SAAB 900i Sekeldaja, 1988, Ryhkija

Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#51

K Juun 03, 2009 15:23

Algselt postitas: EnnSvensson
Algselt postitas: ate

Milline kestab rohkem kui aasta?
Oskad midagi soovitada?



Lemförderi liigend kestab kindlasti üle aasta ja sarnaneb väga originaalile.NKd ei soovita,samuti mingeid itaalia tootjate omi.

Mida arvata scantechi šarniiridest ja rooliotstest? Kaua need kestavad?
Ja ikkagi küsimus šarniiride taastamise kohta? On kellelgi kogemusi?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
similar
Postitusi: 132
Liitunud: N Jaan 04, 2007 16:00
Asukoht:
Auto:

#52

K Juun 03, 2009 15:53

Mul enda omad on lastud lubja tn meestel taastada. Kahjuks liiga vähe kilomeetreid veel läbitud, et saaks kvaliteedi kohta midagi kosta. Tehnoloogiat ka ei uurinud.
Kontakti saab tel 5532303 Aare,
Ise leidsin koha üles audifoorumi teema järgi, üldiselt paistavad kommentaarid taastatud sarniiride kohta olevat positiivsed...
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=60129&page=2
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#53

K Juun 03, 2009 16:32

Need jupid maksavad nii vähe, et taastamise raha läheks vist kallimaks... Ma saan aru nende NG-de õõtsadest, mis muidu 2-3 kilo maksavad ja taastamine seal 5-600 ehk. A need klassiku sillapudinad maksid ju mingi paarsada eeku ju... Kas tõesti taastamise raha on nii palju odavam nende puhul, et tasub ära?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#54

N Juun 04, 2009 13:28

Algselt postitas: Cyber
Need jupid maksavad nii vähe, et taastamise raha läheks vist kallimaks... Ma saan aru nende NG-de õõtsadest, mis muidu 2-3 kilo maksavad ja taastamine seal 5-600 ehk. A need klassiku sillapudinad maksid ju mingi paarsada eeku ju... Kas tõesti taastamise raha on nii palju odavam nende puhul, et tasub ära?

Esialgse info järgi jääks taastamise maksumus siiski oluliselt allapoole korralikumate šarniiride (Lemförder) hinnast ja miskipärast ma pakun, et taastatud originaal või kvaltiteetsema tootja jupp võiks kauem kesta kui odavseeria oma.
Isiklikult on tähtsad ka keskkonnahoidlik ja regionaalpoliitliline vaatenurk ehk kui ei pea valmistama uut juppi, vaid saab kasutada taastatud korralikku vana siis eelistan viimast ja kui võimalik maksta kohalikule tegijale taastamise eest, siis eelistan seda vähemalt odavseeria tootjale maksmisele. Samal põhjusel leian, et kuniks võimalik, ei pea minu pärast küll maailma ühtegi autot juurde tehtama, parem pikendan mõne vanuri eluiga võimaluste piires, pealegi on vanad SAABid kõik nii lahedalt igaüks oma näo ja iseloomuga! :thumb:

PS Esmaspäeval saan komplekti Lemfördereid kätte, siis tuleb suurem ümberlappamine, pärast mida vaja kohe sillastendi veereda, oskab keegi mõnda Tartus soovitada?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#55

N Juun 04, 2009 14:05

Kui ma nüüd õieti mäletan, siis šarniirivahetus ei tohiks sul silda paigast ajada. Šarniiride kinnitusi ju sillapingis ei puutu keegi. Rattakallet saab läbi ussi m-i mingite vaheseibidega (allpool nr 41) õõtsale muuta (õigemini pisut korrigeerida) ja idee poolest ei muuda sa ju ka rooliotste paigutust/pikkust. No vähemalt ei usu ma, et pärast seda see asi sul seal nii paigast on, sa nina sihis kohe sillapinki peaks otsima tormama.

