1. leht 11-st

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:20
Postitas tripp
Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, mismoodi ma kunagi Saabi juurde jõudsin. Juhtus siis nii, et üks mu hea sõber ostis umbes 10 - 11 aastat tagasi endale ühe õnnetus seisus Saab 99. Ta kiskus selle pulkadeks, puhastas, keevitas, kruttis mutreid, värvis – ja lõpptulemuseks oli ilus tibukollane, kuldsete velgedega Saab 99. Juhuse tahtel sain mina selle auto roolis päris palju sõita ja niimoodi ta meeldima hakkaski.

Sellest ajast alates olen klassikalisi Saabe nähes alati kaela keeranud ja vaikselt mõelnud, et kunagi saan endale ka sellise. Kui pea 2 aastat (ongijubaniipaljuvä :o) tagasi oli vaja uus auto soetada, siis jäi pilk Saabide peale pidama ja nii tekkis maja ette 9-5. Armastus klassika vastu aga ei kadunud, vaid süvenes veelgi. Sellele aitasid kaasa loomulikult ka Aljoga ja Teageri iludused, mida vaadates suunurkadest hõbeketti jooksis :P. Kõik see oli seni, kuni…

…reedel, 12. oktoobril, ilmus Saabnetti müüki hõbedane Aeroklassik. Teemat vaadates käis peast nagu plõks läbi ja väikesed kuradikesed hakkasid vasaratega pähe taguma: „Sa pead selle auto saama, sa pead selle auto saama!“ Nägin kuulutust kell pool kaks öösel ja kuna auto omanik paistis foorumis olevat, otsustasin kohe tegutseda ja talle helistada. Minu õnneks mind keegi unesegasena pikalt ei saatnud ja rääkisime auto omanikuga pikad jutud maha. Olin nõus kohe järgmisel hommikul Tõrva lähedale autole järele minema, kuid omanik pidurdas mind sõnades, et tahab natukene veel erinevaid pakkumisi kaaluda ja vaadata. Esmaspäeval jõudsime siis lõpuks niikaugele, et lõime telefonitsi käed. Haarasin siis kaasa sõbra, kes muuseas polnud klassikutest eriti vaimustuses, ja panime peale tööpäeva lõppu Tõrva poole ajama – selge siht silme ees see iludus Tallinna tuua.

Pärast mõningast otsimist ja lootuse kaotamist kunagi kohale jõuda, leidsime lõpuks õige koha. Väike proovisõit ja auto põgus ülevaatus mind otsusest loobuma ei pannud, ning pärast lepingu sõlmimist ja raha ülekandmist asusime tagasiteele. Selle autoga oli isegi mõnusam sõita, kui ma arvatagi oskasin :D. Madal ja jäik vedru tegid kurviläbimised kiireks ja mõnusaks, turbo rebis autot arvestatava tõmbega edasi, väljalaskest tulev jõrin paitas kõrva – ühesõnaga oli kõik täiuslik :). Kuna saabiklubi liige peab arendama ja edendama saabismi levikut Eestis, siis otsustasin Mäo ristist alates sõbra rooli panna. Peale esimest kümmet kilomeetrit natukene ebalevat sõitu tundus, et ka sõber sai autoga sina peale ja edaspidi tundus ta nautivat kõike seda, mida turboklassik pakub. Vahepeal oli 9-5ga raske sabas püsida :P.

Tallinnasse jõudes viisime 9-5 mulle koju ja tahtsin siis ise klassiku rooli asuda, et ka sõber koju viia. Hakkasin juhiust lahti tõmbama, kui klaas alla keriti ja vaimustusest suurte silmadega küsiti, et kas ta võib ise veel natukene sõita (mäletate, ta ei arvanud enne klassikutest just kõige paremini :P).

Linnas klassikuga sõites on aga järgivaatavad pilgud garanteeritud, eriti kui veel mõne äkilisema liigutuse teed. Rahvale vist ei mahu pähe, et „selline“ auto võib „niimoodi“ edasi minna :P. Kõige parem oli muidugi üks BMW X5-ga vend (kui loed, siis tervitused), kes Seiklusjuttude parklas ligi astus ja arvas, et tegemist on väga laheda riistapuuga. Kuna tal plaanis teine auto naise jaoks ka peresse soetada, siis ta arvas, et see võiks olla tema arvates Saabi 9-3 OG mudel. Suunasin ta ka siia foorumisse, äkki saame saabihuvilistele lisa :).

Praegu olen autoga 2 nädalat sõitnud, korra ka Trionicu juures käinud, õli vahetanud ja teada saanud, et õlilekked on selle auto esimeseks probleemiks. Loomulikult hakkavad ka õõtsakinnitused vaikselt kere küljest lahti tulema ja tagaluugil on näha ka esimesed roosteplekid. Vana klassiku häda – ripplagi on eelmise omaniku poolt väga ilusti korda tehtud, selle eest talle suured tänud. Õlileketest veel niipalju, et keegi on paigaldanud autole isearetatud õlitorud, mis siis liitekohtadest vaikselt tilguvad. Lekete probleemi tahakski kõigepealt likvideerida, edasi asuks rooste kallale, tahaks talveks vähemalt roostetõrje tehtud saada, kui hästi läheb, jõuab võib-olla ka tõsisemalt roostega võidelda.

Natuke tehnilist inffi ka kilovatte on 129, mootori töömahtu 2,0, esmane registreerimisaeg 1987.
Panen siis mõned pildid ka:



Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:21
Postitas tripp
Veel üks

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:22
Postitas kasparius
hehe auto vales alajaotuses:)
Modedele tööd
EDIT: Muidu on väga gruuvi masin.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:22
Postitas tripp
ja veel...

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:24
Postitas tripp
ja veel...

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:25
Postitas tripp
veel selline...

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:25
Postitas tripp
Algselt postitas: kasparius
hehe auto vales alajaotuses:)


Moded, aidake :red:

aidatud,
Cyber

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:31
Postitas Skybound
Droooool :love: Palju õnne! Kui järgmine suvi Kiltsil jälle kiirendamiseks läheb, siis tuled sellega, eks? :)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:32
Postitas tripp
Algselt postitas: Skybound
Droooool :love: Palju õnne! Kui järgmine suvi Kiltsil jälle kiirendamiseks läheb, siis tuled sellega, eks? :)


Ofkooors :P
Tegelikult mõlemaga tulen ;)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:40
Postitas Cyber
Hehee, nüüd saad paranduse oma auto lahtris ka teha, teema, kuhu linkida, on olemas..;) Aga edu, kevadel võib juba APC potekate kallale minna..;)

EDIT: krt, nobedad näpud jõudsid auto linkimise osas ette...

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 21:46
Postitas ivomets
tundub päris kena ja sile auto olema.
ykskord sõidan ka mina sellisega!!

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Okt 29, 2007 23:33
Postitas tripp
Täna näitas siis neiu esimest korda iseloomu :P. Suri foori taga ära, läks veel korra käima, kuid paarisaja meetri pärast oli uuesti surnud ja käima enam ei läinudki, ka nööri taga tõmmates mitte. Tuleb vist meistrite käe alla Troosti minna ja neiult haiguse välja arstida ;).

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Okt 30, 2007 0:08
Postitas iisak
Ka sina Brutus....:(

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Okt 30, 2007 14:03
Postitas Andrus99
Welcome.... klassikute perekonda :beer:

Very niiiiiice :love:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Okt 30, 2007 17:19
Postitas KT100
nõme mees, ma oleks kogu ülikooliaja olnud nõus makarone sööma, et seda masinat saada. jäin pool päeva hiljaks :gun:
:love::love::love::poke: hoia hästi siis

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Okt 30, 2007 21:13
Postitas Trionic
Kellegi kuri käsi on seal natuke ebameeldivalt lahendatud ümberehitusi teinud:wall:
Algatuseks peaksime isand Tripp`ga need likvideerima.
Edu,va katkuhaige:beer:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Okt 31, 2007 9:24
Postitas aljoga
Algselt postitas: tripp
Täna näitas siis neiu esimest korda iseloomu :P. Suri foori taga ära ...

selles see klassikupidamise võlu ongi, iga eksemplar on oma iseloomuga ja temaga ei hakka kunagi igav ;) hea valiku tegid!

EDIT: a mis plaanid klassikuga pikemas perspektiivis muidu on? kas kavatsed igapäevasõidukina kasutada?

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Okt 31, 2007 11:47
Postitas tripp
Algselt postitas: aljoga

EDIT: a mis plaanid klassikuga pikemas perspektiivis muidu on? kas kavatsed igapäevasõidukina kasutada?


Vaatab veel. Talvel soola sees eriti ei tahaks sõita. Oleneb kere seisukorrast. Roostetõrje plaanis niikuinii teha, siis näeb kui ussitanud asi tegelikult on ja kas peab hoopis keevitama/ehitama hakkama.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Okt 31, 2007 12:00
Postitas que
õnnitlused :notworthy:

ega sa ei parkinud esmaspäeva õhtul narva mnt kiriku juures? :red:;)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Okt 31, 2007 13:42
Postitas tripp
Algselt postitas: que

ega sa ei parkinud esmaspäeva õhtul narva mnt kiriku juures? :red:;)


Hädaparkisin küll, kuna sellesama foori taga hakkaski klassik iseloomu näitama :P

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Okt 31, 2007 18:43
Postitas tripp
Tänu Trionicu operatiivsele tegutsemisele sõidab klassik jälle:notworthy:. Seekordne süüdlane oli bensupump, mis lühisesse läks ja läbi kärssas. Lisaks vahetati välja ka küünlad, millel sädevaheks 2 mm oli olnud:o. Seega :drive: jälle, ja hõbedast aeroklassikut võib jälle mitmel pool linnas ringi liikumas näha :).

P.S. selle eelpoolmainitud kiriku hingekirja ma ei kuulu ja minu käest ei saa abi autode sisseõnnistamisel :P:P

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Nov 04, 2007 22:40
Postitas Skybound
Kas on võimalik, et see auto sõitis täna kella 22 paiku Narva mnt.-el kesklinnast Kadrioru poole? Märgatud foori tagant, Bally's Casino eest :beer:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Nov 05, 2007 1:42
Postitas tripp
Algselt postitas: Skybound
Kas on võimalik, et see auto sõitis täna kella 22 paiku Narva mnt.-el kesklinnast Kadrioru poole? Märgatud foori tagant, Bally's Casino eest :beer:


Sõitis küll umbes sel kellaajal sealkandis.:)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Nov 05, 2007 1:54
Postitas muuseas
väga, väga ilus auto! isand Tripp, lugupidamine :)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Nov 05, 2007 9:46
Postitas romza
Kena masin ning õnnitlused!
Väike videoke ka juurde, mis just 900 kohta käib:
http://www.youtube.com/watch?v=z6LdhoBwp-0