Saab 90, 1984, vulkanus

Vasta
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#1

E Dets 18, 2006 23:50

Nii igatahes minu saabikollektsioon on täienenud järgmise isendiga ,pikemat ajalugu ei tea kuid on olnud kahe meie foorumlase käsutuses esimeseks neist Daidalus ja edasi kasutaja 90 käsutuses, nüüd minukord.
masin iseenesest kõige jubedamas korras ei olegi roostet on teisel õite vähe, kimbutavad vaid need tüüpvead nagu alumised õõtsakinnitused kuid mitte kõige hullemad Vähemalt minu jaoks ,kes ma olen peaegu kõige hullemat näind ja asja saand.
Pilte uusi tegema ei hakanud jätame need aega, kus talle uus väljanägemine on loodud.
aga vana lingi riputan ikkagi.

http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1322
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#2

T Dets 19, 2006 1:14

Vahva auto. Suht rariteetne isend. Miks neid üldse toodeti ? Mingi üleminekumudel?
Oli ju tootmises paralleelselt 99 ja 900ga ? Või oli algusaastaetel nö odavam 900?
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#3

T Dets 19, 2006 8:45

Algselt postitas: stennadi
Vahva auto. Suht rariteetne isend. Miks neid üldse toodeti ? Mingi üleminekumudel?
Oli ju tootmises paralleelselt 99 ja 900ga ? Või oli algusaastaetel nö odavam 900?
Või et algus aastate odavam 900??? Härrased SAAB 90 on just see kõikse parem :P, omades kõikie head 99 küljest 900 mahutavusega ainus hea asi mis jäi kahe silma vahele oli turbo mootor aga mul on sisimas väike lootus et enne aasta 2010 ette tiksumist tuleb see lisavarustuse nimekirja :headbang: koos maiusega Borg Warnerilt.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#4

T Dets 19, 2006 9:06

Väike lisa ajaloo kohta.
Ei mäleta oli see 1998 või 1999 (vaata teh.passist millal oli esmareg.-ne), aga üks hollandi noormees saatis selle auto oma eesti pruudile siia laevaga. See eesti pruut ei olnud sellest autost aga huvitatud (ei tea miks !). Siis jäi ta mitmeks kuuks sadamasse tollilattu oma saatust ootama, juhuslikult töötas minu sõber seal laos ja ta informeeris mind kui "haiget", et üks selline isend seal seisab. Käisin vaatamas ja siis ikka veel korra vaatamas ja iga korraga hakkasin seda autot üha rohkem endale tahtma. Kontakti põhjal otsisin üles selle "pruudi" ja tegin talle pakkumise, et ostan selle auto tema käest ära tolliterritooriumil ning siis tegelen asja vormistamisega ise edasi. Saime kaubale. Aga enne veel oli jõudnud üks tõstukijuht tal vasaku esimese nurga kergelt ära puksida (ainult plekk kergelt ja suunakas katki), mis muidugi vähendas selle pruudi huvi auto vastu veelgi. Siis kulus a nädal bürokraatidega kemplemiseks ja ringi jooksmiseks ning võisingi laost lõpuks välja vurada. Sellele hetkel oli see siis mul teine Saab samaaegselt Edasi siis kõksu saanud koha parandamine jne. Keskkonsoolis oli tal ise ehitatud vineerist ja "mistraga" kaetud moosiriiul. Selle demonteerisin ja raadio sai kinnitatud armatuuri alla kus ta vähemmärgatav oli. Linnas oli temaga natuke mugavam liigelda kui 900 -ga aga maanteel tundus seevastu 900 püsivam olevat. Ühekorra talvel jäämügarikega kaetud lõigul tõmbsain selle 90 -ne ka tee peale risti aga vatutulev sai õigel ajal pidama. Kuna mu 900 oli väga roostes ja ootas kereremonti siis sõitsin selle 90 -ga pool aastat ning panin ta müüki, ostjaks osutus siis daidalus (käis tookord koos LPT -ga autot vaatamas). Müügist saadud raha eest tegin 900 -le remonti. Vot selline lugu.
EDIT: siis 7-8 aastat tagasi ei teadnud see auto mis asi on rooste, kere ja põhi oli kompu. Täna pilte vaadates on seisukord midagi muud, mis teha, põhjamaine kliima, sool ja kehvad teed võtavad oma.

Minu ja ka teiste foorumlaste nägemus 90 -st kui sellisest on selles teemas:

http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=659#pid5537
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#5

T Dets 19, 2006 12:31

Väga suured tänud hea info eest ajalugu on väga tähtis teada.
Kui Maxuud ja Daidalus oskaksite veel midagi vajalikku infot tehtud asjadest ja mootori seisukorra ja läbisõidu kohta öelda oleks väga tänulik.
Tegelikult auto ei ole üldse eriti roostes, usun et eestis pole selle aasta klassikuid eriti palju, kui üldse ,nii vähese roostega, väliskerel leidub vaid pindmist ja põhja all vaid teada tuntud kohtades va. esimesed õõtsad need on tõest läbi.
Usun, et järgmine suvi annan masinale uue elu ja ka uue värvkatte.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

T Dets 19, 2006 13:35

Palju õnne järjekordse isendi puhul. :headbang:
Sihukest vahvat ajalugu oli huvitav lugeda, loodetavasti jätkub seda veel pikalt.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

T Dets 19, 2006 13:44

Krt, oleks seda teand... ma oleks sulle võind ühe 84 aasta klassiku pakkuda..:P Suht samasugune, ainult nina on kah 900 oma..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
daidalus
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#8

T Dets 19, 2006 21:33

Ehh.

Ma nüüd lasen korraks rihma lõdvaks, ärge pahaks pange. See, mis mootorit ja automehaanikat puudutab, on mulle endiselt kergelt mütoloogiline maailm, nii et kui mu jutus mingid vasturääkivused on, siis olgu teada, et see kajastab maailma nii, nagu see mulle on tundunud.

Ma tagantjärgi mõtlen, et ma praegu ilmselt talitanuks teisiti, aga tookord, kuna tegu oli mu esimese autoga pärast zapikat, siis olin ma väga erutatud.
Käisime Maxuudiga veel enne ostmist Anti juures, kes mulle esialgse hooldusprogrammi tegi. Sinna hulka kuulus plokikaane lihvimine. See oli põhjustet mõningasest rõhkude erinevusest püttides. Mu mäletamist mööda säilis rõhkude erinevus ka pärast lihvimist, aga ega me tühjast tüli ei teinud. Pärast on veel Üllar korra seda plokikaant maha võtnud ja mu mäletamist mööda selle teise samasuguse vastu vahetanud. Veel vahetas ta karburaatori, mis on tegelikult ilmselt hõredam kui vana, aga vanal oli mingi mehaaniline häda. Enne veel oli Anti ravinud mu vana karburaatorit uue nõelklapi, membraani ja düüsiga, millest osa (ilmselt ajapuudusel) kolis teise karburaatorisse ringi. Aga osa on ilmselt ligadi-logadi.
Läbisõit oli 250000, siis kui spidomeeter saba pani. Sain Holgerilt ühe 99 kella, mis on pisut teise sihverplaadiga ja millel oli ees 200000, st. mulle teadaolevalt on läbisõit +50000. See läbisõit võis ka tõene olla, kuna hakkas kostma väikest keti lõginat ja Trionicu kõrv tuvastas ka mingi saale, mis häält tegi.
Siis hakkasid igasugused erinevad jahutuse jamad. Küll läksid voolikud katki, siis sai radikas vahetatud (99 oma sai). St termoandur on nüüd ühe klemmiga + vana elektroonik Trionicu aretatud releega ventika juhtimiseks. Ventikas ise lõgiseb nagu madu ja kärsatab selle relee aeg-ajalt läbi.
Mul viimasel ajal sõitis temaga põhiliselt naine koos lastega ja mulle hakkas see teelejäämise paine liiga koormavaks muutuma. Siis võttis sõber ohjad üle ja tuli veel aasta toime.
Üks lugu tuleb veel meelde. Esimene mootoripadi viskas kulbi nurka. Siis Trionic tõmbas mootori sülje ja puidukruvide abil kere külge kinni, see lüli on mõistlik üle vaadata aeg-ajalt. No teised mootoripadjad olid ka üsna läbi, vibra oli salongis sees.
Aga uhkusega võin öelda, et üks tagumise ratta laager sai veel täiesti uue vastu vahetatud enne vabanemist.

Aga, kurat, oli hea auto. Ja andku jumal Sulle jõudu ja tervist tema elustamisel. Kui mul midagi veel meelde tuleb, siis tagasi ei hoia.
daidalus
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#9

K Dets 20, 2006 7:09

Ja seda, et kompressioon on kergelt karteris. Tööversioon oli, et vähemalt ühes pütis on rõngastega probleem. See selgitaks ka ebaühtlaselt jaotunud rõhku.

Karterituulutus on õhufiltri asemel rippes, muidu oli CO liiga kõrge.

Trionic ravis teda viimased aastad, aga see oli juba see periood, kus konveier töötas hooga. Ehk ma ei taha uskuda, et tal mõni mälukatke sellest isendist ja tema probleemidest säilinud on.

..
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#10

N Dets 21, 2006 14:05

Jahhhh karpa lappisin otsast lõpuni ringi, ega ta just kõige etem pole aga sain asja (mul teine uuem olemas viskan tolle arvatavasti mingil X ajal peale)CO sain ka paika.
Tundub, et vajaks kas klappide regulli või on kett saba andmas mingi klõbin on tegelt on jummala savi kui saba annab mul 2 sama tüübi mootorit varuks.
vesi kaob siiamaani kusagile ära ei teakuhu
õlitaset igatahes hoiab ja lekkeid ei ole.
mootoripadjad on jah läbi ei tea kas neid ka kusagil müüakse .
veermikule käisin ringi peale see on väga heas korras jaaluskerel roostet vähe.

kokkuvõttes mind selline olukord ei hirmutakümme korda hullemat nähtud ja loodetavasti õnnestub taastamine edukalt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#11

N Dets 21, 2006 22:29

pole küll väga teemakohane aga mind ilgelt huvitab kuidas sa klappe regullid?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#12

N Dets 21, 2006 23:02

Kas siis ei saa regullida või:red:,pole nagu mootori kapitaalse lappamisega tegelenud, jätan teadjamate teha.targa saabiraamatu järgi lehtkaliibriga ikka mingeid vahesi seal mõõdetakse
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

R Dets 22, 2006 9:07

8v klappe tehakse vaheseibide abil.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#14

R Dets 22, 2006 11:34

vot seda olen kuulnud jah
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#15

P Jaan 07, 2007 21:17

Nii veidike on jälle masinat edasi aidatud, saadud peale viimasepeal karpa isiklikult pole veel nii head isendit kohanud ja auto mootori töös on asi ka kuulda.
See 80date aastate alguse kräpp oli ikka täiega kulunud alguses öötas päris hästi mida aeg edasi seda hullemaks läks.
Sai ka taastatud heas korras esipidurisuportid igatahes nüüd nüüd näevad väja nagu uued -rooste kadund ja uue värviga kaetud ja loomulikult loksud likvideeritud.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#16

P Jaan 07, 2007 21:21

jätkuvlt ootan pakkumisi 99 esisuunatulede klaasidele enda omad purud

samuti oleks vaja ka pagasniku käepidet koos numbritulede ja lukustusmehanismiga
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#17

T Jaan 30, 2007 23:44

küsimus üldsusele milleks on head õhkpadjad keerdvedrude sees ja mida naad siis sõidu juures juurde annavad
Igatahes minu 90nel on need suht harva esinevad asjandused olemas ja vist isegi terved.

Äkki vedelevad kellelgi need samad nurgas ja pole midagi teha teeme kaupa.
daidalus
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#18

K Jaan 31, 2007 7:10

Õhkpadjad on täispuhutavad, ventiil on voolikuga pagasnikus. Juhipoolne voolik oli, tõsi küll, padja küljest ära, nii et süsteem oli tühi ja seda läbi vedrude ei saanud parandada. Kas üldse, polnud ka kindel. Nende tarvidus ilmneb raske koorma asetamisel konksule (või ka pagasnikusse), siis nad toimivad vedrutugevdustena. Ja siis pumpad nii täis kui parasjagu vaja. Nii olen ma aru saanud.

Et see 90 oli tõenäoliselt Hollandis camperit vedanud oma üle-üle-üle-eelmises elus.

Üks suunatule ühendus järelhaagise pistikus on ka muide lahti, kui peaks tarvis minema, siis võiks enne üle vaadata.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#19

N Veebr 01, 2007 12:27

Tänud vastuse eest, igatahes riputasin õhkpadja sinna, kus ta olema pidi ja testisin asja ära ka suurt pidamist siiski pole see lahti olev padi oli ikka loksudes seal vedru sees viga saanud ei pea survet, aga noh vahet pole.
Nüüdseks on masinale täis ring peale tehtud, taastatusd kõik elektrimootorid mis häält tegid, kõik töötab nii nagu peab .
Suvel ootab ees keretöö koos täieliku värvimisega, (arvatavasti punaseks) täielik sisuvahetus koos 900ja uksepolstrite installimisega ja mootori kap.remont.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#20

T Veebr 20, 2007 12:39

Enda masina jutu jätkuks, igatahes olen seniste avastuste põhjal otsustanud, et too masina 250 000 kilo hakkab nüüd küll müüdiks muutuma. Nädal tagasi sain varuosadks mart 900 ja teise saab 90 ne tollel oli spidokal 350000, samas väga heas mootor, töötas ideaalselt (ilma lõginateta ja ühtlaselt) Huvi pärast olen nüüdseks lahti võtnud ka nii mõnegi el mootori kulumist peaegu polegi (võrreldes minuomaga)samuti ka karpa oli väga heas korras, Kuigi tollel vastupidi minuomale oli rohkem roostet ja õõtsad päris lahti.

Seega teen järeduse et minu 90 on tegelikuses sõitnud selle kuluvuse juures miljoni ,või on eluaeg Hollandis camperit vedanud ja tõesti 250000 läbinud , seega tehniline osa läheb täiega väljavahetamisele .
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#21

R Veebr 23, 2007 14:58

Jah see auto oli tõesti üllatavalt hea, ostsin ta lihtsalt hetke vajadusest lasnamäelt kus ta oli tublisti üle aasta õues vedelenud, panin käima ja sõitsin koju, kuna tekkis olukord kus mu oma golf mind jalameheks tegi siis vahetasin saabis õli ja sõitsin ülevaatusele, muud ei teinud absoluutselt mitte kui midagi ja ülevaatuselt sain läbi ilma ühegi ettekirjutuseta, sõitsin taga pea aegu 20 000 km ja siis jäi seisma, seistes hakkas teist isendit toitma. Maksin ta eest 2000 krooni. Ainus kord kui teda remontisin olin siis kui kohapeal seistes keema läks, uus temperatuuri andur oli muide kindalaekas juba olemas.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#22

P Apr 21, 2013 23:42

Võtsin ka vaevaks toda teemat elus hoida.
Pole see masin veel kusagile kadunud ja arvatavasti niipea ei kao ka.
Lugedes viimast postitust on aega mööda läinud terve igavik. Too masin aga teenis mind ja palju teisi minu sõpru vägagi usinalt ja oli heaks abimeheks paljude tegemiste juures, kuni umbes 3 aastat tagasi ,sai kauaoodatud taastamisprotsessiga algust tehtud.
Plaaniks oli siis Saab 90 kere korda teha mootor parema samasuguse mootori vastu vahetada ja mis kõige olulisem paigaldada saab 900 ja. roolivõimendi (Saab 99-90 võimendita rool ei ole just geniaalseim leiutis ja ei saa aru miks Saab roolivõimu peale 99GLE mudeli edasi ei paigaldanud)

Tänaseks on siis tehtud : originaali on jäänud alles vaid põhikere- kõik mis külge kruvida annab on vahetatud paremate vastu, samuti kõik mis puudutab veermiku .Mootor sai parim mida leida oli ,pidi olema sõitnud alla 200 kilo, käigukast jäi sama .
Keretööd on tehtud, pahteldus lõpu osas ja loodame mais ära värvida.
Mootor töötab :beer: ja mis põhiline roolivõimendi on küljes ja töötab .

Roolivõimendi paigaldamine Saab 90-99 sale on ikka suht keeruline kui aus olla. 900 ja roolivõimendi on selgelt liiga suur et originaal tunnelisse ära mahtuda seega kogu tunnel tuli suuremaks teha, kinnitused valmistada samamoodi nagu 900 jal .Roolisamba alumine osa läks ringi tegemisele sümbioosis 900 ja ja 99 kardaanidest . Tulemüüri võtsime osaliselt sisse, tuleb paigaldada 900 ja. rihmaratas millel keskmine ratas tuli treida samasuureks, kui roolivõimu oma kuna roolivõimu oma jääb selgelt liiga kaugele. Ringi tuleb teha ka mootorikinnitus.

väga pikk ja segane jutt sai
Üritan edaspid panna materjali ka koos piltidega.
Vasta