Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#151

P Nov 29, 2009 15:17

Kui tal DI kassetti pole siis pane mis küünlad tahad. DI kasseti pärast peavad olema õiget marki küünlad, sest see mõõdab läbi küünalde ju Knocki jne.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#152

P Veebr 14, 2010 19:10

Kui kunagi peaks huvi olema DI paigaldada, peaks väntvõllianduri jaoks vastavad flantsi treima. Oskab keegi natuke teooriat seletada, kuidas sellele flantsile õigesse kohta augud puurida, et süüde õigel ajal toimiks?
http://www.saabphotos.com/gallery/album1028/production_sensor_bracket_5 (need augud, millega süüteketas alumiiniumflantsi külge kinnituvad)
Selle sama flantsi ja anduri jala autor küsib USAs $225+saatmine ja CAD mudelit ta nõus jagama pole. Õnneks seal viimasel lehel on vastavad mõõtmed olemas, et ketas treida.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#153

P Veebr 14, 2010 22:31

Röögatu hind. Asi on lihtne, pane andur kuhugi, keera 1 silinder ülemisse surnud seisu. Keera ratas nii, et anduri keskosa asub 20-ndas vahes. Ongi kõik.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#154

L Mai 15, 2010 11:13

ÜV tehtud täna. Pikk tuuritamine ja halastus vana SAABirisu vastu sain märke ikka kirja :mad:
Küttesegu liiga lahja, ülejäänud värk kõik timmis. Öelge nüüd, kust otsast seda küttesegu timmida saab, mida kontrollida? :freak:
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#155

P Mai 16, 2010 11:09

minu meelest turbo mootori puhul on päris paha lugu, kui segu lahja-võib kehvasti lõppeda-mootori jaoks ma mõtlen...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#156

P Mai 16, 2010 11:18

esimeseks pakuks välja, et saab lisaõhku kuskilt, näiteks egr klapp ei pea, kui sul see ongi?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#157

P Mai 16, 2010 16:43

EGR mu masinal puudub. Ise kahtlustasin esialgu, et viga võis kehvas bensiinis olla, kuna see 15l, mis mul sees oli, jäi sügisest. Enne ülevaatusele minekut sõitsin masinaga veits, 4. käiguga kiirendades oli kuulda selget detonatsiooni häält. Ei osanud nagu midagi asjast arvata. Aaga ega ma ei täinud enne ju tankima ka minna. Ülevaatuse mehed ei uskunud, et viga võiks kütuses olla, kuna segu polnud ühtlaselt lahja, vaid kõikus.
Pärast ÜV-d panin 98 peale ja sõidu ajal det kadus. Võta sa näpust.
Nüüd läheb vahetusse bensufilter, mida pole mina veel sellel masinal vahetanud.
Esimese stabika puksid said ka lilla värvi omale. Nende vahetuse käigus selgus, et tagumised stabikapuksid vajavad ka vahetust. Proovime ka originaalvedrusid.:)
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#158

E Mai 24, 2010 13:21

Algselt postitas: KT100
... Proovime ka originaalvedrusid.:)


Pane pilte ka "enne ja pärast" :poke:
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#159

E Mai 24, 2010 17:04

Algselt postitas: tripp
Algselt postitas: KT100
... Proovime ka originaalvedrusid.:)


Pane pilte ka "enne ja pärast" :poke:


Isiklik mehhaanik :P vahetas vedrud mul vaikselt ära, nii et pilti ei jõudnudki teha. Aga masin tõusis 3,5cm. Selle vahetuse oleks võinud juba varem teha, nüüd annab juba auto mõõdu välja :)
Mullu muretsetud uued pidurisadulad kolksuvad juba :gun: Ühte peab varsti juba ravima hakkama.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#160

E Mai 24, 2010 17:43

Nüüd su masin sama kõrge kui mul - maastur. :P Aga jube jäik on ikka. Sul vist andis amorte ka sättida. Võiks proovida
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#161

E Aug 16, 2010 19:53

Et klassikute teemad päris ära ei ununeks, peab kõigepealt endast alustama.
Vahepeal olen mõned T5.5 jubinad muretsenud. Talvel üritan ka paigaldama hakata. Kui juba mootor maha tuleb, vahetan ka käigukasti, mis praegu tühikäigul kahtlaseid hääli teeb (ilmselt siis see kettülekanne seal ees) + käigukangi tsentreerimine endiselt ei toimi (siiski toimub kogu tsentreerimine kastis sees).
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#162

E Aug 16, 2010 21:08

Mis kast sul on? Kui lõgiseb võib võllidel sooned sisse kulunud olla. Mul ühel kastil keerati võllid ümber ja jälle korras.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#163

E Aug 16, 2010 21:25

Ääh, mul lihtsam toimiv kast alla lükata ;)
Muidu ikka 5 käiku.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#164

T Aug 17, 2010 11:28

Nojah, lihtsam küll aga mis ülekanded uuel on? Ma küll tunnen puudust kiiremast kastist. Eelmine oli 7 (kolmas nr pärast gm'i) ja nüüd on 6 - pole enam nii hea.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#165

T Aug 17, 2010 16:27

Seleta mulle seda ülekande värki natuke. Ma arvan, et praegune pole ka tal originaal enam. Pööre suht kõrge ikka. 110 on nagu lagi, millega mõistliku häälega sõita kannatab.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#166

T Aug 17, 2010 16:32

[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#167

N Okt 21, 2010 19:35

Sügis käes, talvepuhkus tulemas. Süda saab homme maha :cool:
Mis edasi saab, ei tea..:drink:

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#168

L Okt 23, 2010 21:45

Kvaliteetne õli ja selle korraline vahetamine hoiab mootori seest puhtana :thumb:
Pilti praegu paraku pole, aga seal samas oli võrrelda 9-5 mootor, millel polnud õli vist 50t km vahetatud. Õli oli nagu grafiitmääre. :wtf:

Esimest korda võtsin klapikambrikaane maha, silikooni on ikka mehiselt pigistatud kõikvõimalike tihendite vahele. Saab näha, kui palju seda õlivõtturi ette jõudnud on.

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#169

T Dets 21, 2010 18:09

Kas keegi oskab kirjaldada, milline stopper, splint või klamber võiks 3-4. käigu kahvlil käia? Peab kahvli ja võlli omavahel siduma.

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#170

N Dets 23, 2010 9:47

Vähetõenäoline, aga äkki kellelgi selline klamber kuskil olemas. Selline peaks seal kahvlil käima.

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#171

L Jaan 01, 2011 14:51

Nojah, lihtsam küll aga mis ülekanded uuel on? Ma küll tunnen puudust kiiremast kastist. Eelmine oli 7 (kolmas nr pärast gm'i) ja nüüd on 6 - pole enam nii hea.


Pole sellele varem tähelepanu osanud pöörata, aga sa saad ju oma praeguse kasti samamoodi "7" peale ehitada. Kui sul vana kast veel alles, vaheta peaülekande hammakad ja ketid ära lihtsalt.
Kui ise ei taha, võid mulle neid seitsmeseid pakkuda :cool:
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#172

L Jaan 01, 2011 21:05

Kas peaülekanne on see plokkhammasrataste värk? Ma ei oska neid jubinatele nimesi anda ja mitu aastat on möödas, kui ma kasti lahti võtsin. Mitu hammast peab olema kiiremal kastil? Praegu on mul mitu kasti, kõik töötavad kuidagi aga ühel sisu ei vasta kasti numbrile.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#173

L Jaan 01, 2011 21:21

31/26 6
32/25 7
Kui leiaks seitsmeseid kuskilt, oleks õnnega koos :)
Saabcentralis tahavad tüübid lasta teha kuskil kaheksaseid. Hind oli 600 dollarit paarist vist :mad:
Cyberi ülaltoodud lingil on see inf kõik antud.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#174

P Jaan 02, 2011 12:37

Ega neid seitsmeseid eriti kuskilt Eestimaapealt ei leia, kui just uuem T16 klassiku kast kuskilt näppu ei jää. Mul üks kmpl on, Saabfestivali jupimüügist viimase paari sain rabatud, kuid need plaanis enda autole mingi aeg installida (mul ka praegu nr 6).

600usd paari 8ste kohta polegi nii palju, kui võrrelda originaaljuppide hinnaga (8si muideks pole isegi orig. võimalik tellida). Ma kunagi VMist uurisin 7-seid hammakaid, kaks hammakat kokku tuli vist mingi 13 tuhat eeku :mad:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#175

P Jaan 02, 2011 16:21

Tegelikult võib ju täitsa leida seitsmeseid ka siit maalt. Vähemalt selle tabeli järgi mingitel vanadel raipetel võib küljes veel olla. Iseasi muidugi, mis seisukorras need on.
Mul praegu 3 kasti molekulideks. Kõigis kolmes on ülemise hammaka laager ringi tõmmanud korpuse peal. Ei teagi, kui ohtlik see teema seal on nüüd. Kas liimida või mingit muud keemiat vahele hakata ajama.
Vasta