Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#51

T Mai 15, 2007 20:26

Algselt postitas: ill
Laupäeval pidi hea soe ilm olema ja siin on selline teema ... mitte et ma millelegi vihjaks... :cool:


Mul mõtted tegelt täitsa liiguvad selles suunas. Saaks kurask uksepolstrid ka kätte/kokku, siis ei peaks plekiplärina saatel liikuma.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#52

T Mai 15, 2007 20:43

Kusjuures polsterdamata uksega ei tohigi vist sõita..;) Mingeid asenduskatteid ei saa seniks panna? Või on kabrio omad erinevad tavalisest 2/3 ukselisest?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#53

R Mai 18, 2007 16:53

Täna olid sa rõõmsalt open top liikvel. viskasin käppa, aga sa vist ei näinud. Linnu tee lõpus, ringil.
NICE!
Sent from my Monte Carlo using B236
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#54

R Mai 18, 2007 17:08

Sorry kasparius, ei näinud jah, mul oli ilmselt tegemist :drive:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#55

P Mai 20, 2007 10:54

Nüüd siis autol all väiksema mõõduga rehvid 195/50R16 ja koopaserva käimise probleem lahendatud. Sai ka OMC-l käidud ja tagasi tulin vana Haapsalu maanteed pidi, mis on suht künklik ja mitte üht korda ei käinud rehv vastu, nii et klassiku ja 16" velje puhul selline mõõt toimib. Kuidas auto all välja näeb, seda võib vaadata cyberi OMC fotogaleriist. Võibolla oleks sobinud ka 195/55R16 aga kui ei oleks, siis raharaisk...

Üks õppetund veel kabrio omamisest - kasuta nokamütsi ja/või näokreemi, eilse päeva õhtuks olin ma täielik tomato-face, vot umbes selline nagu emotikonil :red:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#56

P Mai 20, 2007 11:28

SuperAero'le tehase poolt soovitatakse panna peale 205/55/R16, aga siis hakkab käima koopaservadesse?

Huvitavad istmed paistavad autos olevat, need pole ju Saabi originaalid?

Pilt

terv, teager
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#57

P Mai 20, 2007 11:45

Algselt postitas: teager
SuperAero'le tehase poolt soovitatakse panna peale 205/55/R16, aga siis hakkab käima koopaservadesse?

Huvitavad istmed paistavad autos olevat, need pole ju Saabi originaalid?


terv, teager


See mõõt on ette nähtud tonnisele. Aga klassiku jaoks on SuperAero offset natuke vale ja seepärast käibki koopaserva. Kodanikud üle maailma vaevlevad sama probleemiga, reeglina madalam rehv päästab, mõned on isegi tagasilda mingi paar cm ettepoole nihutanud aga see on minu jaoks "way too much" ettevõtmine. Iseenesest see 195/50 on Eesti oludes täiesti sõidetav.

Istmed on Recarod, autol oli ostes kohe kõrvaliste selline ja kuna orig juhiiste oli suht väsinud olekuga, siis hankisin ka samasuguse Recaro juhiistmeks ja lasin mõlemad ühesuguseks nahatada. Orig juhiiste on müügis siin:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=5252
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#58

R Juul 13, 2007 9:33

Ehee, hr romza tõi mulle mitu kastitäit vidinaid, esmaspäeval kruvitakse Troostis külge.

1. Speedpartsi "sportbromskit", 4 soontega piduriketast, EBC green stuff klotsid ja armeeritud voolikud

2. Speedpartsi Stage 2 - näpitud APC, fuel chip, õhufilter ja 3" väljalase koos racekat-iga.

Ootan tulemust suure põnevusega :headbang:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#59

R Juul 13, 2007 12:46

Andrus, sa oled lihtsalt vastik..:D Ajad siis inimestel ihu imelikuks...

EDIT: uus fuelchip veel, aga "näpitud APC" osas oleks nad võinud sulle saata P ja F poti väärtused ning siis oleks võind su oma APC paika keerata. Võimalik ju on, et nad mõne takisti sealt eemaldasid, aga millegipärast väga ei usu. Kogu selle APC modimisega on see teema, et internetis on kõik olemas. LH 2.2 jaoks leiab ka editori.. sul on küll vist midagi muud (2.4? või Lucas??)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#60

L Juul 14, 2007 17:16

LH 2.4 on. APC näppimine käiski nii, et minu auto box saadeti Rootsi ja tuli Speepartsi kleepsuga varustatult tagasi. Ma mõtlesin, et las spetsialistid näpivad, ajan muidu oma küüneviha liiga sügavale ;)
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#61

K Juul 18, 2007 19:40

Hunnik vidinaid siis autole külge kruvitud.

