Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#151

R Juun 04, 2010 20:12

Nüüd on asi niikaugel, et auto juhtmestik on jälle koos, vaja testriga veel üks täisring peale teha ja siis võib vast võtit anda :mad:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#152

L Juun 05, 2010 14:32

IT'S ALIVE :head: :head: :head:

CEL näitab koodi 6 - mul on orig lambda preheateri otsad lahti ka
AFR tühikäigul 14,4...14,5
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1047
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#153

L Juun 05, 2010 14:37

ilus :love:
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#154

L Juun 05, 2010 21:25

Mõned tähelepanekud pärast tänaseid katsetusi.

Innovate WB narrowband väljundi sobivusega Trionic 5 ECU-le on mingi ikaldus, mul jäi CEL tuld näitama, preheateri juhtmed olid vana O2 anduriga ühendatud. Ühendasin tavalise anduri tagasi ja CEL kadus, las see WB olla siis eraldiseisev.

BPC klapile ei tasu liiga peeneid juhtmeid panna... boost ei mahu läbi :P

Tühikäik on ikka superluks võrreldes lonkava LH-ga.

Nüüd peab spetsialistide abiga hakkama tuunima, sest boosti on uhkelt, kuid p...semeetri järgi väänet vähevõitu.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13502
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#155

N Juul 22, 2010 17:15

Kuidas kütusekulule mõjus see T5 paigaldus? Pikem ots nüüd selja taga...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#156

N Juul 22, 2010 17:35

No ei ole lihtne see T5 tuunimine, still under development...

Rootsis käisin GreenTop pihustitega, koefitsent oli softis muudetud, nii et täisboostiga annaks maks kütet peale. Samas tegi see ka muus osas segu rikkaks ja kütusekulu oli ikka väga suur.

Nüüd panin punased pihustid tagasi ja auto käib palju sujuvamalt, midagi nende roheliste pihustite juures ei sobi.
Tulevik lõhnab igatahes Siemens Dekade järgi.

Ja dünos oleks vaja käia, siis saab täpsemalt seadistada ja näeks ka konkreetset mõju.

Muidu potentsiaali on, kuna 2,3se peaga on surveaste väiksem, võib rahulikult lasta kuni 1,5 bar-i ja seda jätkub kuni pööretepiirajani. Segu on tipus lahjavõitu (pihustid piiravad) kui knocke pole samuti...

Süüde tahab ka seadistamist, hetkel sai kasutusele NG süütemap, mis on agressiivsem kui tonnisel.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13502
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#157

N Juul 22, 2010 18:39

njaa.. üks logimise ja testimise päev vaja kindlasti teha. Kõikvõimalike käikudega tõmbeid teha ja logida ja parandusi teha.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2107
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#158

L Juul 24, 2010 0:34

Ei saa minagi nendest GreenTop pihustitest aru. Juba teine juhus, kus nad imelikult käituvad. Samas GreenGiant isenditega probleeme pole. Võibolla siia ongi koer maetud, miks GT-d on odavamad, kui GG-d.

Süüte paikasaamine on tõesti paras peavalu. Kõigepealt "üldiselt" nii palju varasemaks, et esimesed knock-d tulevad ja siis eraldi cell-ides taas hilisemaks, kuni knock-d kaovad.
See on üks hullem logimine ja testsõitmine, kui arvestada veel erinevaid temperatuure ja kütuseid ;)

Pihustite koeffitsent...see oli lihtsaim ja kiireim viis üritada segu rikkamaks teha. Kuna global adaption oli softis välja lülitud (logimiseks on see vajalik), siis läkski bensukulu suureks.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#159

L Juul 24, 2010 9:33

Guugeldasin natuke neid GreenTop pihusteid ja leidsin ühelt saidilt järgmise jutu, võibolla selles ongi probleem, miks nad Saabidel normaalselt ei toimi.

These Bosch fuel injectors are now obsolete but work acceptably in 4cyl 8v and Mk2/3 VR6 engines with a single intake valve per cylinder. Narrow-angle spray cone, atomizes upon impact with intake valve. These are not recommended for 1.8T, 16v, and other engines with multiple intake valves.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
daags
Postitusi: 647
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto:

#160

L Juul 24, 2010 20:17

n2gin ka hommikul t2pselt sama asja, siiski v6id seda lugeda kui - pole soovitatav. Minul n2iteks t88tavad enamv2hem normaalselt, kuigi logimist veel v2he tehtud :)
Võimsust pole kunagi piisavalt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#161

L Sept 18, 2010 17:56

Nii, ma ka nüüd mõnda aega juba 3bar-i mapsensori ja Siemens Dekade mees :)
Samuti sai endale canusb vidin tellitud, nüüd ei pea seb-i kuklas kogu aeg istuma :P

Kahjuks pole aega olnud piisavalt sõita ja logida aga edusamme on, mõned parameetrid viimasest logist:

3s käik ja põhjagaas
6100 rpm
1,44 bar
Süüde 11 deg
AFR 13,5
Pihustid lahti 87%
APC adapt 50
Mõni üksik knock

Pihustute konstant on hetkel 14, peaks vist veel suurendama, sest suuremate pööretega võiks vist segu veidi rikkam olla.


Peaks ikka kätte võtma ja dynos käima. Eelnevalt tuleks paar-kolm erinevat map-i ette valmistada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7116
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#162

L Sept 18, 2010 18:01

väga vahva, et numbreid näed.
segu lahja, kui 13,5 on see segu nr?

kõige uhkem olkes stock masin kõrvale panna ja rajapeal proovida. :drive:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13502
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#163

L Sept 18, 2010 20:58

13.5 ei ole lahja... 13-13.5 on hea. Kui ka suure pöörde peal suudab seda hoida, siis ei tohiks mingit probleemi olla. Äärmisel juhul kukutad sinna 12.5-12.7 peale ...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2107
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#164

L Sept 18, 2010 23:41

Algselt postitas: Cyber
13.5 ei ole lahja... 13-13.5 on hea. Kui ka suure pöörde peal suudab seda hoida, siis ei tohiks mingit probleemi olla. Äärmisel juhul kukutad sinna 12.5-12.7 peale ...

Kus ta siis hea on? :D
Selle turboga oleks 11,5 normaalne. Võiks olla ühtlaselt alates 4000+ pöördest ja rõhul 1,4 baari.

Dekadega üldiselt pannaksegi koefitsent 15...16 peale, kuigi arvutuslikult peaks ta 14 olema.
Selleks, et oleks "ruumi" segutabeli lõpupoole väärtuseid muuta. Vastasel korral lähevad tabeli lõpus arvud maksimalse 150-ni ja segu jääb ikka lahjaks.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#165

L Mai 07, 2011 19:32

Täna siis dynos käidud ja märk maas jälle.
Mingi kala tundub olevat kütuse pealevooluga. Pihustid on 100% lahti, kuid suurematel pööretel on ikka segu lahjavõitu.

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#166

N Mai 26, 2011 17:30

Hakkab pihta, tuunimise tagajärjed käes, bye-bye stock sidur :gun:

Hetkel sõidan kummalise manuaal-automaatkastiga, sõltuvalt boostist alla 1 bar-i on manuaal ja üle selle automaat :P
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 263
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#167

N Mai 26, 2011 23:09

Kui pihustid 100lahti on, siis peabki ju lahjaks minema. :freak:
Mis kastiga sõidad? Millise siduri paigaldad?
Mis rõhuga see graafik on joonistatud?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#168

R Mai 27, 2011 7:01

Kui pihustid 100lahti on, siis peabki ju lahjaks minema. :freak:
Mis kastiga sõidad? Millise siduri paigaldad?
Mis rõhuga see graafik on joonistatud?


Ei noh, probleem on selles, et pihustiteks on Deka630cc, mis ei tohiks nüüd küll lahjaks jääda veel selle võimsuse juures. Härrad kaasvõitlejad siin näitavad sellistega vähe suuremaid numbreid. Sai just ka bensupump ära vahetatud aga nüüd ei saa mõnda aega logida, enne kui uus sidur paigas.

Kast on tavaline klassiku manuaalkast, dünos oli veel peaülekanne 6, nüüdseks on 7 ja terasest difrikaas lisatud.

Rõhu target on 1,5 bar-i, kuid algul viskab ikka korraks kõrgemale u 1,7 peale.

Siduri vaatab, mille kätte saab, hetkel tundub, et SPEC Stage3 oleks umbe hää...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6963
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#169

R Mai 27, 2011 19:27

Tegelikult,kui meenutada,et tuli vahetada "ärasulanud" siduri töösilindri mansetid,siis arvatavasti toimus automaatkasti optsioon sul juba varem.Lihtsalt sa ei tajunud seda. Sama juhtus Hr.Muuseas masinaga peale Quaife paigaldamist. Alul "hiiliv/mittetajutav" läbilibisemine viis kogu OEM sidurikomplekti prügimäele. Isegi töösilindri kolb oli ovaalseks sulanud.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#170

P Mai 29, 2011 9:05

Hakkab pihta, tuunimise tagajärjed käes, bye-bye stock sidur :gun:

Hetkel sõidan kummalise manuaal-automaatkastiga, sõltuvalt boostist alla 1 bar-i on manuaal ja üle selle automaat :P


Kui vend kunagi oma opeli ka ära turbotas, siis hakkas ka sidur libisema. Kuid kuna sidureid tal seal garaažis rohkem vedeles ja treipink ka olemas, siis lihtsalt pani kahe siduri lamellid kokku ja saigi siduri, mis enam ei libise. Ta vist lasi kusagil Tallinnas ka siduriketta ennem üle katta.
Aga pildid on
siin.
Ta ise vast oskab sel teemal rohkem kogemusi jagada, kui huvi on.
romza
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#171

P Mai 29, 2011 10:00

Njah, nüüd sai tellitud Sachs performance sidurikorv ja uus ketas.
Eks teeme proovi, kas jääb pidama. Mingit hullu jäiga kettaga racing sidurit ka ei taha, kasutusmugavus on ka oluline.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#172

L Aug 23, 2014 11:07

Pole siia igiammu midagi kirjutanud... lisaks siis ühe pildi selleaastaselt Intsaab kokkutulekult Poolas, kus rahvusvaheline seltskond hindas autot auhinna vääriliseks.



Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#173

E Juul 18, 2016 19:33

Pisut bling-i juurde...poleeeeritud randid :love:

Kapotiall olen ka natuke toimetanud :cool:



Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2088
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#174

E Juul 18, 2016 20:06

Reisiks valmis?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#175

E Juul 18, 2016 22:32

Reisiks valmis?


Enam-vähem, kui nüüd klapikambrikaane saaks ka õli pidama siis oleks vägev, tee või tiritamme, ikka lekib alt servast...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta