SAAB 900i Sekeldaja, 1988, Ryhkija

Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#76

R Juul 30, 2010 19:16

Sai nüüd radikas seest ja väljast (kohati ei tulnud enne pesu valguski putukalaipade ja tolmu vahelt läbi) põhjalikult puhtaks uhatud ning termostaatklapp uue 88 kraadise Wahleri vastu vahetet. Saab näha, kas ülekuumenemisprobleemid kaovad.

Ikkagi, kuidas saada pidurisadula sisenurgad ja õnarused roostest puhtaks ning millega pärast töödelda, et ei roostetaks nii palju?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#77

R Juul 30, 2010 21:38

Algselt postitas: Ryhkija
Ikkagi, kuidas saada pidurisadula sisenurgad ja õnarused roostest puhtaks ning millega pärast töödelda, et ei roostetaks nii palju?


Piduri sadulad toksi kärniga suurest roostest puhtaks ja paigalda kokku näiteks grafiitmäärdega. Mingeid probleeme sellega ei tohiks kaasneda. Suuremat tähelepanu soovitan pöörata kolbidele ja silindritele - need peavad olema liigutatavad näpuga.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#78

R Nov 26, 2010 15:35

Täna sai sekeldajal siis vähemasti odomeetri järgi ümmargune 400 tuhat veeretud. (aga usun, et see näit on ka üsna tõepärane)
Mõne aja eest ülevaatusel käies püüti millegipärast põhja alt katalüaatorit leida, tea, kas peaks nüüd murelikuks muutuma, kui seda seal kunagi olnud pole? :P
Kui kusagilt õiget karva - sandstone metallic - ilusad (st kas üldse mitte või väga vähe roostes) uksed kah leiaks, siis oleks tore, sest praeguste taastamine on ilmselt liiga töömahukas tegevus.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#79

N Dets 02, 2010 10:47

Pärast pühapäevast lumes ukerdamist (mootoriruumist tuli hulk lund välja loopida) läksid Sekeldajal tühikäigupöörded kuidagi väga madalaks. Ehk oskab keegi targem pakkuda, milles viga võiks olla. Kõik silindrid paistavad kenasti töötavat, sest kiirendamisega probleeme pole. Ühtlasel maanteesõidul aga jätab mingitel hetkedel vahele.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#80

N Mai 26, 2011 11:41

Kevade tulekuga sai Sekeldaja jahutusradiaator uue-vana vastu vahetatud, millel aga kõik ribid alles (kuigi vanust enam kui Sekeldajal endal) ja enam ei kipu masin üle kuumenema.
Aitähh, Vulkanus! :)
Eelmise nädala lõpus hakkas akutuli põlema, selgus, et generaator on töölepingu lõpetanud. Esmaspäeva hommikul sai see viidud Tartus Vilja tänaval asuvasse töökotta, kus läksid vahetusse harjad ja laagrid (mille läbikulumine üle 400 tuhandese läbisõidu ja 23 aasta kohta on lihtsalt ilmselt paratamatus) ning päeva teisel poolel anti teada, et asi tehtud, anti ka pooleaastane garantii.

Nüüd peaks veel kõikuvad tühikäigupöörded ja suurevõitu kütusekulu (tõenäoliselt seotud probleemid) kontrolli alla saama, aga see on ilmselt eelkõige juhtrõhuregulaatoris kinni ja küsib visiiti mõne Tallinna Saabitohtri manu.

Talve alul keerati Viljandi mnt rehvivahetuspunktis rattapoldid nii kõvasti kinni, et ühel esirattal ei õnnestunudki neid nüüd veel lahti saada - klassiku veljevõti läks katki! :(
Õnneks on all lamellid ja nendega võib ka suvel sõita.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#81

L Juun 04, 2011 11:33

Miks kipuvad ühe tagapidusrisadula liugtapid end lahti keerama?
Kas need tuleb nt keermeliimi või muu sellisega seisma panna? Ehk keegi õpetab, kuskohast ja millist osta ja kuis kasutada?
Pole seni kasutanud ja seetõttu kogemused-oskused puuduvad, aga selles, et tagapidurisadul muudkui koliseda tahab vägagi tüdinud.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#82

R Juun 10, 2011 12:07

Ilmselt tuleb nädalavahetusel (kui Tartus ilma peab) pusida õlilekkega kusagil mootori salongipoolses otsas veepumba all ilma mootorit maha tõstmata. Väntvõlli esimese simmeri uus tihend juba olemas, peab veel kontrollima, kas termostaadi paigaldamisel kasutatud silikoon on jätkuvalt kasutuskõlblik (seda ikka võib seal kaane juures kasutada?) või tuleb täna uus soetada.
Mõned küsimused:
Kuidas on kõige parem hoida vastu rihmarataste otsapoldi lahti keeramisel? Trionicu soovitus oli hooratas fikseerida, aga kuis seda täpsemalt teha, millised võtted end õigustanud on?
Kui polt käes, kas rihmarattad tulevad ära ilma eriliste abivahenditeta?
Õli - kas seda tuleb eelnevalt välja lasta ehk mitte? Kuis saada vajalikud pinnad õlivabaks (pidurite-sidurite puhastusvedelikuga?), samas vältides puhastusvedeliku sattumist sinnakuhu pole vaja?
Milliseid abivahendeid on vaja simmeri eemaldamisel ja paigaldamisel?
Õlipump paigaldatakse originaalis tihendiga, kui tihendi asemele läheb silikoon, siis kuis saavutada õige kogus, et poleks liig vähe ega palju?
Kuis saavutada õige kinnikeeramistugevus (Haynesi järgi 8 Nm õlipumbal ja 190Nm rihmarattapoldil), kui momentvõtit pole?
Millised on võimalikud ohud ja vead kogu selle protseduuri juures?

