oli ikka päris jube ja pähe vajunud ning kohutavalt kõntsane. Küll klassikut omanud inimesed teavad millest räägin :)



Külmade ilmade saabudes tekkis probleem mootori käivitumisega, millele lahenduse otsimisega ka vastavalt võimalustele tegelen.

Lisatud failid
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#5

N Dets 04, 2014 23:04

Väga viis :thumb:

Katuseluugiga variandil on see riide vahetamine veidi keerulisem, kuid paistab, et sul on hästi välja tulnud.
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#6

R Dets 05, 2014 13:33

See katuseluugi riide vahetamine on tõesti paras tegemine. Kuna riie kinnitub eest ja tagant plastikust servade abil, mille külge on riie tehases õmmeldud, siis samamoodi peab ka uue riide nende servade külge õmblema. Loomulikult on plastik juba suht habras ja see õmblemine tuleb käsitööna teha ning sellele kulub ikka omajagu aega. Samuti peab riie lõpuks parajalt pingesse jääma, nii et õiged mõõdud on ka väga tähtsad. Aga eelnevad kogemused olid juba abiks ja tulemusega võib rahule jääda. Eks neid konksuga kohti on teisigi aga kui kellegi huvi on siis võin kogemusi vahetada ka.
farmacoma
Saabiklubi liige
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#7

R Dets 05, 2014 21:20

Mind huvitab väga mis riie ja kus saab?
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#8

L Dets 06, 2014 10:28

Mind huvitab väga mis riie ja kus saab?

Otsisin ka riiet tükk aega ja lõpuks leidsin sobiliku halli tooni riide Mustamäe tee Eks Kaubamaja KangaDzunglist (Tartu mnt poes enam ei ole ja ei tule). Riie ise on sarnane originaalile ehk õhukese porolooni peal ole riie, millel ka allpool õhuke riide kiht. Kui ma aastaid tagasi lage tegin, õnnestus mul leida riiet millel seda õhukest alusriiet ei olnud ning seda oli oluliselt parem lae kumeruste järgi kinni pressida. Samas see alusriie teeb kanga tugevamaks ja näiteks katuseluugi puhul on see hea - jääb kenasti pingesse.
Lihtsalt infoks, et liimiks kasutasin Momenti, mida määrisin pintsiga nii laepõhjale, kui riidele ning seda kulus pea kaks 800ml purki. Kunagi sai tehtud ka spray liimiga aga see andis kuumal suvel järgi ja pidin töö otsast peale tegema.
triibutu
Postitusi: 426
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#9

P Dets 07, 2014 13:27

Ehituspoest leiab spray Moment-i, mis peaks olema kõige sobivam seal kasutada?
Mööbliriide spray-liim ei ole jah eriti tugev, polegi mõeldud olema.
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#10

T Mär 31, 2015 11:04

No nii kevad jälle käes ja aeg klassikud tänavale viia. Talvel sai vahelduva eduga ikka vaikselt nokitsetud klassiku kallal, kuid alles ilmade soojenedes läks asi hoogsamaks.
Suht palju aega kulus uue tagumise aknalaua tegemiseks. Vana oli kõlarite raskuse ja niiskuse toimel päris lohku vajunud. Sai siis üks 2 ukselise klassiku aknalaud hangitud, kuid huvitaval kombel oli see vaid ühekordsest papist. Mu vanal aknalaual oli ikka pigimatt alla kleebitud ning lisaks veel ka teine kiht pappi.
Otsustasin vanalt selle teise kihi pappi ära kasutada ning saigi see Momendi abil kenasti uuele tugevduseks liimitud. Samuti kasutasin ära vana aknalaua ääre osad ning needki kenasti liimiga uuele tugevduseks pandud. Kuna originaal riie oli pruun ja äärtes kõlariaukude kohal augud sees, siis otsustasin ka uue riide peale panna. Mässamist oli palju aga tulemus sai päris kena. Tänaseks on aknalaud ka autos paigas ning pole üldse paha.



Märtsi lõpus sai ära vahetatud mootori õli ja käigukasti õli. Samuti sai ära vahetatud klapikambrikaane tihend, kuna vana laskis juba kenasti läbi. Ühtlasi sai siis ka seda kaant nii seest kui väljast kõvasti puhastatud. Üldiselt tundus mootorist avanev pilt täitsa kena.



Üks pilt ka omale läbisõidu fikseerimiseks (õli vahetused).
Siis sai ka uued NGK küünalad peale pandud, mõned vaakumvoolikud ära vahetatud ning geneka ning pidurivõimu rihmad uute vastu vahetatud. Tulemuseks on see, et auto ei katku ja ei jõnksuta enam sõidu ajal.
Lisaks sai ka välja vahetatud tagumine sumpsi pütt, nii et nüüd on täies pikkuses uus summutisüsteem autol all.
Plaanis on välja vahetada pritsungile minevad "makaronid" ning pidurivõimu õli ära vahetada. Kere vajab ka pisut kohendamist aga väga suurt rõhku sellele siiki hetkel ei pane.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#11

T Mär 31, 2015 11:11

Makaronidega on suht tuuga. Neid polnud juba 10 aastat tagasi kusagilt eriti võtta. Ma ei tea, kuidas alternatiividega asi õnnestuks. Seda pritset kasutati ju veel igasugu autodel, äkki nende juppe on veel võtta ja saab kuidagi ära kasutada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#12

T Mär 31, 2015 16:17

Ehhee! :) mul need makaronid juba omal olemas tänu headele inimestele. Need mis praegu peal toimetavad ka kenasti aga need jooksevad suvaliselt. Nüüd peaks uued kenasti nii nagu peab mootori pealt jooksma saama. Vanad jäävad ka tagavaraks, sest ega neid tõesti enam mujalt kui doonori pealt saa.
Kasutaja avatar
Hiiglane
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#13

T Mär 31, 2015 17:24

Alati on võimalus lasta teha endale lähimas hüdraulika voolikutega tegelevas poes sobivas mõõdus armeeritud voolikud. Nendele julgeb vähemalt peale vaadata ja ei lähe pooleks kui tuul peale puhub :P
Välja näevad umbes sellised.


Lisatud failid
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#14

K Apr 01, 2015 10:14

Näevad väga ilusad välja. Äkki räägid täpsemalt mis voolikut on kasutatud ja kus sa teha lasid ja mis maksma läks? Kas kasutati originaal ühendusi ja lasid lihtsalt uue vooliku otsa panna?
Minu teada peab see täpselt 2mm läbimõõduga ja hästi jäik toru olema sest muidu lähevad rõhud paigast ära.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#15

K Apr 01, 2015 10:47

Tähtis on see, et ei paisuks, vahet pole, kas see tuleb toru jäikusest või armeeringust. Küll aga olid need vajalikud läbimõõdud suht täpselt välja mõõdetud ja arvutatud neil... Natuke vast saab timmida seda asja pritse pea poolel, aga parem oleks vist õiges mõõdus asju kasutada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Hiiglane
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#16

K Apr 01, 2015 12:20

Näevad väga ilusad välja. Äkki räägid täpsemalt mis voolikut on kasutatud ja kus sa teha lasid ja mis maksma läks? Kas kasutati originaal ühendusi ja lasid lihtsalt uue vooliku otsa panna?
Minu teada peab see täpselt 2mm läbimõõduga ja hästi jäik toru olema sest muidu lähevad rõhud paigast ära.


Ei ole veel lasknud endale teha, kuid plaanis on :) Tegemist on armeeritud teflon voolikuga ( PTFE voolik) saab teda näiteks hydroscandist. Läbimõõtude kohta täpselt õelda ei oska, mida originaali lähedasem, seda parem. Tean, et on kasutatud 3mm läbimõõduga ja probleeme pole olnud.

Hiiglane.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#17

K Apr 01, 2015 13:22

Kas need makaronid on painde all ka? Teflonit minu teada ei kannata väga palju painutada.
Kasutaja avatar
Hiiglane
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#18

K Apr 01, 2015 15:47

Kas need makaronid on painde all ka? Teflonit minu teada ei kannata väga palju painutada.

