SAAB 900i Sekeldaja, 1988, Ryhkija

Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#26

R Mai 16, 2008 0:37

Kuna VM-i ca 3,5 tuhande kroonine tükihind oli mulle liig ja Tallinnast ning selle lähikonnast ei õnnestunud ka pruugitut leida, siis tuli sellel Võhmas järel käia.
Aga täna hommikul sai ka see laager ja uus(vana) rumm paika pandud.

Suur tänu kõigile, kes asja läbi viisid või sellele kaasa aitasid :headbang: :notworthy:

Nüüd on hoopis teine tunne Sekeldajaga :drive: , pole ei vibra ega undamist :P
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#27

R Mai 16, 2008 10:32

ptüi, ptüi, ptüi üle vasaku õla 3 x

Ei taha siin kedagi ega midagi ära sõnada aga nagu saatuse irooniana on su kasutajanimi ja liikuri nimi just sellised nagu igapäeva elu just parajasti kulgeda võib. Ikka peab tihtilugu rühkima ja sekeldama, et asjad "bro" vormis toimiksid (eelmise autoga oli ju ka kõvasti madistamist).

Muidugi pakub 20 -aastane auto selleks omalt poolt palju võimalusi ja ka üllatusi.

Hindan sinu usinust iseuurimise teemadel ja muidugi ka fotoreportaaze, et ikka oleks puust ja punane.

Endal oli viimati jama peale mootoripesu, kulus kaks päeva, et mootor norm rütmis taas tiksuma hakkaks.

No jõudu sulle siis ja parimat :thumb:.
88´mudeliaasta pritsung on minu asjatundmatul hinnangul klassikute seast parim valik just enne doch -i ja seda oma niivõrd-kuivõrd säilinud lihtsuse poolest.

Nii, et peab neid ikka elus hoidma roosteussi kiuste ;)
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#28

R Mai 16, 2008 15:43

Algselt postitas: maxuud

Muidugi pakub 20 -aastane auto selleks omalt poolt palju võimalusi ja ka üllatusi.

Aga nende uuemate masinatega (3-14 aastavanustega) on mul jäänud mulje, et nad pakuvad vaat et veel rohkem igasugu üllatusi, aga peamiseks võimaluseks jääb neil oma siseelu eriharidust nõudva keerukuse tõttu tihti vaid suuremate rahasummade väljaandmine. Samas vanematel masinatel lisandub sellele ka võimalus midagi oma kätega ära teha.


Endal oli viimati jama peale mootoripesu, kulus kaks päeva, et mootor norm rütmis taas tiksuma hakkaks.

Kuna ma midagi sarnast pisut pelgan, siis on mul tänaseni see üritus veel läbi viimata.

No jõudu sulle siis ja parimat :thumb:.
88´mudeliaasta pritsung on minu asjatundmatul hinnangul klassikute seast parim valik just enne doch -i ja seda oma niivõrd-kuivõrd säilinud lihtsuse poolest.

Jõudu ja mõistust läheb nendega toimetulekul ikka tarvis, sama Sullegi!
Just selle lihtsuse poolest mulle need vanemad masinad meeldivadki - 8-klapine K-jet pritse on mu jaoks täna see piir, kus ma veel toimuvast enam vähem aru saan - edasi muutub see "musta kasti" ala masinas juba liiga suureks.
Pealegi ma leian, et pigem ma püüan paarist (või ka enamast) vanast kvaliteetautost, mis muidu üsna pea ilmselt romulas või metallikokkuostus lõpetaksid, ühe kestmist veel mõnevõrra pikendada, kui hakkan endale miskit uut soetama - jääb üks auto ehk jälle tootmata ja sellega täiendav kogus potentsiaalset prügi tekitamata.
Nii, et peab neid ikka elus hoidma roosteussi kiuste ;)

See uss on paraku klassikute kõige kurjem vaenlane, keda on ilmselt lihtsam vältida, kui tast uuesti vabaneda.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#29

N Juul 24, 2008 14:57

Millegipärast kipuvad tühikäigupöörded viimasel ajal hirmus madalaks jääma (ca 500 p/min normaalse 850 asemel) ja probleem tundub olevat süvenev :( . Mida kahtlustada esmajärjekorras? Endal kipub mõte vaakumvoolikute peale ... aga see on ilmselt vaid üks võimalus.
Millised teised võimalikud põhjused?

Ja kas kellelgi on varnast võtta, kui palju (arvuliselt ja kogupikkustes) ja mis läbimõõtudega vaakumvoolikuid üks K-jet pritsega klassik üldse sisaldab? Et kui juba vahetama hakata, siis ostaks kohe paraja portsu voolikuid valmis ja vahetaks ühe jutiga ära.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#30

N Juul 24, 2008 15:51

Vaakumvoolikuid tasub igal juhul vahetada, kuigi minu arust põhjustavad lekkivad voolikud reeglina kõrget tühikäiku (õhuleke).

Mis vidin sel mootoril tühikäigupöördeid reguleerib, on ka miski elektriline klapp...?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#31

R Juul 25, 2008 8:43

Reguleerib pmst.tühikäiguklapp,aga ainult külma mootorit soojendades.Muul ajal ei reguleeri miski,kui just ecu`ga tüüritav K-jet ei ole ja ka sellel reguleeritakse ainult kütuse trassirõhku(seoses millega muutub ka juhtrõhk) PWM signaaliga tüüritava solenoidklapi abil.
Sul Tarmo on abiks drosselklapi puhastamine.Ka tühikäigu reguleerimise koonusdüüs/-pesa tuleb särama lüüa.Siis krutid tühikäigu sooja(sõidust tulnud soovit.)mootoriga paika ja jälle järgmise korrani....
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#32

R Juul 25, 2008 12:49

Algselt postitas: Trionic
Sul Tarmo on abiks drosselklapi puhastamine.Ka tühikäigu reguleerimise koonusdüüs/-pesa tuleb särama lüüa.Siis krutid tühikäigu sooja(sõidust tulnud soovit.)mootoriga paika ja jälle järgmise korrani....


Aitähh, Trionic! :notworthy:
Aga mis vahendite (pehme lapp?, pintsel?, tükike vilti?, miski keemia?) ja meetoditega neid puhastada, et tulemus hea saaks ja samas oma lollusest asja hoopis ära ei rikuks? Ehk on kusagil võrguavarustes ka selline juhend olemas, kus asi kirjas?
Otsing sõnale drosselklapp igatahes midagi mõistlikku päevavalgele ei toonud ja mul pole õrna aimugi, kuidas drosselklapp või tühikäigu reguleerimise koonusdüüs kirjutatakse inglise, soome või vene keeles.
Kas see throttle plate lisatud pildil on drosselklapp?

Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#33

R Juul 25, 2008 12:52

Just see sama gaasiklapp ja tema ümbrus.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#34

R Juul 25, 2008 16:21

Tore, nüüd tuleb veel teada saada, mihuke see koonusdüüs ja selle pesa on. Düüs on inglise keeli kas nozzle või jet ... aga mis sõnad sinna veel juurde panna, et otsing õige asja välja annaks?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#35

R Juul 25, 2008 18:12

Saama kusagil kokku ja ma näitan,mida ja milleks.
"Carburator cleaner"", eriti hea on firma "Gunk" toodang.Mina kasutan hambaharja.Reguleerimisdüüs asub klapi peal,nr. 10 võtmega keeratav,kontramutriga.Rohkem keeratavaid asju seal pole.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#36

L Nov 29, 2008 12:59

Pagana ikaldus küll, vaja Sekeldajaga ÜV-sse minna, aga enne peaks vähemalt kässari üle regullima, hea kui saaks ka juba mõnd aega ootel oleva uue summuti talle enne seda alla sokutada ... aga paraku pole kusagil vaba kanalit, millel need asjad ära teha, lisaks on viimased nädalad nii neetult tööd täis olnud ja ka järgmine ei paista oluliselt parem tulema.
Ilmselt tuleb sedakorda need asjad, millega koha ja aja olemasolul tegelikult ka ise toime saaks, lasta lähiajal mõnel meistril ära teha. Pakkumised kõnetraadil 55 659 421 või Ryhkija[ät]gmail[p]com või U2U.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#37

E Juun 01, 2009 14:26

Nojah, polegi jupp aega Sekeldajast miskit kirja pannud.
Hilissügisesed mured said õnnelikult ühele poole - aitähh kasaaitajaile!
Ka aasta lõpus hullu häält tegema hakanud parempoolsele püsikiirusliigendile sai jaanuari alul janek555 abiga rohtu leitud ja üks vana poolteljeots teise kah pruugitu vasta vahetet.
Nii nädala-pooleteise jagu tagasi hakkas midagi seal jälle jubedalt kriuksuma, eriti aeglasel sõidul ja pöörates, asja lähemalt uurides leidsime, parema pooltelje välimise kaitsekummi seest ka pisikese augu, kust pigistamisel ka veidi määret välja tuli.
Vahetasime siis kaitsekummi ja püsikiiirusliigendi määrde uue vastu, kuid see kaotas kriuksu vaid päevaks. Nüüd tekkis küsimus, kas kriuksujaks on:
a) ikkagi väsinud püsikiirusliigend ise, mis tulnuks koos veovõlli otsaga ringi vahetada (vt pilt) ;
b) sama poole ülemine šarniir, mis tundub olevat läbi kulunud (võrreldes alumisega liigub väga lõdvalt);
c) rooliots (? selle seisundit ei oska käepäraste vahenditega kuidagi hinnata);
d) õõtshoovad ja/või nende kinnitused;
e) veel miski muu, millele me Saabiiirega ei osanud tähele panna.

Ehk oskab keegi head nõu anda, kuidas viga üles leida.

Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#38

E Juun 01, 2009 14:30

Zarniir ikka,tihtipeale just alumine.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#39

E Juun 01, 2009 14:38

Püdikiirusliigendi detailidel on näha mõningast kulumist ja oksüdeerumise jälgi

Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#40

E Juun 01, 2009 14:43

Algselt postitas: saabu
Zarniir ikka,tihtipeale just alumine.

Alumine liikus suhteliselt tihkelt, seevastu ülemine oli suht tallesaba seisus.
Ilmselt peab võtma ja šarniirid ringi lööma ning seejärel Tartus kusagile sillastendi kähku minema, sest ilmselt õnnestub seepeale esisilla kokkujooks üsnagi valeks ajada.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#41

E Juun 01, 2009 15:01

pysikiirusliigend ei kriuksu, vaid hakkab ragisama ja just siis kui rool välja keeratud.
samas kuidas sa nyyd selle pysika kokku kavatsed panna kui kuulidki välas??
ega hea ei oleks neid lahti osandada, siis ei pane ju samatmoodi kokku, kuulid vahetusse ja sisu ka ehk läheb mitte samasse sissetyöötand kohta.
tõenäoliselt ikka mingid piduri asjad krigisevad hoopis.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#42

E Juun 01, 2009 15:02

samas uus sharniir ei maksa ka yle 200 eegu. aga kestab vaid aasta.-
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#43

E Juun 01, 2009 15:37

Algselt postitas: ivomets
pysikiirusliigend ei kriuksu, vaid hakkab ragisama ja just siis kui rool välja keeratud.

Igatahes on see hääl piuisavalt vastik, et tahta tast võimalikult ruttu lahti saada
samas kuidas sa nyyd selle pysika kokku kavatsed panna kui kuulidki välas??

Nii nagu ta lahti sai võetud, nii sai ka jälle pärast puhastamist ja piltide tegemist uue määrdega jälle sisse sokutatud. See oli sel laagril juba teine kord lahti käia viimasel poolaastal. Pärast sai juba ka Tallinnas ära käidud.

ega hea ei oleks neid lahti osandada, siis ei pane ju samatmoodi kokku, kuulid vahetusse ja sisu ka ehk läheb mitte samasse sissetyöötand kohta.

Ega selles saa jah 100% kindel olla, kuulid läksid küll ilmselt sassi, ülejäänul püüdsin ma ikka sama paigutust hoida. Aga kuidas muidu siis kõik vana määre välja ja puhtaks saada, kui osadeks ei võta?

tõenäoliselt ikka mingid piduri asjad krigisevad hoopis.

Kui seal miski häda on, siis kuidas ma selle kindlaks teen ja kuidas asjad korda saada?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#44

E Juun 01, 2009 16:07

Kui aega on ,siis võta alumiselt kummikate maha ja määret juurde,tihti on juba uuestpeast määret minimaalselt pandud.Ülemine pane kohe uus,muidu maksad silla regulli eest ilmaasjata,kui varsti vaja jälle vahetada.
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1501
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAAB

#45

E Juun 01, 2009 16:16

Algselt postitas: ivomets
samas uus sharniir ei maksa ka yle 200 eegu. aga kestab vaid aasta.-

Milline kestab rohkem kui aasta?
Oskad midagi soovitada?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#46

E Juun 01, 2009 16:29

Algselt postitas: ate
Algselt postitas: ivomets
samas uus sharniir ei maksa ka yle 200 eegu. aga kestab vaid aasta.-

Milline kestab rohkem kui aasta?
Oskad midagi soovitada?

originaal, kuskilt 1988 aasta klassiku alt.:thumb:

aga esimene asi mingi krigina puhul on klotsid lahti lasta ja vaadata neid ja puhastada juhtsooned jne ja tagasi panna.
vahest klotsi serv hakkab käima vastu ketta kulumata serva ja see tereb häält.
samas võib mõni kivi olla mustusekaitse pleki ja mingi asja vahel, või see plekk käia vastu ketast jne..
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#47

E Juun 01, 2009 20:37

Algselt postitas: ate
Algselt postitas: ivomets
samas uus sharniir ei maksa ka yle 200 eegu. aga kestab vaid aasta.-

Milline kestab rohkem kui aasta?
Oskad midagi soovitada?



Lemförderi liigend kestab kindlasti üle aasta ja sarnaneb väga originaalile.NKd ei soovita,samuti mingeid itaalia tootjate omi.
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#48

E Juun 01, 2009 20:44

Kui kriuksub aeglasel sõidul ja pöörates,siis on kas sharniir või on õõtsa kinnituste juures kereplekis mõrad,plekiservad liiguvad üksteise vastu hõõrdudes tekitavad kriginat(korra oma autol juhtunud).
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#49

T Juun 02, 2009 8:34

Klassikul tähendab see seda,et õõtsa kinnitus hakkab muu kere küljest eralduma.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#50

T Juun 02, 2009 9:41

Algselt postitas: EnnSvensson
Kui kriuksub aeglasel sõidul ja pöörates,siis on kas sharniir või on õõtsa kinnituste juures kereplekis mõrad,plekiservad liiguvad üksteise vastu hõõrdudes tekitavad kriginat(korra oma autol juhtunud).


Egas nüüd jäägi muud üle, kui tuleb kõigepealt šarniirid üle käia/vahetada ja loota, et kriuksumine sellega kaob.
Kui ei kao, siis võib oletada, et tegemist otsi andma hakkavate õõtsakinnitustega :( ja tuleb ilmselt leida keegi, kes nad kinni ja neile tugevdused keevitaks. Seda ma küll ei taha, et Sekeldaja miskil suvalisel hetkel "lestad laiali ajaks" ehk need päris ära murduks.

Muide, siin Tartu linnas pidavat olema ka tegelasi, kes vanu šarniire miskil viisil taastavad. Mida see taastamine endast (tehnoloogiliselt) kujutab ja kaua selline taastatud jupp kesta võiks? Teab keegi sellisest asjast midagi rohkem? :freak:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Vasta