Saab 900 2.0 74kw, 1988, albertini

Vasta
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#1

T Mai 12, 2020 20:59

Saagu siis siia selle liba-Turbo "meie elu lugude" jaoks kah oma teema. Korra on see põgusalt siin juba olnud ka nagu ma nägin.
Mis ma oskan öelda, tunnen end muidu Alfa Romeode fännina aga Saabe on ikka rohkem olnud :D

Olen selle tehinguga ikka väga rahul. Masin on igati sõidukorras suvecruiser ja sain selle hinnaga mille eest väga lootust sõiduvalmis youngtimereid saada pole. Aasta 88 on kah paras petekas, sest disaini mõttes on tegu ju sisuliselt 70-ndate lõpu autoga! Pilgud ja tähelepanu garanteeritud! :evil:
Vändaga aknad, keskluku puudumine, veluursisu ja see vana auto lõhn on ka kõik nii vinge ajareis enda lapsepõlve, et pühi või silmi! Eks ta üks südamega ja vähem mõistusega tehtud ost ole aga sellised rõõmu just pakuvadki! Parim tõestus võibolla ostu õigsusest saabuski täna ühel ristmikul, kui leidsin ennast ühe Alfa 156 tagant mida aastaid tagasi kõvasti jahtisin aga käest libises. Mingit tunnet, et astuks juurde ja küsiks kas müügiks on, küll ei tekkinud ;)
Niipalju siis emotsioonidest. Tehnilise poole pealt on silmatorkavamad probleemid roostes tagatiivad, luuk ja pagasi põhi, karbid kah tahaks tähelepanu. Eks sügise poole vaatame! Auto seisis talve garaazis ja ostes olin ise loll, et peale seda kohe rehvirõhke ära ei kontrollinud. Ilmselt kantis rehvidega sõitmine kulutas ühel tagumisel välimise ääre ära. Teooria on selline, sest töökojas igatahes sildades mingeid erroreid ei leitud ja peale pumpamist edasi enam ei kulunud.
Liimitud on putku pannud detaile, värvitud on siit sealt roostetanud kohti(numbrimärgi tagune, kojamehe varred), käigukasti õli vahetatud(see oli jumala kuiv!) ja üks esimene rattalaager ( 6 eurot tk!). Genekarihm on üsna praguline, selle peaks ette võtma + õlivahetuse ja siis tagarehvid.
Võhikuna ma küsiks veel üle, et kas seda tüüpi mootor käib ketiga?

Ühesõnaga: "Life is too short to drive with boring cars!"
:head:
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

T Mai 12, 2020 22:58

Mida rohkem klassikuid, seda uhkem!
Klassiku mootorid(ja enamus käigukastid) on ketiga.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#3

K Mai 13, 2020 12:34

Vahel olen endiselt mõelnud, et oli ikka mugav masin! Pehme vedrustus, mõnus pehme riidest sisu, 4 ust ja üleüldse sujuv sõita kuna mingit boosti sealt ju ka oodata ei olnud.
Kupee aero on selle kõrval natuke rohkem pühapäevaauto millega sõitmist on tulnud tihedamini kaaluda.
Kas sõidan rohkem kui kahekesi? Linnas või maanteel? Kas on ette teada mõni kehv kruusatee jne....
See roheline on mõnus härrasmehe liikur :)

Eks tänaval trehvab! Jõudu ja jaksu!
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#4

L Mai 23, 2020 18:44

Nagu piirid lahti tehti, andsin võtit! Reis Pärnu-Viljandi-Valmiera-Riia-Pärnu tuli kokku 520 km ühegi mureta. Pole üldse paha 32 a vanuse kohta, tõeliselt mõnus maanteeauto!
Muide ka sama kümnendit käivale ja vaid pisut numbriliselt allajäävale koerale on võimalik uusi trikke õpetada. Mõtlesin, et võtaks kätte ja vahetaks ise lauluõli välja!
Kunagi pole autosid pidades leidnud huvi või aega see töö ette võtta, küll aga laiskust ja mugavust lasta teha see autohoolduses. Lisaks on kõigil uuematel sõidukitel juba ka kompuutrid mis nõuavad igasugu hooldusvälpade teadete kustutamist arvuti abil jne jne. Millal siis veel, kui mitte nüüd? Rahaline kokkuhoid on muidugi marginaalne aga rõõm ise putitamisest täiesti siiras. Võimalused olid askeetlikud ent nagu pildilt näha sai silikaadist, tuhaplokist ja Gaz 52 tõkiskingadest rahuldavalt asjaliku estakaadi. Kogu ettevõtmine võinuks muidugi lõppeda juba alates, sest õlikork on aastatega nii ümmarguseks kulunud, et 13 võti silitab tema nurki vaid õrna ja olematu intensiivsusega. Tagusin siis temale haamri abil 12-se võtme hellalt ümbere ja selle kombinatsiooni tulemusena hakkas ka korgi vastumeelsus avanemisele murenema.
Saab on ikka inimeselt inimesele - kenasti on kohe kirjas ka "engine drain" et jumala eest muud vajaliku viskooset välja ei laseks mida antud toimingu ajal vaja poleks. Igatahes tehtud see asi sai!
Pilt
Salongifilter sai vale tellitud ja kui keegi huviline oskab mõnda koodi või suunist jagada oleksin väga tänulik. See mis seal praegu on, ma ei tea kas ongi filter? :lol: Pilt
Õhufiltri kopsiku põhjast aga leidsin samuti tumemusta õli, miks see küll sinna sai?
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#5

T Mai 26, 2020 18:26

Kuna mul on mölapidamatus siis mõtlesin, et väikese tagasivaatena tooks siia teemasse välja ka oma elu esimese Saabi, millele ma teemat teha ei jõudnud. 5 a tagasi sai pooleks aastaks omatud üht 9-3, väljalaskeaastaga 99, 2 liitrise ja 96 KW mootoriga. Ostetud sai see Info Autost 450.- eest ja tegu oli tõelise romuga. Summuti lärises, eri mustriga naelrehvid all(maikuus), surnud pidurikettad, juhipoolne uks läbi roostetamas. Põhi polnud samuti just auguvaba, õlilekked...
Aga see auto kestis ja kestis ja kestis! Elementaarseks liiklemiseks korda putitatuna oli tegu väga mugava pilliga, varustus oli hea ja mulle väga meeldis hele riidest sisu. Talvel läks kiirelt soojaks nagu ükski auto enne ega pärast pole läinud. Peale mind sõitis ta vähemalt aastajagu veel, kuni nägin teda Refeuse autolammutuse värava taga - tömp suuremõõtmeline ese oli lõpetanud tema maise teekonna. Poleks avariisse sattunud, sõidaks vist tänagi!
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

T Mai 26, 2020 18:40

Sul on olnud 2 saabi, ja õige saab on ikka proovimata: see on turbosaab! Ka ise omasin ma ennem vist mingit 10 erinevat saabi, kui turboka juurde jõudsin.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#7

E Juul 13, 2020 18:19

Kerge piduriremont kujunes märksa sisukamaks. Lisaks tagumistele ketastele ja klotsidele leiti laiduväärt ka pidurivoolikuid ja supordid olevat. Nüüd on tagumine ots viimase peal!
Jupid tulevad kätte täiesti mõistliku kiirusega(päev-kaks), vaid esiamordid võtsid tsipa enam ja õõtsapukse ootan juba kuu.
2 uut rehvi sai alla ja lõpp diagnoos on, et servade kulumine tekkis koostöös ilmselt talvel seismisest, ebaõigest rõhust ja vanadest rehvidest.
Palju on olnud inimesi, kes ligi astunud ja mõne meenutuse ja mälestuse sarnase auto kohta muljetanud. Näib, et 90ndatel oli see väga popp masin!
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#8

N Okt 08, 2020 12:39

Märkamatult on kätte jõudnud viimane sõidukuu. Tehnilise poole pealt on olnud kalla ja talla. Meie tanklalevis müüdavat 95-te ei maksa muidugi nii vana auto kütusesüsteemi kallata. Algab kehv käivitumine, puterdamine ja muud hädad. Õigupoolest, kui tekivad need jamad 10 aastat nooremale Volvole juba siis nojah, tehke omad järeldused.
Viimatine probleem oli märg matt juhi pool autot. Katkusin selle lahti ja tõepoolest, niiskus on seal olnud pikemat aega ja näiteks mürasummutusmati täiesti ära tapnud. Ei tea kas nii rumal saab olla aga ma ei leidnud muud põhjust, kui vee äravoolu torudest kamakates mastiksit. Võibolla mindi tõesti nii hoogu või valgus see valedesse kohtadesse.
PS! Mida silmas pidada auto garaažis hoiustamisel? Mis need tähelepanekud võiks olla, kui masin 5 kuud puhkab? Aku maha või jääb peale? Aknad irvakile, et umbseks ja hallitama ei läheks? Palju kütust paaki peaks jääma?


Hooajalõpu pildigalerii tuleb kah!
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#9

N Okt 08, 2020 13:04

Enne seisma jätmist tee kerge salongipesu ja korralik kuivatus. Siis ei teki ka hallitust. Ei soovita aknaid praokile jätta
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#10

N Okt 08, 2020 13:29

Autokate ei teeks üldse paha. Hoiab kõik paakuva tolmu ja muu sodi eemal
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... x178x120cm
Paak pigem võimalikult täis panna, siis ei saa õhuniiskus kondenseeruma hakata paagi siseküljel. Biokütuse vaba 98 või kõrgemat oktaani.
Ise paneks rehvidesse suurema rõhu, et rehv "lamatist" sisse ei võtaks seismisega. Aku võid tervenisti maha võtta, kuskilt tuulutuvas ruumis hoida ja aeg-ajalt laadida.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#11

N Okt 08, 2020 13:30

Minu autod seisavad talveperioodil varjualuse all.
Rehvid korralikult täis pumbatud, akul hoolduslaadija pidevalt küljes, kütusena olen 98-t kasutanud ja pole seismisega veel probleeme olnud.
Salongipõrandale panen niiskuseemaldaja, ei mingit hallitust, nt sellised tooted: https://www.bauhof.ee/et/kodu-ja-sisust ... kuseimajad
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#12

E Dets 21, 2020 21:20

Tänan kõiki kaasamõtlejaid. 5000km tuli poole aastaga läbisõiduks ja üleval pidas "roheline konn" end umbes samamoodi nagu mõni 20 aastat noorem, ent märksa igavam kolleeg.

Auto puhkab õiglast talveund ja kuigi ajanappus ning sellest omakorda sündiv laiskus(või vastupidi) on piiritud, lisan mõned sügisel tehtud klõpsud ikka ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ja mis siin salata, aeg on juba sealmaal, et suve igatsevad pildid on ka jälle tegijad...
Pilt
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#13

L Veebr 06, 2021 19:05

Johhaidii! 3 kuud kuivas garaažis, katte all seisnud autol on jalgealune matt jälle märg! No mitäää ongelma?
Positiivse poole pealt - kevadeks valmistumine on täies hoos ja jupiralli, esialgu tootekoodide väljaotsimise näol, alanud!
Aprillis sooviks liikusesse saada!
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#14

P Veebr 07, 2021 12:48

Kusagilt lekib head kraami... Roolivõimendi vedelik on roolisambal ja immitseb sealt mati alla.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#15

E Veebr 08, 2021 8:57

albertini kirjutas:
P Veebr 07, 2021 12:48
Kusagilt lekib head kraami... Roolivõimendi vedelik on roolisambal ja immitseb sealt mati alla.
Tundub kuidagi kummaline... kas roolivõimu vedelikuga seonduv ei asu mitte kõik väljaspool salongi?
Ehk lekib hoopis jahutusvedelikku kuskilt armatuuri sees olevatest asjandustest?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

E Veebr 08, 2021 9:54

Salongi soojensuskraan võib tilkuda. Juhipoolsest kõlari august tehtav ja nahtav
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#17

E Veebr 08, 2021 17:47

Pidurivedelik võib samuti salongi lekkida. Edu otsimisel !
Saan harva sõita SAABIGA.
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#18

L Apr 24, 2021 23:11

Tervitusi Saabirahvale.
Täna sai läbitud TÜV ja auto on peale talvepuhkust taas teel. Eeskujulik sooritus "roheliselt konnalt" - 0 viga!
Siinkohal kiidusõnad Serunt Autole, kes aitas masina jälle hea tervise juurde.

Uueks said esimesed pidurid,
süüteküünlad,
rihmad,
sarniirid ja õõtsapuksid ees
ning alla uued jalavarjud ühes tagumise velje keevituse ja taastamisega.

Talvel avastatud leke on jahutusvedelik. Märkasin, et salongi ei tule ka sooja. Salongi soojenduskraanis võib siis viga peitudagi, nagu eelpool mainitet. Eks saab paremate ilmadega pisut nokitseda.

Igatahes, head uut Saabihooaega kõigile!
Pilt
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#19

R Mai 14, 2021 13:49

Mul on 2 tihendit, mis on väga väsinud moega.
Kas kellegil on tagavaraks?
Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

R Mai 14, 2021 16:27

Esimest peaks saabiantil olema
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#21

L Mai 15, 2021 10:25

Antil ei ole ja ei saa :(
Suuremal on vähemalt mingi kood peal, millega jälgi hakata ajama. Aga see teisel pildil on üldse mis, kütuse tagasivool?
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#22

K Juun 30, 2021 15:46

Eelmine aasta oli probleemiks rehvi väliskülgede kulumine. Kuna sillas sai nüüd kevadel nii mõndagi vahetatud, kadus ka probleem, esiti.
Nüüd on parem essa jälle sööma hakanud. Siin on muidugi üks nüanss.
Nimelt on paremale alumisele õõtsale(kujult kolmhark)omal käel vahele plekitükk keevitatud. Ma pole teab mis ekspert aga selline lisakaal peaks silla tasakaalustusele oma jälje jätma?

Olnuks ilmselt õigem õõts ära vahetada aga kuna saadavus oli nigel siis... Jah. Tuleb siiski!
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#23

T Apr 12, 2022 11:06

See auto vist elab nüüd oma uut elu edasi

https://www.youtube.com/watch?v=NOnPoT1t1Q4
Se. Varma. Kotimainen
Vasta