Saab 900 2.0 1988 3D, jorks

Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#1

R Dets 18, 2020 13:17

Otsisin endale pikalt isiklikku esimest autot. Kuna perekonnast on palju erinevaid Saabe alates -99 ja -08 9-5st kuni viimaste aastate NG9-5 välja, siis tundub et SAABihullus on sisse kodeeritud.

Lõpuks on see esimene leitud :drive:

- 1988
- 2.0 B201 (87 kW)
- bensiin
- peaaegu 247 000 km
- manuaal
- 3-ust
- hall metall (Rosequartz)

2019 tehtud - plokikaane remont: kaane lihv, klappide pesad, klapivahed parajaks, uus esiklaas, vasak veovõlli ots.

Varsti lisan pilte ja infot mis tehtud ja mis teha, enne aga liigume ivometsa garaazist läbi :head:
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis jorks, N Veebr 11, 2021 10:01, muudetud 2 korda kokku.
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#2

E Dets 28, 2020 13:58

Vahepeal saime Ivometsa garaažis käidud, tänud töö tegijale! Suur töö sai ära tehtud, loodan et niipea sellises mastaabis enam auto keevitust ei vaja.
Autol sai vahetatud üks pidurivooli, peale pandud uus aku ja hangitud tagumendile vajalikud embleemid, mis saab lähiajal külge pandud.
Üle vajab vaatamist suunatulekang, parempoolne suund ja kaugtulede lülitamine ei taha väga hästi peale jääda.

Keskmine kütusekulu hetkel põhiliselt ainult maantesõiduga 9,1L/100km kohta, mis tundub igati viisakas.
Huvitav on, et auto automaatne odomeeter ja see manuaalne trip odomeeter suutsid esimese 400km sõidu peale 50km erinevust näidata :conf:

Hirmutamiseks üks pilt kah 8-)
Pilt
Se. Varma. Kotimainen
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#3

T Dets 29, 2020 14:36

kena põnev pilt. Klassikumeestel kõigil see läbikogetud teema :beer:
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#4

P Jaan 03, 2021 13:41

Ma ei saa nüüd pildilt päris täpselt aru, et kus...
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#5

P Jaan 03, 2021 13:56

Esimene alumine õõtsa kinnitus
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#6

P Jaan 03, 2021 21:00

Vahepeal sai näputööd tehtud ja suunatulekang laiali lammutatud. Tundus, et keegi on eelnevalt kangi maha keeranud ja noaga armatuuri modifitseerinud, aga probleemi lahendasin nüüd lõplikult ära. Veidi metallitööd ja suunad jäävad sisse nii nagu peab.
Pilt
Kaugtulede lülitamise probleem jäi siiski alles, klemmid said kõik puhtaks, aga kaugtuled lülituvad sisse siis kui tuju on, vahepeal on nagu korras ja siis jälle ei ole. Proovin releevahetusega asja parandada.

Veidi häirib kütusenäidik armatuuris, hüppab nagu segane ja enamasti näitab ainult koguseid 45 30 15 ja R, kui paagis oli üle 25 liitri kütust, siis näitas mulle, et paak tühi. Muidu peaks paak vist 62L olema?

Ivometsa juures käies selgus, et modifitseeritud on ka midagi kapoti all, peab salongi veetud lülitiga käivitamisel mängima olenevalt sellest kas mootor soe või mitte. Sellest atribuudist tahaks mingi aeg vabaneda.

Muidu super mõnus auto, mis tundub et paistab ka liikluses silma :headbang:
Se. Varma. Kotimainen
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#7

E Jaan 04, 2021 10:57

jorks kirjutas:
P Jaan 03, 2021 21:00

Veidi häirib kütusenäidik armatuuris, hüppab nagu segane ja enamasti näitab ainult koguseid 45 30 15 ja R, kui paagis oli üle 25 liitri kütust, siis näitas mulle, et paak tühi. Muidu peaks paak vist 62L olema?

Ivometsa juures käies selgus, et modifitseeritud on ka midagi kapoti all, peab salongi veetud lülitiga käivitamisel mängima olenevalt sellest kas mootor soe või mitte. Sellest atribuudist tahaks mingi aeg vabaneda.
Tõenäoliselt kütuse tasemeandur paagis jamab... eks pead lahti võtma ja vaatama, mis seal toimub, see vedruga ujuk võib kinni kiiluda, vedru katki olla vms.

Kõlab, nagu lisapihusti aktiveerimine on lülitiga tehtud... mis omakorda viitab mõnele muule probleemile, miks lisapihusti automaatselt ei lülitu (thermo time switch näiteks).
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#8

E Jaan 04, 2021 12:58

Andrus99 kirjutas:
E Jaan 04, 2021 10:57
jorks kirjutas:
P Jaan 03, 2021 21:00

Veidi häirib kütusenäidik armatuuris, hüppab nagu segane ja enamasti näitab ainult koguseid 45 30 15 ja R, kui paagis oli üle 25 liitri kütust, siis näitas mulle, et paak tühi. Muidu peaks paak vist 62L olema?

Ivometsa juures käies selgus, et modifitseeritud on ka midagi kapoti all, peab salongi veetud lülitiga käivitamisel mängima olenevalt sellest kas mootor soe või mitte. Sellest atribuudist tahaks mingi aeg vabaneda.
Tõenäoliselt kütuse tasemeandur paagis jamab... eks pead lahti võtma ja vaatama, mis seal toimub, see vedruga ujuk võib kinni kiiluda, vedru katki olla vms.

Kõlab, nagu lisapihusti aktiveerimine on lülitiga tehtud... mis omakorda viitab mõnele muule probleemile, miks lisapihusti automaatselt ei lülitu (thermo time switch näiteks).
Sellel masinal peaks olema torukujuline kütuseandur
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

E Jaan 04, 2021 14:01

Myke kirjutas:
E Jaan 04, 2021 12:58

Sellel masinal peaks olema torukujuline kütuseandur
Just nimelt ja seal toru sees ongi see ujuk ja vedrukujuline ühendustraat.
Mu autol oli see "vedru" pooleks ja töllerdas seal suvaliselt ringi, mistõttu näidik ajas segast.

Siin on üks hea teema koos piltidega:

https://www.saabcentral.com/threads/fue ... ns.685562/
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#10

T Jaan 05, 2021 14:36

Eilse õhtu lõpetasime koos autoga Troosti ukse taga ja tänast päeva alustasime uue starteriga. Ehk saab nüüd mingi aeg ilma suuremate muredeta ka ringi veereda..
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

T Jaan 05, 2021 19:07

jorks kirjutas:
T Jaan 05, 2021 14:36
Eilse õhtu lõpetasime koos autoga Troosti ukse taga ja tänast päeva alustasime uue starteriga. Ehk saab nüüd mingi aeg ilma suuremate muredeta ka ringi veereda..
Kannatust kulla mees, vana auto ülesupitamine võtab aega, et saaksid sõita nii, et vaid naerad. A see on täitsa võimalik! Siin foorumis on mõningaid selle, kes aastas korra tulevad autot vaid näitama, et tee ülevaatus ja vaata muud asjad igaks juhuks yle. )
Pea kõik asjad tuleks yle käia, siis võid aastaid vaid hooldusega ja õlivahetusega leppida. Kuskil netifoomis just üks somm, vist, kirjutas, et kuidas mingi 20000 km sõitis ja mingi paarkümmend euri kulutas vaid hoolduse peale!!
EEs ootavad sind siis veel bensiinipump, generaator, klapid, kes seda teab millal reguleeritud , tagapidurid, kässar jne. Õlilekked ja armatuuri jama ja mootori käivitusprobleemid sul juba ju on.
Veel võiksid vahetada ära pidurivedeliku ja roolivõimu vedeliku .lisaks mootori- ja kastiõlile.
Siis veel uued uksed vaja sebida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#12

L Jaan 30, 2021 18:05

Ega täna juhuslikult kella ühe paiku TTÜ juurest Nõmmele ei sõitnud? Palju neid märja betooni värvi kupeesid ikka liikvel on...
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#13

P Jaan 31, 2021 11:13

RandomHero kirjutas:
L Jaan 30, 2021 18:05
Ega täna juhuslikult kella ühe paiku TTÜ juurest Nõmmele ei sõitnud? Palju neid märja betooni värvi kupeesid ikka liikvel on...
Olin täitsa mina jah :lol:
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#14

E Veebr 08, 2021 10:02

Vahepeal head mitu kuud saanud korralikult ringi rallida ja autot nautida. Kogun varuosi ja vedelikke, et kevadel enne suvehooaega värskenduskuur ette võtta.
Veidi kimbutab radiaator, mis suhteliselt lühikeste otsade peale juba tossama hakkab, võimalik, et sealt kuskilt siseselt lekib vedelikku? Radiaatori ventikas hakkab tööle väga kõrgel temperatuuril, aga tossu ajab juba siis, kui näidik ca veerandi/poole peal.
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#15

K Mär 31, 2021 9:16

Ilmad juba soojemad, saaks vaid kuiva nädalavahetust, et auto kallal nokitseda. Radikas ikka tossab, mingi radseal võluvedelik tundub et ei toiminud. Kellegil ideid kuidas parandada või lihtsam uus radikas panna?
Se. Varma. Kotimainen
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#16

K Mär 31, 2021 19:34

Kas lõdvikuühendused oled üle vaadanud ,tegelikult peaks ka külmalt pikalt seisnuna kusagil tilgad -nire näha olema.Olen ka võluvedelikku kasutanud ,kuid enne lisamist olen mootori töösoojaks lasknud ja pärast pikema otsa läbinud ,igatahes veel peab. Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#17

N Apr 01, 2021 9:13

entson kirjutas:
K Mär 31, 2021 19:34
Kas lõdvikuühendused oled üle vaadanud ,tegelikult peaks ka külmalt pikalt seisnuna kusagil tilgad -nire näha olema.Olen ka võluvedelikku kasutanud ,kuid enne lisamist olen mootori töösoojaks lasknud ja pärast pikema otsa läbinud ,igatahes veel peab. Edu.
Otsest tilkumist/voolamist ei paista ja jahutusvedeliku kadu on ka minimaalne, silmaga ei saagi aru, et seda kaoks. Aga ma ei usu, et miski muu seal radika vahel tossata saaks, kui et mingid tilgad ikka lekivad.
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#18

E Apr 26, 2021 11:46

Vahepeal Werner vahetas mootori-, käigukasti- ja roolivõimu õlid!

Pilt

Nädalavahetusel otsustasin tagumised pidurid üle käia, eelmiselt omanikult sain uued sadulad kaasa ja kui ratta alt ära keerasin sain aru ka miks. Lisaks sadulatele ja klotsidele oli ka piduriplekk olematu, peab ka need uued hankima. Osaliselt vahetasin ka pidurivedelikku ja tundus, et sain asja päris hästi toimima. Küll aga uue sadulaga ei tööta käsipidur ühelpool ..., tross liigub ja sadulal hoob liigub, aga ei aktiveeru kurat, oleksin pidanud enne kontrollima uut sadulat.

Pilt

Muidu üks terve päev, et neid roostes polte lahti keerata, ei kujuta ette millal viimane kord seda tööd tehtud oli :D

Plaanisin ka uue õhufiltri ära vahetada, aga krt mu mudelil käib see kaan vist kruvidega pealt ära ja see süsteem kuidagi kütsijagaja külge ka integreeritud... tundus liiga jube tegemine ja jätsin hetkel pooleli, äkki kellegil selle vahetuse kohta rohkem infot anda.
Viimati muutis jorks, E Apr 26, 2021 12:21, muudetud 1 kord kokku.
Se. Varma. Kotimainen
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#19

E Apr 26, 2021 12:13

Need on samad sadulad mis tonnisel? Kas sa kässarit regullisid ka? Seal tagant poldist keerasid peale, niiet peaaegu ratast käega liigutada ei jõua?
https://www.saab9000.com/procedures/bra ... arpads.php
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#20

E Apr 26, 2021 12:16

Cyber kirjutas:
E Apr 26, 2021 12:13
Need on samad sadulad mis tonnisel? Kas sa kässarit regullisid ka? Seal tagant poldist keerasid peale, niiet peaaegu ratast käega liigutada ei jõua?
https://www.saab9000.com/procedures/bra ... arpads.php
Keerasin kinni, niiet ei liigu ja siis veerand-pool pööret tagasi jah. Reaalne variant on see, et keerasin natukene liiga palju seda tagasi, pean üle vaatama järgmine kord selle.
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#21

L Mai 15, 2021 14:30

Vahetasin õhufiltrit, vastu vaatas selline situatsioon, kas võib eeldada mingeid probleeme sellest? Vana filter oli ka tsipa õline.

Pilt

Kõrvalistuja poolne valge vaakumikanister teeb ilget rõvedat häält, kui vooliku lahti tõmban siis on ilusti vait, kas see tekitab mootorile probleeme kui see on lahti või ei ole vahet. Ja äkki on kellegil töötavat asendust pakkuda.
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#22

N Mai 20, 2021 12:23

Katsetasin pahtli ja värviga, ne nloxo, eks näha kaua kestab.

Pilt
Pilt
Se. Varma. Kotimainen
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#23

L Mai 22, 2021 23:45

Mingit roostesurma ka viitsisid alla visata või roostet mehhaaniliselt eemaldada? Kui ei, siis üks talv ja hullem kui enne. Kui viitsisid, võib päris mitu aastat saada.
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#24

K Mai 26, 2021 10:28

arvo92 kirjutas:
L Mai 22, 2021 23:45
Mingit roostesurma ka viitsisid alla visata või roostet mehhaaniliselt eemaldada? Kui ei, siis üks talv ja hullem kui enne. Kui viitsisid, võib päris mitu aastat saada.
Mehhaaniliselt eemaldasin niipalju kui võimalik ja roostevastastne krunt samamoodi. Eesmärk oli proovida, kuidas pahtliga ja muude möksidega hakkama saab. Tulemusega ise rahul, järgmised kohad tuleb pahtli ja lihvimise peale rohkem aega kulutada ja saab viisaka tulemuse küll, materjalikulu oli ühe rattakoopa peale ca 5€, niiet ei tohi nuriseda.
Se. Varma. Kotimainen
Kasutaja avatar
jorks
Postitusi: 101
Liitunud: T Okt 20, 2015 9:11
Asukoht: Pärnu
Auto: SAAB 900C -88

#25

N Okt 14, 2021 22:33

K Jetronicu kütusejagast tagasivoolu vooliku kinnitus lekib, süsteem seal seib voolik seib banjo. On mingeid häid variante kuidas seda leket pidurdada, polt ilusti kinni keeratud, aga vaikselt ikka immitseb, kas määret peale või polt lahti keerata ja seibi vahele keermeliimi näiteks?
received_285386740111596.jpeg
received_285386740111596.jpeg (48.74 KiB) Vaadatud 4163 korda
Se. Varma. Kotimainen
Vasta