Saab 900 Turbo, 1984, Nakataja / aljoga

Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#26

T Juul 12, 2016 12:09

Juuni alguses sai auto Hiiumaale komandeeritud, kus ta hakkas igapäevase auto rolli täitma. Enne maale minekut sai iluvõre kahte ossa lammutatud ja taas kenasti hõbedaseks värvitud. Kuna massinal oli jätkuvalt ühtlasel kiirusel sõitmisel vastik jõnksutamine sees, siis veel ühe abinõuna otsustasin vahetada bensiinifiltri ära. Oh sa imet, auto sõidab nüüd nagu peab - ei mingeid jõnkse enam. See vedelik mis vanast filtrist välja voolas, ei meenutanud ka eriti bensiini, vaid mingit tumedat ollust. Ime, et varem sellise lihtsa asja peale ei tulnud. "Tänu" sellele jõnksutamisele sai mul ju vahetetud kõik vaakumvoolikud jm. jupid, mis võiks seda põhjustada. Jälle targem natuke :)
Hiiumaal sai võetud ette esiklaasi vahetus. Tänud Wernerile, kes eelmine aasta ühe suht viisaka esiklaasi mulle kinkis, mis nüüd uue elu sai. Vana klaas oli pärit arvatavasti aastast 1984 ja madala õhtupäikesega oli nähtavus ikka päris jube.
Klaasivahetuse käigus plaanisin teha ka natuke roostetõrjet akna all servade. Loomulikult päädis see sellega, et otsustasin ka ustelt peeglid maha võtta ja ka nende alused suured roostepesad natuke viisakamaks muuta. Aknaservad kusjuures väga hullud ei olnudki - kartsin hullemat.
Kui klaas juba eest ära oli, siis kasutasin võimalust ja mugavat ligipääsu armatuuri alusele ning lammutasin ka siseõhu ventilaatori laiali. Pinises teine juba pikemat aega häirivalt. Sai kõik ära puhastatud ja õlitatud ja pisut reguleeritud ning loodetavasti mingiks ajaks enam pininat ei teki.
Uue esiklaasi tagasi panemine oli juba natuke keerulisem tegevus, kuid kui õiged juhised teada sain, läks ka see töö lõpuks suht valutult. Ise jäin tulemusega rahule ja ka "uue" klaasi läbinähtavus on ikka oluliselt parem.
Mõned pildid ka siis tööde käigust









Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#27

T Juul 12, 2016 14:09

Millega sa neid roostepesi tõrjusid? Tegid traatharjaga haljaks - roostesurm otsa? Ja siis muud krundid+värv?
Ja kas värvimisel jäi hajutamine näha või mitte?
Mul endal võib-olla sama asi ühel autol varsti vaja ette võtta. Eks neid stsenaariume peas ole mõni ikka läbi mängitud, kuidas ise teeksin.
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#28

T Juul 12, 2016 15:35

Millega sa neid roostepesi tõrjusid? Tegid traatharjaga haljaks - roostesurm otsa? Ja siis muud krundid+värv?
Ja kas värvimisel jäi hajutamine näha või mitte?
Mul endal võib-olla sama asi ühel autol varsti vaja ette võtta. Eks neid stsenaariume peas ole mõni ikka läbi mängitud, kuidas ise teeksin.

Põhimõtteliselt just nii ma tegingi. Lisaks natuke pahtlit ka :)
Värvi ei üritanudki hajutama hakata, kuna see ei õnnestuks mul niikuinii selle lillakas-sinakas pleekinud värvuse juures. Aknaserv läks ühestükis värvi alla ning vaid uksel peegli alune pind oleks tahtnud hajutamist. Kuna see jääb aga peegli alla, siis silma väga midagi ei häiri.
Muidu pidavat aitama hajutamist (ülemineku serva tekkimist) see, kui kohe pärast värvi peale kandmist teip ära võtta. Oma 96-el ma panin sirgjoonelise serva kahekordselt teibiga, nii et ülekate jäi vast 1 mm ja peale esimese kihi peale kandmist eemaldasin pealmise teibi. Seejärel kandsin teise kihi värvi ja eemaldasin ka teise kihi teipi. Niimoodi sai üleminek suht viisakas.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#29

T Juul 12, 2016 15:50

Eks see ise värvimine üks paras trikitamine ole. Ma siin alles värvisin oma vana BMW mootorratast ja sain selgeks, et kui paned õhukese kihi värvi peale, siis jääb "apelsinikoore efekt". paned rohkem värvi peale, siis jääb ilus sile läikiv kiht aga võib jooksma minna. Ja seal vahel siis kuskil on see maagiline efekt, kus asi toimiks.

Loodan, et said paremini, kui mina. Piltidelt paistab ilus. Mul läks värv ikka jooksma sest tahtsin ilusama kihi panna värvi peale.
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#30

R Okt 14, 2016 23:16

Täiendan logiraamatut. Juulis alustasime pojaga esitulede kojameeste remontimist. Ise ei oleks seda küll viitsinud ette võtta aga lapsed on teadagi parimad müügimehed. Vaatepilt mis avanes kojameeste mootoribloki avamisel palju lootust just ei andnud. Mootorikorpusest oli alles vaid roostepuru ning kogu kupatus oli musta plöga täis. Peale kogu korpuse ja hammasrataste puhastamist, sain aru, et nendest enam asja ei saa. Samas olime ettenägelikult hankinud omale 2 suht uut kaldus tuledega klassiku mootoriblokki ning hakkasime siis neid proovima oma autole paigaldada. Kuigi need näevad suht samasugused välja, ei saa neid siiski üksühele paigaldada. Pidin eemaldama uuema mootori metallist kinnitused ja keerasin plastikust korpusele uue vindi, et saaks bloki otse vanakooli klassikule kinnitada.
Algus oli paljulubav - kojamehed hakkasid kenasti tööle, kuid peagi märkasime, et kojamehed liiguvad natuke liiga pika amplituudiga ehk äärmises asendis läksid kojamehed iluvõre peale. Samuti ei tahtnud nad alumises asendis õigele kohale pidama jääda. Egas midagi mootorid taas maha ja asja uurima. Võrdlesin uue ja vana mootoribloki sisu ja hammasrattaid. Väikseid erinevusi oli aga ei midagi sellist millest oskaks esimese hooga midagi järeldada. Alguses vahetasin osad hammasrattad uute vastu ja proovisin uuesti - ei midagi.
Siis lugesin juba hammasrataste hambaid üle, et saada aru kas ehk selles on erinevusi. Ei olnud. Lõpuks otsustasin tõsta vanad hammasrattad kogu täiega uue korpuse sisse ja voila', kojamehed hakkasid täpselt õige amplituudiga tööle. Kuna ka uued korpused oli natuke erinevad, siis teise korpusesse vanad hammasrattad päris üks ühele ei sobinud, vaid pidin jätkama katseid. Lõpuks sain ka teise mootori õigesti toimima aga see oli ikka päris närvesööv tegevus. Üritasin igati aru saada süsteemi toimimise loogikast ja sain ka aga ikka väga ajuvaba süsteemiga on tegemist.
Kui kedagi huvitab, siis võin ka pikemalt kogemusi jagada, hetkel pikemalt kirjutada ei viitsi.:)
Kahju, et siia videojuppe üles laadida ei saa aga lahe on vaadata küll, kui need kojamehed koos aknaklaasi kojameestega võidu panevad.





Lisatud failid
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#31

L Mai 06, 2017 14:32

Jätkaks taas natuke teemat. Eelmine (2016) suvel sai veel palju töid auto kallal ära tehtud. Alguses oli plaanis kõik auto uksed välja vahetada aga kuna jäin natuke uimerdama oma plaanidega, siis sain omale vaid juhipoolse ukse, mida vahetada. Selle peal sai aga mõnusasti kätt harjutatud värvimises ja lakkimises ning lõpptulemusega võis igati rahule jääda. Ainuke jama oli see, et kuigi kausutasin täpselt sama värvi ka auto külje värvimisel, jäi uks ikkagi natuke teist tooni. Tea kas oli põhjus selles, et uks oli värvimisel horisontaal asendis aga küljed vertikaalis või muutis hoopis erinev lakk värvust. Kusjuures seda ma võin õelda küll, et autolakid on küll täiesti erinevad ja kui juba töö käsil, siis tuleb see teha kasutades vaid üht marki. Pilt
Auto kapotti sai ka pisut keevitatud, kuna hinged hakkasid vaikselt järgi andma. Selle töö jaoks ostsin omale lõpuks isegi keevituse ning esimeseks näpuharjutuseks oli see täits paras töö.
Pilt
Kapotil sai ka esiserva rooste täppidest puhastatud, pahteldatud, lihvitud, värvitud ja lakitud. Lõpptulemus sai enamvähem rahuldav aga ka seal rikkus vale lakk ühe korra kogu värvimise ära.
Veel sai välja vahetatud tagumine spoiler, kuna vana kippus talvel ja sügisel ära vettima ja kummi tõmbuma. Uus on küll natuke uuema mudeli pealt aga sobis väga kenasti ja sel talvel pidas see ennast päris kenasti üleval ja ei tegelenud kuju muutmisega.
PiltSeptembris sai tegeletud ka natuke mootori poolega ja piduritega, kuna ülevaatusel selgus, et jahutusradikas hakkab läbi minema ning andur ei lülitanud ka ventikat tööle. Loik jahutusvedelikku ülevaatuspunkti põrandal andis igaljuhul põhjuse asjaga tegelemiseks. Mul aga vedas kõvasti, sest leidsin ühest romulast praktiliselt uue radika 20 euru eest, millel ka toimiv andur küljes oli. Sellega sai probleem lahendatud.
Vahetasin ära ka tagumised pidurikettad ja klotsid ning pidurivedeliku.
Kordusülevaatusel igaljuhul rohkem probleeme ei leitud ja saime taas kenasti edasi sõita.
Pilt
Talveks tõime auto taas pealinna talvituma. Aegajalt sai ikka ka sõitmas käidud - isegi jõulukuusel käisime Saabiga metsas järgi. Kuid midagi suuremat me talvel ette ei võtnud.
Pilt
Nüüd kevadel oleme aga taas aktiivsed ja putitamine käib täies hoos. Sellest aga juba järgmine kord.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#32

P Mai 07, 2017 22:22

Ukse toonivahe on pildi pealtki päris hästi näha. Eks ta nii ole jah, et tahad ühtlast tulemust, lase terve masin üle.

Aga sellise vana masina puhul pigem on tähtis see, et ta on toimiv ja et teda tarbitakse - see on vanakesele kõige parem saatus. Liiga ilusaks teed, siis ei saa enam kruusateid sõita ja kadakate vahelt otse mereni kütta. Siis seisab rohkem, kui sõidab.
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#33

T Mai 09, 2017 12:00

Ukse toonivahe on pildi pealtki päris hästi näha. Eks ta nii ole jah, et tahad ühtlast tulemust, lase terve masin üle.

Aga sellise vana masina puhul pigem on tähtis see, et ta on toimiv ja et teda tarbitakse - see on vanakesele kõige parem saatus. Liiga ilusaks teed, siis ei saa enam kruusateid sõita ja kadakate vahelt otse mereni kütta. Siis seisab rohkem, kui sõidab.



Täiesti õige jutt! Saabidega on mul alati olnud see lugu, et nii kui hakkad kõike parandama ja paremaks tegema, hakkab auto kapriisitsema ja tahab ka mujalt end paremaks lasta teha. Samas kui sõita ja teha ära vaid hädavajalik on ka probleeme miskipärast vähem. Võta kinni milles asi :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#34

T Mai 09, 2017 12:23

Ärge näppige asju, mis töötavad!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta