6. leht 8-st

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: K Apr 21, 2010 9:01
Postitas Cyber
Q:
Algselt postitas: ivark
Kas panid nii klotsid kui kettad BD omad? Hinnavahe vist polegi väga suur võrreldes originaaliga.


A:
Algselt postitas: AndrusFJR
... ja BlackDiamondi kettad/klotsid ...


hinnavahe ikka on, aga mitte nüüd tappev. Umbes nii, et 2 komplekti BD omade eest saad 3 komplekti originaale vms..

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: L Mai 15, 2010 11:24
Postitas Cyber
Haa, vahele jäi..:)

Väga huvitavaid asju nägin ... Pildilt küll kõik ei pasta, aga üks korralik tune-up on jälle küljes..:) Kui nüüd veel selle T5-e ka külge saaks..:D

Lisatud failid

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: L Mai 15, 2010 14:29
Postitas teager
Algselt postitas: Cyber
Haa, vahele jäi..:)
...


OT: Ükskõik kuna käia Audaceris, on punane või kollane alati kohal. Neil on juba oma parkimiskoht ka olemas :)
/OT

terv, teager

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: P Mai 16, 2010 11:31
Postitas Andrus99
Vaata aga vaata, mootor koos juba, kiired poisid seal Audaceris :notworthy:

Seekord oli põhieesmärgiks vända asendianduri külgesaamine T5 tarbeks.
Ja kui juba mootor maha tõsta, siis veel mõned asjad mis meeles mõlkusid.

Ja ei ole need autod seal midagi kogu aeg, mõni kord aastas vast juhtub.
Sa teager oled lihtsalt hea ninaga ja satud alati õigel ajal :P

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: E Mai 17, 2010 8:01
Postitas iisak
Algselt postitas: AndrusFJR
Vaata aga vaata, mootor koos juba, kiired poisid seal Audaceris :notworthy:

Auto ammu õues juba:head:

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: E Mai 17, 2010 8:53
Postitas Cyber
Algselt postitas: AndrusFJR
Seekord oli põhieesmärgiks vända asendianduri külgesaamine T5 tarbeks.
Ja kui juba mootor maha tõsta, siis veel mõned asjad mis meeles mõlkusid.
Need "mõned asjad" on sellised, et sul varsti sinna suuremat vurri vaja, et potensiaal ära kasutada..:D

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: E Mai 17, 2010 18:39
Postitas KT100
Ma ei mäleta, et ma oleks küsinud.. kas ostsid selle CPS ketta vaheflantsi või tegid ise? Mingeid mõõtmeid ehk jagada?

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: E Mai 17, 2010 19:37
Postitas Andrus99
Algselt postitas: KT100
Ma ei mäleta, et ma oleks küsinud.. kas ostsid selle CPS ketta vaheflantsi või tegid ise? Mingeid mõõtmeid ehk jagada?


Eee, sellega läks küll nüüd pahasti, nüüd on ta seal auto küljes ja mõõta eriti ei kannata enam. Muidu on see ostetud saabcentrali foorumist ühe tüübi käest, kes neid tellimuse peale valmistas.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: E Mai 17, 2010 19:41
Postitas Andrus99
Algselt postitas: Cyber
Need "mõned asjad" on sellised, et sul varsti sinna suuremat vurri vaja, et potensiaal ära kasutada..:D


Vurr pole enam ammu originaal, peaks kannatama max 380 hp, arvan et piisab minu vajadusteks ;)

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: E Mai 17, 2010 19:42
Postitas KT100
$225? Selline hind pakuti mulle igaljuhul, kui küsisin. Nats jama nüüd tõesti, et sul on see täpselt õige vidin olemas, aga õnnestunud korraks pilku peale heita. Endiselt endalgi samad mõtted peas, see ketas oleks tähtis algus projektile :)

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: E Mai 17, 2010 20:49
Postitas Cyber
Algselt postitas: AndrusFJR
Vurr pole enam ammu originaal, peaks kannatama max 380 hp, arvan et piisab minu vajadusteks ;)
no ma tean, et sul seal see hübriid on... Ilmselt ma siis ei oska visuaalselt hinnata võimekust..:D Tundus kuidagi .. väike .:D :D.
Vaat et siis kaste lendama ei hakka, ma olen kuulnud (ühe rootslase käest), et liialt madalalt väänav setup keerab kaste sõlme isuga. Vend ise oli selle vältimiseks veelgi suurema vurri pannud (mitsu 19T), et "pauk" hiljem tuleks..:) Peale seda enam kastid kulumaterjaliks polnud..:) Ja mingist 300-st obesest ta rääkis oma auto puhul

Leidsin ka ühe oma vana postituse..:) Vähem, kui 2 aastat kulus..:)
postitati 18.06.2008 20:48
Algselt postitas: Cyber
Ja millal see malmist jurakas kena equal lenght headeriga asendub..;) ?? Et kui juba nii põhjalik töö on ära tehtud, siis oleks see nagu täiuslik juba..:) või noh... 2.3 pea võiks ju ka olla..:P

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: T Mai 18, 2010 13:13
Postitas Andrus99
See hetke T3/04 hübriid kannatavat max 380 hp ja seda 2,3 bar-i juures, mis minu jaoks on selgelt kosmos. Aga väänab ta suht ülevalt, originaal Mitsu väänas ikka palju madalamatelt pööretelt. Seega pole käimakastile vast nii hull.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: K Mai 19, 2010 12:22
Postitas KT100
Viitsid äkki rääkida täpsemalt, mis doonorit kasutasid, mis jupid tuleb vahetada, mis soft peale läheb, eelarve..

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 8:52
Postitas Andrus99
Ei kohku me, ei kohku me, enam tagasi ei kohku me... :head:

Lisatud failid

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 9:46
Postitas Andrus99
Algselt postitas: KT100
Viitsid äkki rääkida täpsemalt, mis doonorit kasutasid, mis jupid tuleb vahetada, mis soft peale läheb, eelarve..


Noh kui nüüd lühidalt teha, siis pea aasta või rohkem olen vaikseltviisi igasugu juppe kogunud, mis nüüd hakkavad auto külge jõudma.

- 2,3se tonnise mootori plokikaas
- 2,1se klassiku sisselaskekollektor
- Väljalaske r/v torukollektor
- Innovate WB
- T5 aju, andurid, juhtmestik 95a tonniselt (tänud hr timuti-ile)
- Turbole sai vähe voolavam WG klapp ka külge poogitud, mis kohe algab 3"-sena

Nüüdseks on jäänud põhiliselt juhtmestiku tööd, mida vaikselt õhtuti nikerdan.
Eks paistab, mis kogu sellest jamast välja tuleb :conf:

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 9:55
Postitas Andrus99
T5 kohta siis niipalju, vaja on järgmisi juppe:

- CPS (vända asend) sensor koos "oravarattaga" - selle saab paigaldada väntvõlli rihmarattale kas siis spets adaptriga või ise aretades
- T5.5 ECU (soovitavalt 94+ aastatest, modimisel aitab CR Performance)
- BPC klapp (kasutan T7 oma, ecu saab vastavalt modida)
- MAP sensor (ühendub sisselaskekollektoriga kasutades vaakumvoolikut)
- IAT sensor (vaja keevitada mutter sisselasketorustikku enne gaasiklappi või siis kasutada sobivat jupikest tonnise torustikust)
- ecu-ga sobivad pihustid (soovitavalt tonniselt)
- Mootori temp andur (sobib klassiku oma asemele)
- TPS sensor (LH oma ei sobi ja kuna T5 oma on väiksem, tuleb teha adapterplaat)
- IAC klapp (2-klemmiga uuema klassiku oma peaks sobima)
- DI kassett (punane)
- O2 sensor (ma ei ole 100% kindel kas klassiku oma sobib, ise plaanin kasutada Innovate WB narrowband väljundit)

Ongi vist kõik. Tuleb näpuga skeemidel järge ajada ja ahelad kokku viia.

Kuna 2,1se sisselaskekollektor on vähe erinev, siis on mõistlik kasutada tonnise kütuselatti (kinnituskõrvad tuleb painutada ja sobivad poldid-puksid leida). Kui jääda 2,0se klassiku kollektori ja kütuselati juurde, siis pole miskit vaja nikerdada.

Ja veel, kui leida 2,1se klassiku gaasiklapp (throttle body), siis selle TPS sensor peaks sobima ja ei ole mingit adaptrit vaja ehitada.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 9:59
Postitas Cyber
Põmst, kui punast DI-d pole, siis võib ka musta kasutada T5 puhul. Vastupidi ei saa (musta asemel punast T7-l). Must pidi pisut "tuimem" olema ja mitte nii kergelt anomaaliaid näitama hakkama.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 11:48
Postitas saabu14jr
Algselt postitas: Cyber
Põmst, kui punast DI-d pole, siis võib ka musta kasutada T5 puhul. Vastupidi ei saa (musta asemel punast T7-l). Must pidi pisut "tuimem" olema ja mitte nii kergelt anomaaliaid näitama hakkama.

http://www.saablink.net/forum/showthread.php?t=8421
Seal on toodud välja ühe rootslase jutt(väidetavalt trionicu süsteemide pea insener) Kus ta ütleb, et T5 autodel mitte kasutada musta DI-d, DI/APC süsteemiga võis...
saabcentralit lugedes on ka lugusi, kus inimesed kurdavad, et nende T5 juhtimisega autol põhjustas must DI suuremat kütusekulu jm. jamasi.
Pmst, kasutada võib, kuid ei olnud soovitatav kaua kasutada, hädaolukordades võib.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 12:42
Postitas Cyber
Kindlasti leiab neid parteisid, kes väidavad ühte ja neid, kes väidavad teist..:) Vaadates üle lahe, siis on paljudel moditud autodel punase asemel must...;) Stock autol võibolla tõesti problemaatilisem, ise softi kirjutades arvestad juba auto eripäradega ja lahendad probleemid..:)
Ja noh.. ega me pea siin vaidlema, eks igaüks, kel huvi, katsetab ja saab tõe teada..:)

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 13:43
Postitas Andrus99
Pilte vaadates ei pruugi ka tõde selguda, alati saab asju üle värvida esteetika pärast :eureka:

Ma mõtlesin ka ise, et see punane junn ei sobi eriti kapoti alla, värviks äkki mustaks hoopis...

Ja pärast räägitakse, et näe sellel seal on T5 ja must kassett.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 14:38
Postitas eston21
aga värvi kollaseks hoopis :)

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 15:02
Postitas teager
Pigem siniseks. Olid ju 9-5'tel kasutusel ka testkassetid sinised. Sinine läheks torude kummiühendustega ka kenasti kokku.

terv, teager

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Mai 27, 2010 19:24
Postitas sebastian
Ise kah nüüd musta DI "parteisse" astunud. Senised tähelepanekud - töötab väga stabiilselt, nii head vabakäiku mul punastega saavutada ei õnnestunud. Ka logide järgi ei erine ta kuidagi punasest. Ainult detonatsioonitundlikus on väiksem. Ja las olla.
Kui tuleb silindris 40 knocki asemel 20 siis kokkuvõttes nagunii peab murelikuks minema ;)

Punase kohta arvaks nii, et mida uuem seda hullem ja kiiremini läbi läheb. Koostekvaliteet on aastatega alla läinud? Elektroonikadetailid viletsamad?

Bensukulu üle on küll vara otsustada, aga seni tundub, et sama.
Peaaegu-korras punane DI sõidab mul pagassis kaasas. Tagavara las olla.

Ma arvan, et Andrus FJR'l pole küll vahet kumba kasutada.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: R Mai 28, 2010 7:57
Postitas Trionic
Cyberi ja Seb`i jutt kehtib moditud T5 puhul.Stock ecu ja softiga sõites kehtib saabu14jr.jutt. Tasub uskuda inimese,kes kõik Trionic mootorijuhtimised välja on mõtelnud juttu.
Mina pole seda internetist lugenud,vaid härra on seda ise korduvalt maininud.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: R Mai 28, 2010 8:39
Postitas Cyber
Siis on meil siin täielik win-win situatsioon..:) "ja naabril on parem ellu ja kõigil on paremad tingimused..." .:) Parafraseerides ühte kunagist reklaami (kelle oma see oli ei mäleta, aga hüüdlaused, näe, jäävad..:)