Pilt
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#56

P Juun 07, 2009 19:12

Oleneb,kui kõrge valulävi on.Oma kogemus on näidanud,et eri tootjate sillatükid on piisavalt erinevad,et roolimisele tunda anda.Ka esivedrusid vahetades on mõtekas silda kontrollida.Silla seadistus iseloomustab järgmisena peale mootori autot .Ja kui tead veel mida tahta on võimalik ka tänavaauto sild vastavalt sõidustiilile seadistada.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#57

R Juun 12, 2009 15:27

Saimegi esmaspäeval Sekeldajale uued šarniirid (vt hunnikut pildil) ja eile sai algust tehtud ka vahetusega.

Eelnevalt olid varutud lisaks uutele šarniiridele järgmised tööriistad ja abivahendid:
2 tungrauda
mõned lauajupid
pika sabaga nr 32 padrunvõti
veel üks paras pinu erinevaid mutrivõtmeid
kinnijäänud poltide-mutrite lahtipäästmiseks vajalik MoS2 lisandiga õli
püsikiirusliigendi määre
vasar
omaarust täitsa piisavalt varustust, et šarniire vahetada ....
... ja nüüd küsimus - kas siit nimekirjast on midagi olulist puudu, kui on, siis mis? :freak:

Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#58

R Juun 12, 2009 16:07

Ma pakun, et üks sikspäkk kuluks ka töövahendiks ära ;)
... aga vahest saab ka ilma hakkama.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#59

R Juun 12, 2009 16:28

Oleks kulunud, aga sellel remondialal, mida kasuta(si)me, on alkoholitarvitamine üsna vastunäidustet tegevus.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#60

R Juun 12, 2009 17:21

Algselt postitas: Ryhkija

... ja nüüd küsimus - kas siit nimekirjast on midagi olulist puudu, kui on, siis mis? :freak:


Kui kahtled kas kõike jagub,siis soovitaksin lisaks paar tundi lisaaega ja 180km maanteed.:thumb:
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#61

L Juun 13, 2009 12:30

mul tekkis küsimus, et milleks see püsikiirusliigendi määre???
veovõlli ju nüüd küll lahti ei pea võtma.

Ise vahetasin oma Aerol neid mitu aastat tagasi.
Tähtis on panna sinna ülemise õõtsa ja selle veovõlli tunneli ava peal oleva pleki vahele midagi(spetstööriista sul niikuinii pole) aga saab ka lauajuppidega(ise soovitaksin küll rauast midagi)
Üldiselt on mul klassikutel kõik asjad kergelt lahti tulnud,välja arvatud üks roolilati kinnitus. Aga see ei puuduta sinu tööd.
Klassiku sharniirid kestavad üldiselt igaviku võrreldes tänapäeva kallite uute autodega. Tavaliselt lähevad läbi alumised.

Ja ise kasutasin vanu polte, kuna need olid tiheda keermega versus uute jämekeere. Puhas minu arvamus, aga tihe oli nagu usaldusväärsem;)

See veovõll andis mäletamist mööda niipalju liikuma küll käigukasti poolses tripodis, et ei pea isegi kummikatet lahti laskma...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#62

P Juun 14, 2009 11:24

meelde tuli, mis puudu:
korgitäis mingit õli, et kõik mutrid -poldid õliseks teha, ennem kui kinni keerata; siis järgmine kord lihtsam lahti keerata.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#63

P Juun 14, 2009 11:29

Õli kaob aja jooksul ära koostude vahelt.Tõrv on parem.Müüakse aerosoolina ja ka 10 aasta pärast võtad koostu probleemideta lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#64

P Juun 14, 2009 12:47

Algselt postitas: Trionic
.Tõrv on parem.Müüakse aerosoolina ja ka 10 aasta pärast võtad koostu probleemideta lahti.


Ise kasutan vaske või alumiiniumit sisaldavat määret,seda millega küünlaidki pannakse,aga mis see tõrv täpsemalt endast kujutab? Kas see on mingi uuem leiutis,või on tal mingi teine nimetus ka. Täitsa huvitav ,pole sellest ise ennem kuulnudki.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#65

P Juun 14, 2009 17:17

täitsa oma nime vääriline, ehk siis tõesti tõrv. No nagu sa katusele paned-või vähemalt vanasti pandi;)
Nüüd lihtsalt mugavas aerosoolpakendis. Ma vaatan, et Soome bussipargis ka lukksepad kasutavad seda...
Seda ju kasutati isegi nõuka ajal mu meelest.
Ja näiteks rooliotste liigendite poltide mutrist välja ulatuvad(klassikul ja 96-l) ka sharniiride mutritest välja ulatuvad keerme osad võib tõmmata paksult ''tavotiga'' kokku-siis ei pääse sodi kohe keerme vahele ja hiljem kerge lahti võtta.
Aga jah ise kasutan ka seda vasemääret
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#66

P Juun 14, 2009 18:05

Vene ajal sai kasutatud suusatõrva.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#67

E Juun 15, 2009 16:32

Algselt postitas: mart96
mul tekkis küsimus, et milleks see püsikiirusliigendi määre???
veovõlli ju nüüd küll lahti ei pea võtma.


Eks ikka selleks, et šarniirides seda määret kah piisavalt oleks - nagu pildil näha, ei raatsi šarniiritootjad seda sinna eriti panna :(
See puudujääk tuleb ikka ise likvideerida. Huvitav, kui sama töö lasta töökojas teha, kas sinna luti sisse ikka enne paigaldamist kah vaadatakse ja vajadusel määret lisatakse.

See veovõll andis mäletamist mööda niipalju liikuma küll käigukasti poolses tripodis, et ei pea isegi kummikatet lahti laskma...

Kui veovõlli otsamutter lahti keerata, siis saab rattarummu koos piduriketta ja šarniiridega pooltelje otsast ära :thumb: , püsikiirusliigendi kaitsekummi küll lahti päästma ei pea.

Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#68

E Juun 15, 2009 16:33

Andestust! Tõrv jäi mainimata, see oli kah kasutusel.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#69

E Juun 15, 2009 18:43

no aga miks peab veovõlli otsamutri lahti keerama, kui sharniire vahetada???:o

need tulevad ju niisama ka ära-liigset tööd ei ole mõtet omale tekitada..
ja teeninduses ei hakka küll keegi sulle sinna määret lisama-võetakse laost uus detail ja alla.
Määret panevad tootjad ilmselt vähe selleks, et sa varsti jälle uue ostaks-nende töötajad tahavad ju ka palka saada;)
Bandiera
Postitusi: 11
Liitunud: T Veebr 20, 2007 14:32
Asukoht:
Auto:

#70

T Okt 06, 2009 19:23

Tõrv on tõesti asendamatu. Aitab kinnikeeramisel ,hoiab kinni ja sic! -pärast saab lahti ka kergelt.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#71

T Nov 17, 2009 9:51

Eile lõunast on Sekeldaja siis Vitamiini tänavas 3XM Car Service's putitamisel - vaja see kuu ülevaatus ära teha, saabs näha, kuipalju siis vajalikust õnnestub seal korda teha. Kordan siin juba hoolduse all toodud nimekirja:
1. Käsipiduritross kipub kinni jääma ja käsipidur peale
2. Ukseplekki on roosteuss augu söönud
3. Mootoriõlileke (võimalik, et vajalik plokikaanetihendi vahetus, uus tihend olemas)
4. Mootori reguleerimine koos CO kontrolliga (mõttekas alles pärast punkt kolme tegemist)
5. Välimiste rooliotste (uued Lemförderid olemas) vahetus ja sillastend

Lisaks selgus juba eile, et ka tagapidurite klotsid ja kettad vajavad vahetust.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#72

T Dets 01, 2009 17:03

Nüüd on Sekeldajal siis uued käsipiduritrossid ja tagapidureil ka uued kettad-klotsid ning esiõõtsade kinnitused kah üle keevitet (aitähh, Bandiera & co). Kässar võtab nagu kännu taha, alul võttis isegi liiga hästi ning kippus peale jääma. Aeg-ajalt teeb nüüdki pisut haige elevandi häält, eelkõige tagurdades. Tea, kas on tegemist mööduva nähtusega (seoses veel "sisse sõitmata" uute juppidega) või peaks selle vastu midagi ette võtma?
Punkt neljaga tegelesin ise veidi kõhutunde järgi kasutades ühes kunagises, mede eelmist klassikut Tupsut puudutavas, teemas toodud nõuandeid ja nagu täna ülevaatusel selgus, et edukalt :P
Punkt kahe ja kolme kohta teatati mulle ülevaatuspunktis, et järgmisel aastal ned neid asju enam ei näeks ja punkt viie suhtes polnud üldse probleemi.
Ega ma ise eriti ei uskunud (aga lootsin võimaluse peale), et asi laksuga üdse läbi läheb - ma läksin tegelikult lootuses paar nädalat aega saada. Aga nüüd võib jälle ausalt liikluses toimetada :drive: ja uuel aastal vaatab, kuidas edasi Sekeldajat patsutada, et ta kauem kestaks.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#73

E Dets 28, 2009 12:07

Jõuluööl murdis (või lõi) keegi mölakas Sekeldajal Õismäel hoovi peal kõrvalistujapoolse peegli küljest :gun:
Õnneks saime talle juba laupäeval jälle asenduse - oli omast käest võtta, nüüd näeb jälle kõigist peegleist taha vaadata :thumb:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#74

R Mai 21, 2010 14:53

Kuumad ilmad on kaasa toonud juba eelmisel aastal pisut muret teinud probleemi - jahutusvedelik kipub liig kuumaks minema. Ilmselt on radikas osaliselt umbes, sest mu meelest peaks radikas olema ajal kui jahutusvent täiega undab kõikjalt nii kuum, et kätt vastas hoida ei saa. Aga alumisel osal kannatab täitsa jupp aega kätt küljes hoida, ülalt ja voolikud on aga nii kuumad, et ei taha puutuda.
Lisaks teeb ka näidik mingeid töllakusi, paar korda on tulnud auto suisa seisma jätta, oletades punasesse põrutanud näidu järgi, et nüüd on jama majas ja vedelik keeb. Aga senini pole tegelikkus õnneks nii hulluks osutunud.
Lisaks kõigele teeb osuti ka aeg-ajalt selliseid üles või alla hüppeid, mida ükski vedelikutemperatuur kunagi teha ei saa - ka õhule süsteemis viitavad tõusud-langud on juba varem nähtud ning need pole kunagi nii järsud. Seega kalab midagi kas näidiku juures või mujal vooluahelas. Kuidas testida temp anduri-näidiku süsteemi, et leida viga?
Kuidas saada radikas korralikult puhtaks, et jälle korralikult jahutaks? Eelmisel aastal enne Comma punase jahutusvedeliku panekut sai süsteem korralikult Comma radiaatoripesuvedelikuga ka läbi pestud.

Hää nõu siiasamasse teemasse või U2U või mailile oodatud.

Ja veel: kas kellelgi vedeleb ülearuseid, aga töökorras 1988-93 klassiku või vanema tonnise tagapidurisadulaid?
Või kuidas neid puhastada, kui on hirmsasti roostes (olemasolev varusadul)?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#75

R Mai 21, 2010 17:59

Võta termostaat välja ja vaata kas probleemid kaovad. Ja tagasuporte peaks mul vist ka olema,proovin mitte unustada ja vaadata.
Vasta