8. leht 8-st

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: T Juul 19, 2016 13:20
Postitas Pootsman
Mis "anum" sul sisselaske torustiku vahel on, kohe radikate taga?
Õhufilter tundub ka mehine olema, mõne rekka küljest :) ?

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: T Juul 19, 2016 21:14
Postitas Andrus99
Mis "anum" sul sisselaske torustiku vahel on, kohe radikate taga?
Õhufilter tundub ka mehine olema, mõne rekka küljest :) ?


No näed, keegi ikka uurib pilte tähelepanelikult ka :)

See anum on peene nimega water-to-air intercooler ;)

Filter on JR koonus kinnises kopsikus, et kapotialt sooja õhku ei ahmaks

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: K Juul 20, 2016 0:38
Postitas Andreas187
Lahe värk!

Panen tähele et aku on ka õigemas kohas kui tehasest. Esisillal aga turbost eemal. Mis see seal pagassis ikka seda esikveolise nokka üles kergitab. :thumb:

Kas sul on mingeid võrreldavaid numbreid vesi-õhk vs õhk-õhk jahuti sisselaske temperatuuri erinevusest? Teoorias võiks olla jahedam ja kerkida aeglasemini? Ja kas lühemad torud omavad ka mingit tuntavat effekti?

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: K Juul 20, 2016 9:35
Postitas Andrus99
Jah, aku pagassi viimine polnud hea mõte, kuna sinna mahtus vaid väike aku ilma suurema ümberehituseta, siis tegelt jäi see käivituseks lahjaks - pikad kaablid. Nüüd kapoti all ikka hoopis särtsakam, tegelt mahuks sinna ka orig mõõdus aku, kui õhufilter teistmoodi paigutada.

Uue cooleriga pole kompuuter küljes veel sõitnud, kuid p...setunde järgi spuulib turbo ikka tunduvalt kiiremini, on ju sisselase nii lühike kui võimalik.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: K Juul 20, 2016 15:42
Postitas Trionic
Kas kastikettide vahetus mingeid persetunnetuslikke sümptoomimuutusi ka esile kutsus?

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Juul 21, 2016 14:48
Postitas Andrus99
Kas kastikettide vahetus mingeid persetunnetuslikke sümptoomimuutusi ka esile kutsus?


Nagu oleks tummisem tunne :) Aga mingi jõnksumine on ikka olemas, ilmselt on tegu gaasiklapi, selle anduri ja T5 omavahelises suhtluses...muud ei oska arvata.

Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: N Aug 18, 2016 11:37
Postitas Andrus99
Kohustuslik pilt :cool:



Lisatud failid

Re: Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: T Juul 07, 2020 10:52
Postitas Andrus99
Mõni aasta möödas viimasest postitusest :shock:

Hiljuti sai kaua ootel olnud kola auto külge kruvitud, mistõttu nüüdseks liigub kollane Garrett GT2860RS turbo jõul ning kasutab hingeõhu jahutuseks DO88 suurt "front mount intercoolerit".
Turbo paigaldusel tuli ringi teha nii vee kui õli ühendused, mis kõik loomulikult eri mõõduga võrreldes originaaliga. Samuti uus õhu sisselase DO88 erinevatest silikooni ja alutoru tükkidest.
Kokkuvõttes usun, et tasus tegemist, kuullaagerturbo spoolib ikka oluliselt kiiremini, eks peaks nüüd veel pisut softi optimeerimisega tegelema.

Lisaks paigaldatud ajastukohase välimusega kuid moodsa sisuga stereo Blaupunkt Bremen.

Re: Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: P Veebr 06, 2022 16:41
Postitas Andrus99
Natuke uuendust ka selle auto teemasse.

2021 möödus üsna tagasihoidlikult, nimelt hakkas kevadel miski undav hääl kummitama, mis peale mõnede spetsialistidega konsulteerimist kulmineerus diagnoosiks - käigukasti kuulus pinion bearing.

Seetõttu suvel eriti autoga ei liikunud ja sügisel sai käigukasti renoveerimise projekt ette võetud, mille käigus sai tehtud:
- käigukastis uued pinion laagrid, 2 käigu sünkro ja lülitusmuhv, uued tihendid ja 8.8 peaülekanne Rootsi kastigurult Jörgen Erikssonilt
- üks korralikum veovõlli pesa, üks uus sisemine kolmik, kõik uued veovõlli kaitsekummid, uued sharniirid
- uus siduri töösilinder ja muud nipet-näpet klambrid, õlid, filtrid selle toimetuse käigus

Suured tänud asjaosalistele ja kevadeks pöidlad pihku... loodame, et kõik õnnestus :notworthy:


IMG-2015s.jpg
IMG-2015s.jpg (156.72 KiB) Vaadatud 2847 korda

Re: Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: K Juul 19, 2023 8:54
Postitas Andrus99
Siia ka väike teemauuendus. Hetkel auto toimetab kenasti.

Viimasel ajal tehtud asjad:

Häiris mingi segane vibra madalal käigul kiirendades, sai proovitud vahetada parempoolset pooltelje sisemist pesa ja kolmikut aga see ei andnud tuntavat efekti.
Järgmisena oli kahtlus mootoripatjades, kuigi siis kui mootor maas käis, tundusid korras ja terved.
Alustuseks sai vahetatud parempoolne, millele ligipääs lihtsam - tulemuseks oli kohe tuntav vibra vähenemine.
Vasakpoolsega oli palju rohkem tegemist, kuna ligipääs kehva ja üllatuseks avastati, et mootoripadja kronsa oli purunenud... sai see siis korda, pluss uus mootoripadi ja vibra probleem lahendatud :thumb:
Siit moraal, et kuna iganes mootor maas on, siis hoolikas tähelepanu mootoripatjade korrasolekule.
Paigaldatud said täiskummist padjad (Skandix), mis eeldatavasti peavad kauem vastu kui hüdropadjad.

Ming hetk hakkas starter tegema käivitamisel vaid klõpsu... selge, hakkab otsi andma, oli teine kuidagi vaevatud häälega ka viimasel ajal, justkui ei jõua vedada.
Tellitud starter Aeromotors-ist, mis paraku ilmutas sellist viga, et jäi peale käivitust hetkeks kaasa jooksma. On ikka häda nende varuosadega, läks garantiitaotlusega tagasi :wtf:
Tellisin siis Skandixist, paigaldasin ja kõik ok. Skandixi varuosadega ikka reeglina seis hea.

Mõned jahutusvoolikud on ka ilmutanud välimisi väsimuse märke, seega on ootel uus DO88 silikoonvoolikute komplekt, peab vahetuse mingi aeg ette võtma :thumb:

Seoses uue 8.8 peaülekandega on auto dünaamika oluliselt muutunud :drive:
Kiirendus muidugi ei ole enam nii terav aga teisalt on nüüd võimalik ka kiirematel teelõikudel mõistlike pööretega liikuda.
Üldiselt linnas piisab 3-ndast käigust, 90 km/h alas piisab 4-ndast ja 110 km/h kiirusel, 5-nda käiguga on mootori pöörded u 2300 rpm.

Re: Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99

Postitatud: K Aug 30, 2023 14:35
Postitas Andrus99
Kalendrisse jälle ei pääsenud, pagan küll :gun:

Aga siia teemasse tore meenutus sellesuvisest väljasõidust Haapsallu.
normal_IMG_3657.jpeg
normal_IMG_3657.jpeg (229.88 KiB) Vaadatud 1545 korda