Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99
Nüüd on asi niikaugel, et auto juhtmestik on jälle koos, vaja testriga veel üks täisring peale teha ja siis võib vast võtit anda :mad:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
IT'S ALIVE :head: :head: :head:
CEL näitab koodi 6 - mul on orig lambda preheateri otsad lahti ka
AFR tühikäigul 14,4...14,5
CEL näitab koodi 6 - mul on orig lambda preheateri otsad lahti ka
AFR tühikäigul 14,4...14,5
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Mõned tähelepanekud pärast tänaseid katsetusi.
Innovate WB narrowband väljundi sobivusega Trionic 5 ECU-le on mingi ikaldus, mul jäi CEL tuld näitama, preheateri juhtmed olid vana O2 anduriga ühendatud. Ühendasin tavalise anduri tagasi ja CEL kadus, las see WB olla siis eraldiseisev.
BPC klapile ei tasu liiga peeneid juhtmeid panna... boost ei mahu läbi :P
Tühikäik on ikka superluks võrreldes lonkava LH-ga.
Nüüd peab spetsialistide abiga hakkama tuunima, sest boosti on uhkelt, kuid p...semeetri järgi väänet vähevõitu.
Innovate WB narrowband väljundi sobivusega Trionic 5 ECU-le on mingi ikaldus, mul jäi CEL tuld näitama, preheateri juhtmed olid vana O2 anduriga ühendatud. Ühendasin tavalise anduri tagasi ja CEL kadus, las see WB olla siis eraldiseisev.
BPC klapile ei tasu liiga peeneid juhtmeid panna... boost ei mahu läbi :P
Tühikäik on ikka superluks võrreldes lonkava LH-ga.
Nüüd peab spetsialistide abiga hakkama tuunima, sest boosti on uhkelt, kuid p...semeetri järgi väänet vähevõitu.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
No ei ole lihtne see T5 tuunimine, still under development...
Rootsis käisin GreenTop pihustitega, koefitsent oli softis muudetud, nii et täisboostiga annaks maks kütet peale. Samas tegi see ka muus osas segu rikkaks ja kütusekulu oli ikka väga suur.
Nüüd panin punased pihustid tagasi ja auto käib palju sujuvamalt, midagi nende roheliste pihustite juures ei sobi.
Tulevik lõhnab igatahes Siemens Dekade järgi.
Ja dünos oleks vaja käia, siis saab täpsemalt seadistada ja näeks ka konkreetset mõju.
Muidu potentsiaali on, kuna 2,3se peaga on surveaste väiksem, võib rahulikult lasta kuni 1,5 bar-i ja seda jätkub kuni pööretepiirajani. Segu on tipus lahjavõitu (pihustid piiravad) kui knocke pole samuti...
Süüde tahab ka seadistamist, hetkel sai kasutusele NG süütemap, mis on agressiivsem kui tonnisel.
Rootsis käisin GreenTop pihustitega, koefitsent oli softis muudetud, nii et täisboostiga annaks maks kütet peale. Samas tegi see ka muus osas segu rikkaks ja kütusekulu oli ikka väga suur.
Nüüd panin punased pihustid tagasi ja auto käib palju sujuvamalt, midagi nende roheliste pihustite juures ei sobi.
Tulevik lõhnab igatahes Siemens Dekade järgi.
Ja dünos oleks vaja käia, siis saab täpsemalt seadistada ja näeks ka konkreetset mõju.
Muidu potentsiaali on, kuna 2,3se peaga on surveaste väiksem, võib rahulikult lasta kuni 1,5 bar-i ja seda jätkub kuni pööretepiirajani. Segu on tipus lahjavõitu (pihustid piiravad) kui knocke pole samuti...
Süüde tahab ka seadistamist, hetkel sai kasutusele NG süütemap, mis on agressiivsem kui tonnisel.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ei saa minagi nendest GreenTop pihustitest aru. Juba teine juhus, kus nad imelikult käituvad. Samas GreenGiant isenditega probleeme pole. Võibolla siia ongi koer maetud, miks GT-d on odavamad, kui GG-d.
Süüte paikasaamine on tõesti paras peavalu. Kõigepealt "üldiselt" nii palju varasemaks, et esimesed knock-d tulevad ja siis eraldi cell-ides taas hilisemaks, kuni knock-d kaovad.
See on üks hullem logimine ja testsõitmine, kui arvestada veel erinevaid temperatuure ja kütuseid ;)
Pihustite koeffitsent...see oli lihtsaim ja kiireim viis üritada segu rikkamaks teha. Kuna global adaption oli softis välja lülitud (logimiseks on see vajalik), siis läkski bensukulu suureks.
Süüte paikasaamine on tõesti paras peavalu. Kõigepealt "üldiselt" nii palju varasemaks, et esimesed knock-d tulevad ja siis eraldi cell-ides taas hilisemaks, kuni knock-d kaovad.
See on üks hullem logimine ja testsõitmine, kui arvestada veel erinevaid temperatuure ja kütuseid ;)
Pihustite koeffitsent...see oli lihtsaim ja kiireim viis üritada segu rikkamaks teha. Kuna global adaption oli softis välja lülitud (logimiseks on see vajalik), siis läkski bensukulu suureks.
Guugeldasin natuke neid GreenTop pihusteid ja leidsin ühelt saidilt järgmise jutu, võibolla selles ongi probleem, miks nad Saabidel normaalselt ei toimi.
These Bosch fuel injectors are now obsolete but work acceptably in 4cyl 8v and Mk2/3 VR6 engines with a single intake valve per cylinder. Narrow-angle spray cone, atomizes upon impact with intake valve. These are not recommended for 1.8T, 16v, and other engines with multiple intake valves.
These Bosch fuel injectors are now obsolete but work acceptably in 4cyl 8v and Mk2/3 VR6 engines with a single intake valve per cylinder. Narrow-angle spray cone, atomizes upon impact with intake valve. These are not recommended for 1.8T, 16v, and other engines with multiple intake valves.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Nii, ma ka nüüd mõnda aega juba 3bar-i mapsensori ja Siemens Dekade mees :)
Samuti sai endale canusb vidin tellitud, nüüd ei pea seb-i kuklas kogu aeg istuma :P
Kahjuks pole aega olnud piisavalt sõita ja logida aga edusamme on, mõned parameetrid viimasest logist:
3s käik ja põhjagaas
6100 rpm
1,44 bar
Süüde 11 deg
AFR 13,5
Pihustid lahti 87%
APC adapt 50
Mõni üksik knock
Pihustute konstant on hetkel 14, peaks vist veel suurendama, sest suuremate pööretega võiks vist segu veidi rikkam olla.
Peaks ikka kätte võtma ja dynos käima. Eelnevalt tuleks paar-kolm erinevat map-i ette valmistada.
Samuti sai endale canusb vidin tellitud, nüüd ei pea seb-i kuklas kogu aeg istuma :P
Kahjuks pole aega olnud piisavalt sõita ja logida aga edusamme on, mõned parameetrid viimasest logist:
3s käik ja põhjagaas
6100 rpm
1,44 bar
Süüde 11 deg
AFR 13,5
Pihustid lahti 87%
APC adapt 50
Mõni üksik knock
Pihustute konstant on hetkel 14, peaks vist veel suurendama, sest suuremate pööretega võiks vist segu veidi rikkam olla.
Peaks ikka kätte võtma ja dynos käima. Eelnevalt tuleks paar-kolm erinevat map-i ette valmistada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
väga vahva, et numbreid näed.
segu lahja, kui 13,5 on see segu nr?
kõige uhkem olkes stock masin kõrvale panna ja rajapeal proovida. :drive:
segu lahja, kui 13,5 on see segu nr?
kõige uhkem olkes stock masin kõrvale panna ja rajapeal proovida. :drive:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: Cyber
13.5 ei ole lahja... 13-13.5 on hea. Kui ka suure pöörde peal suudab seda hoida, siis ei tohiks mingit probleemi olla. Äärmisel juhul kukutad sinna 12.5-12.7 peale ...
Kus ta siis hea on? :D
Selle turboga oleks 11,5 normaalne. Võiks olla ühtlaselt alates 4000+ pöördest ja rõhul 1,4 baari.
Dekadega üldiselt pannaksegi koefitsent 15...16 peale, kuigi arvutuslikult peaks ta 14 olema.
Selleks, et oleks "ruumi" segutabeli lõpupoole väärtuseid muuta. Vastasel korral lähevad tabeli lõpus arvud maksimalse 150-ni ja segu jääb ikka lahjaks.
Täna siis dynos käidud ja märk maas jälle.
Mingi kala tundub olevat kütuse pealevooluga. Pihustid on 100% lahti, kuid suurematel pööretel on ikka segu lahjavõitu.
Mingi kala tundub olevat kütuse pealevooluga. Pihustid on 100% lahti, kuid suurematel pööretel on ikka segu lahjavõitu.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Hakkab pihta, tuunimise tagajärjed käes, bye-bye stock sidur :gun:
Hetkel sõidan kummalise manuaal-automaatkastiga, sõltuvalt boostist alla 1 bar-i on manuaal ja üle selle automaat :P
Hetkel sõidan kummalise manuaal-automaatkastiga, sõltuvalt boostist alla 1 bar-i on manuaal ja üle selle automaat :P
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kui pihustid 100lahti on, siis peabki ju lahjaks minema. :freak:
Mis kastiga sõidad? Millise siduri paigaldad?
Mis rõhuga see graafik on joonistatud?
Ei noh, probleem on selles, et pihustiteks on Deka630cc, mis ei tohiks nüüd küll lahjaks jääda veel selle võimsuse juures. Härrad kaasvõitlejad siin näitavad sellistega vähe suuremaid numbreid. Sai just ka bensupump ära vahetatud aga nüüd ei saa mõnda aega logida, enne kui uus sidur paigas.
Kast on tavaline klassiku manuaalkast, dünos oli veel peaülekanne 6, nüüdseks on 7 ja terasest difrikaas lisatud.
Rõhu target on 1,5 bar-i, kuid algul viskab ikka korraks kõrgemale u 1,7 peale.
Siduri vaatab, mille kätte saab, hetkel tundub, et SPEC Stage3 oleks umbe hää...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Tegelikult,kui meenutada,et tuli vahetada "ärasulanud" siduri töösilindri mansetid,siis arvatavasti toimus automaatkasti optsioon sul juba varem.Lihtsalt sa ei tajunud seda. Sama juhtus Hr.Muuseas masinaga peale Quaife paigaldamist. Alul "hiiliv/mittetajutav" läbilibisemine viis kogu OEM sidurikomplekti prügimäele. Isegi töösilindri kolb oli ovaalseks sulanud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Hakkab pihta, tuunimise tagajärjed käes, bye-bye stock sidur :gun:
Hetkel sõidan kummalise manuaal-automaatkastiga, sõltuvalt boostist alla 1 bar-i on manuaal ja üle selle automaat :P
Kui vend kunagi oma opeli ka ära turbotas, siis hakkas ka sidur libisema. Kuid kuna sidureid tal seal garaažis rohkem vedeles ja treipink ka olemas, siis lihtsalt pani kahe siduri lamellid kokku ja saigi siduri, mis enam ei libise. Ta vist lasi kusagil Tallinnas ka siduriketta ennem üle katta.
Aga pildid on
siin.
Ta ise vast oskab sel teemal rohkem kogemusi jagada, kui huvi on.
romza
Njah, nüüd sai tellitud Sachs performance sidurikorv ja uus ketas.
Eks teeme proovi, kas jääb pidama. Mingit hullu jäiga kettaga racing sidurit ka ei taha, kasutusmugavus on ka oluline.
Eks teeme proovi, kas jääb pidama. Mingit hullu jäiga kettaga racing sidurit ka ei taha, kasutusmugavus on ka oluline.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Pole siia igiammu midagi kirjutanud... lisaks siis ühe pildi selleaastaselt Intsaab kokkutulekult Poolas, kus rahvusvaheline seltskond hindas autot auhinna vääriliseks.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Pisut bling-i juurde...poleeeeritud randid :love:
Kapotiall olen ka natuke toimetanud :cool:
Kapotiall olen ka natuke toimetanud :cool:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Reisiks valmis?
Reisiks valmis?
Enam-vähem, kui nüüd klapikambrikaane saaks ka õli pidama siis oleks vägev, tee või tiritamme, ikka lekib alt servast...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson