Panen siia kirja veel mõned tehnikaga seotud parendused ja asjaolud, mis viimasel ajal tehtud. On endal ka meeles ja keegi ehk leiab kasulikku, kui miskit sarnast ehitab.
Pidurid - vanad tagapidurid said algselt liikuma meelitatud, kuid mõne aja pärast olid nad jälle kinni. Seega tellitud ja paigaldatud uued sadulad, klotsid, tarvikud.
Parema esipiduri käsipiduri osa ei toiminud ka korralikult, mingi ime läbi sain ülevaatusel tulemuse kirja. Hilisemad meelitused siiski tulemust ei andnud ja läks sinna samuti uus sadul.
Nüüd on kõik 4 sadulat nn uued (Skandixist tellitud "remanufactured").
Parempoone rattalaager undas, ega muud kui vahetada, varasemast oli 2 laagrit varuks olemas.
Roolilatt - oli miski väike loks roolis tunda, kahtlustasime sisemist rooliotsa aga lõpuks selgus, et siiski mingi sisemine lati probleem.
Läks peale teine kasutatud roolilatt koos uute välimiste rooliotstega, lisaks sillaregull. Nüüd on täitsa hea, roolis pole enam väiksematki loksu.
Tagavedrud - alguses sai paigaldatud terve ring Kilen/Lesjöfors madaldusvedrusid aga see kombo ei mõjunud visuaalselt kõige paremini.
Tagaots jäi liiga madalale - lahenduseks tagaotsa alla tavakõrguses nn koormavedrud ja esiotsa alla jäid madaldused. Nüüd on auto kenasti balansis.
Kiirusandur - T5 tahab ikka kiirust ka teada, muidu ei lase boosti üle baseboosti.
Kuna 99-l spido juures kiirusandurit pole, siis sai paigaldatud Autometer 5291 andur, mis sobib täpselt käigikasti ja spidotrossi vahele.
Softis vaja sättida paika pulse per rev parameeter (tundub, et 200 on lähedane väärtus), et soft näeks enamvähem reaalset kiirust.
Miskipärast oli mu kinnisidee, et see auto peab saama ka varustatud Tripmeetriga... punasel 99-l see oli ja ehk saab ka selle autoga vahest regularity orienteerumist sõita.
Igatahes sai soetatud ja paigaldatud Terratrip 303 mõõdik. Üritasin seda paaritada sellesama Autometer kiirusanduriga läbi Terratrip-i enda lisavidina DSI (dual sensor interface).
See üritus ebaõnnestus, Terratrip tööle ei läinud ja lisaks sai ECU migit segast signaali, mistõttu mootori pöörded olid käiguvahetustel kuidagi kõrgel.
Lahenduseks siis eraldusesisev spidotrossi vahele paigaldatav kiirusandur tripmeetri jaoks ja pöörete anomaaliad kadusid.
T5 tühikäiguklapp - sellega oli pikk jamamine mootori esmakäivitusest saati.
Aeromotorsi kaudu sai hangitud uus B-osa klapp, tootja Meyle (ca 50 eur), hiljem proovisin ka nende valikust kõige odavamat versiooni (ca 30 eur).
Mõlemad klapid ei toiminud korralikult, hoidsid tühikäigupööret liiga kõrgel, ca 1400 ja gaasi vajutades langesid pöörded tagasi väga aeglaselt.
Kahtlustatud sai õhulekkeid, sisselase sai survestatud, proovitud igasugu muid andureid vahetada aga lõpuks lahendas probleemi Boschi klapp (ca 200 eur).
B-osa klapid viisin tagasi, täitsin garantiitaotlused ja imekombel saigi kreediti. Seega siit õppetund B-osade suhtes, võib hästi mina aga võib ka mitte... ja mitu korda järjest.
Genekarihm - kui sobitada T16 mootor 99-l kerele, siis on väga tuuga koht geneka rihmaratas vastu pidurivõimendit.
Klassiku T16 mootoril käib seal rihm pikkusega 975 mm, paraku tekkis sellega probleem, kui sõites pöörata hooga paremale,
siis mootor liikus täpselt nii palju, et see rihmaratas hakkas vastu pidurivõimu krigisema.
Sai siis katsetatud lühemaid rihmasid ja hetkel toimib rihm pikkusega 960 mm (10x960).
Niipalju põnevaid tegemisi siis selle auto ehitamisega, mõned mured on veel ees lahendamise ootel, eks ma kirjutan jälle