Originaalis nad on tõesti kuidagi imelikult painutatud/jõnksud sisse tehtud, aga saab ka nad sujuvalt jooksma panna.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#19

K Apr 01, 2015 16:03

No originaalis on nad juba valmis tehtud sellise kujuga nagu vaja, kõik pööramised sisse valatud.
Mul on mingi mälestud, et need olid kapronist(??) Selline plastmassilaadne jama...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#20

K Apr 08, 2015 10:47

Makaroonide teema lõpetuseks paar pilti siis lõpp resultaadist.
Üks toru jäi vahetamata, kuna seda kahjuks ei olnud aga pilt sai siiski suhteliselt viisakas. Tea kas ainult tundub aga tühikäik läks ka kuidagi ühtlasemaks.



Üks pilt ka paika pandud uuest tagumisest aknalauast.



Lisatud failid
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#21

R Sept 25, 2015 10:57

Pisut uuendust logiraamatusse.
Mai kuus sai tegeletud autole natuke värskema väljanägemise tegemisega. Jube raske oli leida vanale värvile sarnast tooni ning enne enamvähem rahuldava tulemuse saamiseni sai ära proovitud 3 erinevat tooni helesinist. Samas on originaalis ka õrnalt lillakat varjundit, nii et päris õiget tooni ei leidnudki.
Lõpp tulemus sai aga selline, et minu eesmärk sai täidetud :)



Suvel sai veel ära vahetatud jahutusvedelik ja pidurivedelik. Peale pikka otsimist avastasin, et vaakumleke toimus läbi pidurivõimendi ning sai ka see ära vahetatud. Selle tulemusena vähenes jõnksutamine oluliselt, kuid päris ära siiski ei kadunud. Arvan, et asi võib olla vanades pihustites, kuid hetkel kannatab kenasti sõita, nii et sai isegi Augustis Hiiumaal kokkutulekul kenasti käidud.



Paar päeva tagasi sai käidud Laki tn. ülevaatuspunktis ülevaatust tegemas. See auto on seal juba 8 aastat käinud ja saime ka seekord esimese korraga läbi. Gaasid oli paigas ja pidurid võtsid ka rahuldavalt. Roostes parem poolne õõthoova kinnitus oli natuke pinnuks silmas aga seekord sai veel läbi. Eks tuleb see asi ikka ette võtta järgmiseks.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
Hiiglane
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#22

R Sept 25, 2015 14:13

Kohe näha milline auto kokkutulekul kruusateid vältis :P

Hiiglane.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#23

R Sept 25, 2015 14:14

Kas värvimisetöö/eeltöö tegid ise või lasid kellelgi teha? Pildi põhjal päris hästi tundub olevat välja tulnud.
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#24

R Sept 25, 2015 18:21

Ikka ise sai kõik värvimis ja eeltööd tehtud. Eks eesmärk oligi, et pildi pealt ja 5m kauguselt silmale hea vaadata oleks. :)Tegelikult mängisin ja katsetasin pahtlite ja värvidega pool suve ja lõpuks hakkas asi juba selgemaks saama aga eks ta selline põlveotsas tehtud värk ikka ole. Peaasi et ise rahule jäin.
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#25

T Mai 17, 2016 16:24

Kevad taas käes ja teeks väikse täienduse logiraamatusse. Sügisel sai enne talve tulekut parempoolne õõtshoova kinnitus ära keevitada lastud. (tänud Vulkanus`le).
Talvel suurt midagi auto juures ei teinud, kuid aegajalt sai masin ikka kuumaks aetud ja väiksed tiirud Tallinna vahel tehtud. Talvel hakkasin nokitsema valuvelgedega, mis said ükshaaval puhtaks nühitud. Seejärel sai suuremad "ussitavad" kohad ja äärkivi vastu sõidetud servad siledaks lihvitud. Lõpuks krunt, värv ja lakk ka peale ning tänaseks on kenad veljed taas auto all. Jube töö oli aga ära sai tehtud. :thumb:
Väike pilt ka tehtud ja tegemata veljest.



Hetkel suuri plaane ei tee vaid jätkan sõitmist. :drive:

Lisatud failid
Vasta