Pidurid muutusid peale uusi kettaid-klotse-voolikuid tunduvalt paremaks. Ilmselt olid vanad klotsid juba klaasistunud ja üks esiketas tundus viskavat.
Alguses ehmatas uute klotside sissesõitmisel "kerge" suitsemine - jääd linnaliikluses seisma ja esirattakoopad suitsevad... pärast lugesin klotside karbi pealt, et neil ongi selline sissetöötamise kiht peal, mis alguses võib suitseda ja viliseda.

Stage 2 siis toimetab nii, et turbo puhub stabiilset rõhku ca 1,0 bar ja vahel viskab ka 1,1bar. Puudu on veel fuel chip, mille svenssonid unustasid enne puhkust ära saata. Selle abil peaks lisakütust peale tulema ja teoreetiliselt võiks apc veel rohkem rõhku lubada. Selle 1 bar-iga astub juba peris rõõmsalt edasi ja 3" väljalase joriseb ka mehiselt. Vaatab, et kui natuke tahmab, ehk läheb vaiksemaks, samas on võimalik sellele väljalaskele veel täiendav lõpupütt lisada kui väga närvidele käima hakkab.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#62

N Juul 19, 2007 8:45

Mõnusad upgrade-id Andrus:thumb:
Klassiskut saab ka modifitseerida :)
Täisgaasil rool mõnusalt tõmbleb käppade vahel?
Sent from my Monte Carlo using B236
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#63

N Juul 19, 2007 9:42

DI/APC pane ju!
mis selle antiikse syytega saab. Ja kqik patchida speedpartsis (9K omad)
Kas esisupportid vahetasid uuema 9K omade vastu? VAHE ON!!!
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#64

N Juul 19, 2007 14:27

to kasparius:

Saab hulga rohkem modida, ma pole veel kuhugi jõudnud :cool:
Ja rool ei tõmble hirmsal moel, see automaatkast silub väände kuidagi sujuvaks ära. Mäletan, et mu eelmisel manuaaliga klassikul tõmbles rool kiirendades oluliselt rohkem.


to pva:

No näed jälle üks idee juures...
Need esisuportid on 91 aasta mudelil juba teistsugused kui vanematel klassikutel. Kas need polegi mitte samad kui 9K-l?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#65

N Juul 19, 2007 17:17

Algselt postitas: AndrusFJR
Need esisuportid on 91 aasta mudelil juba teistsugused kui vanematel klassikutel. Kas need polegi mitte samad kui 9K-l?
Ei ole.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#66

N Juul 19, 2007 17:36

Kinnitus on sama, aga alates 94 vahemalt 9K-l on paksem kettas 25 mm 23 mm vastu vist, ja klots on suurem.
Trionic teab kuidas tegema - tema tegi ju.

Qpetus: http://www.twinsaabs.com/brakes/9000_brakes.html

Ja DI!!!!! Ma ise ei viitsinud ning aega kaa polnud - mul see pagana Lucas oli, oli vaja LH 2.4 vastu vahetama et DI/APC sobiks, sul aga kohe on! Timutit omab neid 900 upgradei komplekte nimega 9K hulgaliselt :)

Lisatud failid
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#67

N Juul 19, 2007 18:42

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: AndrusFJR
Need esisuportid on 91 aasta mudelil juba teistsugused kui vanematel klassikutel. Kas need polegi mitte samad kui 9K-l?
Ei ole.


Mul on tunne, et ikkagi on... ainult et pva räägib uuema 9K piduritest. Nii sain mina ka viidatud lingil olevast jutust aru. No aga see pridurite rong on hetkel läinud sai ju uus ring kettaid-klotse alla.

Valgustage mind selle DI jutu koha pealt. Mis eeliseid see annab (peale selle, et DI kassette minema hakkab :o ) ja kui lihtne/keeruline seda vahetada on?? Ehk leidub mõni link, kust vastavat juttu lugeda?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#68

N Juul 19, 2007 18:48

nojah .. Vana Tonnisega samad..;) Uuemal (nagu Pva oma valgele pani) on pidurdavat pinda kolmandik rohkem.

DI conversion
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#69

N Juul 19, 2007 19:08

No arvatavasti sinu praegused pidurid on taitsa piisavad, eriti tava kiirustega 120-130 max.
Kui pidurdada 130 -> 0 siis vahe peab olema. No see on mul sellised maniakaalsed vqtted juba - et 200-ga pidurdaks korralikult :))
Et siis mqtle sellest kui jargmine kord kettad hakkad vahetama.

DI on vaga eriti kasulik - siis saab juba taiskasvanult kqik. Kysimus on kyll milline proge seal sees on, kui tark - siis korralikult vajutades peab suurem nurk teha ja suitsu andma, muidu sqidad oekonoomselt.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#70

P Aug 12, 2007 12:26

Võibolla DI asemel hoopis MSD süütejuhtimine, selliseid on klassikutele küll paigaldatud, tundub probleemivabam paigaldus olevat kui DI-le ümberehitus.

Siin on näide paigaldusest:
http://www.twinsaabs.com/

Ja siin tootja leht, Eestis müüb vist TopParts
http://www.msdignition.com/ignition_7_6462.htm

On kellelgi arvamusi, kogemusi??
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#71

N Aug 16, 2007 18:40

Täna siis linnavahel selline piinlik lugu, et seisan foori taga ja äkki hakkab kapoti alt suitsu immitsema. Teen kapoti lahti ja suitseb kondi kompressori sidur (on vist see rihmaratas, mis kompressori otsas on).

Lülitan kondi välja, suits haihtub, sõidan edasi, jõuan koju, proovin uuesti, kont töötab ja ei suitse sama koht. Huvitav, mis toimub, kas midagi on tuksis või oli lihtsalt väga palav ilm (milleks siis kont on kui palavaga ei saa kasutada)....?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#72

N Aug 16, 2007 21:32

põhjus võis olla kas pumba liigses pöörlemis takistuses,või siduri jõuetuses teda kinni hoida.esimesel juhul võib olla viga väheses õlis kondi süsteemis,ehk pumba kolvid hakkasid kokku jooksma.
teisel juhul põhjus tõenäoliselt siduri tööpindade ebatasaseks kulumisel.
lihtsalt väga palav ilm ei ole põhjuseks.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#73

N Aug 16, 2007 23:13

Ahaa, õli probleem võib küll olla, kapoti sisekülg on kompressori koha pealt õlipritsmeid täis. Ehk andis mõni tihend järele ja õli lendus rihmaratta abil laiali ja suits ilmselt kuumale pinnale sattunud õlist vms. Aga ega seda kompressori õli vist ise kontrollida-lisada saa, eks ma koputan jälle Troostauto uksele.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#74

N Aug 16, 2007 23:36

kompressori õli käib süsteemi koos gaasiga,seega kui kompressorist juba õli immitses,peaks süsteem gaasist ammu tühi olema ja külma mitte tegema.
kui külma aga tuleb,ei saa ka kompressor lekkida.süsteemi käib,vastavalt pumba tootja nõuetele,teatud hulk õli,tavaliselt kuskil 150g.vananedes süsteemid ikkagi kuskilt lekivad ja ajajooksul on teda kindlasti täidetud,kas aga keegi õli on lisanud,või kontrollinud tema olemasolu on juba ise küsimus.

soovitus: kontrolli esmalt siduri tööpindu ja mehaanilist olukorda.kui sul kuskilt õli ka veel lekib,siis see võis ju samuti tööpindade vahele sattuda ja libisemist põhjustada.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#75

E Sept 24, 2007 19:33

Äh...puh...ei meenu, et pühapäeva õhtul sõitnud oleks...esimese lugemise peale hakkas käsi värisema:D

Aga just praegu käisin tegin ühe tiiru siin Vääna-Jõesuu ja Keila-Joa kandis, et ämblikuvõrgud summutist välja saaks :thumb:
Krt suht jahe oli, peab vist need peened "lahtise-autoga-sõidu-kindad" ostma :cool:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta