Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Vasta
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#126

K Apr 21, 2010 9:01

Q:
Algselt postitas: ivark
Kas panid nii klotsid kui kettad BD omad? Hinnavahe vist polegi väga suur võrreldes originaaliga.


A:
Algselt postitas: AndrusFJR
... ja BlackDiamondi kettad/klotsid ...


hinnavahe ikka on, aga mitte nüüd tappev. Umbes nii, et 2 komplekti BD omade eest saad 3 komplekti originaale vms..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#127

L Mai 15, 2010 11:24

Haa, vahele jäi..:)

Väga huvitavaid asju nägin ... Pildilt küll kõik ei pasta, aga üks korralik tune-up on jälle küljes..:) Kui nüüd veel selle T5-e ka külge saaks..:D

Lisatud failid
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#128

L Mai 15, 2010 14:29

Algselt postitas: Cyber
Haa, vahele jäi..:)
...


OT: Ükskõik kuna käia Audaceris, on punane või kollane alati kohal. Neil on juba oma parkimiskoht ka olemas :)
/OT

terv, teager
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#129

P Mai 16, 2010 11:31

Vaata aga vaata, mootor koos juba, kiired poisid seal Audaceris :notworthy:

Seekord oli põhieesmärgiks vända asendianduri külgesaamine T5 tarbeks.
Ja kui juba mootor maha tõsta, siis veel mõned asjad mis meeles mõlkusid.

Ja ei ole need autod seal midagi kogu aeg, mõni kord aastas vast juhtub.
Sa teager oled lihtsalt hea ninaga ja satud alati õigel ajal :P
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#130

E Mai 17, 2010 8:01

Algselt postitas: AndrusFJR
Vaata aga vaata, mootor koos juba, kiired poisid seal Audaceris :notworthy:

Auto ammu õues juba:head:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#131

E Mai 17, 2010 8:53

Algselt postitas: AndrusFJR
Seekord oli põhieesmärgiks vända asendianduri külgesaamine T5 tarbeks.
Ja kui juba mootor maha tõsta, siis veel mõned asjad mis meeles mõlkusid.
Need "mõned asjad" on sellised, et sul varsti sinna suuremat vurri vaja, et potensiaal ära kasutada..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#132

E Mai 17, 2010 18:39

Ma ei mäleta, et ma oleks küsinud.. kas ostsid selle CPS ketta vaheflantsi või tegid ise? Mingeid mõõtmeid ehk jagada?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#133

E Mai 17, 2010 19:37

Algselt postitas: KT100
Ma ei mäleta, et ma oleks küsinud.. kas ostsid selle CPS ketta vaheflantsi või tegid ise? Mingeid mõõtmeid ehk jagada?


Eee, sellega läks küll nüüd pahasti, nüüd on ta seal auto küljes ja mõõta eriti ei kannata enam. Muidu on see ostetud saabcentrali foorumist ühe tüübi käest, kes neid tellimuse peale valmistas.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#134

E Mai 17, 2010 19:41

Algselt postitas: Cyber
Need "mõned asjad" on sellised, et sul varsti sinna suuremat vurri vaja, et potensiaal ära kasutada..:D


Vurr pole enam ammu originaal, peaks kannatama max 380 hp, arvan et piisab minu vajadusteks ;)
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#135

E Mai 17, 2010 19:42

$225? Selline hind pakuti mulle igaljuhul, kui küsisin. Nats jama nüüd tõesti, et sul on see täpselt õige vidin olemas, aga õnnestunud korraks pilku peale heita. Endiselt endalgi samad mõtted peas, see ketas oleks tähtis algus projektile :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#136

E Mai 17, 2010 20:49

Algselt postitas: AndrusFJR
Vurr pole enam ammu originaal, peaks kannatama max 380 hp, arvan et piisab minu vajadusteks ;)
no ma tean, et sul seal see hübriid on... Ilmselt ma siis ei oska visuaalselt hinnata võimekust..:D Tundus kuidagi .. väike .:D :D.
Vaat et siis kaste lendama ei hakka, ma olen kuulnud (ühe rootslase käest), et liialt madalalt väänav setup keerab kaste sõlme isuga. Vend ise oli selle vältimiseks veelgi suurema vurri pannud (mitsu 19T), et "pauk" hiljem tuleks..:) Peale seda enam kastid kulumaterjaliks polnud..:) Ja mingist 300-st obesest ta rääkis oma auto puhul

Leidsin ka ühe oma vana postituse..:) Vähem, kui 2 aastat kulus..:)
postitati 18.06.2008 20:48
Algselt postitas: Cyber
Ja millal see malmist jurakas kena equal lenght headeriga asendub..;) ?? Et kui juba nii põhjalik töö on ära tehtud, siis oleks see nagu täiuslik juba..:) või noh... 2.3 pea võiks ju ka olla..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#137

T Mai 18, 2010 13:13

See hetke T3/04 hübriid kannatavat max 380 hp ja seda 2,3 bar-i juures, mis minu jaoks on selgelt kosmos. Aga väänab ta suht ülevalt, originaal Mitsu väänas ikka palju madalamatelt pööretelt. Seega pole käimakastile vast nii hull.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#138

K Mai 19, 2010 12:22

Viitsid äkki rääkida täpsemalt, mis doonorit kasutasid, mis jupid tuleb vahetada, mis soft peale läheb, eelarve..
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#139

N Mai 27, 2010 8:52

Ei kohku me, ei kohku me, enam tagasi ei kohku me... :head:

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#140

N Mai 27, 2010 9:46

Algselt postitas: KT100
Viitsid äkki rääkida täpsemalt, mis doonorit kasutasid, mis jupid tuleb vahetada, mis soft peale läheb, eelarve..


Noh kui nüüd lühidalt teha, siis pea aasta või rohkem olen vaikseltviisi igasugu juppe kogunud, mis nüüd hakkavad auto külge jõudma.

- 2,3se tonnise mootori plokikaas
- 2,1se klassiku sisselaskekollektor
- Väljalaske r/v torukollektor
- Innovate WB
- T5 aju, andurid, juhtmestik 95a tonniselt (tänud hr timuti-ile)
- Turbole sai vähe voolavam WG klapp ka külge poogitud, mis kohe algab 3"-sena

Nüüdseks on jäänud põhiliselt juhtmestiku tööd, mida vaikselt õhtuti nikerdan.
Eks paistab, mis kogu sellest jamast välja tuleb :conf:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#141

N Mai 27, 2010 9:55

T5 kohta siis niipalju, vaja on järgmisi juppe:

- CPS (vända asend) sensor koos "oravarattaga" - selle saab paigaldada väntvõlli rihmarattale kas siis spets adaptriga või ise aretades
- T5.5 ECU (soovitavalt 94+ aastatest, modimisel aitab CR Performance)
- BPC klapp (kasutan T7 oma, ecu saab vastavalt modida)
- MAP sensor (ühendub sisselaskekollektoriga kasutades vaakumvoolikut)
- IAT sensor (vaja keevitada mutter sisselasketorustikku enne gaasiklappi või siis kasutada sobivat jupikest tonnise torustikust)
- ecu-ga sobivad pihustid (soovitavalt tonniselt)
- Mootori temp andur (sobib klassiku oma asemele)
- TPS sensor (LH oma ei sobi ja kuna T5 oma on väiksem, tuleb teha adapterplaat)
- IAC klapp (2-klemmiga uuema klassiku oma peaks sobima)
- DI kassett (punane)
- O2 sensor (ma ei ole 100% kindel kas klassiku oma sobib, ise plaanin kasutada Innovate WB narrowband väljundit)

Ongi vist kõik. Tuleb näpuga skeemidel järge ajada ja ahelad kokku viia.

Kuna 2,1se sisselaskekollektor on vähe erinev, siis on mõistlik kasutada tonnise kütuselatti (kinnituskõrvad tuleb painutada ja sobivad poldid-puksid leida). Kui jääda 2,0se klassiku kollektori ja kütuselati juurde, siis pole miskit vaja nikerdada.