Väike tagasivaade:
Selgus, et pidurisadula liugtapid polnudki end uuesti lahti keeranud (Mihkel-poiss tegi oma töö korralikult :thumb: ), vaid juba poolteist aastat kolises igal võimalikul konarusel valesti paigaldatud käsipiduritross. Enne Saabiiirega Rohuplörtsu trosside vahetamist ei osanud sellele paigalduse nüansile aga tähelepanu pöörata, kuna käsipidur tegelikult toimis.

Piduriketaste vahetamisega lõhutud pidurisadul, vahetamisel valesti paigaldatud käsipiduritross -- paraku ei saa pool- (parem tagapidurisadul) või poolteist (käsipiduri tross) aastat hiljem enam mingeid pretensioone kah esitada. :gun:

Loo moraal:
Ära vii Tartus oma SAABi remonti tundmatusse kohta, kui pole kohe võimalik oma silmaga kontrollida teostatu korrektsust ja kvaliteeti. Vähemalt kehtib klassikute puhul, tookord hilissügisel meil see võimalus puudus.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#83

T Juun 14, 2011 11:53

Hooratta fikseerimisel oleks parim variant spetsiaalne krokodill, mis hooratta hammasvöö peale istub. Muude vahenditega on see paras keberniit, mingid kruvikad vms erinevatesse kohtadesse hoorattal.
See rihmaratas tuleb lupsti välja kui polt maas.
Õli pole vaja välja lasta. Simmeri eemaldamisel abiks haamer ja kruvikas, paigaldamisel vana simmer.
Õlipumba tihendi ärajätmine hea mõte pole. Äärmisel juhul mõlemale poole tihendit imeõhuke nire tihendimassi.
Õlipumbal on 6sed poldid, mõistliku võtmega mõistlik jõud :D lai mõiste. Suure poldi puhul määri keermeosa kui ka poldi kokkupuute pind määrdega ja siis oma võimaliku võtmega tugevalt kinni.
Nädalavahetus küll möödas, aga ehk on millestki abi.

Absoluutset tõde otsides,

Taavi
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#84

T Juun 14, 2011 17:59

Aitähh, Taavi! :) On ikka abiks.
Paraku läks nädalavahetus hoopiski jalgratastega tegelemise peale, Turistil sai kogu kupataus ühelt raamilt teisele siirdatud, mistõttu Sekeldajani ei jõudnudki :( , tuleb see nädal jõuda.
Kas õlipumbal saab vana tihendi taaspaigaldada? Kui ei, siis kas seda keegi müüb kah?
Seda hooratta-krokodilli ei võta ma vist kusagilt välja - või mine tea, uurib asja.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#85

T Juun 14, 2011 21:20

Tegelt on see õlipumba tihend standartne rõngastihend, mille mõõte ma paraku ei oska sulle öelda st algselt on see tihend lihtsalt ümar kummirõngas vastava ristlõikega. Kui otsida, leiad suvalisest traktoripoest ehk.
Aga kaane eemaldades see tihend katki ei lähe ja kui pole uut võtta, paned mõlemale pinnale väike nire tihendimassi ja ongi olemas. See mõttetu rõngas maksis mingi ulme raha oma olemuse kohta, mistõttu panin endal ka tihendimassiga. (ei nimetaks seda silikooniks, mida ise kasutasin - vähe parem ikka ;))
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#86

E Juul 18, 2011 18:28

Suurem õlileke õnnestus otsasimmeri vahetamisega seisma saada, rihmarataste eraldamine osutus isegi kardetust lihtsamaks.

Igatahes pole viimased 1000 km enam õli lisama pidanud.

Uueks anomaaliaks on poolsoojal mootoril pärast seismajätmist käivitus- ja käimisprobleemide teke - kaotab ära ühe või koguni kaks pütti. Mis seda põhjustab? Juhtrõhuregulaator?
Korralikult töösoojaks sõidetud mootoril sellist muret pole, ka täitsa jahtununa läheb korralikult käima.

Ja väljalase tahab ilmselt keevitust, põhja alt on hakanud imelikku törinat kostma.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#87

T Juul 26, 2011 17:24

Täna läks Sekeldaja summuti otse keskmise püti tagant katki :(

Õnneks juhtus see kohas, kuhu ta nüüd kuni keevitaja leidmiseni seisma võib jääda. Kes oskab soovitada hea hinna-kvaliteedi suhtega keevitajat Tartus, kes kahest jupis jälle ühe teeks, et masin veel sügiseni vastu peaks? Või annab seda mingi klambriga ehk muul moel lahendada?

Ühtlasi vaatan jälle põhja poole, sest paraku on rooste masinas siiski nii tugevalt sees, et keevitamine-roostetõrje-pahteldamine-värvimine läheb (vist) liiga kulukaks nii töö hulga kui rahalises mõttes. Ehk teisisõnu otsin Sekeldajale Soomest sarnast (vaata teema algust) järglast (hinnaklass kuni 600 €), kui keegi tahab ja suudab nõu ja jõuga aidata, siis andku lahkesti mulle gmaili teada.



Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#88

E Juul 09, 2012 18:05

Sel kevadel said esirattalaagrid jälle vahetet, ilmsesti polnud eelmised just eriti kvaliteetsed. Vahetas sedakorda mu oma poeg, kes küll peamiselt kaherattaliste remondile suundumas on.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#89

K Nov 21, 2012 14:32

Kartsime juba, et käesolev november saab Sekeldajale saatuslikuks – uste allservas läbivad augud, ei nendega küll ülevaatuselt läbi saa ja uusi uksi pole kuskilt võtta.
Aga – natuke meistrimehe kätt ning ustel on uued alaservad ja – Sekeldajal jälle aasta sõiduaega! :)
Vasta