Saab 900i 2.1 5D, 1993, mihkels

Vasta
mihkels
Postitusi: 16
Liitunud: E Jaan 25, 2016 16:59
Asukoht: Tartu
Auto: 900i

#1

L Nov 30, 2019 19:44

Käisin eile hommikul kasutajal IQ* külas ning pärast mõnda tundi olin aastaid peas keerelnud unistuse teoks teinud ja veeresin tumepunase Klassikuga koduukse ette. Tegu 93. aasta masinaga, mille vana teema on siin. Auto on toodud 7 aastat tagasi Soomest ning läbisõit selle ajaga pea 90000km. Soolased kilomeetrid on oma jälje jätnud ning roostet leiab siit-sealt kahjuks omajagu. Eks rooste peatamine ongi lähituleviku suuremaid katsumusi. Lisaks laepolstri vahetus. Kui kellelgi mõni kena musta värvi kassettmakk seisab, siis oleksin ka sellest huvitatud.

Autoga sain kaasa ka mitu kasti varuosasid, mis koju jõudes kohe abiks olid - tuli välja teine suunatule- ja kojamehe lülitiplokk, mille külge panin. Algsel ei tahtnud suunatuled hästi sisse jääda ning linnas sõites hakkas kohe häirima.
IMG_1299.JPG
IMG_1299.JPG (893.17 KiB) Vaadatud 2923 korda
Varuosasid on palju, nii et kui mõnel Lõuna-Eesti klassikuhuvilisel midagi vaja on, siis uuri julgelt.
Esimese päeva diagnoosimise käigus jäi silma veel, et juhipoolne esitule kojamees ei toimi ning käivitades on salongis kerge kütuse lõhn. Kiire googeldamisega jõudsin võimaliku kütusepumba tihendi veani, nii et püüan lähiajal sellele pilgu peale heita.

Eks nüüd vaatame, kas pika klassikunälja põdemise järel asi ka päris haiguseks edasi areneb.
saab1.jpg
saab1.jpg (812.12 KiB) Vaadatud 2923 korda
mihkels
Postitusi: 16
Liitunud: E Jaan 25, 2016 16:59
Asukoht: Tartu
Auto: 900i

#2

T Dets 03, 2019 15:56

PC040512.jpg
PC040512.jpg (979.4 KiB) Vaadatud 2825 korda

Käisin täna hommikul vaba päeva puhul metsas müttamas ja sõidurõõmu jagus korralikult. Jalgu sirutades jäi silma aga summutitorust välja rippuv tuust, mis sõidu ajal välja oli lennanud. Lähemalt uurides selgus, et kogu tagumine toru on võrdlemisi tihedalt villa täis topitud, mille sealt välja koukisin. Kõik mu eelnevad teadmised ütlevad, et selllisel võõrkehal pole summutitorus küll mingit kohta ja tekitab väljalaskesse suurema rõhu ja takistuse.
On kellelgi aimu, mis hea pärast selline lahendus seal olla võis või on vill kogu täiega kuskilt pütist välja lennanud?

IMG_1304.JPG
IMG_1304.JPG (764.03 KiB) Vaadatud 2825 korda
IMG_1303.JPG
IMG_1303.JPG (903.71 KiB) Vaadatud 2825 korda
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#3

T Dets 03, 2019 17:28

See jah püti enda sees olev helisummutus. Kui kõik välja kisud, siis saad resonaatori ja lõrisevama hääle
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Dets 03, 2019 19:11

SoS kirjutas:
T Dets 03, 2019 17:28
See jah püti enda sees olev helisummutus. Kui kõik välja kisud, siis saad resonaatori ja lõrisevama hääle
... ja väiksema bensiinikulu, sest see pael on seal sees kesteabkuidassassis.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mihkels
Postitusi: 16
Liitunud: E Jaan 25, 2016 16:59
Asukoht: Tartu
Auto: 900i

#5

R Jaan 31, 2020 14:40

Vahepeal on omajagu vett merre ja kilomeetreid rataste alt läbi sõitnud.
Pagasiruumi lekkiva vee jälgi ajades suskasin sõrme läbi põhja ning välja tuli üsna mitu läbivat roostekohta - mõlemal pool pagasiruumi tagaosas ja ka rattakoobaste siseküljel. Et suurem sisselahmav vesi pidama saada, sai aukude juurest lahtine rooste ära kõpitsetud, roostemuundur peale ning klaaskiu ja vaiguga esialgu ära lapitud. Kuna keevitamise võimalust ei ole, sai praegu sedasi - eks leian kevadel püsivama lahenduse.
2.jpg
2.jpg (587.81 KiB) Vaadatud 2389 korda
1.jpg
1.jpg (632.67 KiB) Vaadatud 2389 korda
Samuti puges vesi sisse tagumiste küljeklaaside vahelt, mis said koos tihenditega eemaldatud, roostest puhastatud ja koos hermeetikuga tagasi pandud. Kuu jooksul pole sealt vesi enam läbi tulnud, nii et vast aitas.

Muidu on Saab tubli ja sõidurõõmu jagub. Keskmiseks kütusekuluks olen linna- ja maanteesõiduga enam-vähem pooleks arvutanud 9l/100km, millega olen igati rahul. Täna läks sisse ka uus õli ja filter.
Täielikku taastamist vajavad tagumised pidurid.
Vasta