Ja veel, kui leida 2,1se klassiku gaasiklapp (throttle body), siis selle TPS sensor peaks sobima ja ei ole mingit adaptrit vaja ehitada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#142

N Mai 27, 2010 9:59

Põmst, kui punast DI-d pole, siis võib ka musta kasutada T5 puhul. Vastupidi ei saa (musta asemel punast T7-l). Must pidi pisut "tuimem" olema ja mitte nii kergelt anomaaliaid näitama hakkama.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#143

N Mai 27, 2010 11:48

Algselt postitas: Cyber
Põmst, kui punast DI-d pole, siis võib ka musta kasutada T5 puhul. Vastupidi ei saa (musta asemel punast T7-l). Must pidi pisut "tuimem" olema ja mitte nii kergelt anomaaliaid näitama hakkama.

http://www.saablink.net/forum/showthread.php?t=8421
Seal on toodud välja ühe rootslase jutt(väidetavalt trionicu süsteemide pea insener) Kus ta ütleb, et T5 autodel mitte kasutada musta DI-d, DI/APC süsteemiga võis...
saabcentralit lugedes on ka lugusi, kus inimesed kurdavad, et nende T5 juhtimisega autol põhjustas must DI suuremat kütusekulu jm. jamasi.
Pmst, kasutada võib, kuid ei olnud soovitatav kaua kasutada, hädaolukordades võib.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#144

N Mai 27, 2010 12:42

Kindlasti leiab neid parteisid, kes väidavad ühte ja neid, kes väidavad teist..:) Vaadates üle lahe, siis on paljudel moditud autodel punase asemel must...;) Stock autol võibolla tõesti problemaatilisem, ise softi kirjutades arvestad juba auto eripäradega ja lahendad probleemid..:)
Ja noh.. ega me pea siin vaidlema, eks igaüks, kel huvi, katsetab ja saab tõe teada..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#145

N Mai 27, 2010 13:43

Pilte vaadates ei pruugi ka tõde selguda, alati saab asju üle värvida esteetika pärast :eureka:

Ma mõtlesin ka ise, et see punane junn ei sobi eriti kapoti alla, värviks äkki mustaks hoopis...

Ja pärast räägitakse, et näe sellel seal on T5 ja must kassett.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#146

N Mai 27, 2010 14:38

aga värvi kollaseks hoopis :)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#147

N Mai 27, 2010 15:02

Pigem siniseks. Olid ju 9-5'tel kasutusel ka testkassetid sinised. Sinine läheks torude kummiühendustega ka kenasti kokku.

terv, teager
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#148

N Mai 27, 2010 19:24

Ise kah nüüd musta DI "parteisse" astunud. Senised tähelepanekud - töötab väga stabiilselt, nii head vabakäiku mul punastega saavutada ei õnnestunud. Ka logide järgi ei erine ta kuidagi punasest. Ainult detonatsioonitundlikus on väiksem. Ja las olla.
Kui tuleb silindris 40 knocki asemel 20 siis kokkuvõttes nagunii peab murelikuks minema ;)

Punase kohta arvaks nii, et mida uuem seda hullem ja kiiremini läbi läheb. Koostekvaliteet on aastatega alla läinud? Elektroonikadetailid viletsamad?

Bensukulu üle on küll vara otsustada, aga seni tundub, et sama.
Peaaegu-korras punane DI sõidab mul pagassis kaasas. Tagavara las olla.

Ma arvan, et Andrus FJR'l pole küll vahet kumba kasutada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#149

R Mai 28, 2010 7:57

Cyberi ja Seb`i jutt kehtib moditud T5 puhul.Stock ecu ja softiga sõites kehtib saabu14jr.jutt. Tasub uskuda inimese,kes kõik Trionic mootorijuhtimised välja on mõtelnud juttu.
Mina pole seda internetist lugenud,vaid härra on seda ise korduvalt maininud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#150

R Mai 28, 2010 8:39

Siis on meil siin täielik win-win situatsioon..:) "ja naabril on parem ellu ja kõigil on paremad tingimused..." .:) Parafraseerides ühte kunagist reklaami (kelle oma see oli ei mäleta, aga hüüdlaused, näe, jäävad..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta