1. leht 2-st

Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: L Dets 10, 2022 21:58
Postitas ivomets
Ostsin endale saabi!
Alates mingi septembri algusest. Kui mingi sommi klassikuga sõitsin, hakkasin otsima, kust saama sellist,. millega talvel ka kimada saaks. Et mis poleks nagu prillikivi vaid millega tahaks ka lumes ja soolas sõita.
Nüüd lõpuks selle kõige suurema lumega tõin kuskilt Jõgeva ja Tartu vahelt ta omale koju! Kiiresti otsustasin ja läksin. deffil 20 aastat vanad hakkapelitta talvekad 5...6 mm mustrit ja treilal pea uueväärsed Lõuna -Prantsusmaa M+S id, mis nagu suvekad ikka! Aga ära tõin!!! Vaid kahest ristmikust libisesin mööda, treilal polnud tulesid ja deffil salongis vasak kõlar ei töötanud!!
Paras ront, mida mingi soome saabiärikast pettur müünud ja mõnede kohalike tyypide käes olnud. 450000 km spidol. Uus esiklaas vähemalt panud, muu puutumata!
Aga tegelikult on ikka päris hea! peale kaht poolikut päeva, mil natukene nokitsenud. Sõidab nagu siidi! Sai eile pea tutikad goodyearid alla pandud. Ja 2,1 on mõnus! Peaaegu nagu turbokas! Katalüsaator on pihta pandud, samuti eest kõlarid ja raadio. Roostet on tavaliselt, või nagunatukene vähem. Isegi nii, et hea tahtmise juures võib taastada kenaks ja kalliks.
Sõitmisel teine käik natukene kulumise märke annab. ABS kah peal ja töötab juba! Peale yhe pistiku liigutamist! Vedrustus ok, pehme ja salongis ikka päris vaikne! tundub, et kunagi ikka hästi hooldatud!
Soome numbriga veel. ARKi aja sain 22 ks. Kui kellegi sellise masina dokumente oleks üle, võiks kaupa teha.
Igaljuhul taas ülimõnus tunne hea autoga sõita!!!
Muidugi, panen lpg- gaasiseadme peale!! Selle pärast ma tahtsingi 16 valve mootorit, et õppida ka elektrooniliselt juhitavat gaasiseadet. :P
Kolmas pilt on tehtud järgmisel hommikul. Koju jõudsin õhtul kella 21.30 paiku, siis ei sadanud.


PiltPilt Pilt

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: P Dets 11, 2022 20:27
Postitas aatom
Äge! See peaks siis EZK mootorijuhtimisega olema, kus süüte info võetakse hoorattalt ja jagaja funktsioon on ainult kõrgepinge õigesse kohta suunamine (puudub andur, vihid ja vaakumregull), kui ma õieti mäletan. Päris huvitav, kuis ta gaasiga adapteerub.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: E Dets 12, 2022 21:07
Postitas ivomets
Yhelt poolt päris hea
Pilt

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Dets 23, 2022 15:21
Postitas ivomets
Nii, täna, 23.12. on auto enam vähem seal maal, et on arvel, on ylevatus, kindlustus ja on ka lpg- gaasiseade pandud. Ühesõnaga, et võiks nagu sõita!
Kogu see pull on rahas maksnud ca 1300 eur. Et umbes niipalju kulub, et üks risuks lastud masin taas tänavale saaks. Pluss oma töö!
Aga sõita on ikka hea! Ja see 2,1 väänab ikka päris korralikult! Kahju täitsa nastrehvidest. Edasistest töödest, et võiks tagant natukene keevitada, et vesi tuppa ei tuleks.
Aga kõige suurem häda on hoopis selles, et autost ei saa konivingu välja! külmast peast juba kannatab sõita aga kui läheb soojaks on hais kohutav! help!!

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Dets 23, 2022 15:41
Postitas ill
Hakka suitsetama.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Dets 23, 2022 17:21
Postitas entson
kas ülevaatusel gaasiseadme pärast jamasid ei olnud ? Said teh.passi ka märke ?

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Dets 23, 2022 17:24
Postitas entson
Need konitopsid tuleb korralikult pesta ,need haisevad tühjalt ka, või on mõni kusagil veel vedelemas.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Dets 23, 2022 18:57
Postitas saabu14jr
Eks korralik keemiline pesu teha, vaibad, istmed....lagi(mille pesu klassikul ilmselgelt lõppeb ripplaega)

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Dets 23, 2022 20:16
Postitas ivomets
entson kirjutas:
R Dets 23, 2022 17:21
kas ülevaatusel gaasiseadme pärast jamasid ei olnud ? Said teh.passi ka märke ?
Praegu veel gaasi passis pole. Aga saan korda. Vaja ettenäitamisel anda Kiri et palju autost kaalu eemaldatud ja palju juurde pandud. Ise võib selle teha. Siis ok. Võin nõu jagada sel Teemal lahkesti.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Jaan 13, 2023 21:42
Postitas ivomets
Nüüd juba kuu möödas auto ostmisest ja järjest paremaks saab!
Juba võib mõlema külje pealt ilusaid pilte teha , samuti võib läbi loikude sõita, nii et salongi vett ei tuleks. Ehk natukene rattakoopaid keevitatud, samuti põhja alt mõni auk. lisaks värvitud mõni koht ja ohtrasti kõiksugu tegemisi, et rooste pidama saada ja et edasi ei läheks!
Esitule sain kah, ehk sain tagasi osta tule, mille ma kunagi müüsin ja mis kasutusse ei läinud! Taas tõsiasi, et saabi asju ei tohi müüa, hiljem ise ilma (. Taha sai kõlarid pandud ja natukene saab ka muusikat kuulata aga sound on saast praegu täiega.
Aga kõige mõnusam on ikka sõita! 2,1 mootoril seda väänet ikka on.
Huvitav, kas sellele 2,1 mootorile mingeid tuuninguid ka tehtud on? v a. see, mis tehasest tehtud. äkki keegi kuskilt lääne foorumitest midagi lugend?
Mingi 1000 + km ka juba gaasiga sõitnud. Töötab. Kulu veel ei tea aga nii 8 eur/ 100 km peale lumises linnas vist on. Mõtlesin, et käin gaasifirmast läbi ja Üv punktist kah, vaatan , uurin, mis segud on.
Vaja oleks lisaks eelpool mainitule tagumisi porilapakaid, ja ka esimesi ehk, millel servad terved, mille sisse see tiiva plastikliist läheb. lisaks veel vaja salongi õhufiltrit ja tegelt ka 2,1 mootori õhufiltri kopsikut. see mingi eriline, vist.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: E Jaan 23, 2023 20:03
Postitas ivomets
No nyyd saab siis esimese mingi aruande teha, et palju siis raha kulub gaasiklassikuga sõitmiseks. Sõidetud sai mingi 1000+ km ja selle aja jooksul sai tangitud 10 liitrit bensiini ca 16 eur eest ja kolm korda gaasi ca 70 euri eest. Enamus linnasõit, vaid paar korda maanteel käinud. Ja kogu kulu tuli 8,2 eur/ 100 km. Subaruga saab vist kopikajagu odavamalt. Saabil läheb külmalt ca 3,5 km, et gaasile lülituks, subaru 1...1,5 km asemel. Samuti pole saabiga segusid mõõtmas veel käinud.

Esisilla kokkujooks sai kah paika. Oli mingi 5mm kokku, käitus väga kummaliselt, eriti libedamatel lõikudel. Samuti said vahetatud roolilati kaitsekummid, üks sharniir ja yks rooliots. Lisaks stabikavarda kummipuksidele plekist puksid sisse tehtud. Hea on!
Kui Õõtsakinnituste juurest veel natukene keevitada, ( seal on tehtud juba kord), siis saaks ka põhja alt viisakaks.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: T Jaan 24, 2023 13:12
Postitas hendrik0701
Mul on LPG ja 900 (küll LPT variant), aga linnasõitudega naljalt alla 9,5€/100km ei saa. Samas maanteel vurasin eelmine nädal ja kuluks tuli 8,2€/100km. Huvitav, kas siis turbokas imeb rohkem või on küsimus segus...

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: L Jaan 28, 2023 21:27
Postitas ivomets
Ma ei saa veel Hendrikule vastata, sest ma pole oma autoga gaase mõõtmas käinud ja ei tea segusid. Aga paagitäie gaasiga 61 l, sai sõidetud täpselt 600 km. + sinna juurede ka mingi bensiin, alla 10 l.
Aga tegelikult autoga seiklused jätkuvad!
Kolmapäeval hommikul kell 10 värvisin viimase detaili ja õhtul kell 10 sõitis rekka mulle tagant vasakusse tiiba sisse. Ju jäin "pimedasse nurka". Viskas mind yhtepidi risti, siis teistpidi ja siis veel esimeses suunas ja siis sain seisma vastassuunas ninaga pea lumevallis. Kõik läks hästi! Mendid ka nagu tellitult kohe saabusid ja tegid kindlustuse asjad ära. Neljapäevel kella 12ks oli tiib niipalju sirge, et kui ei näita, siis aru ei saa. Väljapoolt mingi vaakumimejaga sai lüüa ja seestpoolt võrkpalliga suruda, Kui pall pauguga katki läks oligi asi valmis!!
Hansu käest sain uue stange ja reedel sai asi unustatud, nüüd jääb veel vaid kindlustuse raha oodata. :P
Pilt

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: P Jaan 29, 2023 18:06
Postitas I-Vaari
Hea et niigi läks. Sellele SAABile on varuosi saadaval ja kere ei ole mingist 0.5 mm paberist. ;)

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: T Jaan 31, 2023 12:24
Postitas ivomets
Nyyd sai siis kohalikku gaasifirmat külastatud. Tahtsin keerata maha gaasiga sõidu alustamise temperatuuri, kuid lõpuks sain uue seade, sest vana oli ikka nii mööda kui olla sai. Nyyd uus seade ja nagu olema peab aga jõudu enam ei ole, yldse!. Ei gaasiga, ei bensiiniga. Ja vana graafik sai kah kustutatud. Käisin ka ülevaatuspunktis segusid mõõtmas ja seal kah kõik paigas nii kui vähegi olla saab. Tellisin endale ka juhtme ja kui saan juhtme saan ka prograami ja pean ise näppima hakkama. Oh, ma seda ei tahtnud!

Ennem oli nagu T- saabiga! Aga pole hullu, hakkame näppima ja graafikuid joonistama.
EDIT.
Hakkasin graafikuid uurima. Tema ütleb, segu rikas, mina saan aru et kui pihustid vähem lahti, siis segu lahja hoopis.
Ja sellised vennad teevad tööd..... :D

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: T Jaan 31, 2023 20:09
Postitas entson
Kas mitte gaasil ja bensiinil erinevad ajud ei ole ? Gaasile üle minnes peaksid bensiini pihustid olema välja lülitatud , ehk siis võetakse nende signaal saadetakse gaasi ajusse ja sealt läheb signaal gaasi pihustitele. Kui nii siis ei tohiks ju bensiiniga sõites halvem olla ,kui enne ? Mida nad seal näppisid ? Minu masinatel on ülevaatusel ainult CO-d mõõdetud ,minu teada nad gaasi kontrollida ei saa ,on ainult analüsaatoriga (oli vist selline nimi) gaasi lekkeid otsinud. edu.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: T Jaan 31, 2023 20:13
Postitas entson
Gaaqsi peabki tiba rohkem kuluma võrreldes bensiiniga ,sest gaasi kütteväärtus on väiksem.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: T Jaan 31, 2023 22:07
Postitas ivomets
entson kirjutas:
T Jaan 31, 2023 20:13
Gaaqsi peabki tiba rohkem kuluma võrreldes bensiiniga ,sest gaasi kütteväärtus on väiksem.
Ma lihtsalt arvan, et ohulugeja paneb segast ja selle pärast ka bensiini peal ei ole piisavalt võimu. Gaasi peal oli ennem Ikka päris vägev!
Graafikud olid täitsa erinevad, nyyd sarnased

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: T Mär 07, 2023 20:24
Postitas ivomets
Nüüd pea 3 kuud klassikuga sõitnud ja kilomeetreid kogunenud üle 5000.
Tegemist on olnud vaid niipalju, kui talverajal sai mingi suure kivi otsa sõidet, mis põhja alt läbi käis, ja mille peale masin välja suri ja põhjuseks lühistatud bensupump. Sai lahti võetud ja tagasi pandud ja rohkem probleeme pole.
Tegelikult võiks ka mingeid kapitaalsemaid asju teha aga mulle lihtsalt nii väga meeldib klassikuga sõita, et need asjad peavad ootama!
Suuremaks probleemiks on praegu juhiukse klaasi ja klaasitihendi vahelt vilisev tuul. Hakkab ikka häirima küll, kui masin muidu ülivaikne!
Sebisin endale ka gaasisüsteemi aju ja arvutiühendused ja korra proovisin ja mängisin, rohkem pole viitsind. Ega ennem tolku pole, kui laiariba 02 anduri peale saab. Praegu saab ca 60 l gaasiga ca 550...600 km, lisaks nats bensiini kah juurde. Päris hea.

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: L Apr 15, 2023 22:08
Postitas ivomets
Pilt

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: N Apr 27, 2023 18:37
Postitas ivomets
Nüüd siis selle autoga sõidetud 10000 km.
Hoolduse asjade poole pealt vahetatud vaid 1 sharniir. ei muud.
Gaasikulu kah nyyd teada:
gaasi läheb6,3.....6,8 euri / 100 km peale. lisaks sinna juurde ka bensiini. Viimased 2000+ km
. olen saanud hakkama 10 liitriga.
ehk 100 km ca 7 eur.
Päris see tulemus pole, mida normaalseks pean aga aega mängida ei ole.
Veel sai auto juhipoolene kylg ka ilusdaks tehtud. nyyd ikka täitsa uhke see klassik välja!! Nalja pärast sai uhked veljed ka alla pandud.
205 rehvidega. aga ilusati tasakaalus ja pole mingit vahet kas 195 või 205.
head veljed!

Pilt

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: R Juun 23, 2023 11:59
Postitas ivomets
Nyyd siis sai ette võetud suurem töö ja esimesd õõtshoova ümbritsevad plekid korda tehtud.
neid oli keegi kunagi teinud ja nad olid juba läbi roostetanud.
ümbertegemine on ikka paras mängimine. Aga tõesti sai hea! Kokku ca 4 päeva. Aga praegu ikka selline parem sõidutunne! vaja veel vaid kokkujooks teha. Nyyd on küll selline tunne, et rattad on auto all ilusti kinni, mida tõenäoliselt ennem ikka väga ei olnud, kui kõrvalistujapoolt olid vaja teha kõik 4 külge ja ka põhjaplekk.
vahepeal sai kere tagantpoolt tehtud ehk kere, kus tagaukse tagumised nurgad, kah korda tehtud. samuti ka tagumised tunkrauaga tõstmise kohad. pea hakkab ring täis saama.

Aga sõita on super ja viimasel korral gaasi tankida sai nii, et 100 km alla 6,0 euri!

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: E Juun 26, 2023 21:19
Postitas ivomets
Sai auto puhtaks tehtud ja ilm oli hea, et pilte teha

Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: E Nov 06, 2023 18:21
Postitas ivomets
20000 km. läbitud 11 kuuga! spidol 470000 km
Nüüd siis sai ette võetud suurem remont ja mootor ja kast maha võetud. Kast lahti võetud ja 1 ja 2 käigu sünkronisaatorid vahetatud. mul olid vanast ajast mingi korras kasti asjad ja lootsin, et lähevad 1:1 aga päris nii ei läinud. Hammakad jäid samad aga sünkod tuli vahetada koos muhviga. Samuti tuli synkodega paaris olnud lülitushakvel ümber teha. Lisaks said mootor ja kast kõik uued tihendid ja sidur uue töösilindri. Vaatame kas kuivaks ka jääb. Kokku võttis aega 4 päeva.
Praegu käsi soe ja meelde tuletatud kuidas see kõik lahti kokku käib, nii et võib veel teha )
Nüüd panin ka uued küünlad. Eelmised olid 3- elektroodiga ja viimasel ajal hakkas nagu nagu mingi hetk vahele jätma. nüüd läksid ngk bcp5evx lõpuga ja 1 elektroodiga, uued õlid ja filter. Peale seda kui sai talvekad 195/ 15" velgedega alla pandud hakkas kytusekulu ka vähenema võrreldes 16"
Tegelikuklt oleks vaja ka mootoripadjad vahetada, sest kõvema vajutamise puhul , gaasi järele andes, viskab 2 käigu ikka vahest välja. Kellelgi pakkuda? Peale radikapoolse vahetamist uue vana vastu asi läks palju paremaks. teised on ikka ka pehmed ja kõrvalistuja polne vaid poolega terve

Re: Saab 900 2,1 ,5 doors 1993, ivomets

Postitatud: K Nov 08, 2023 15:35
Postitas cupsave
Mis koodiga sul padjad on?
https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =111633176

ntx uuena on saadaval nr 1, nr10 mõlemad variandid 9369307 ja 7543408 on, nr 11 ainult 7543416 saadaval jne